En fd i drömmen
Såg att det var en som skrivit ett liknande inlägg men jag ville ej ta beslag på det inlägget så jag skriver ett eget.
Jag brukar drömma om en kille som jag gjorde slut med för ca 12 år sedan. I dag är han gift med en äldre kvinna. Har han som vän på fb annars har jag ingen kontakt med honom. Var tillsammans i ca 15år.
Nu till drömmen:
Vi är träffas alltid i smyg i drömmen och det konstiga är att jag vet om att han är gift där av så känns drömmen så verklig för vi smyger med vår kärlek. Vi är mycket attraherade av varandra. Drömmen har ibland återkommit 2gg/v. Alltid det där smygande. Vi träffas på de ställen där vi bodde ihop. Nån gång har hans fru kommit på oss i drömmen men då har han bara skrattat. Men han går alltid till henne. Känner mig billig i drömmen men ändå så är det ett lyckorus varje gång.
Ibland har jag vaknat i ett lyckorus men sen insett att det bara är en dröm. Har inga känslor för honom i verkligheten men jag vet ej om mitt undermedvetna är svartsjuk för att han har någon annan? Vi skiljdes som vänner och har inget otalt med varandra.
undrande
Hej,
Jag tror att drömmar om ex-relationer eller saker från "förr" symboliserar vad vi gjorde då och (kanske) också hur vi kände oss som personer - på vår insida samt utsida.
Är det något du kan relatera till? Något du behöver påminna dig om? Tänka tillbaka, reflektera, bearbeta?
Sajtvärd på Övernaturligt
Håller med fjäril.. Säkert något från det förflutna. Du önskar kärleken, men inte med honom. Det är bara dina "minnen" som spökar med dig… Du saknade ert fina osv.
Kan också vara att din nya kärlek är på väg till dig 😃
Tack för era svar. Intressant😉Vi hade nog ej den bästa relationen men vi hade roligt ihop. Alla sa att vi var det perfekta paret.
#2. Låter spännande då jag lever ensam. Saknar nog nått just nu i mitt liv😭
Så känner jag också i lite "svagare" ögonblick… Man saknar det där mysiga, roliga…. Men jag ser fram emot att träffa en man som passar mig i mitt liv… Härligt att ha fina minnen alla fall :)
#4🤮