Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 644 ggr
Sameli
4

Skavda orakelkort

Jag har en fråga ang. orakelkort/tarotkort, spelar det någon roll om de blir mycket skavda och välandvända? När bör man byta ut och uppdatera korten?

"Man måste ge lite mer än man tar"

Amandla
5

Det tycker jag är upp till dig, när du tycker att de inte känns okej längre är det dags för nya. 🙂

Sameli
5

Ja det har du rätt i 👍

Fjäril
5

Jag säger som amandla, byt dem när det känns som om det är dags. Att de är slitna/skavda ger inte mindre effekt. Det ska inte ha någon betydelse 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Tarotstollan
5

Håller med de andra.
Fast visst ser de tråkigare ut när de blir skavda och bilderna börjar försvinna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sameli
5

Ja okej, för min tanke var väl lom det kunde bli fel på nått vis, och om det var etiskt inkorrekt att göra en läsning för någon annan om korten var väldigt använda och skavda.

Men tack för bra svar 🙂 Skönt att det inte ska spela någon större roll, förutom att det är väldigt trevligt med nya fina kort det vill säga 😃

😉

Sameli
4

Råkade precis trycka på "bra inlägg" på mitt egna inlägg

Tänkte ifall det gick att se på något vis vem som klickat i där så att ingen tror att jag ville berömma mitt egna inlägg, hahah 😂

[stass]
5

Jag kan tycka att en väl använd kortlek har något speciellt, den får som en personlighet.

Ser den alltför tråkig ut kan man ju bara använda den till sej själv (om man är väldigt fäst vid den) och ny till andra.

Magi-cat
5

De gamla invanda är bäst! Får liksom en egen karaktär, man är bekant med  varandra…..Fel blir det inte för den sakens skull, det tar lite tid att jobba in sig med nya bilder….

#0, 6 Nu har jag också klickat på dig, det är trevligt när det blir grönt!🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Kattuggla]
4

Gillar också när det blir grönt! Klickade lite till… 😃Bus…

Sameli
4

#7 + #8  Absolut, jag håller med 👍 det är ju känsla med att dem är använda! Tack för era svar, rätt så dyrt med nya kort 🤔Skönt att man kan använda korten med gott samvete.

#9 Busigt!😃 Vill oxå klicka igen. Klicktråden.

Magi-cat
4

#9, 10 Klicketiklick!😃

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
4

Klickar jag med :) Trevligt med "Bra-inlägg-klick" :)

Sajtvärd på Övernaturligt

saur
4

Gud vad grönt och fint det var här inne!