Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 455 ggr
lightseeker
0

var finns alla män?

Här på ÖN. Det verkar som om det är övervägande kvinnor. Alla saker fungerar bäst när dom är balanserade, anser jag, så jag eftersöker männen här.
Kankse är det vi som "puttar" bort männen, är det så?

Är det i sådana fall pga. samtalsämnesvalen eller någonting annat som avgör. Hallå, var ÄR männen, då?

Bybo
0

Jag tror att det beror på att sidan inehåller det övernaturliga…inte för att diskriminera eller nåt…men har erfarenhet av män som HELT blundar för detta ämne…

Elisabeth-J
0

Men vi har ju några män med oss här, fler kommer säkert så småningom =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Opal
0

Visst vore det roligt att höra deras synpunkter och erfarenheter. Det finns ju en del män som är intresserade men vågar inte visa det. Dom kommer säkert in här snart.

zeretki
0

Enligt min erfarenhet så är det få män som är intresserade av övernaturligt, känslor och sånt. Allt som inte går att bevisa är inte värt nåt.

Jag vet att det finns män som är annorlunda, som tror och är intrsserade men jag tror dessa män inte är på så många forum. Dom finns nog i det tysta. Kanske skäms dom?

Alla killar jag träffar är ateister iallafall.

lightseeker
0

vad? #4 zeretki, jag läste ju fel, tyckte att du skrev att alla killar ÄR ateister. (skrattar)

Visst finns det killar här, men varför är de så tysta. Har de redan skrämts bort pga…..? eller väljer de att inte yttra sig pga……?

Det är ju bara de själva som kan svara så……….Hallå?

(det är klart att alla skall yttra sig här, men gärna dom också)

YvonneW
0

#4 Hej Zeretki! Min man är undantaget du efterlyser. Vi delar intresset för det övernaturliga, och det jag berättar om är sådana upplevelser som vi delat tillsammans. Vi sitter i samma rum vid varsin dator och jag berättar för honom vad som skrivs här. Själv spelar han korr-schack på datorn och är väldigt uppslukad av det. Så också om vi diskuterar är det jag som skriver. Dessutom är vi sammansvetsade i katthjälpsarbetet.

Fast han kallar sig faktiskt ateist, men det betyder inte att han inte har en tro. Men du har rätt i att det inte är så många män som öppet säger att de är intresserade av det övernaturliga.

Kramisar från både mig och man man!

lightseeker
0

Mitt ex. var tvungen att bli andlig efter att ha varit tillsammans med mig, det började ju bli hemsökt hemma hos honom också ju. Nu går han visst i kyrkan regelbundet, har han berättat.

En helomvändning, så kan det också bli. Han vart förbannad när jag tog med mig barnen till en församling när vi vart gifta. Nu går inte jag till någon sådan längre.

Pendlan
0

Jag tror nog många män är intresserade men det anses väl inte  riktig som "manligt" *s* Har förstått att det är en del män här inne å kollar runt mellan varven från andra sajter här på iFokus.  Glad

mamma_neo
0

Jo nog tror jag männen finns här.. Men dom kanske inte gör sig lika hörda som vi kvinnor..Inget illa menat om mannen nu…Men dom e så välkommen så…Kram//Åse…

Tita
0

Yvonne har din karl en snygg bror som är singel möjligtvis ;) hehehehe

Nej visst ja jag skulle ju hålla mig borta från karlar var det ju =)))

(skojar)

storkenflyger
0

# 10 Va då hålla dig från karlar Du sitter ju framför en Hehe

YvonneW
0

#10 Hej Tita! Nog har min karl en bror, men han är inte alls intresserad av övernaturliga saker vad jag förstått. Dessutom är han gift. Men du kanske hittar någon här? "Ödets vägar äro outgrundliga" eller hur det nu var… Nä, inte skall du väl hålla dig borta från karlar heller. Dom är bra att ha ibland vet du. (Skratt)Skrattande

