Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 22445 ggr
HUMAN0ID
37

Anden i glaset regler

Vad är reglerna för Anden i glaset? Alltså vad får man absolut inte göra under tiden, och vad ska man tänka på? Och vad betyder 666 egentligen? Jag är lite osäker och vet att man ska sluta spela om det numret visas.

Jag vet att man inte bör testa detta och det behöver jag inte ha berättat för mig i denna tråden. Utan jag vill bara ha svar på mina frågor och hoppas någon kan hjälpa mig!

Amandla
0

Det finns massor med trådar i ämnet, använd gärna sökfunktionen 🙂

[leWolf]
7

Håller med Amandla sök och det finns massor i just detta ämnet på ÖN,ett sätt är också att släppa nyfikenheten i just detta ämnet och bara helt enkelt låta det vara då är det tryggast och du slipper fundera över oro eller något som kan gå fel.

Kort och gott,ingen lek att leka med så bara släpp tanken på just Anden i glaset för det finns så mycket annat att upptäcka inom det andliga än just det här.Fokusera på det positiva och det som ger dig styrka istället,det är mitt råd😉

Kram på dig 🙂

skycap
2

_1-> "Vad är reglerna för Anden i glaset? Alltså vad får man absolut inte göra under tiden, och vad ska man tänka på? Och vad betyder 666 egentligen? Jag är lite osäker och vet att man ska sluta spela om det numret visas.

Jag vet att man inte bör testa detta och det behöver jag inte ha berättat för mig i denna tråden. Utan jag vill bara ha svar på mina frågor och hoppas någon kan hjälpa mig!"_

--------------------------------

Det finns INGA REGLER vad jag(alla) vet! Bara saker folk säger att man bör undvika!

Du VET att man inte bör testa detta! okej? Vad jag vet finns det inga dokumenterade fall där nån råkat illa ut.

Ang just "666" så vet jag vet inte varför "andar" skulle bry sig om några siffror(kanske en tråd för jesus.ifokus)! De stackarna födda år 666.. är riktigt illa ute va? Eller?

HUMAN0ID
0

#3 Nej jag har läst på lite och det finns saker man bör tänka på och undervika, men några absoluta regler tror jag inte det finns. 

Jo jag har tänkt lite och är riktigt osäker på om jag vill göra det. Kommer nog inte göra det, är för rädd för att få in någon ande i huset. Är jobbigt som det är när det redan är en tjej vi i familjen ser här hela tiden..

skycap
0

4 Jaha:) Vad bör man undvika då?

Nu låter det här ju knäppt eftersom de flesta av er här tror. men jag har gjort flera "anden i glaset" som "fungerat" med vänner jag umgicks med förr i tiden(var varken troende eller inte då, bara lika nyfiken som nu) och vi ställde riktigt störda frågor utan konsekvens i livet:)

Vill inte kapa tråden nu med vad heter det där andra jag gjorde många gånger i ungomen framför en spegel, bloody mary?..:)

skycap
4

4 Om du känner ett obehag inför det så ska du inte göra det!

[stass]
5

Jag tror att Anden i glaset kan fungera. Men att rädslan för det beror på skräckfilmseffekten, säkert kan de som blir väldigt rädda för detta få samma effekt av en läskig film och om strömmen skulle råka gå, det knakar, ser mörkt ut i hörnet osv. Är man rädd ska man självklart låta bli! Kan man inte låta bli får man väl prova.

yamher
4

stor respekt, ha förståelse vad som kan ske, be om beskydd, allra helst ska någon med medialgåva som kan beskydd finnas med.

Tänk på vem ni ställer frågor till. I god tid be den personen eller de att finnas med. Och tänk på vilka frågor ni ställer. Se till att ni vet hur ni bäst avslutar "leken" och stänger det ni öppnar. Och be till Gud att allt går bra.

Många som har testat på och inget har skett. Och vanligast är det så också. Men OM det kommer något, så tänk denne har all tid i världen och konsekvenserna av ert experimenterande eller lekande kan komma år fram över. Oavsett hur oskyldigt det än är. Minimera riskerna med att se till att ha starkt skydd och frågor som inte känns intressanta som döden, ondska, väsen, vadslagning/dealer eller liknande.

Alis volat propriis Oskyldig

[kvasthilda 72]
2

Jag blir lite trött på dessa som gör denna Anden i glaset trots att man berättar om otrevliga saker och försöker skydda folk från att bli rädda o skrämda.

Jag skriver så här nu: Kör på hur du vill så kommer du lära dig och kanske förstå vad du ska göra o unvika…

Vill du riskera att lära dig den hårda vägen så varsågod!

