UFO upplevelser
Tänkte jag kanske blev först med att starta en ny tråd. Samtidigt som det skulle vara intressant att få ta del av medlemmarnas så kallade UFO-upplevelser.
Definitionen UFO-upplevelser kan ju vara och betyda vad som helst, UFO betyder ju OIDENTIFIERAT flygande föremål, så ska man hårddra det så är ju en kastad navkapsel man ser skymten av till en början oidentifierad.
Men, sak samma, det skulle vara väldans intressant och höra medlemmarnas upplevelser som dom inte riktigt kan förklara. Så kom igen nu, ut me hemlisarna
SEV
jag ställde upp på en alternativmässa I Malmö en del år sedan. Mässan ägde rum på en stor mässlokal, nära Öresund. När dagen var slut o jag med min dåvarande tjej som oxå jobbade där på mässan kom ut till den enorma parkeringsplatsen. Ser vi båda tefatsliknande föremål sakta svävande utanför Öresund. Inte alls långt ifrån där vi var. Det fans även adra som såg det. Men det konstiga var att vi inte reagerade så mycket över det. Jag kände mig nästan totalt ointresserad . Först när vi kom hem kunde vi prata om det. När vi jämförde våra iaktegelser, stämde det överens. Även det att vi inte var "intresserade" av UFO fenomenet,. har många gånger tänkt värför vi inte promenerade närmare . Min tolkning är att vi på ngt sätt var påverkade av okänd kraft.
Måste även tillägga den mässan var en av dem sista stora som hade andlig innebörd med musik , dofter o sammanhållning.
Med vänlighet ,Eggebanroth
Det där med UFO-observationer är lite speciellt. Själv har jag - vad jag minns just nu - fem i bagaget. Jag bjuder på ett utdrag ur min "Book of Shadows"
Den första observationen har en del lustiga inslag. Jag kunde kanske vara 5 år eller så (det rör sig om 1962 eller där i kring). Jag har ett tydligt minne av att jag satt där hemma och tittade på TV:n en kväll (troligen i mars eller april dfa. det var vår). Vädergubben talade och talade om ett lågtryck som skulle komma in över Skåne.
Oj då, det är ju här, var min tanke, sen tänkte jag inte så mycket på den saken förrän nästa dag. Min mor skickade ut mig för att leka, jag irrande ut på ängen bakom huset. Det var då jag såg något som jag aldrig tidigare sett; två väldiga saker hängde kanske 50 meter upp i luften och gled makligt mot öster. De var grå och i mina ögon enorma - i efterhand har jag beräknat de till över 100 meter långa -, jag minns att jag fick en obehaglig association till vaccineringssprutor. Min nästa tanke minns jag än idag mycket tydligt, "det där måste vara lågtrycket som kommer". Barn som jag var så struntade jag i alltsammans och fortsatte min lek.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tack för era berättelser, å Farwuq 5 år 1962, då är vi båda 57-or :)
SEV
ja själv har jag ju inga sådana upplevelser att berätta..tråkigt..men jag har en upplevelse som jag inte fått något svar på?? kan vara nåt oförklarligt? Vet inte om det berör ämnet? Ska jag dra den eller?
Eva

Ja dra den gärna Evawa
SEV
blir väldigt putt på sajten nu…skriver och ska sända och det blir error..borta!! får skriva igen
från en puttrig Eva

Ett tips Eva, kopiera innan du skickar, då kan klistra in om det försvinner
SEV
Det här hände några gånger för ett tag sedan… jag vaknade av att jag hör en motorliknande ljud och det svajar till i sängen, jag lyfts upp och jag åker iväg.. Tänk er att ni åker i en vatten rutsch bana liggandes, då vet ni precis hur det kändes.. hel häftigt med kurvorna och det är ingen risk att jag skulle ramla av.. men ok, stor i käften e jag allt men jag var ganska rädd oxå!! Det händer inget efter vägen utan det är mörkt och jag har inte det blekaste om vart jag är på väg?? Det här händer som sagt några gånger till men sen så sa jag stopp. Det blev en sak som jag inte vill ta upp här… Vet inte vad det var jag var med om?? Vet ni?
Eva
ps,, ingen dröm, är fullt vaken
# 7 ok tack ska försöka komma ihåg det

förstår inte, var du vaken när du flög ?
SEV
#10 ja,, menade att det finns inte en chans att det hela skulle vara en dröm!! det sker på riktigt..flög? eller mer åker ska jag säga…

Tror du att du blev bortförd i ett UFO för experiment evawa?
#12 har ingen aning? vet inte vad jag ska tro själv och vad syftet var med det där?