Tita
0

# 11 Jo du tänker på datorn ;)

# 12  Ja bör ta en paus i från dom i alla fall ( saknar inte någon heller om jag ska vara ärlig )

Men NÄR det blir dags igen vore det ju inte dumt med en som har samma intressen ;)

evawa
0

jag skulle oxå önska att det dök upp några till män här på ön….

måste få berätta en sak som hände en kväll på krogen…Dök upp en snygg norrlänning och vi råkade komma in på lite andligt..Det enda jag hann säga var att jag trodde på ett liv efter döden och vips så trodde han att jag var med i en sekt och drog som en avlöning….det var det!!!

kram

Eva

lightseeker
0

Vad???? sa han sekt, eller? Han kanske hade personliga erfarenheter från sådana grupper,då.

storkenflyger
0

#13 Ja jag mena datorn   Sen ska man inte leta efter en ny man  Jag tror att ska man ha en så kommer han när det är dags Sen kan det vara skönt att bara vara en själv

lightseeker
0

Men jag tycker om människor, och i den gruppen så inkluderar jag män. Skulle nog räkna mig till feminist också, men det verkar visst ha blivit ett fult ord idag.

Jag tänker dock inte glömma hur tidigare generationers kvinnor har fått kämpa och lida, för de små förbättringar (i vissa fall stora) som vi har nu idag. Aborträtt, rätten till ett jobb, att kunna skriva under ett hyreskontrakt (kunde inte min mor 1948, hon blev hemlös). Läste en bok för ett tag sedan som hette "brödupproret" hur folk svalt (tror det var 1:a världskriget) mat var ransonerat och handlarna gömde undan varorna, så folk fick inte ut sin ranson. (ibland saknades varor även för handlarna) men misstroendet växte och män och kvinnor revolterade tillsammans. Det var så gripande.

Det är inte konstigt om vi glömmer allt detta, när tv:n och isolationen gör att vi inte kommunicerar med varandra och de äldre längre. Men vi kanske kan fungera som varandras väckarklockor och påminnare, litet till mans. Snälla väck mig, med någon "bortglömd" sann berättelse

Tita
0

# 16 Vet du vad !! Det tror jag också, det som ska hända det händer när det är dags och meningen att det ska göra det =)

Har aldrig "letat" förut och dom jag haft längre  förhållanden med dök upp när jag var som minst berädd , sen blev det som det blev =)

Ghostrider
0

Jag finns ju här och jag är man, icke troende numera när det gäller kyrkan utan jag väljer att tro på det jag sett och varit med om och det är sånt som är "ajaj" i kyrkans ögon.

Jag är snäll, hederlig, ärlig och händig. Kort sagt ett kap!Glad

*jisses, det där lät som en kontaktannons*Oskyldig

evawa
0

#15 ja det är sant han trodde på fullaste allvar att jag var med i en sekt…lite långnäsa fick jag!!!

#16 tack för tipset, det ska jag lägga på minnet..låter som jag skulle vara desperat ute efter en manFot i munnnen oki doki ja ok då, erkännerSkrattande  i många dagar drömde jag om råttor, groteska saker blää, tog reda på vad det betydde..hahaha fick svar att det stod för  att det var något som man skämdes för!! hi ha undrar vad det var?? hmm

Eva

evawa
0

är det oki att jag berättar en liten pinsam sak som hände mig??Hemlis PS!

lightseeker det räckte tydligen att du nämnde män så gick jag igång!! hehehe

storkenflyger
0

Mitt inlägg i #16 var inte riktat till dig #20 evawa utan till #13 tita Bara så att det inte bli missförstånd Jag tar i bland lång tid på mig att skriva och under tiden händer det mycke som ex att du skrev inlägg # 14 

Nu blir jag förvirad Har jag ändå gjort fel så rätta mig

evawa
0

#22 förlåt….förlåt jag trodde jag kunde ta del av dina bra råd..Ber så hemskt mycket om ursäkt…

fel av mig

storkenflyger
0

# 19 Du får berätta sen hur många du lyckats fånga här med din annons Hehehehe

storkenflyger
0

#23 Nu när jag läser Förstår jag att jag läst och förståt dig fel i #20  Det är inte du som ska be om ursäkt utan det är jag som läst fel och i så fall ska be om ursäkt