Förlåt mina inte så mjuka ord men jag har gång på gång försökt att få folk att låta detta vara.

[Camia7]
1

Jag skulle aldrig spela det spelet.. Men undrar.. Kan man inte bara be om at få prata med den som man redan har i huset om man har någon.. Blir ju som att prata med dom utan ett spel? Kan det inte vara ett verktyg för dom som inte kan känna av och prata med dom? Varför ser andar det som en lek? Eller ja det beror nog på hur man beter sig?! :)

Min Gåva
2

Håller så med yamher och kvasthilda 72 vad gäller Anden i glaset.

Detta ska helst inte göras utan att man vet vad man gör. Man ska aldrig bjuda in vem som helst då man inte vet vem som kommer. Vem av er som gör det kan skilja på gott och ont när de skriver till er?

Att vara försiktig är viktigt. Be alltid om beskydd innan och efter. Ha ljus tända för att hålla er i ljuset. Fråga inte frågor som du egentligen inte vill ha svar på.

Kort & gott ge dig inte in på något som du inte har full koll på!

[Ravenna]
2

#0  Är du seriöst intresserad av andeväsen och skulle vilja ha kontakt, så finns det många sätt att kommunicera. Inte bara "anden i glaset". Personligen, eftersom jag ser andeväsen och andevärlden som något som är verkligt och som existerar, så är jag noga med vem jag bjuder in till festen, så att säga.

Lika lite som att jag skulle öppna min ytterdörr på vid gavel så att vem som helst från gatan kunde kliva in hos mig, lika lite skulle jag öppna dörren till andevärlden och låta vem som helst kliva in i mitt hem.

Men jag tror att en del inte tänker att andevärlden är som vår människovärld: att den består av en massa olika varelser precis som vår värld gör. Det finns t ex övervägande bra människor och det finns övervägande dåliga människor, som man helst ska hålla sig ifrån. Samma är det med andedimensioner, det finns bra och dåliga andar och de som är mer neutrala osv osv. Om man nu ska översätta det i mänskliga värderingar.

Det handlar inte om skrämsel, utan om hur världen ser ut. Det är bra att vara nyfiken och öppen för upplevelser, men det betyder inte att man måste vara naiv på köpet.

Fundera på vad det är du söker genom din önskan att göra Anden i glaset. Vad vill du uppnå? Att veta vad man gör och vad man har för syfte med det, är en bra utgångspunkt. :-)

[stass]
1

#12 jag tror vi resonerar lika om andevärlden. Jag tycker Anden i glaset är ett hjälpmedel, precis som pendel och ouija bräde, nej man kan inte lita på allt och får ha någon slags vett i skallen och inte "leka"

#8 ja, det är nog snarare undantagfall än regel att någonting kommer igenom, som är så ont som leken har blivit känd för också. Resten sköter personerna nog själva genom att skapa all  "skräck mystik" runt detta.

Själv ropar jag inte - Hallå! Är det   _någon_   där? 

Jag tror också att ju mer skrämmande man utmålar det desto mer vill unga människor prova detta, med skräckslagen förtjusning och provocation som hjälpmedel, de söker väl helt enkelt en kick & något slags bevis.

Men det är också otroligt mycket skrämselpropaganda som endast efterapas.

HUMAN0ID
8

Tack alla för era svar! Jag känner mig osäker på att göra det, så jag tänker strunta i det. Vågar inte ta några risker känner jag..

[Mirjam76]
0

Vilken ande söker du och till vilken nytta för dig?

Timmorn
0

Den andra leken heter typ spökdamen iaf i min skola och heter olika i olika skolor men gick ut på att gå in på toaletten flera stycken och suprise suprise det är ens egen skugga du ser i spegeln…. Jag tyckte alltid att det var fullkomligt värdelöst för jag brukar känna av andar och det var ju inte det minsta andligt med det xD

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

tarotlasse
0

Läs   en av de tiidigare trådarna  om Anden i glaset  där svarar jag på det mesta fördomarna och rädslorna om Anden i glaset.  

Anden i glaset kan vara ett helt fantastiskt hjälpmedel om man vet vad man sysslar med. 

Men vara fruktansvärt skrämmande och obehagligt om man sysslar med detta utan att ha denna kunskap. 

Så många svar och olika personers upplevelser av Anden i glaset i denna tråd. 

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3d47e988f4722b1f072291-anden-i-glaset

Lasse

tarotlasse
1

Jag lägger in min egna  personliga svar  och min upplvelser av Anden i glaset  i denna tråd vissa svar får man om man läser hela länken till  tråden eftersom vi kan ta del olika efreanheter av både gott och ont av detta arbets sätt.

