Drömmar
Jag har väldigt ofta drömt om mina barndomshem och marsvin det sista halvåret.
Marsvinen kan jag väl förstå för dom dominerar mitt liv så mycket. Man jag återvänder nästan var natt till något av mina hem jag hade när jag var liten. Ibland är det roliga drömmar och ibland hemska.
Min farmor dyker upp väldigt ofta oxå, om hon nu försöker förmedla något till mej i drömmen så förstår jag det inte.
Finns det någon som kan ge mej lite insikt?
Någon som kan hjälp mej lite?? :)
Hej!
Drömmar är ofta enklast att tyda av dig själv. Marsvin t ex kan stå för så mycket olika saker. Det kan vara kraftdjur och stå för något positivt eller stå för din oro och ängslan för olika saker. Du kan skriva ner en dröm och skriv även vilka känslor som är inblandade. Ofta är det känslorna och vad du gör i drömmen som är "nyckeln". Man kan även prata med drömpersonerna i fantasin om du vill och då kan man få svar på vad de vill dig. Du kanske behöver se någon sida hos dig själv som du bör ta hand om och acceptera. Alla har vi sidor hos oss som vi kanske inte gärna vill erkänna. Och dessa sidor kan man plocka fram och ändra till en styrka hos oss istället, kan man säga. Hem som du bott i kan ha att göra med de erfarenheter och kunskaper du fick lära dig just där.
Om din farmor inte lever så kanske hon bara vill att du ska veta att hon finns där ändå för dig.
Hoppas du blev något klokare av svaret. 🙂 Du får gärna pm:a mig om du vill.
Marsvinen förstår jag. Dom små liven ger mej mycket oro och glädje dagligen.
Ja känslorna som dyker upp i mina drömmar varierar väldigt mycket. Ena natten är det skräck, nästa natt glädje o natten efter kan det vara avsky. Det växlar.
Nej min farmor lever inte längre o att hon hälsar på ibland det vet jag. Men jag missar totalt om hon vill mej något.
Ja det är väl min hjärna som ska överanalysera saker som vanligt.
Tack för svaret :)