Tuva-Lena
0

..ska vi locka hit männen, så måste sidan öppnas under ljudet av en motor, helst en "rak 6:a!" Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

EwaKristina
0

#26 *skratt*

evawa
0

# 25 de e oki för min del..Glad

Tita
0

Och döpa om sajten till ÖVERNATURLIGT + Sport, Bilar,Öl,Dataspel O Sex eller något =) hehe

Då kommer dom komma som flugor i stora svärmar ;)

storkenflyger
0

#28 Tack nu är jag lugn och kan gå och sova

Gonatt på er och sov gott när det är tid för var och en

Jimmy-Ottossn
0

jag är man här!heheFlört

evawa
0

härligt nu kommer alla män när det är dax att sova..puttSkrattande

#29 bra ide!! vi kan busa med elisabeth nu när dom är borta på marknad, ragga medlemmar är väl aldrig fel? *L*

Elisabeth-J
0

#32 Men är det inte då dem ska komma fram? Flört

Ja busa på ni, även fast jag inte är hemma så kikar jag in emellanåt för att kolla era små bus =)

Elisabeth 

Jimmy-Ottossn
0

hehe ja det är dags för mig att sova här med snart, vi ska åka iväg med husvagn i helgen till Jönköping, ska bli kul! så jag ska nog sova lite jag med,Räcka ut tungan

evawa
0

#33 jätte skratt,, jaha??, jag lär mig nåt nytt varje dagSkrattande

hehe rackans får aldrig busa ifred!!

Elisabeth-J
0

#35 Jodå, du får busa ifred, jag smyger bara in så att du inte ens märker det ;)

Elisabeth 

YvonneW
0

#28 För min karl gäller schack! Så det gäller att få honom schack och matt! Hi, hi.

#19 Wow, vilken presentation! Måste bara in och kika lite på din sida. "Ghostrider", det betyder väl att det är du som är härskare i huset och inte dina spöken då?

lightseeker
0

# 19 GHostrider är det kontaktannonser som behövs för att männen skall dyka upp så nappar jag så gärna: halvgammal häxa, egensinnig, stingslig, går helst sina egna vägar, börjar vissna på sina håll, men kan vara bra att ha när man vill bli glad…. det är mitt lilla bidrag då. SÅ får vi ser om någon nappar.

# 31 Jimmy, jo det är er och era åsikter som vi eftersöker här, Vad behöver ni för att höras mer? stämmer det att det måste vara sport, bilar, öl osv.?

Jimmy-Ottossn
0

#31,

hehe jag försöker svara så ofta jag kan på forumet här så för min del så gör bara ämnet på detta forum att jag vill lägga mig i och diskutera Flört

hehe för min del så står jag helst över både sport och alkohol…men bilar kan vara intressant, men det övernaturliga och den personliga utvecklingen intresserar mig mera!

SEViking
0

#1 Jag har erfarenhet av KVINNOR som helt blundar för detta ämne

#4 Du kanske letar killar på fel ställen, kolla i kyrkor!

#26 Nä, ingen limpa, men knattra igång en vinkel (V8) så kanske.

#29 Tyckte jag hörde nåt Cool så jag kollar in lite…

SEViking
0

Hoppas ni kvinnor förstår att det låg en del skämt i mitt inlägg

skämtade igen…….kanske…… Cool

SEV

EwaKristina
0

#35 Evawa,det har inte avkräckt dej förr,då du känner för att busa!!GladSå busa på du!!!Cool

eggebanroth
0

Here I am hehheh

anitha
0

Jag var med på andlig.se och där var det många män som var med. Det kanske bara är så att de inte hittat hit. Jag vet inte.

storkenflyger
0

Gick in för att kolla vad andlig.se var för nåt Men tji fick jag de hade tagit semester

lightseeker
0

#39, Jimmy, det var väl just det som jag kände på mig, att fördomar är någonting som man får ta upp sin dagliga kamp emot. Det är självklart att det här inte bör vara en kvinnlig sida, utan en för människor med likadana intressen. (tror nog att det är fler som håller med?!)