#30 skrivetav tarotlasse 

Anden i glaset är precis som vilket annat hjälpmedels som helst. Anden i glaset är en så kallad psykograf  och fungerar precis på samma sätt som en pendel. 

Inte hör vi några skräck historier om Pendeln förutom att den fungerar dåligt o att vi själva på verkar den alldeles för mycket. 

Använder man Anden i glaset på rätt sätt och med kärlek och respekt så är det ett fantastiskt hjälpmedel. 

Men gör man Anden i glaset utan kunskap  om hur ande världen kommunicerar och med rädslor ja då kan det bli riktigt obehagligt eftersom den egna rädslan oftast skapar fruktansvärda monster. 

Många som provat Anden i glaset har dessutom gjort det efter en glad fest kväll och i ruset ställt väldigt korkade frågor och får då också korkade svar. 

Alkoholen försämrar omdömet radikalt och det kan bli så fruktansvärt fel och personer blir rädda. 

Men även att det kanske deltar personer i detta som har stora rädslor för ande världen och aldrig skulle deltagit om det inte varit påverkade av alkohol och grupptryckt. 

Men använder man det som ett hjälpmedel som andra hjälpmedels och med kärlek och respekt för ande världen. 

Kan man få helt underbara resultat. 

Under adventskalendern i december gick ju debatten hög om Anden i glaset och farorna med detta. 

Så i vår termins avslutning på den mediala cirkeln så gjorde vi Anden i glaset. Alla utom den som skrev och antecknade vad glaset visade hade varsitt finger på glaset.  

Väldigt snabbt började glaset rör sig och jag som ledde cirkeln frågade vem anden ville gå till och glaset stavade då upp en av deltagarnas namn.  Jag frågade anden vem den var och den svarade Pappa men lite för luddigt för mig med bara pappa och frågade vidare och då stavade anden upp pappans namn  och  stavade även  namnet på en ö i STHLMs skärgård. Pappan bodde under sitt liv på denna Ö. Sedan stavade anden upp rent privata saker som deltagaren kunde känna igen som sin pappa. Plus att den gav ett budskap allt 100% korrekt. 

Vi fick sammanlagt 7 andar igenkända på detta sätt. 

När jag satt bredvid och antecknade  och inte höll ngt finger på glaset så  kom min Guide igenom  han har ett arabiskt namn  det är rättare sagt 3 namn och det är på 20 bokstäver jag kan inte stava till detta själv. 

Men glaset  stavade upp detta namn med alla bokstäver och rätt stavat För jag kollade detta när jag kom hem. 

Sedan kommer min Engelska mentor igenom  med sitt namn men så många som vet vem det är så vill ha mer specifikt för att  veta att det är just henne . Då får de även upp hennes mans namn plus hennes Engelska  företags namn som är en förkortning plus betydelsen av förkortningen inget som deltagarna har den blekaste aning om.  Plus att min mentor sa till mig att det kommer vara många som påstår att de har kontakt med mig den dagen hon går över till andra sidan. Så hon sade att när du hör detta xxxxxxx Så vet du att det är jag för bara du och jag som vet detta.  

Detta kom också upp genom glaset så det var rent  konkreta bevis vi fick under denna kväll och allt som kom upp under kvällen genom glaset stämde till 100% med andarna. 

Så  det är absolut inget att vara rädd för. 

Men jag  rekommenderar inte någon som inte har kunskapen om ande världen.

Eller inte har kunskap om hur Anden i glaset verkligen fungerar eller kan hantera de situationer som kan uppstå .  

De ska absolut inte ge sig in på att göra Anden i glaset och är de dessutom rädda så kan de också bli fruktansvärt obehagligt. 

Lasse   

2 Bra inlägg | Anmäl

2013-03-10 23:20#31 skrivetav tarotlasse 

Jag vill förtydliga lite när jag läst alla svar mer noggrant en första gången och mitt tidigare inlägg.

1. Andar som kommer igenom och sedan stannar kvar. 

Ja man öppnar upp för Andevärlden och bjuder in dem till denna glas  seans och då inget konstigt alls att andar då ger sig till känna. 

Men när man är klar med seansen så avslutar man seansen  och tackar Ande världen för besöken och gör klart för ande världen att nu är det slut med kontakten för denna gång. 

Plus det viktigaste av allt så stänger man ner sin egen medialitetet när man är klar. För helt och hållet vi själva som styr om vi vill ha kontakt eller inte genom att lära oss hantera vår mediala sida genom att öppna upp och stänga ner. 

