Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 759 ggr
Elisabeth-J
0

Ufon

jag är lite nyfiken på om ni tror på eller har sett flygande tefat eller något annat som kan ha med ufon att göra?

Själv tror jag inte att vi är ensamma varelser i universum. när jag var 11 år såg jag ett konstigt stort föremål utanför fönstret som betedde sig väldigt underligt. nästa gång det hände var jag 15 år och den gången var vi fler som såg det, det inrapporterades även från fler personer i det samhället jag bodde i då. Första gången var det som ett ovalt föremål med lampor i blått, det liksom svävade sakta och tyst. Andra gången var det stort och mer runt men samma intensiva blå sken och tyst, det flög som i sicksack väldigt snabbt.

Jag vet vad jag/vi såg men efterom jag är väldigt kritisk så måste jag uppleva mer innan jag kan säga att jag vet att det finns =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bybo
0

Wow!! Jag tror inte hellar att vi är ensamma i universum. Har väl sett skumma saker på himlen, men  vet inte vad det var. UFO kallas det väl, då man inte kan idientifera farkost/föremålet??

melia
0

Självklart finns ufon! universum är oändligt, det finns inget slut på det så det är klart det finns fler solsystem och måååånga fler planeter med liv på! kan ni tänka er att universum tar slut någonstans? iså fall hur då, som en vägg? vad finns i så fall bakom den väggen… näe självklart finns det ufon Glad

melia
0

Däremot har jag aldrig sett något själv men vad häftigt att du har sett!! blev du inte rädd? shit jag skulle nog s---it på mig Förvånad

EwaKristina
0

Jag har full 100-%ig respekt för alla människor som säger sej sett eller upplevt UFO:n.Men jag har inte själv haft några upplevelser,det innebär ju att jag har svårt att tro. .Jag är ju sån att jag måste överbevisas,innan jag kan ta något till mej.Har en vän,som sedan barnsben säger sig ha blivit bortförd ett antal gånger tillsammans med sin mor.Och det är en mycket jordnära person,så jag tror på det hon säger sig ha upplevt.Finns ingen anledning att tvivla i det fallet,eller någons annans.Jag tror inte de sitter och ljuger,men ändå har jag svårt att tro….Konstigt…Fundersam

mamma_neo
0

Nog finns det nått mer där ute..Vi kan aldrig vara ensamma… Har med full respekt för vad andra sett och uppleft…

Men jag vill ju ha bevis eller se själv…Glad

Elisabeth-J
0

#3 nej jag blev inte rädd, jag ville se mer ju =) blev besviken när det försvann! Precis som Ewa skriver i #4 så är jag också sån som måste överbevisas först innan jag är 100% säker =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tiia
0

Jag tycker faktiskt att det är själviskt av människan på jorden att tro att dom är ensamma i universum. människan ska alltid vara bäst. ;)

SEViking
0

Det berättar väl en del när jag berättar att jag är ordföranden i en gammal vilande ideell förening vid namn UFO-Norden. Vad säger ni, ska vi väcka liv i den igen?

Jag tillbringade många sömnlösa nätter bl.a. i Hessdalen i Norge där det förekom väldigt mycke på 80-talet. Men just där fick jag inte uppleva något jag idag kan redogöra för.

Det jag fått uppleva var nån kilometer från mitt dåvarande hem, hela himlen lyste upp och det blev som dag i kring en halv minut, ett klot som svävade över himlen och oss, hur stort det var är omöljligt att söga, beror på hur långt bort det var. fHela himlen var blå, och marken lyste upp precis som på dagen, sedan svävade föremålet bort och slockande likt man släcker en lampa.

Eftersom jag inte kunde TA på det så kan jag inte säga vad det var. 

SEV

SEViking
0

Ops

Sorry Elisabeth, men jag borde nog kolla lite mer på vad din rubrik stod för, jag skrev en likadan ser jag nu.

Men, den går ju att ta bort, jagvet bara inte hur.,

SEV

drutten53
0

hej…kommer ihåg när jag var yngre…så såg jag något svart..på himelen..så sakta sväva ner..såg även hur det nåde jorden långt ut på åkern..vet inte vad det var…men något ramla ner från himelen..

ps..ja flygande tefat..har man sett många gånger..här hemma..hi hi..sen barnen kom till världen…

magma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja. Jag har faktiskt sett något som jag inte kan förklara med något annat än att det måste ha varit ett UFO. Det var när jag jobbade, så både jag och min kollega (vi jobbar natt som undersköterskor i en nattpatrull) såg det. Det var vid ca 04-04:30 som vi svängde in på ett bostadsområde med vår bil, skulle in till en vårdtagare.

Då plötsligt sken himlen ovanför talldungen vi hade framför oss upp av ett neongrönt sken, och vi stannade bilen och bara stirrade. Ett stort, klotrunt föremål med en grön iris runt sig- det närmaste jag kan beskriva det som är som en befruktat ägg, som på Lennart Nilssons bilder inifrån livmodern! Där man ser en strålande korona av ljus runt ägget. Den gled snabbt över himlen från vänster och vidare snett ned till höger där den försvann bakom trädtopparna- det var relativt mörkt ute.

