Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 6778 ggr
Bubbabubba
0

Era Historier

Hej!

Jag är nyfiken på att höra era historier om karmiska själsfränder!

Vad är då en karmisk själsfrände? Jo, en person som du känner en stark attraktion till när du ser personen(helt oberoende på om personen är snygg). Du tycker att personen är väldigt fascinerande, hänförande och underbar - speciellt i början, du kanske blir kär vid första ögonkastet.

Men efter ett tag så börjar du se mer olikheter er emellan och känslan av magi börjar klinga av.

Jag har träffat min, men jag vill som sagt höra om hur det började och slutade för er? Behöll ni kontakten eller var det lika bra att ni gled isär? Vad känner du inför personen idag?

purplehaze
1

Tyvärr, vet inte om jag kan komma med nåt men det låter intressant. Hur vet man om man träffat denne? att man inte bara blivit som hastigt förälskad?

nettipletti
0

Ville så gärna berätta en historia.. men kom på att den ska jag skriva själv som en story från mig.. tack för inspirationen =)

Bubbabubba
1

Det var väldigt förrvirrat från min sida. Jag såg han på tv, på lokalnyheterna. Bara helt plötsligt dök han upp och det var någon slags intresse som väcktes när jag såg in i hans ögon. Han ser bra ut, men det var verkligen inte det jag föll för. Han är musiker och spelar i band. Jag började lyssna på musiken och känslan av samhörighet med honom bara växte. Jag ville vara som honom och var kär i honom och jag var bestämd med mig själv: Jag vill träffa honom. Och så en dag möttes vi och han kunde inte slita blicken från mig heller. Det var som en känsla av extas och en stark magnetism oss emellan. Vi träffades inte förens ett år senare efter det, men då hade känslan klingat av. Det var som att det som var världens mest självklara grej inte var självklart längre. Men jag undrade i efterhand jättelänge vad det handlade om. Tills jag läste om karmiska själsfränder.

Just karmiska själsfränder möts för att lära sig något av varandra, men kommunikationen är desto sämre dem emellan. Det är väldigt vanligt med en stark attraktion till motparten i början, men sen när man har lärt sig något av denne så skiljs man åt - ibland som vänner och ibland som ovänner. Märk alltså skillnaden från vanliga själsfränder som dras till varandra och deras kärlek dör inte, det gör den karmiska tillslut, men den är viktig för personlig utveckling. Jag har lärt mig mycket om min karmiska själsfrände, även om det aldrig blev vi i slutändan.

misa94
0
misa94
0

Hej Förstår vad du menar men skulle inte vilja säga karmatisk själsfende utan karmatisk relation. En själsfrende är dinsjäls vän oavsett om ni har karma emmelan er (karmatisk själsfrende) eller inte. Man har ett band och flera själsfrender. Karmatiska relationer är enbart karma inget band till dig eller din själ, men oftast stark atraktion. Oavslutade project i andra liv och lärdomar.som du beskriver. Tvillingsjäl. Din själs tvilling. Du fast i en anna form. Den stora kärleken. //misa.R

[lillalollo]
0

oh ja visst känner jag till detta. Har en sådan vän. Blir inte klok på mig själv. Men det klingade till direkt och redan efter första ggn jag träffat honom grät jag när jag var påväg hem.

Han känner inte det samma …..tror jag…

saken är den att han är grymt mycket äldre…morr.

men det är ett helvete och en gåva att finna denna. Grymt jobbigt när det inte fungerar .. Men vi är vänner. Men kärleken är svår att skilja ut.

Den kommer alltid finnas där men nu på ett annat sätt.

[Sol69]
0

Tänktvärt. Man reagerar olika på olika möten i livet. Både när det gäller kärlekspartners och vänner. 🙂

Illusion
0

Hmm ja det känns som att jag har mött min tvillingsjäl men eftersom att det inte var kärlek vid första ögonkastet så vettefan, men jag fick bara vara ihop med han i 2 månader, blev blixt kär när det väl hände men han är 43 och jag är 26… Det var två år sen han blev ihop med en annan brud bakom min rygg och han sa att han älskade mig men att det var av rädsla för nått som han inte vågade gå ifrån den här tjejen.. Men vi är idag vänner men jag har brutit kontakten men jag kan inte bli kär i nån annan nån längre tid, går alltid tillbaka till han i tankarna och det hela känns som en olycklig Romeo och Julia saga :-( vi kan inte vara ihop för han är amfetaminist, langare och kriminell och det har jag kommit ifrån nu som tur var.. Hade han inte gått ifrån mig hade jag aldrig slutat och lite det var väll hans mening med att göra slut med eftersom jag var så ung. Men jag har aldrig träffat en man som jag känner att jag vill gifta mig med och skaffa barn med fast vi var ihop så kort tid.. Jag vill inte ha nån annan så jag är gärna singel för resten av mitt liv. Men eftersom jag är ung så hoppas jag att det kan ändras. Detta är nått jag tänker på varjedag. Känns som att vi är menade för varandra men inte i detta livet :-(

☮ and ❤ among each other ✿

yamher
0

kan vara ett igenkännande (någon du har träffat och tyckt om innan), ni kan ha liknande erfarenheter som för ihop er. Ungefär som förlossningar förrenar kvinnor som fött barn. Eller nationalitet som förenar oavsett erfarenheter.

osv.

Alis volat propriis Oskyldig

nettipletti
0

Så härligt att få del av era upplevelser..