Men är det kanske någonting i sättet som vi diskuterar på, som avhåller flertalet män från att göra inlägg, eller är det ämnesvalen, eller att det är flertalet kvinnor som dom måste argumentera mot som svskräcker, jag menar då själva skillnaden manligt/kvinnligt?

Ghostrider
0

"Ghostrider", det betyder väl att det är du som är härskare i huset och inte dina spöken då?

Nja, riktigt så enkelt är det inte för det är Madam i stallet (hästen alltså) som bestämmer över mig.Generad

*Ghostrider, hårt hållen*

Farwuq
0

Det var kul och läsa om de åsikter och funderingar dagens kvinnor har om oss män och vår andlighet. Jag är man av ohejdad vana och håller ganska mycket på med "det andliga" det är bara det att jag inte är så väldigt ofta inloggad här på ön, men jag finns där ute och upplever förmodligen precis lika mycket som ni…

Glad

/Farwuq
astral utforskaren

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lightseeker
0

#48 Farwuq, Jag är övertygad om att män upplever precis lika mycket som kvinnor. Det intressanta, för mig, är när man balanserar upp diskussionerna med både manliga och kvinnliga energier.

Jag tror att denna sida kunde få ett otroligt lyft, med era energier mer deltagande.

Vad tror du, och ni andra män, det är som avgör att ni skulle delta mera?

Tuva-Lena
0

…kanske att låta dom komma till tals. :) Vi fruntimmer är ju ganska bra på att hålla låda. Vi ber någon av killarna att lägga in en ny tråd så får vi se vilket ämne det blir. Först till kvarn gäller! Heja på killar! Skrattande

lightseeker
0

# 50,Ursäkta, men nu tycker jag att du får en chans att förklara dig Tuvstarr.

Menar du att du inte tycker att vi som är intresserade av vad männen anser, bör ställa frågan, för att vi babblar för mycket?

Tuva-Lena
0

#51 Endast skämtsamt menat. Du ser kanske min lilla smiley efter meningen. Men visst är vi bra på att babbla, och tur är ju det för annars skulle sidan vara ganska tom, eller hur? Glad Lite självironi, som man säger..

lightseeker
0

ok, jag blev litet putt efter som jag precis före dig hade kommenterat en mans inlägg och velat veta vad vi kan göra, för att inte skrämma bort dom, eller vad det nu är vi gör, om vi gör någonting. Jag vill faktiskt hemskt gärna veta, om det är möjligt.

Samtidigt är det ju inte så att en person kan svara för hela manssläktet, men det är ju förhoppningsvis fler än en, som kan yttra sig här, så att vi kan få litet klarhet i det.

Och visst är det intressant att se om killarna fokuserar på någonting annat när dom lägger upp en tråd. Men just nu ville jag gärna ha mer info. till denna tråden.

Så, det är ok tuvstarr.

Tuva-Lena
0

Förlåt lightseeker! Menade inte att avbryta din tråd, klantigt av mig!Generad

eggebanroth
0

En sak är säkert jag som MAN har svärt komma till tals. Kan det berå just på det att kvinnor inte kan acceptera sanningar så lätt.

Sol-Angelica
0

#55 Tycker att det sista skrivna är mycket sexistiskt!,helt otroligt att man ens har mage att skriva nåt sånt!

eggebanroth
0

Vill bara uttrycka skillnad mellan man o kvinna. Sättet att tänka.

SEViking
0

Kan det vara så att detta är något feministiskt.

Man hör ju mer om häxor än om trollkarlar.

SEV

Sol-Angelica
0

#55  Kan inte förstå hur du menar att kvinnor inte skulle kunna acceptera sanningen?,kan du vara snäll och förklara dit påstående lite närmare.

lightseeker
0

#55,57 eggebanroth, fortsätt att förklara, är verkligen intresserad av att försöka förstå hur du tänker/känner.

#58 SEViking. menar du att det talas mer om häxor allmänt? eller här på sidan?

SEViking
0

#60 Jag menade allmänt, men den här sidan är inget undantag.

