Tappar tänder i drömmen
De senaste nätterna har jag drömt att jag på olika sätt tappat tänder, och i varje dröm har det berott på att någon har slagit mig i ansiktet så att tänderna tappats, eller slagits sönder.
Jag har hört att om man tappar tänder i drömmar är det ett varsel om död, eller vad är det egentligen drömmarna vill säga mig?🤔
Sök på Google, det är en vanlig dröm som jag tror alla har haft, det är då inget varsel om död :-) så du kan vara lugn. Peace
☮ and ❤ among each other ✿
Tack för tipset! Att jag inte tänkte på det tidigare, hahah! 🙂 Jag fick faktiskt fram något, och det stämmer otroligt bra överens med hur det är för mig just nu, detta gjorde mig faktiskt förvånad! Vart enda ord stämmer in på hur jag har känt det de senaste veckorna! 😮
Denna tydningen hittade jag:
Tappa tänder
Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft.
Jag har också drömt detta det är dock ganska läskigt.
Ingen aning va det kan betyda
#0 Hej Gora! Bra tolkning du hittade! 🙂
Att tappa tänderna är som sagt en av de vanligaste drömmarna och alls inget varsel om död!
Däremot kan det vara att man befinner sig i en situation där man blir "tillplattad" (=någon/något slår dig i ansiktet), du kan inte smälta/sönderdela situationen. Utan tänder tappar man kraft, kan inte tala fullt ut och tappar i "status".
Dags att bryta en trend?
Drömmar är så tydliga ibland, och intressanta.🙂 De hjälper oss att se på vår vardag och vårt symbolspråk.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hej
Att tappar tänder i drömmen betyder att man tappar sin kraft att bestämma för sig själv! Kolla upp var du har släppt dina bestämmelser!
Häls/Joggan
Det är så härligt med drömmar ändå, trots att jag tycker att drömmar där man tappar tänder är väldigt obehagliga!
Har under någon veckas tid kännt att jag har tappat förmågan att säga ifrån till en vän och låtit denne fullständigt köra över mig istället, vilket har gjort att jag kännt mig nedstämd och jag antar att min stolthet har fått sig en rejäl omgång.
Här om dagen sa jag faktiskt till på skarpen, och har beslutat mig för att ta avstånd från denna vännen 🙂
Jag antar att drömmarna om att tappa tänder var en order från mitt undermedvetna att ta tag i saken! 😃