Gör man inte detta så ja visst då har man aldrig avslutat seansen eller stängt ner och i och med detta visar  man anden att man fortfarande är anträffbar och då stannar den naturligtvis kvar inget konstigt alls. 

Så ren okunskap om sin gen medialitet vill jag säga. 

Så öppnar man upp genom att göra Anden i glaset får man ju även stänga ner vilket många inte gör. 

Så inte andevärldens fel  utan de som sysslar med det har bjudit in men inte avslutat mötet på rätt sätt är väl den enklaste förklaringen.   

2. Man vet inte vem som svarar när man sysslar med Anden i glaset. 

Ja ett vanligt fel när man sysslar med Anden i glaset man frågar inte vem anden är. 

Men precis som i det vanliga mediumskapet när vi medier beskriver anden för att klienten ska känna igen anden. Så ber man Anden presentera sig och lämna sådan uppgifter om vem anden är. 

Är det någon ande som inte blir igenkänd så tackar man vänligt för besöket och ber den avlägsna sig och ber om en ny kontakt.  

Svårare är det inte en be dom presentera sig och ge konkret information om vilka de är och man får detta. 

Så visst vet man vilken ande man pratar med.

3. Det är en lek.

Det är absolut ingen lek eller något för att roa varandra på en fest med  Använder man Anden i glaset som en lek och saknar kärleken och respekten för andevärlden och inte har kunskapen så ja då kan det bli fruktansvärt obehagligt och skrämmande för att man inte har kunskapen eller vet hur andevärlden fungerar för ande världen vill ingen något illa. Men våra egna rädslor och rent mentalt skapar man fruktansvärda monster. 

4. Kontakt med djävulen. 

Se ovanstående svar om rädslor och eget skapande mentalt.

5. Man öppnar alla dörrar och  har partaj. 

Inte alls någon dum jämförelse faktiskt. Ande världen är verkligen glada och förväntansfulla för detta partaj så en glädje för dem  att besöka oss så visst lite av partaj för ande världen ja.

När jag har partaj här hemma så bjuder jag in mina gäster och har en trevlig stund men när partyt är över så tackar jag gästerna för besöket och låser dörren. Precis det samma gör man med andevärlden se svaret på första svaret. 

6.  Skydd av Salvia. 

Salvia skyddar inte mot andar Indianerna använde salvian som en ceremoni till att bjuda in ande världen till möte. Den Salvian Indianerna använder är  även en starkt hallucinerande växt och visst man ser en massa konstiga saker när man använder den som rökelse men inte tar den bort andar. Det är Inte ens samma växt vi använder oss av här i Sverige och den har även  helt andra egenskaper en indianernas Salvia. Så går inte jämföra med varandra så du kan lika gärna elda vanlig tobak eller bara använda tanken på beskydd och det  har samma verkan som salvian.  

7. Onda andar och  jag har hört att andevärlden är kärleksfull. 

Ja helt klart andevärlden är otroligt kärleks fulla jag har aldrig stött på en ond ande varken med Anden i glaset eller någon annan stans. Men så vanligt att vi missförstår andevärldens kommunikation precis på samma sätt när man använder glaset. Var anden elak ond och våldsam när den levde så visar den även detta för annars blir den inte igenkänd för den var under livet. För långt i från alla var kärleks fulla när de levde. När anden blivit igenkänd för det hade den inte blivit om den inte visat sin ondska ja då kommer denna kärleksfullhet och värme. Men tyvärr är det alldeles för många människor och  medium som missförstår detta och då tror det rör sig om en ond ande. 

Hade en ande som visade sig som ondskan själv vid en sittning och klienten kände igen sin far som var en elak man när han levde. Så fort klienten kände igen sin far kom denna kärleksfullhet och hjälpsamhet till klienten och även orsakerna till hans ondska. Detta hjälpte klienten oerhört mycket och klienten sa att hade jag beskrivit denna kärleks fulla ande  så hade hon aldrig kunnat känna igen sin pappa. Därför de visar hur de var under sin livstid och har inget med onda andar att göra.

8. Anden  i glaset berättar om dödsfall. 

Andevärlden talar aldrig om när någon ska avlida varken om dina nära eller kära eller dig själv. Däremot din egen intuition eller din egen ande kropp kan berätta dessa saker för oss. Men även detta är något  vi helt och hållet kan styra själva genom att prata med vårt eget inre och med våra andliga vägledare. Jag har själv vid ett flertal tillfällen vid intuitions avläsningar o tarot läggningar kunnat se dödsfall. Men aldrig att en andekontakt till någon berättat om ett dödsfall eller om katastrofer.  När jag bad min guide o mitt eget inre om att inte få dessa uppgifter om dödsfall eller katastrofer om jag inte kan förhindra dessa så vill jag inte ha denna information och efter det har jag sluppit denna information så har  det inget med själva Anden i glaset att göra Utan mediumet själv som bestämmer om man ha denna information. Så bara att säga i från så får man inte denna information från sitt eget inre och sin egna ande. 

