UKU?... Trötthet?
Hej.
Jag har tänkt på en sak länge, jag har länge veklat göra en UKU.
Men har inte riktigt lyckats. Så ikväll hade jag tänkt att pröva igen. Men min fråga är om det går lättare och man är trött, och kroppen är utmattad?
What we think, We become
Personligen tror jag att det är mycket lättare när kroppen är trött och utmattad. För då kan kroppen typ skrika efter sömn och då sommnar kroppen mycket fortare.
Så personligen tror jag det är lättare om kroppen är trött.

Sömn och trötthet har inte med UKU att göra.
UKU är ett annat medvetande inte sömn.
Om du är trött och utmattad så är risken att du somnar och går ner i ett djupare medvetande och missar din UKU.
Är du intreserad av att göra en UKU så kan jag rekomendera dig att besöka en shaman som leder dig i en mellanresa.
Deras motsvarighet till UKU där kan du även redan innan bestämma vilka platser du vill besöka.
Då är du också vaken o medveten och kommer i håg din UKU.
Somnar du och går ner i en djupare remnsömn så kommer du inte i håg din UKU.
Jag har råkat ut för spontana UKU under Meditation men då mitt på dagen och förmidagar då jag varit pigg och utvilad.
På kvällarna när jag har varit trött har jag aldrig råkat ut för en spontan UKU.
Däremot har det hänt att jag somnat,
en medvetna UKU har jag gjort även när jag varit trött i bland fungerar det i bland somnar man.
När jag besökte en vän där det även var en äkta shaman på besök och han vägledde oss i en mellan resa med trumman.
Så hade vi redan innan bestämt var vi ville ngn stans vid första tillfället bestämde jag att besöka en annan vän i en helt annan ända av Landet.
Jag upplevde hans kök och jag såg även ett flertal personer i detta kök och de var mitt uppe i en diskusion.
När jag kom tillbaka så ringde jag honom och mycket riktigt det var dessa personer jag sett som var i hans kök och det hade diskuterat just det jag hört.
Nästa resa bestämde shamanen var vi skulle resa ngn stans.
Vi alla skulle besöka samma plats som shamanen bestämde.
Efteråt fick vi beskriva denna plats vi alla beskrev samma plats och sedan visade shamanen bilder från hans sommarbostad och vi fick själva se bilder på platsen vi besökt.
Det var en häftig upplevelse att först se allt detta i en UKU o sedan få se bilder på platsen för att få en bekräftelse på att det stämde.
Var ungefär det samma som underättelse tjänsten både i USA och gamla Sovjet unionen sysslade med.
UKU där agenten fick berätta om vad den upplevt under sin resa.
Man gjorde även tester i början på dessa agenter där man plaserat ett dokument på ett kontor i andra ändan av USA.
Där agenten kunde berätta om vad det stod i detta dokement.
Så UKU kan även missbrukas jag tycker inte det är ok att besöka andra personer utan deras medgivande.
Jag och en väninna brukade besöka varandra i UKU och sedan ringa varandra för att få bekräftelse.
Vid ett tillfälle ringde hon mig på morgonen och sa att visst kan man vara vän med sitt ex men så goda vänner behöver man ju inte vara o så skrattade hon.
Det stämde mitt ex och jag hade träffats för att prata med varandra över en middag när barnen inte var hemma.
God mat o gott vin ledde till att vi hamnade i säng.
Då dök min väninna upp i en UKU så rent etiskt bör man faktiskt berätta för personen innan man gör detta besök i en UKU.
Men mitt råd är att vara pigg och utvilad när du gör dessa UKU.
Lasse
själv brukar jag köra obe direkt när jag vaknar :D obe = uku
Hej Krissegy
Sådana upplevelser har jag relativt ofta, och jag utesluter inte möjligheten att min autism "har ett finger med i spelet"; den gör bland annat att jag har en sorts överdriven kännslighet för olika sinnesintryck. Vid sidan av min formella autismdiagnos (min diagnos lyder egentligen "Aspergers syndrom med inslag av DAMP") har jag självdiagnostiserat bland annat "Wrong planet"-syndrom, som tar sig starka uttryck för mig när jag är psykiskt trött.
Jag måste instämma med Lasse här en UKU har inget med sömn eller trötthet att göra utan är som han skriver ett helt annat medvetande tillstånd där man kan öva upp att styra sina resor dit man vill.Man kan helt enkelt planera vart man vill resa men det kräver en del disciplin.
Jag reser mycket och det helt utanför sömnen,visst astral projektion förekommer under sömn men då minns vi sällan våra resor med få undantag där dom är väldigt klar och tydlig.
Det här kan alla träna upp om man vill,man kan lära sig styra sina resor dit man själv vill.
Tycker att besöket Lasse beskriver i köket är ett underbart exempel på hur anden kan förflytta sig.
Bara här på i fokus finns en medlem som en tidig morgon besökte mig och jag kände hennes närvaro men var lite feg att senare fråga om hon möjligen gjort en UKU även kallad astral projektion.Det visade sig att hon kunde beskriva mitt hem i detalj och vi har aldrig någonsin mötts i verkliga livet men nog var hon här eller rättare sagt hennes ande som tog en tripp hem till mig.
Hon hörde mig och min guide samtala och kunde beskriva hans djupa röst samt att vi samtalade lugnt med varandra vilket vi alltid gör.Vi har en väldigt lugn kommunikation medan jag i min tur genast pratar snabbare och intensivare med männiksor omkring mig så är alltid samtalen med Wolf dom mest lugna och harmoniska jag nånsin mött.
Det här gav bevis för både henne och mig,jag slog ifrån mig mitt i morgonstöket att hon skulle vart där men hon var så tydlig och promenerade runt lite försynt som om hon inte ville störa.Mest satt hon i en fåtölj, men på plats det var hon och båda blev vi djupt överaskad när jag vågade mig fram inne på en dold sajt att fråga henne var du möjligen här och allt bara stämde precis.
Sömn är en helt annan sak än en äkta astral projektion men visst vi astralreser även under sömn men när anden verkligen förflyttar sig under ett medvetet UKU då har vi också starka minnen med oss från resor och kan beskriva platser vi aldrig någonsin satt våran fot på.
Så det finns en viss skillnad att lära sig styra sina resor men absolut visst reser vi alla under sömnen men en äkta UKU/Astral projektion den kan vi lära upp och som Lasse nämner med Shamanska metoder finna våra mellan resor.
leworlf: japps astral kan man göra sällskap nån som man känner och hitta på massor med kul saker =) nackdelen är bara när man ska bestämma tid tex om du kommer 2 min senare då kanske det har gått 10 min här
Hej på er.
Jag bor i södraste Sverige och är så sugen på en trummresa med en
äkta / och duktig shaman .
Är det någon som kan hjälpa mig att hitta en.
Tack på förhand.
Peter