# 8 Illusion… Du får extra kraft… Så skönt att du klarat dig ur  trots allt , och att du kan prata om det … Tusen rosor till dig ;)

Illusion
1

#10 aww va go du är tack :-)

TezzD
0

nu har jag inte hunnit läsa vad ni andra skrivit, men det gör jag ikväll :)
Hur som helst så är svaret på frågan JA, och jag lever ihop med denne just nu och vi har 2 barn ihop :) 
det är en historia med mycket impulsivitet, ett litet avbrott, men en oändlig kärlek!
Jag har varit med många andra män som jag har "trott mig" vara riktigt kär i.
Men detta är något helt annat det 😉

Berättar mer om ni vill vid ett senare tillfälle.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Timmorn
0

Men alltså… Då borde det väl inte heta själsfrände? En själsfrände är få förunnat men när man träffar så vet man och kärleken består för alltid. Inte att säga att man inte behöver arbeta på det hela.

Jag tror att det snarare handlar om att ni har känt en otrolig kontakt med den personen eftersom att ni har älskat varandra som vänner eller partners eller syskor i ett annat liv.

Mannen jag har blev tillsammans med för 7 år sedan, vet jag nu inte är min själsfrände. Under en seans så fick jag berättat för mig att vi var syskon i ett tidigare liv. Vi trivs otroligt bra tillsammans, men har vid flera tillfällen sagt att vi inte tror att vi kommer att bli gamla tillsammans. En känsla bara, vi kommer att vara tillsammans så länge vi trivs, eller tills vi bestämmer att gå skilda vägar.
När jag träffade honom för första gången så var jag 11, och han var den första personen som jag tyckte var söt. jag kände en helt annan kontakt med honom än andra.
Men ja kontakt med vänner, eller kärlekar tror jag att man får, som man inte alltid kan förklara, och att det kan vara just pga relation från tidigare liv.
Jag känner nog att en tvillingsjäl/själsfrände är man menat att vara tillsammans med… Men jag kanske missförstår. Är inte så inläst på det hela.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

TezzD
0

En själsfrände är inte bara EN person. 
En själsfrände kan vara en nära vän, släkting till och med ditt syskon i livet, Det behöver inte vara en älskare/älskarinna. :)

Man kan kanalisera med sin själsfrände för innerst inne så VET man hur denna person beter sig och ser ut. 
Bara man agerar i livet som man vill att sin drömpartner ska vara och bete sig så kommer det att locka fram denne tillslut för att ni dras till samma kvalifikationer och erfarenheter. Kort sagt.
Det finns så mycket att skriva om just själsfränder men detta är inte en tråd till det. Så jag lämnar ämnet där.
Hur som helst. Timmorn din man kan mycket väl vara din själsfrände och man har så många av dom i livet, man möter dom ofta just i de skedet du har "behov" av dom. 
Kort sagt igen, en liten förklaring iaf 
🌺

HjärtaRosalee

Bubbabubba
1

Jag har både en karmisk relation och en själsfrände. När jag träffade min karmiska frände var jag i princip "hög" av lycka, sjukt starka känslor av lycka och "samhörighet". Men vi har absolut inget gemensamt och vi gick helt om varandra i kommunikationen och det uppstod bara irritation mellan oss. Och jag saknar inte alls den här personen i mitt liv numera. Det är helt okej att vi inte har kontakt med varandra. Vad jag vet så träffar man sin karmiska frände därför att du ska kunna lära dig älska igen. Jag var en ganska föraktfull och fördomsfull person innan jag träffade den personen.

Min själsfrände däremot är jag alltid imponerad av, en i mina ögon nästan fulländad person, fastän hon har uppenbara brister, men jag bryr mig inte. Jag känner hur djupt hon berör mig och jag känner mig sedd av henne, glad och harmonisk när vi är tillsammans och det är jobbigt när vi inte umgås, det är verkligen som en sorg när vi inte umgås. 

Det är dem skillnaderna jag kommer på nu.

TezzD
1

Jag vet att min sambo inte är min själsfrände, mer karmisk frände, men ändå så vill jag inte vara utan honom, trots att vi går varandra på nerverna nu var dag  och med 2 barn ihop, MEN, gud vad vi lär varandra att se saker på nya sätt. Helt otroligt.
Det var sån passion i början att jag tridde jag va "sjuk"… jag flydde fältet efter lite över 1 månad med honom för jag kände mig som sagt "sjuk" av kärlek och detta var okänt för mig.. men jag kunde bara inte vara ifrån honom, efter 1,5 vecka så bodde vi ihop och 4 månader senare vart jag gravid… snart 4  år tillsammans, älskar honom av hela mitt hjärta, men ACK så olika vi är och det kan vara påfrestande, så jag kan nästan med garanti säga att han är min karmiska själsfrände! 
Så jag hoppas att myten inte stämmer helt för än så länge så vill jag inte att vi skiljs åt 😊

HjärtaRosalee

Illusion
0

#15 ja isf är min karisma frände min katt! Jag ska bli den nya crazy cat lady som i Simpsons.. Jag vågar inte älska mera. Vill inte bli sårad… Bäst att hålla sig undan!

TezzD
0

#17, just precis så tänkte jag precis innan min man dök upp! 😉

HjärtaRosalee

Illusion
0

Alltså jag har nog en livlig fantasi och sådär för jag minns nu att jag tyckte nån ande sa till mig att jag skulle träffa min man på ett rave och jag vet att dom kan vara lite otydliga så det kan ju vara en vanlig fest men jag fick in ozora festival en 6 dagars rave festival i ett annat land och att den mannen ska jag även få barn med. Det var deras gåva till mig.. Och jag kommer ihåg att jag blev både besviken och rädd.. Jag vill inte! Men jag får hoppas det bara var min fantasi haha ja det är ju några år kvar :-p som tur är har jag inte råd att åka utomlands hihi

Tog bort en svordom 😎//amandla