Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2142 ggr
Sameli
0

Insekter

Har vid flera tillfällen nu blivit påhälsad av diverse insekter, allt från spindel,minifluga(ej den vanliga banan- eller blomflugan),mal osv. Det är ju vinter nu och inte så vanligt att man ser så mycket insekter även om det alltid har varit inomhus jag sett dem.. Min fråga lyder som följer, övernaturligt eller ej? :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Jerrie
1

Nej, det tror jag rakt inte. Man hittar insekter inomhus vintertid ibland. På vad sätt skulle insekter kunna ha någon sorts övernaturlig anknytning?

saur
0

Jag har läst om att shamaner ser insekter som symboler för blockeringar… Är dock osäker på ens vart jag läst det.

[Ravenna]
1

#0 Sameli, Jag tror inte det är något speciellt "övernaturligt" med det du beskriver. Eller vad säger din intuition dig? Ibland vill vi gärna att det ska vara något extra speciellt med en upplevelse, fast ibland är en cigarr bara en cigarr. :-)

Å andra sidan, livet i sig är i mitt tycke magiskt och fantastiskt som det är, så om du vill kan du säkert hitta en egen symbolik i det hela. Det är ju upp till dig. :-)

#2 Nja, en shaman kan se hur något ser ut i den andliga dimensionen. En blockering, eller sjukdomstillstånd, kan visa sig som t ex en insekt, men inte alltid. Men det är inte symbolik, utan hur det faktiskt ser ut.

Allting i den fysiska världen har en motsvarighet i den andliga världen, det ser oftast inte ut på samma sätt som vi ser det i det fysiska. Återigen, det handlar inte om symbolism för det är något annat. Det handlar om seende.

Sameli
0

Nja jag vet inte riktigt.

Ex. när malen/fjärilen eller vad det nu var kom till mig så känndes det lite magiskt och kanske som ett Tecken på nått vis. 😃

Det var därför jag frågade, även om det kankse är en dum fråga så kände jag ändå för att dela med mig iafall någon annan hade funderat över samma sak. Det är ju inte så att jag går och kollar efter Tecken från andra sidan hela tiden, men eftersom att jag hakade upp mig på detta med att jag har sett ovanligt mycket insekter den här vintern (och då jag bor i lägenhet) så kände jag att jag iaf kunde fråga. 😃

☀️

[Ravenna]
0

#4 Nejdå, det var inte någon dum fråga. Jag tycker att det är bra att ställa frågor när man funderar på något. Så det gjorde du helt rätt i. :-)

Sameli
1

Ja men visst, så kände jag med :)

[Sol69]
0

Nej de börjar komma fram myror överallt de känner bara av att de är värmare snart.. de vaknar till liv av värmen. eller den som va ett kort tag innan vintern tog tag i moder jord igen.. 🙂

Illusion
0

Ja det vaknar upp en massa insekter nu, såg första myggan tex härinne för mer än en månad sen usch

☮ and ❤ among each other ✿