Änglarna hjälper!
Jag vill dela med mig av en underbar händelse..
För några månader sen mötte jag en dam på en mässa som jag var med på, efter några veckor sökte hon upp mig och bad mig göra en kanalisering av ärkeänglarna till henne för hon berättade att hon inte mått bra på flera år.
Jag gjorde kanaliseringen och skickade den till henne.
För några dagar sen fick jag ett brev från damen som skrev att sen hon fått denna kanalisering så har glädje och kärlek kommit till henne nästan varje dag nu på för henne oförklarliga sätt och hon var tacksam över att ha träffat mig så hon fick den hjälpen.
Jösses så glad jag blev ända in i hjärteroten!!😊
Det är sådana stunder som man verkligen vet att man vill göra detta!!
Är ni fler som fått oförklarlig hjälp när ni fått kontakt med änglarna?
Vilken fin berättelse!
Jag har dock inte kommit så långt ännu utan arbetar fortfarande med mig själv. Har haft kontakt med ett medium ganska nyligen och hon tyckte jag skulle göra något annat inom yrkeslivet. Jag har nyligen börjat använda mig av änglakort. Där har jag också fått kortet "study" ofta och andra passande kort. Jag är väldigt försiktig av mig när det gäller nya situationer. Har varit osäker på vad jag ska göra och bad om Tecken idag när jag drog änglakort. Fick just det kortet, att de skulle ge mig ett Tecken. Någon timme senare ringde min chef och erbjöd mig ett jobb som jag inte alls hade förväntat mig att just jag skulle bli tillfrågad! Inte ens han brukar ha sådana arbeten på lager…
Usch, är dock jättenervös och rädd att jag inte ska klara det men enligt korten får jag den hjälp jag behöver. Ja, det gör lite ont att växa ibland och nu gäller det att sopa bort tvivlet från mig själv och låta mitt riktiga jag komma fram! Jag tackar mina vägledare och änglarna och hoppas att jag gör rätt.
Mina änglar bruka hjälpa mig på olika sätt när jag har jobbiga situationer att dom vägleder mig , och säger att det kommer lösa sig att det är bara är jobbig period just då. Sedan har det löst sig. Har hänt också att dom sagt att saker som händer som är jobbigt har det varit innebörd för , att det är något som är mening för att jag får erfarenhet av den situationer och i framtiden kommer jag har nytta av det. Det som händer är jobbigt men är en innebörd i det hela som är bra senare i framtiden. Om det är en jobbig period bruka jag be dom om hjälp sedan bruka det bli bättre på något sätt.
Ny dag nya möjligheter
Jag vet inte om nån ängel har hjälpt mig men jag såg här på forumet att det var nån som tipsade om att man kan be ärke ängeln Mikael om hjälp när man är rädd, jag sa ramsan och konstigaste saken hände… Jag kände en otroligt stark närvaro sen efter nån timme så kändes närvaron ännu mer sen tjöt det till i örat nått enormt och när det försvann så började väckarklockan tjuta i andra rummet fast det var kväll och inte ens inställd på det klockslaget och sen försvann närvaron. Nån som upplevt nått liknande? Det chockade mig!
☮ and ❤ among each other ✿
Tack för att du delar med dig Kvasthilda! Visst känns det roligt med en sådan feedback och bekräftelse (även om det inte är det de handlar om), att hjälpen finns där, för oss.
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej!
Detta låter spännande. Jag är ny här men har haft kontakt med en kvinna (troligen min farmor) som vakar över min dotter.
Hur gör man när man ber änglarna om hjälp för en annan människas räkning? Jag önskar allt gott för denna person som har det så svårt nu. Det gör ont i mig och jag vill så gärna hjälpa men det är inte mycket jag kan göra.
//V

