Andar i skogen
Jag och min sambo flyttade till vårat nuvarande hus för ca 1 1/2 år sen. Ett par dagar efter att vi flyttat in när bara jag och min dotter var hemma såg jag en kvinna stå i dörröppningen till det som idag är min dotters rum. Jag hade varit i köket och när jag kommer ut i hallen så står hon där, ca 6-7m ifrån mig. Hon var så verklig och jag såg verkligen alla detaljer på henne. Blev riktigt chockad, men efter att jag blinkat så var hon borta igen. Sprang runt och kollade så att alla dörrar var låsta och vågade mig t.om på att ropa hallå :-o Huset vi bor i grensar precis till skogen och det var den jag egentligen skulle komma till :-) En bit in i skogen ligger en brant backe med en smal stig som leder upp till en liten skogsdunge. Nästan varje gång vi passerar nedanför känns det precis som att någon står och tittar ner på en. Har fått känslan av att det är en ganska stor man som liksom gömmer sig bland träden och typ spanar på en. Vår hund stannar alltid nedanför stigen och tittar upp. Ibland kan det t.om vara svårt att få honom därifrån. Någon som kan känna något rent spontant? Har inga bilder på ställrt just nu. Men det kan ordnas om det underlättar för att känna in :-) Mvh
Oj, haha. Det låter lite läskigt! Jag är väldigt rädd av mig och är väll antagligen därför jag inte kan se :P Däremot kan jag känna något sådär men se tillhör inte vanligheterna! Däremot så har jag mycket sådant i min släkt! Tex, min mamma känner och ser. Kusin ser och känner, min moster ser enormt mycket och till och med hjälper andar. Dom hade en ande som lagade mat i deras kök för deras hus har varit ett café en gång i tiden. Därmot vet jag inte om hon faktiskt laged mat så men dom sa det iallafall att hon "sprang runt" och var stressad. Och en gumma som satt i en gungstol hade dom me. Fast dom har haft mycket andar i sina hus, vet inte om det har något med familjen eller husen att göra men typ varje hus dom har flyttat till sedan min kusin föddes ungefär har det spökat i! :S
Är egentligen ganska rädd jag också :P Men har alltid haft "sånt" omkring mig. Min mamma och yngsta syster både ser och känner mycket. I huset jag växte upp i var det nästan alltid aktivitet. Bla fanns det en mycket obehaglig man som höll sig i utkanten av trädgården. Var alltid väldigt snabb när jag var ute och gav kaninerna mat på kvällarna :P Och mamma såg ofta en lång man som satt vid köksbordet. Ibland kan det va skönt att ha dom i närheten. Iaf när dom vakar över en och man känner att dom älskar och bryr sig om en :)
Har haft sånt ganska mycket omkring mig också men inte hela tiden. Sen jag flyttade till fosterhem när jag var 6år så upphörde det lite. Men det har kanske med husen att göra. Vi bodde i ett hus när jag var liten och där spökade det ganska mycket! Visserligen hade någon hängt sig i det huset men jag var ju ganska morgonpigg och det hände ofta saker när mamma sov. Som att det knackade på dörren och ljud, flyttningar av saker osv. Idag hade jag alldrig ens kommit på tanken att öppna dörren om det hade knackat innan jag såg vem det var. Min kusin blev även nerputtad från trappan av "någon". Vi hade även hundar och man märkte på dom att det var något.
Har faktiskt alltid trott att spöken inte visar sig om man är rädd för dom. Men om du är ganska rädd så kanske det inte är så! :D
Tror du att det kan vara någon som vill dig något? :P
Tror att det mest beror på att man sällan vet varför dom visar sig för en. Eller när det är en ande som är väldigt stark, kanske arg, rädd osv. Men så kan man ju också bli rädd när dom rör vid en utan att man är beredd på det :P Har hänt mig en gång, tror jag skrämde iväg henne den gången :/ Hade flyttat tillbaka hem till mina föräldrar och mådde väldigt psykiskt dåligt, vaknar en natt utan att veta varför. Ser ett jättestarkt ljussken (hafe ögonen stängda) och känner hur någon lägger en hand på mitt bakhuvud. Känner tydligt hela handen :-o Säger bestämt nej och sluta och slänger mig runt för att tända lampan och ligger vaken större delen av natten.. Senare när jag tänkt på det har jag funderat på om det inte var min skyddsängel. Har sedan dess aldrig känt av henne så tydligt. Förutom ett par gånger i bilen när jag sett någon i bakspegeln. Känner mig aldrig riktigt ensam heller :-) Tack för tipset amandla, ska ta en kik där :-)