Marknad i Åsele
Idag har jag och en kär god vän,Arne, varit upp till Lappland,närmare bestämt Åsele,för att förbereda för fyra dagars arbete i säljande.Vi har satt upp vårt fina,gröna "partytält",där vi ska stå med alla våra prylar.En vacker plats på Lillgatan,ett grönt vackert område med Åseles kyrka i bakgrunden och en grupp Indianer på vår vänstra sida.Det brukar vara 1300 knallar ca och Vild-Hasse, sprang jag på nästan direkt.Antalet besökare brukar varje år ligga runt 35.000 varje dag.Ska bli roligt att träffa en massa nya människor,och faktiskt så träffade jag ett par som kommer att stå mittemot oss, som bor 4 mil från min hemort,Avesta.Mycket glada människor har vi redan träffat och fler blir det förhoppningsvis i morgon.Då kommer jag,Elisabeth och Marie att vara där,första dagen av fyra.För mej är det absolut första gången jag står på en marknad,så det är med spänning jag ser fram mot morgondagen.Bilen är nu helt fylld med vackra saker…..Har ni vägarna förbi,så kom gärna fram och hälsa på,kanske har vi gott kaffe kvar till Forummedlemmar……

Ja Ewa nu får du komma till Lappland några dagar 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Kommer säkert gå jättebra. Det är ju kul att komma ut och träffa lite nya människor, och knyta kontakter. När ni är ute så på marknader, vad säljer ni då för något ? Är det rökelse, pendlar, stenar, böcker, änglar mm…..eller erbjuder ni andra tjänster också på plats ?
Lite nyfiken ju !!
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag säljer Tarotkort, änglakort, orakelkort, pendlar, rökelser, kristaller, smycken, drömfångare och andra indianhantverk bl.a.
Ewa säljer änglar, indiansaker, kort m.m.
Elisabeth

Mandalas stora och små,vackra fontäner,lampor i saltstenskristall, drömfångare,handgjorda silversmycken,buddhafigurer stor och små m.m.m.m..Jag kommer enbart att ägna mej åt försäljning,och det jag för övrigt kan erbjuda,är väl en kopp kaffe.Elisabeth kommer att hålla storsteanser i 2 dagar,lördag och söndag.Jag skulle ha haft storseans den ena dagen,men jag håller mej inom ramen på max 30,och då det kan bli mycket folk på seanserna så får Elisabeth,med mer rutin ta dessa./Ewa

GUD va härligt.
Har ni inte det sortimentet till salu annars också, eller är det för mässor och marknader ? Vore skoj att se lite av era saker ju !! MJ
Carpe Diem
Maria Johnsson

#5 Jag har det annars också =)
Elisabeth

Jag kommer att ha nu,men problemet är att jag inte har digitalkamera än.
ja det låter ju hur kul som helst men,,hehe ja är mer nyfiken på vem din kära gode vän Arne är????
Kanske vi får se några av era alster på Forumträffen? :-)

#8 Hehehe,en Norrlänning jag känner
#10 fnissi fnassi
jag säger inget!!! oj, det är bara snart 700 medlemmar här som vet det nu!!! Och jag är andlig utan förutfattade meningar….hehehe
ps, hälsa!
Oj…jag har pratat med en kille som heter Arne och bor i Norrland!! hahaha….

#12 ahaa, var i Norrland bor han då?
Elisabeth
LULEÅ

#14 Ok, då är det inte samma Arne 
Elisabeth
*ler* Vilken tur, eller nåt….
var bor "din" arne då Elisabeth! *S*S*

JAG HAR MINA RÖTTER DÄR :0)

Första dagen på marknaden var trevlig. Ganska många besökare så man träffade en hel del trevliga människor i Åsele!
Elisabeth

Jättekul för er.
.Lycka till imorgon oxå ! /// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Vet du va, Elisabeth? För inte så länge sen så hade jag en "arne" i Rossön! :) Är ju bara ca 1 mil från din hemort, Backe det! Känner en del människor i Backe också, såna som har haft vägarna förbi Sollefteå. Har du prövat "brännvinsstigen" än…? Kanske inte har behövt…;) men det namnet fick en liten grusväg som går till Strömsund, och som gubbarna använde när det var för riskfyllt att åka rätta vägen…jo, jo..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#21 Men om du har vägarna förbi Backe, då måste du kika in hos mig! =)
Elisabeth

Ja då var det dags för ytterligare en marknadsdag.Efter gårdagskvällens åskoväder,som förövrigt fick mej att hoppa bakåt flera meter.Då den stora smällen kom,hade jag precis öppnat motorhuven för att kolla oljan,var övertygad först att motorn exploderade
Men idag skiner solen med sina sköna strålar,hoppas att den har hittat till Åsele oxå.Hoppas även att ni har fint väder idag,och kan vara ute och ha det skönt!
#21 Det gör jag jättegärna! :) Tanken har faktiskt poppat upp tidigare. Vi har ett sommarställe i Hoting också, på Andersnäset vid travbanan. Vi åker säkert dit senare fram i sommar, men just nu är sambon lite krasslig - Sorkfeber! Ett virus som kan finnas i sorkarnas små "bajspillror", och antagligen har det funnits i vedboden. Kallas också för vedbodsjukan. Så akta er för dammet när ni går in i vedboden! Tar lång tid att bli återställd. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."