absolut. Min son fick åka in akut till jourcentralen för att han blev sämre. Läkaren kollade och konstaterade så långt det är möjligt, lunginflammation. Dock var det så pass sent på kvällen att vi inte fick tag i någon antibiotika. När han kom hem hostade han inte en gång (trots att han hållt på så mycket) och febern försvann över resterande natt.
Jag fick ringa ner till vc o höra om han verkligen skulle börja med medicinen för den pojken som vaknade - han var helt frisk.
Eller en av fiskarna i akvariet som fastnat under natten och skadat sig rejält. Fisken hade dessutom pga att denne hade fastnat problem med blåsorna. Men den överlevde mot alla odds trots de stora såren.
Sedan har jag naturligtvis bett om Tecken och det har kommit från min mentor eller min skyddsängel. Det första tydliga tecknet jag fick var en vacker vår dag. Det var barmark men en o annan vatten pöl fanns. Det var mitt på dagen och gåendes med barnen så tittar jag ner i en av pölarna. I den ser jag den mest fantastiskt klara måne. Stor som en liten middagstallrik. Så klar att jag såg kratrarna och färg nyanserna. Wow hann jag tänka som gillar universum. Och jag tittar upp i himlen medan jag går men ser ingen måne samtidigt som tanken slår mig att det var alldeles för stor. Solen står dessutom högt på himlen och det är helt molnfritt. Jag tittar ner och den var väck. Det gick rätt snabbt men jag kommer fortfarande ihåg månens utseende.
Andra gånger har det handlat om min egna utveckling eller sökande. Att en bok eller liknande som ska hjälpa mig på vägen har korsat min väg. Att jag dras till det.
Så mirakel har jag varit med om, Tecken och bevis likaså. de finns på andra sidan, för dem som ber om hjälp.
Alis volat propriis 
#6 Jag har inte bet Änglar att hjälpa någon annan förutom när jag get healing, Men ibland när jag avslutar healingen ber jag mina änglar att fortsätta hjälpa den jag get healing under natten när dom sover för att dom ska få det så bra som möjligt. Men vid sidan om healing kan man be sina änglar att hjälpa andra tror jag. Jag själv tror du bara kan tänka att änglarna ska hjälpa den du vill ska ha hjälp sedan blir det automatisk att den ängel som är mest lämpad att hjälpa i den situationen hjälper till. 🙂
Ny dag nya möjligheter

om man mår dåligt kan man alltid be om hjälp att få sina känslor lättade. Tex vid stor oro kan de hjälpa oss att ta bort stora delar av den och ersätta den med trygghet eller mod, lugn eller vad som för stunden är lämplig.
Vi kan be om känslor också som mod. Men ber vi tex att bli mer modiga så kan det vara så också att de inte ger oss mod utan en situation där vi kan visa mod.
Alis volat propriis 
Har aldrig upplevt något sådant. De känns som om att mina änglar övergivit mig helt då jag på senaste tiden inte haft annat än motgångar i mitt liv.
#10 Tycker dena är rätt bra 🙂
En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds.
När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.
Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.
HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.
Ny dag nya möjligheter
Det låter ju fint. Men de känns jättejobbigt i alla fall. Man undrar ju var menigen är bara.
#12 Alla människor har ju jobbiga perioder. Visa har det mer än andra. Men visst tror jag att man får hjälp att orka med det fast det känns riktigt jobbigt. När det känns jobbigt så kan det kännas att man är övergiven men man får nog hjälp fast man inte tror det 🙂
Ny dag nya möjligheter

Det finns inga människor som blir övergivna. Tyvärr känns det så när man har det tufft. Jag vet av egen erfarenhet hur ensam man känner sig. och jag har bannat också varför jag har fått möta det jag har gjort. Sedan när man har lugnat sig har jag fått inse att jag var aldrig någon sin själv.
Vissa saker har en mening, andra saker man går igenom är konsekvenser av andras val. Vi ska möta saker som är tuffa även om allt inte är utstakat. Men vi är aldrig själva. Man kan alltid be om hjälp!
Håll i och kämpa på Holtan så kommer du igenom! och våga be om hjälp oavsett om du ber till andra sidan och eller till dina medmänniskor!
Alis volat propriis