SEV

Sol-Angelica
0

förstår inte riktigt var häxor och trollkarlarna kom in när det gäller sanningen?

Sol-Angelica
0

förstår inte riktigt var häxor och trollkarlarna kom in när det gäller sanningen?

lightseeker
0

#55 eggebanroth, du tycker att du som man har svårt att komma till tals - här har du världens chans. VI tycker nu om din sanning, så tala du.

Alla andra män här: är det så att ni vill tala om trollkarlar istället? gör det, delta, tyck till.

Kan det vara så att ni tycker att ni inte får en syl i vädret?

SEViking
0

#64 Jag syftade inte att tala om trollkarlar. Du frågade mig vad jag menade och jag menade att i allmänhet så talas det mest om kvinnor i sådana här sammanhang, och i detta forum är det åxå som i allmänhet. naturligtvis beror det på att i detta forum förekommer flest kvinnor.

Inget konstigt med det.

SEV

eggebanroth
0

Har jobbat med människor under längre tid en kanske dem flesta sk medium här på sajten. det är sant kvinnan vågar tala om andens existens. Mannen är trög i den tanken det ska vara framåt, skapande. Man är självupptagen. Man blir arg om inte maten fins när man är hungrik. osv. dem mannen som vågar blotta sig visa sin sårbarhet är inte många, jag kanske tillhör den klassen. Många beundrar det, o dem är kvinnor.

eggebanroth
0

Skrev innan i en annan tråd om UFO uppleverse. Det får knappast ngn respons därför att den är sann. Menar det är bättre om det inte kan bevisas.

Sol-Angelica
0

#65 nu förstår jag,,bra,,(;

lightseeker
0

#67, så du tänker att om en man väljer ett ämne, där man inte kan bevisa att den är "sann", så får den bättre respons?

lightseeker
0

#65, när jag talar, här på häx-sidan om häxor, så har jag aldrig haft genusperspektiv på ordet. För mig är det en människa med en viss kunskap, inte en kvinna. Men det kanske är som du säger, att människor i allmänhet, även här, tänker på kvinnor då. Jag hade inte reflekterat över det, men det kanske är jag som är annorlunda

SEViking
0

Jag känner många män som är intresserade av detta, men merparten av dessa män "vågar" inte visa det eller tala om det. Varför det är så kan jag inte svara på. Men så är det.

Visst beundrar kvinnor män som vågar tala öppet om detta, så innerst inne vet ju dom kvinnorna att det inte är så vanligt att män öppnar sig, därför blir jag förvånad när det ifrågasätts, av just kvinnor.

Varför "beundra" männen som visar sitt intresse och sina upplevelser/tankar mer än då beundra kvinnor som gör detsamma? Det är att vara lite tvetydig.

SEV

lightseeker
0

Håller med dig #71, det skall vara lika för lika.

Sol-Angelica
0

om det varit tvärt om så hade kanske mannen beundrat kvinnan för det samma,,

eggebanroth
0

hahhah kan bara skratta, ursäkta mig. jag förstor inte det här med tvetydlighet där kommer nog kvinnan starkt fram.

Sol-Angelica
0

Ser inte själv någon tvetydighet?vänder ju bara på detta påstående,,

lightseeker
0

kul att kvinnor och män börjar vakna upp, tillsammans, här nu.

Det är det som jag tycker är GOOD VIBRATIONS

SEViking
0

#76 Rätt, det vore väl helt fantastiskt.

Tvetydhet var nog fel ord, dubbka budskap åxå fel ord, kanske "låtsas annat" är rätt ord då? Kanske "förbise faktum" passar bäst.

SEV

Farwuq
0

Ok, ni kvinnor är intresserade av hur männen ser på det andliga och ni är intresserade av deras upplevelser och deras inhämtade kunskap.

Jag är något till åren kommen och har hunnit med en del "astrala utflykter" under min tid, jag publicerade en kort artikel här i våras för jag önskade att ni andra här på forumet skulle komma med era kommentarer och jämföra mina upplevelser med era egna upplevelser och er egen erfarenhet av det astral. Hur många kommenterade? Jo en, min väninna Citronblomma.

