Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 5708 ggr
embla2
0

Panik

Hej finns det någon som är bra på att tyda drömmar då menar jag mardrömmar. Har funderat hela dagen på detta. Har knappt sovit i natt pga drömmarna.

Har ej haft en sådan konstig dröm. Snälla om någon har nån idee på vad det kan betyda.

Första drömmen är jag i ett hus med bekanta och helt plötsligt ser jag ett spöke/ande en kvinna i drömmen som tittar på mig och tar över min kropp. Känner paniken. Blir förlamad av skräck och försöker att röra mig och skrika. Kommer inget ljud från min mun. Känner bara en förlamning. Vaknar efter att jag försökt att kämpa mig till det  "känns som det i alla fall" Hyperventilerar av skräck när jag äntligen vaknar. Känner fortfarande paniken. När jag blundar igen så ser jag massa obehagliga ansikten. Men somnar igen. Sen upprepas samma sak igen men ej i samma hus. 4ggr upprepas denna dröm och jag vaknar mellan varje dröm i panik. Har aldrig haft en sån natt att drömmen upprepat sig efter att man somnat om. har funderat vad drömmen vill säga eller vad det betyder. Känns ialla fall konstigt.

Lilian

[zlevin]
0

du kanske har sömn paralys , d.v.s du fastnar i dröm stadiet en stund efter att du vaknat o när man drömmer är kroppen paraliserad så när du vaknar kanske du är kvar i det stadiet , det händer mig ganska ofta och då om jag slappnar av o försöker somna om händer det igen och igen , men om jag lyckas vakna helt o röra mig o sen väntar en stund inan jag försöker somna om går det bättre , och om du stänger ner dina chackran och ber andevärlden om hjälp brukar det även lindra detta obehagliga stadie man hamnar i . du kan även tänka till ande världen om hjälp när du är i paralysen det brukar hjälpa mig , själv brukar ja få riktigt obehagliga upplevelser när jag hamnar i dessa tillstånd .

embla2
0

Tack snälla för ditt svar. Detta var jätte obehagligt. Aldrig varit med om detta. Är rädd nu att somna om det skulle hända igen. Men jag ska prova göra som du sa om det skulle hända igen. 😕

lilian

Amandla
0

embla2, använd sökfunktionen med ordet Sömnparalys så kommer det upp många trådar.

Loris M
0

Tycker att du fått ett bra svar från Zlevin och jag är inte bra på att tyda drömmar, men brukar slå upp det i drömlexikon. Det brukar stämma ganska väl. Jag har också haft en mardröm för några dagar sedan och jag vet hur det känns när man vaknar och känner paniken.

Så här står det i min drömlexikon om Förlamning: Detta är en vanlig upplevelse som kan bero på att kroppen är paraliserad under vissa perioder av drömprocessen. Alla signaler från hjärnan till de viljestyrda musklerna är blockerade. Detta uppfattas inte som något problem om vi är omedvetet involverade i en dröm. Men om tillräckligt kroppsmedvetande dyker upp i drömtillståndet, så kan man bli medveten om svårigheten att röra sig, tillsammmans med den oro detta kan leda till. Ju mer man anstränger sig för att röra sig desto svårare blir det. Vårt omedvetna är mycket öppen för suggestioner. Om det inte vore så skulle vi sakna nödvändiga överlevnadsreaktioner. I ett svagt upplyst rum kan vi tolka en form som en smygande figur. Våra kroppsliga reaktioner som t.ex. hjärtslagen, reagerar på misstaget som om det vore något verkligt, tills vi får ny information. Det vi tror är verkligt blir till fakta vad gäller kroppsliga reaktioner. Att drömma att man är förlamad är något liknande. Det uttrycker de paralyserande effekterna, antigen av rädslor vi har eller av det vi har trott vara verkligt. Vi kan bli "förlamade" av skuldkänslor eller en känsla av otillräcklighet, inre konflikter kan paralysera oss.

Om Spöke: Minnen, känslor, skuld som jagar oss. Delar av det omedvetnas vidgade medvetande som försöker kommunicera. "skal" eller inflytande från tidigare trauman eller händelser som tömts på det som sårar och allt verkligt inflytande, men som fortfarande påverkar oss; fantasier, hopp, längtan vi länge känt…

Jag brukar be om beskydd efter sådana drömmar. Jag ber till mina skyddsänglar, guider och föreställer mig att de står brevid och vakar över mig. Jag ber dem skydda mig från negativa energier. Försöker även föreställa mig att jag omges av ett vitt ljus. Att det stiger från fötterna och hela vägen upp tills hela kroppen är täckt och jag ligger som i en vit bubbla där inget ont kommer igenom. Såna här mardrömar brukar kännas flera dagar efteråt och jag brukar ha samma procedur på kvällen när jag ska lägga mig. Det här hjälper mig och gör att jag känner mig lugnare. Hoppas att det hjälper dig också!

Inlägget blev långt och nu börjar jag bli lite trött i fingrarna, men tänkte att det kan ändå vara bra att skriva eftersom det verkar vara vanligt med såna mardrömmar. Det kanske hjälper någon annan också. 🙂

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

embla2
0

#4. Tack för ditt svar. Jag ska testa att be om hjälp. Rädslan sitter i fortfarande fast jag är vuxen så känns det lite jobbigt att vara med om nått sånt😮Hoppas jag slipper vara med om det mer..När jag var yngre så vet jag att jag drömde och hade panik och ej kunde vakna men sen har det ej hänt förren nu. Visst kan man drömma mardrömmar men inte på detta viset. Hjärnan och kroppen är fantastisk. Har googlat på Sömnparalys. Spännande läsning..

Illusion
0

Usch då :-/ jag är fan glad att jag inte har sömnparalyser! Men nu kommer jag väll få det i natt bara för att jag sa så hehe..

☮ and ❤ among each other ✿

embla2
0

#6. Jag hoppas du slipper det obehagliga…

[zlevin]
1

men i alla fall , det är lättare sagt än gjort , men dessa drömmar kan inte skada dig och du behöver inte vara rädd , men självklart blir man ju det men ja har har haft dessa drömmar i 13 år o nu händer det inte så ofta längre sen jag konfronterat rädslan och de hemska saker jag ser och upplever i sömn paralysen , men om ja inte är rädd och kämpar imot istället utan rädsla så brukar ja få kontroll över kroppen ganska snabbt igen , och om ja skulle få svårt o vakna ändå så ber ja andevärlden om hjälp , ja hade stora sömn besvär av dessa drömmar förut , men sedan ja upptäckte andevärlden och fick hjälp därifrån och sedan jag slutat vara rädd så har ja fått full kontroll över mardrömmarna.

embla2
1

"8. Tack. Men hua va jobbigt. Ha bara haft dessa obehagliga drömmar några ggr. Nu har det gått ett tag och har ej haft några obehagliga drömmar men jag hoppas verkligen att jag slipper. Ska försöka att komma ihåg att be om hjälp om det nu händer igen…

Tack alla för era svar😃