Har busungar skyddsänglar?
Min 3-åring är en liten vilde som vill testa allt. Idag gav han mig en praktfull chock och nu är jag alldeles darrig.
Han var ute på gården med min mor (jag var inne och pratade i telefon) och när hon inte tittade på ett ögonblick hade han kvickt klättrat upp på en hög trave timmer. Jag fick se detta genom fönstret, drabbades såklart av panik och rusade ut. Slet åt mig en stege och lyckades få den lyckliga ungen att klättra ner på den. Vågar inte tänka på hur farlig situationen var, men som tur var gick allt bra. Men nu efterråt är jag helt förstörd!! Kan inte tänka på annat än hur illa det kunnat gå. Är redan före detta en ganska ängslig och beskyddande mamma.
Satte mig för en stund sedan i soffan och blundade och försökte kontakta min sons eventuella skyddsväsen. Det känns som om han har någon som vakar över honom, och sannerligen behöver jag hjälp med det. Jag tycker själv att jag inte gör annat än försöker passa och bevaka och rädda honom undan att göra illa sig. Jag försökte nu tala med hans ängel och tacka så mycket för ett bra jobb. Dessutom bad jag om ett Tecken, vad som helst, bara jag får veta att han har andligt beskydd. Jag är så rädd och nervös.
Snälla, ge mig ett Tecken, vad som helst, sa jag. Rör vid mig, knacka på något eller vad du vill. Märkte inte så mycket förrutom att det killade lite på handen och när jag blundade såg jag små ljuspunkter som for innanför ögonlocken plus att det knäppte och lät lite i rummet.
Men nu känner jag mig faktiskt lite lugnare. Kanske fick jag lite andlig assistans ändå?

Alla har vi skyddsänglar. När jag läser det här får det mig att tänka på min lillebror, han var också busig och vi sade alltid i familjen att den ungen har verkligen skyddsänglarna med sig, han råkade ut för allt möjligt men han var högt och lågt också. Han har också träffat sin skyddsängel i en dröm. Jag tror att dessa barn gör att man uppmärksammar det mer eftersom det händer mer kring dem. Skönt att du känner dig lugnare nu efter att dem har visat dig att de finns. :-)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Min son har haft en svart katt vid sin sida sedan den dagen han föddes
Hon finns där än idag
Jag tror att det är min Farmor för hennes sista önska var att få se honom men tyvärr ville inte ödet det
Hon dog när jag var i 5 månaden
Jag vet inte hur många gånger man råkat komma i tid när ens barn tänkt göra något farligt! Just på väg att stoppa en liten grej i munnen, (en gång en knappnål!)klättra upp på vindstrappan, öppnat upp skådörren där jag förvara diskmedel och sånt, som tur var bara tagit en diskborste att leka med! Då känns det som att det är en liten påminnelse från någon däruppe och en väckarklocka till en själv att man skall vara mer uppmärksam!!
För några veckor sedan ramlade min lille vilde ur sin barnstol, jag stod knappt en halvmeter ifrån honom men han ramlade "åt andra hållet" så jag fick inte tag på honom. Mitt i fallet blev han hängande i luften i någon bråkdel av en sekund för att sedan falla vidare ner utan att göra illa sig. Jag hade nog inte reagerat över det om det inte hade varit för den blicken jag fick av honom när han hängde där i luften, han såg helt trygg och lugn ut.
Kanske en ängel men jag tror att det var en av våra permanenta gäster som hjälpte till när det behövdes!
Jag har en fråga till Elisabeth.J:
För 3 år sedan dog en väldigt nära vän till mig, olycka eller självmord, vet ej. Månaden efter fick jag veta att jag var gravid. Lycklig självklart! men samtidigt sorgsen, han skulle ju aldrig få träffa barnet.. har sedan första dagen av graviditeten "bett" honom att vaka över min dotter och vara med oss.
Tror du/ni att man kan be om en sådan tjänst? Vakar han över henne och mig? Många gånger har hon varit så sjuk så sjuk av sin astma att hon vid ett tillfälle nästan gick ifrån mig och efter just den sjukhusvistelsen och alla tårar och utskällning från mig på hans dåliga jobb som vakare *ler* har hon faktiskt inte blivit så pass dålig att vi behövt åka in med henne. Är det han?
kan man "bestämma" vem som är deras skyddsängel? Jag pratar med honom varje kväll…. utan någon som helst respons… eller?

Man kan be andevärlden att vaka över sitt barn. Om din vän vakar över din dotter är svårt att veta genom forumet. Har du haft en tanke på att kontakta ett medium för att få kontakt med din vän? Då kan du förhoppningvis få svar på dina frågor.
Man tilldelas en guide/skyddsängel när man föds och andevärlden finns också med oss och hjälper till. När min yngsta som var bebis så hade han också astma och var nära att gå bort en gång. Jag gick ut och satte mig en stund på sjukhusets bakgård, där bad jag till hans guider och andevärlden om all hjälp och sedan vände det och han tillfrisknade. Efter det försvann hans astma =)
Elisabeth
Jag blev så glad av ditt svar att jag blev tårögd! *haha*
Jo, jag har gått i de tankarna i några år nu men jag vet inte vad som hindrar mig från att ta kontakt med ett medium. Jag tror att det har med det känslomässiga att göra, kan fortfarande inte tänka på honom utan att falla i gråt! *haha* Men nu ska jag definitivt ta kontakt!
Försvann astman!? Grattis.. det är något jag önskar för hennes skull också men som det ser ut nu så verkar det vara ödet för henne.. =)
Tack så hemskt mycket för ditt svar Elisabeth!
Kram!

#7 Du måste känna själv om eller när det är rätt tid att ta kontakt. Det är inte konstigt att det är jobbigt känslomässigt i sorgen. Du behöver inte heller vara rädd för att gråta under en sittning, det är väldigt vanligt att känslorna kommer upp och då mer av glädje, glädje över budskap och närvaro.
Kram
Elisabeth
När jag var gravid med mitt andra barn i v32 gick vattnet. Jag blev inlagd på sjukhus & de bromsade värkarna som jag fick.Efter några dagar gick mitt vatten igen, det forsade ut 2 ggr med 3 timmars mellanrum, vilket gjorde mig riktigt rädd. jag hade fått sprutor som skulle skynda på hans lungmognad.
Jag låg i sängen & bad med tårarna rinnande att mina bortgångna nära & kära samt andra goda med högre makter att skydda mitt barn.. En vecka efter att vattnet gått så mkt föddes min son 7 veckor för tidigt, med navelsträngen runt halsen några varv samt knut på den. till min stora lycka andades han hur bra som helst & behövde ingen syrgas, ingen kuvös utan bara värmesäng & vi fick åka hem när han var 16 dagar gammal & han hade börjat amma så han fick i sig det han skulle.
Jag tror absolut på att min bön blev hörd & jag är så tacksam att allt gått bra :) Nu är han 12 veckor gammal & världens sötaste :)

#9 Tack för att du delade med dig av en sån fin upplevelse! Jag tror att dem alla hjälpte er den gången. Grattis till lillen!
Elisabeth
Tack :)

#9 Blir så djupt berörd av din berättelse,och ljublande glad för att du fick hjälp,stöd och att allt gick väl med din lille son.Kram till er båda./Ewa