Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 2765 ggr
Illusion
0

Mardröm hjälp :-(

Hej! Jag tror att jag har läst här för mycket nu ett tag.. Jag sa för nån dag sen att jag önskade att jag skulle få en dröm för jag kommer aldrig ihåg mina och i natt fick jag min önskan uppfylld :-( Gud det var hemskt! Jag vaknade nu 04.30 och kommer nog ta tid innan ja vågar somna, fy fan vilken mardröm! Kan nån hjälpa mig att tolka detta? Jag vågar inte ens släcka lampan nu! Jag drömde att jag var i en lägenhet nånstans i svergie, jag lagade mat, kött och pomfritt och beianese (stavning?) det vart jätte gott.. Och nu minns jag att jag såg ufon på himlen i fönstret men jag tänkte mest wow häftigt! Sen blev det natt, jag pratade med en kille på internet i mobilen, han tyckte jag var söt och flörtade med mig, sen började det regna och nån kille hade sagt i mobilen till mig att det skulle regna jäääätte mycket i en halv timme så jag stängde glipan i fönstret tiden gick och jag tror tom att det var nån kille i lägenheten sen som hade vart där hela tiden som vaknade på kvällen och satt och pratade med mig dock ingen av killarna kände jag igen alls. Sen på morgonen tycker jag allt är så jävla skumt! För det blir inte ljust ute! Jag var uppe hela natten och på morgonen blir det inte gryning! Jag kollade på klockan och den var 9 på morgonen men det var bäcksvart ute! Så jag går mot fönstret för att kolla om det var jag som var snurrig i huvudet och hade ställt klockan fel eller om det är nått fel ute.. Jag drar upp persiennerna o kollar upp mot stjärnorna och helt plötsligt ser jag det jag bara läst om! Alla planer i solsystemet var synliga! Jag står och gapar, och helt plötsligt ropar jag på mamma som var i köket av nån anledning hon var ju inte där nyss? Jaja hon hör mig inte som vanligt. Så tänker jag att det är nog bra det hon slipper veta att hon ska dö då, för jag fattade att det är jordens undergång så då kan jag lika gärna sitta och titta på spektaklet, jag minns att planeterna var så underbart vackra! Vilken fröjd att se innan man dör, såå vackert! Men när jag satt där fick jag sån panik, varför? Tänkte jag.. Jag har ju alltid tjatat om att få dö i flera år nu skulle jag få min önskan och komma hem! Men nej paniken bara växte och växte och planeterna blev större och större sen vaknade jag och nu vill jag ha lite klarhet i detta jag kan tyda detta själv men det är lättare om andra ser på det och vinklar det, kan ni hjälpa mig? Jag vågar fan inte ens somna om.. Tror inte ens jag kan det. Jag at ju inte drömt på flera månader så får jag min första jävla mardröm :-( jag brukar drömma nån gång om året om naturkatastrofer och jordens undergång.. Och dom känns alltid så jävla äkta! Jag kommer lägga upp detta i ett annat forum med för jag kan inte välja :-/ mvh

☮ and ❤ among each other ✿

Blåvindar
0

Vet inte om du fortfarande är vaken men försök att slappna av och se det att bara var en dröm, inget verkligt, bara en produkt av din fantasi :)

Illusion
0

Jo det känns bättre nu, tack så mycket, men du vet ju själv hur det är :-p usch jag är inte alls trött just nu

vresrosen92
3

Det "viktigaste" jag la märke till i din dröm var att du i drömmen inte vill dö och får panik av tanken på att dö. Jag vet ju inte hur det ser ut för dig i verkliga litet osv, men jag tolkar drömmen som en signal från ditt inre att "Jag vill inte dö, jag vill leva!".

Don´t worry, Be happy!

daga
1

vresrosen92 - Jag har en liknande tolkning. Du lämnar något bakom dig och du ser på livet med nya ögon. Ser med spänning och förväntan på ett liv fyllt med ljus och kärlek att dela med dig av och det vill du absolut inte missa. Walk in beaty.

TezzD
2

Lägenheten= Dig själv. Att du ser planeterna närma sig osv, tolkar jag som att du öppnar dig mer mot vad som kan finnas där ute.
Du ser allt mer klarsynt.
Det är det som jag får till mig 😉

Drömmar betyder oftast inte det som "sägs" i dom, man får vrida och vända på det ibland och vi får Tecken som vi måste lära oss att tolka på olika vis för att det ska passa in i vår vardag.
Att just du i drömmen är rädd för döden, kan stå för att du öppnat ditt sinne för den yttre världen, men du är rädd för att ta dig till den och omfamna den.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Illusion
4

Ja rosalee det stämmer bra, för detta ÄR svårt att ta till sig! Jag vill nästan inte ens tro på det och jag kan erkänna att igår började jag tvivla rejält och kände mig besviken och galen. Men nu vettefan.. Det känns mera naturligt idag men än är jag inte där :-) men jag tror jag kommer vara det nån dag och inte tvivla längre för jag känner att jag vill det här så mycket. Tack. Daga. Tack jag hoppas du har rätt #3 ja så är det, det känner jag starkt att jag nu idag vill leva för nu börjar jag upptäcka att det kan vara kul även om man får kämpa

TezzD
0

Su ser :) Rädslan av vad som sker i "verkligheten" Därav rädslan för döden i drömmen..

Se bara till att ta det i din egen takt, vill du inte att det ska gå så fort så be om detta och slappna av. Eller så accepterar du det och låter det fortgå, men då finns risken att man blir mer rädd för det. Dock finns det absolut ingenting att vara rädd för ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Illusion
1

Nej rosalee jag är inte rädd, men visst skulle jag se en ande manifestera för mig skulle jag bli rädd om jag är nykter, inte lika rädd som förr men visst hjärtat skulle nog stanna en sekund :-p