Det blev ett väldigt långt inlägg men tror jag svarat på de flesta fördommar, funderingar och upplevelser ni haft med Anden i glaset men det är i stort sett samma saker som folk upplever med sina andekontakter utan att använda sig av något glas. 

Så egentligen ingen skillnad utan helt vanlig okunskap för man tolkar allt från ande världen genom sin egen hjärna o påverkas av sin egen grund tro och att man inte  lärt sig att kommunicera med ande världen och inte alltid förstår deras språk. Plus att man inte kan hantera sin egen medielitet och själv  avgöra när man vill ha kontakt eller inte vill ha kontakt med andevärlden. 

Lasse  

7 Bra inlägg | Anmä

Joggan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej hej

Har ni hört historien om Jane Roberts!?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Roberts

Hon började också med ande i glaset eller Witchboard/Ouija

hon fick jätte bra kontakt med en ande med namn Seth

hon hade mycket succé och gjorde pengar

släppte många böcker osv

tex det välkända ”Seth speaks”

http://www.bokus.com/bok/9781878424075/seth-speaks/

några år senare, med 55 år fick hon Autoimmunitet sjukdom och dog

http://sv.wikipedia.org/wiki/Autoimmunitet

och hennes man fick några år senare cancer och dog 2008..

….visst tror ni finns ingen sammanhang!

Anden i glaset är ingen lek!

https://www.youtube.com/watch?v=OOacEyjK-Ko

Häls/Joggan

Amandla
2

Nej, varför skulle det finnas ett sammanhang? Det finns mängder med människor som har de sjukdomarna utan att någonsin ha ägnat sig åt varken ouijaboard eller Anden i glaset. Sen finns det åter massor som gjort just dessa saker utan att ha blivit sjuka.

[stass]
0

#19 det finns väl 100 sådana där Youtube videos ute, alla med samma BS och brukar fokusera på hur man ska hålla sig borta från astrologi, wicca, peganism, tarot, Anden i glaset, spiritism med flera och många slutar (helt otippat) med hur Kristendomen Gud kommer och visar dessa förtappade mörka själar den rätta vägen.

yamher
0

det finns dem som aldrig lyckas med Anden i glaset, de som lyckas och allt går bra och dem som lyckas och för dras med konsekvenserna.

men de allra flesta märker inget. utsätts inte.

Men för de som faktiskt blir det får upplevelser de önskar att de aldrig fick, när allt de kommer i kontakt med drabbas.

Ni kör med samma argument att rökning inte är skadligt. för alla dör ju inte av det. Det gör ingen med Anden i glaset heller. Det är lidandet innan som vi varnar för. Vet man vad man ger sig in på så är det väll fullständigt fritt fram (på egen risk).

Alis volat propriis Oskyldig

Joggan
0

….astrologi, wicca, peganism, tarot, , spiritism har jag ingen aning om

men jag tror inte att det är samma sak när man ropa en entitet in i huset/auran!…eller..!?

Visst får alla tror vad de vill…jag också..

och säkert är alla sjukdomar och olyckshändelser bara rena slumpen…

Vetenskap menar kanske också det…

http://noosphere.princeton.edu/

Häls/Joggan

jaerven
0

Dom gånger jag varit med om lyckade "glas-seanser", så har vi haft ett medium med oss. Ett medium med stor vana av andevärlden.

Helt OT. 

Det finns en bok om några krigsfångar under första världskriget som utnyttjade "anden i glaset" för att rymma, så det är inget nytt.

http://www.goodreads.com/book/show/3205994-the-road-to-en-dor

[Camia7]
0

frågade dom en ande om det fanns någon utgång som dom inte visste om?

jaerven
0

Långt ifrån. Den tyske lägerkomendanten var övertygat troende på Anden i glaset, och fångarna utnyttjade det till att lura honom att  ta fångarna med på en skattjakt, under vilken de fick möjlighet att fly.

[Camia7]
0

Jahaaa:)

jaerven
0

Att jag tog upp boken var för att den, vad jag minns (läst runt 1970), beskriver hur Anden i glaset går till.

Står på biblioteket under KACDA.