#8 Låter som en dröm. Ibland kan man drömma så intesnivt så hjärnan upplever det som verklighet…
#14 Jo, jag är fullt medveten om att det kunde ha varit drömmar men det är det inte… den dagen då jag sa stopp satt jag på sängkanten och var vaken, jag var på väg på en resa till…

#14 Har du läst om min UKU under "Astrala varelser"? Kan det ha varit något liknande du upplevde? Läs och se om du känner igen något. Intressant.
# 16 ja jag har läst den, ojoj sånt här är intressant..Just det du beskriver det har jag (tyvär) inga erfarenheter av…men ruggigt spännande….
Kan säga att en av dessa gånger som resan var i gång så var det med en viss tvekan från min sida men tyvär så gjorde jag det som man ej bör göra..jag lyssnade inte på mig själv..men den händelsen vill jag inte ta här.. vill bara med det poängtera ytterligare en gång att det hela var fullt verkligt..
Eva
Men du då mr Viking? har du några hemlisar att delge oss.
Eva
" 2 var kan man få tag på din bok någonstans?
Eva

Jag har inga fler UFO-upplevelser, trots att jag sökt å åkt runt halva världen å letat. Men inget jag kan säga var så värst UFO, förutom mig själv då som likt ett UFO sökte flera år :)
Area 51 va inge spännande heller
SEV

Mount Shasta i Kaliforniens norra del är väldigt intressant, men då på det andliga planet inom shamanism å inte UFO
SEV
#20 ja,hahaha som en här på ön tipsade om,,,man ska inte leta, dom dyker upp när man minst anar det.
spännande med dina resor..
Eva

Ja, jag for ju runt överallt dit det rapporterades UFO i flera år, plötsligt en dök det ja skrev om i #0 bara en bit hemifrån :)
Så det stämmer nog
SEV

#17 Kunde du alltså bestämma själv om du ville med på resan eller inte? Kan tillägga att UKU:er inte är precis lika för alla. Det finns dom som bara åker iväg också och somliga hamnar i taket och ser på sig själva i sängen.
Men om du har minsta misstanke om att du blivit bortförd (har läst sådana böcker också) så kanske du har något litet minne kvar också om det mesta tycks bli raderat på något sätt. Såg du någon varelse/människa? Känner du att bli blivit påverkad av det som hänt?
#21 Du nämner schamanism. Kan du inte ta upp det i en annan tråd så att vi får veta lite mer om den biten?
Yvonne

#24 Vet inte vad jag i så fall skulle berätta. Om utesittarnätterna uppe p åmin kulle? Nä, det är nog inget intressant för andra att läsa
SEV
SEViking man behöver inte fara runt hela världen för att få möta ett UFO de kan dyka upp var som hellst även här nere i Skåne.
Jag bjussar på min andra UFO upplevelse från 65 då jag var 8 år.
(Jo jag är en 57:a)
Observation två var på en mörk kväll troligen 1965, familjen med undantag för min mor var församlade i bilen på gårdsplan, vi skulle åka bort på besök hos någon, mamma var alltid en aning sen till bilen hon hade alltid så mycket att stå i. Jag hade vid denna tid börjat intressera mig för stjärnor (har sedermera läst astronomi vid universitetet) och jag satt och tittade ut mot nordost. Där uppe i luften hängde ett rött klot, betydligt större än någon stjärna eller planet. Jag förstod direkt att det inte kunde vara någon planet dfa. de står aldrig så högt i nordost på den Skånska himlen.
Kring det röda klotet "svärmade" vita punkter. De for i sakta mak av och an. De flesta rörde sig radiellt ut och in från klotet. Jag påkallade min fars uppmärksamhet, men han var stressad av att vi höll på att komma sent, "det är nog ett flygplan" svarade han, utan att titta efter. När vi for iväg med bilen försvann farkosten ur blickfältet.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq, jag vet, dom jag skrev så upplevde jag ju min starkaste inte långt hemifrån. Vi pratar kanske om 1 kilometer max 2
SEV
#24 ja jag kunde bestämma själv, så fort jag sa/ tänkte nej inge längre o vips så landade jag så där mjuk och härligt. Enligt mig så har vi alla våran egen vilja ingen annan än du själv bestämmer vad du vill göra. Sen en annan sak som jag vill tillägga och det är vikten av att be om beskydd. Låt mig säga en sak, jag var ganska oskyddad.. Så det har jag tagit med mig av dessa turer… Det jag minns som en känsla det var att jag var uppe i universium…men tyvär vart och om det stämmer vet jag inte? skulle gärna vilja veta
kram
Ps, kul att du är intresserad och kommer med dina frågor..tack