Jag kontaktade UFO-föreningen i Sverige och de blev intresserade, sa att vi skulle bli kontaktade för en "intervju" men jag hörde aldrig av dem. Gjorde en bild i datorn för att beskriva för UFO-föreningen hur det hade sett ut, lägger in den här också så får ni avgöra själva om det kan finnas en logiskt förklaring eller inte! Flört Den enda skillnaden är att den strålade mer, hade verkligen en strålande krans runtomkring!

Thinka
0

jag tror inte att vi är ensamma i universum, något liv måste det ju finnas. Men jag har svårt att tro på ufon eftersom jag aldrig sett någon själv….

MariaJ
0

Jag har oxå varit med om ett ufo.. Jag är ganska övertygad om att det måste ha varit ett iaf.. Vad skulle det annars vara ? Jag har gjort inlägg tidigare på ÖN..jag ska se om jag hittar det och kopiera över det igen i tråden här. Var en väldigt stor upplevelse, så det är mycket text..Skrattande // MJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

evawa
0

Jag har full respekt och tron på ufon. Trott det har jag gjort sen jag var liten men jag har aldrig varit med om något som kan bekräfta det för mig. Ibland så ligger tron där bara, man liksom bara tror enkelt och lätt! Då kan jag känna att jag behöver ingen bekräftelse, för den finns där ändå. Jag har ingen förklaring på varför heller?

Kan berätta om att för några år sedan hamnade lilla Krylbo på Ufo kartan..OJ, det vart ett sånt ståhej och Föreningen ufo?( vet inte namnet) ville göra repotage och allt vad det innebär. Jag jobbade på ett ljud och ljus företag och chefen hade köpt in ex, antal flyg lampor. En kväll så var vi lite nyfikna på hur det skulle se ut så han tände några av dessa..Lite busit var det allt för det krävdes tillstånd för att tända dom. Ha ha ha folk ringde som galningar för dom trodde det var Ufon som hade landat i Krylbo.. Det här fick inte vi vetskap om just då utan det framkom senare..

Eva

eggebanroth
0

Jag tror det är över vår intelligens. Man ser hur vi krigar o känner hat. det måste finnas ngt utöver vår nästan animalisk begär.

catha
0

Jag tror som de flesta här att vi inte är ensamma men däremot är det för mig viktigt att skilja på tro och veta… för vet gör jag inte förrän jag har sett något och kanske fysiskt tagit på det…

Men å andra sidan gör det att jag kan tro på ganska många saker Glad

/catha

Tita
0

Har aldrig sett något själv men tror absolut att det finns fler än vi i universum vore konstigt om vi vore dom enda varelserna i hela vårt oändliga universum.

lightseeker
0

det som jag trodde var ufo-varelser, var i själva verket: träd, sten och vatten-andar. Dom var så lika dessa et-varelser, som man har sett avbildade, att jag först trodde att dom kom för att ta oss med sig. (mig och min dotter, som campade), Nu efteråt har jag förstått att dom bara var nyfikna. På ufo:s tror jag inte, har ju inte upplevt något/några, ännu.

YvonneW
0

#13 Hoppas du hittar texten. Skulle vara intressant att läsa den. Själv har jag aldrig sett något UFO, därmed inte sagt att dom inte finns. Jag tror inte att vi är ensamma i universum, och kan vi åka till månen och lite hit och dit i rymden så är det nog fler från andra planeter som kan göra samma sak.

lightseeker
0

mm, det kanske är så. Men det finns nog massor, under vår egen himmel, som vi inte förstår oss på ännu. Jag tycker att man borde vara litet mer uppmärksam och intresserad av vår egen jord-

molly57
0

Jag är nästan säker att jag sett Ufo (man är ju själv,osäker på vad man ser ibland:)  )

Det måste ha' varit mitten på 70-talet,det var vinter ca sex på kvällen. Jag och mina bröder,hade varit och åkt skriskor och var på väg hem.Vid skolan,som vi genade över såg jag ett jättestort, ciggarformat föremål på himlen.Det hade ett jättestark röd/gult sken,svans efter sig.Jag blir förvånad och säger åt mina bröder,som tittar åt ett helt annan håll. Min äldsta bror tittar mot himlen,men då är "föremålet  borta.Det kan högst gällt ett par sekunder.Så om det skulle varit ett stjärnfall eller något annat föremål (ex väderballong,satelit) skulle den varit kvar på himlen. Som vanligt skrattade min bror åt mina syner:)

Kram//molly

Agneta_w
0

här finns mycket ufon,har sett skepp och även haft besök,av någon andlednig så blir jag arg när jag ser dom,kanske är jag rädd jag vet inte.Tycker dom kan visa sig för dom så gärna vill för jag vill inte.Så jag säger stick iväg eller jag pyser fort iväg.JA NOG FINNS DOM ALLT.