Om man bara möts av tystnad så tror man att man gjort bort sig och sedan tiger man, så enkelt är mitt "manliga liv". Så jag uppmanar er, för en öppen och saklig dialog med männen här på forumet tig inte ihjäl dem.

Artikeln, vad den heter, etc. ?

Vad jag börjar förstå om Astralkroppen,
Av: Farwuq, medlem i övernaturligt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lightseeker
0

aha, har skrivit i din gästbok, och går in och kollar på ditt gamla inlägg i morgon, skall sussa nu

SEViking
0

Bra skrivet Farwug, den känslan har jag åxå fått-

SEV

Bybo
0

vikings tråd om Ufo-upplevelser tex….Fast det kan ju bara ha råkat bli så att folk skrivit på Elisabeths tråd ist  pga den var först…

Bybo
0

vikings tråd om Ufo-upplevelser tex….Fast det kan ju bara ha råkat bli så att folk skrivit på Elisabeths tråd ist  pga den var först…

SEViking
0

Jag syftade inte på den tråden, den skrev jag att den lika gärna kunde tagas bort, för den var ju identisk med Elisabeths

SEV

Bybo
0

Nej, det fattade jag..blev ändå lite orolig för att nån inte skulle skriva…och det blev missförstånd å så..hm…såg inte det du skrev om tråden…har precis satt mig vid datorn.. PLING!

SEViking
0

Bra, men faktum kvarstår, Farwug har rätt.

SEV

evawa
0

Jag letade på din artikel, den är väldigt bra och intressant skriven. Jag förstår din ledsnad över den dåliga respons det blev. Kan för min egen del bara säga sorry, men jag tror inte det beror på för att du är en MAN…

utan mer på tiden, den kanske inte ligger i tiden hos väldigt många här på forumet. Många här är kanske i början av sin medialitet och startat sin bana genom forumets öppnad. Många kanske inte vågar fråga/svara, många kanske inte vet vad dom ska fråga/svara. Mycket tror jag att det är en utvecklings fråga. Sen är det ju så att det man inte upplever själv, finns det färre frågor om. En annan sak är att det blir bättre respons om man vill ha gång en debatt är att lägga den i en tråd istället. Låt artiklarna vara orörda med en massa svar och fögrena den i en trådar istället.

Tappa inte hoppet nu om astralkroppen för det är jätte intressant, ta upp det i en tråd så ska du få se att det blir mer aktuellt nu. Det gäller även ni andra som känner likadant.

Ps, jag är inte heller så jätte populär här på forumet och jag är en tjej!!! Gråter

Eva

evawa
0

#36,,jo Elisabeth ja hade tänkt busa till med en singel sida här på forumet men killarna här vill ju bara snacka andligt:::)))) så du behöver inte vara orolig. Drar ut på krogen istället, men den här gången blir "min tro"  något helt annat…Flört

Eva

eggebanroth
0

Farwug , du skrev ngt som påminner om mannen. Det är vad jag tycker. vad jag inte förstod vad tidsaspekten dvs oldern. Det innebär kanske man fokuserar inifrån ut. Jag ser medmänniskor man möter, som vägledande", vad har man att lära av dem. det mästa naturliga får man från barn.

När det gäller mig så försökte jag berätta ngt , men märker , det blir fel. sedan tänkte jag, det måste vara för att jag är MAN. det sön kanske skiljer en från mängden är förmågan kunna prata med kvinnan. Med mannen är det mycket svårare. det fins då oftast rädsla med i bilden.

lightseeker
0

#87, evaewa, en singelsida, för enbart mediala då, eller?

eggebanroth
0

?

SEViking
0

Undrar engentligen varför så många som är mediala är singlar?

SEV

eggebanroth
0

Medial ? Vem säger , vem som är medial? jaget kanske ?

lightseeker
0

hmm, nu har det nog blivit någonting annat av den här tråden, så av respekt för trådstartaren, så startar jag en ny tråd, som får heta "är mediala oftare singlar än andra, och i sådana fall varför?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.