Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 506 ggr
lisette
0

saker får ben

får man lov att fråga er här inne om saker som försvinner? om ni kanske kan se vart de tagit vägen?

paronskrutten
0

Usch vilken läbbig rubrik^^

Ja..mina saker försvinner då och då..men jag bor ju inte ensam, så det är inte såå konstigt^^

Helena

lisette
0

jo men sakerna får ju ben.. *fniss*

ville fråga innan jag lägger ut vad som saknas.. kanske inte uppskattas att undra?

Elisabeth-J
0

Lisette, berätta vad som har försvunnit så tror jag att det är fler här som kan hjälpa dig med det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
0

jo, det är så här att alla våra nappflaskor (ja det låter lite konstigt) har fått ben. köpte en ny fin grön flaska med sköldpaddor på. den användes en gång - sedan är den puts väck. har letat i sängen, under sängen, mellan madrasserna.  i sofforna, skötväskan. hittar den ingenstans.

var är den?

dilba
0

Hahaha…jag känner igen ditt problem…inte för att jag kan känna av var din nya esskaflaska är men jag har själv lite problem att hålla ordning på pavorna. Det finns faktiskt en annan gammal tråd som handlar om att saker får ben och försvinner där många medlemmar har skrivit om vad som springer iväg hos dem. Hemma hos mig är det saxar vi letar, de flyttas till de mest märkliga ställen.

psss…det händer att jag hittar flaskor bakom spjälsängen inkilade mot väggen!

onatima
0

Är det alla som försvunnit eller bara denna med sköldpaddorna? Det verkar nämligen som här är någon som vill ha kontroll och gömmer dem, enbart för att få uppmärksamhet. Finns där ett äldre syskon? Jag är trött nu och kan inte se något. Frågade tarotkorten och tolkade kortet jag fick upp.

Kram/Onatima

Elisabeth-J
0

#4 Har du någon slags ficka eller liknande på barnvagnen? kolla där i så fall. Hoppas att du hittar den. =)

Elisabeth 

lisette
0

#5 du hade ju rätt i att det var en esska ivarjefall.. bakom hans säng är den inte. den försvann innan sängen kom på plats.

#6 inga syskon, men två hundar. loke är tre månader gammal.

lisette
0

#7 kollade båda nyss. ingen flaska där inte.

dilba
0

He he…ja men det var inte så att jag kände av vad det var för flaska…vi har en likadan med sköldisar så jag visste att det var en esska! Det med spjälsängen var bara ett tips, inga mediala krafter inblandade alls!

Tiia
0

i en väska,typ skötväska,eller under madrassen i barnvagnen

hoppas du hitttar denGlad

Thinka
0

jag kan inte se försvunna saker men kom att tänka på att kolla hos hundarnas favvo plats eller kryp in kan det vara så att dom gillar att låna Lokes flaskor?

Tiia
0

lisette,har du hittat flaskan?

lisette
0

#11 skötväskan är kollade, finns inte under madrasser.

#12 de har aldrig tagit en flaska innan, de är ju så pass gamla att de inte håller på med såna "dumheter".

#13 nej - jag blir snart tokig! =)

Elisabeth-J
0

Men vad konstigt. Varje gång jag tänker på den så ser jag en ficka framför mig som typ är i nät.

Elisabeth 

lisette
0

hmm kanske någon har tagit den då?

Tiia
0

har du kollat de nedre kökskåpen

lisette
0

inte där heller, har bara två skåp i köket. =(

drutten53
0

hur gammal är barnet…kolla leklådan eller uppe på ett element..mina barn när dom var små la alltid flaskorna på elementet under fönstrebrädan…har du kollat under din säng…under skåpen  eller bakon gardinerna….kram

[Hellas]
0

Hej!

Jag ser att själva nappen på flaskan är dammig så för min del känns det som om den ligger på ett ställe där man inte dammsuger så ofta, antingen inklämd mellan några kuddar eller annars i ett liten hörn på golvet bakom något, har du kuddar någonstans på golvet kanske?

Tiia
0

Har du kollat under sängen,soffan?

lisette
0

#19 loke är 3 månader, så han kan inte själv lägga upp den på element. än ivf.. ;)

#20 inga kuddar på golvet. får kanske dra ut sofforna och kolla mer noggrannt..

#21 under sängen ja. inte soffan ordentligt.

YvonneW
0

I förra huset vi bodde i förekom mycket av det slag du beskriver. Jag tolkade det som att vi hade en okynnig ande i huset. Vet inte om du Lisette tror på sådant, men jag kom på att jag kunde tala med "anden" om jag tröttnade på buset. Exempelvis var min bästa vintermössa spårlöst borta när jag skulle ta fram den till vintern. Allt låg i lådan; vantar, schalar, sockor osv, men inte mössan. Samtidigt fick jag se att jag inte tvättat badlakan på ett tag, för den hyllan var tom i skåpet. Drog igång tvättmaskinen och tumlade. Under tiden pratade jag högt med den som jag kallade för "husets ande", för att ha något namn. Förklarade att jag ville ha min vintermössa tillbaka för nu började det bli kallt ute. Var snäll och lägg fram den så att jag lätt hittar den, sa jag. Gick tillbaka till handduksskåpet med famnen full av nytvättade och tumlade badlakan. Där på hyllan, halvvägs hängande utanför, låg mössan! Jag tackade så mycket för att jag fått tillbaka mössan.

När jag tog ner julgardinerna och skulle sätta upp andra hittade jag inte dem jag sökte i lådan med gardiner. Ringde min son och undrade om han lånat dem. Nej, det hade han inte. Den gången sa jag inget, men ett år senare, när jag gett upp hoppet, låg de plötsligt överst i lådan till min stora förvåning, prydligt ihopvikta.

Andra gånger fick jag tillbaka sakerna genom att dom kastades på mig - varifrån såg jag aldrig.

Får en känsla av att de dematrialiseras och sedan materialiseras igen. Om det har med andar att göra eller något med kvantfysik vet jag inte, men för mig funkade det att prata och be att få tillbaka det jag saknade.  

Låter det knäppt att gå omkring och prata högt till något man inte ser? Försök i alla fall, du kan ju göra det när du är ensam. Be till exempel om att du vill hitta nappflaskan på en väl synlig plats dagen efter, t ex på diskbänken. Står den där så glöm inte att högt säga "tack så mycket". Värt ett försök tycker jag.

Kram och lycka till!

Bybo
0

Ja!! prata högt och fråga :-)

Min son när han var typ 5 år, gick han och letade efter sina nycklar till ett skrin. Han kom uppspringade till mig på övervåninge och sa upphetsat - Vilken tur jag har - Varför då ? 

-Jo, jag frågade högt var mina nycklar var och så RAMLADE dem ner från kylskåpet!!!

Helleh
0

Det där att saker får ben.. Det känner jag igen  :)

Vissa saker har det tagit tid att hitta, oftast har de dykt upp på märkliga platser hemma…

det jag tyckte var jobbigast var när mitt ciggpaket försvann & jag letade som en galning, min dotter & hennes kompis hjälpte till, men till sist var jag så arg, så de gick ut. Jag stod i köket 6 började nästan gråta av frustration & sa att det inte var kul längre, för jag var övertygad om att det var nån vi inte kunde se som gömt paketet.. Jag bad den att ta fram paketet, väldigt surt & så fastnade min blick på paketet..

På golvet en liten bit från mig,under ett reklamblad som ramlat ner, men som jag redan lyft på…Min dotter & hennes kompis sa efteråt när jag visade var jag hittat paketet att de garanterat oxå skulle sett det om det låg där när vi letade..  *S*

Nån måste tyckt att det var dags att jag slutade röka misstänker jag :)

lisette
0

det här ska jag baske mig prova. men det får bli när sambon är borta.. annars ringe han psyket.

faktum är att jag har gått och letat efter ett par byxor i flera månader. trodde sambon hade gett bort dom till ngn.

gick och svor och hade mig. helt plötsligt hittar jag dom, i torktumlaren…  =S

drutten53
0

asgarvar…ja du vänta till sambo är borta….annars blir det psyket…hi hi…jag brukar oxå prata högt när jag inte hittar sakerna…lite argt säger jag..nä nu jädrans tar du fram det eller det som jag letar efter…det tar inte äns en sekund så hittar jag det…kram