Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 2152 ggr
Bybo
0

Lite kort om Högre JAG??

Finns det någon vänlig själ som vill delge sin erfarenhet eller tro om detta? Värme/ Pia

SEViking
0

Jag har åxå funderat på detta, högre jag?

Jag tycker det lite talar tvetydigt, finns det då två eller fler jag?

Jag tror man syftar på det jag du BLIR då du upphöjts till större/högre förståelse, fast även där går det ju fel, en del  säger sig ju rådfråga sitt högre jag. Syftas det då kanske på det som här benäms "guider"? Hur som helst så är det ju då någon/något separerat från ditt nuvarande jag, alltså minst två olika.

Lite scitzo är det

SEV

Anxen
0

Haha! Ja om man då som jag ser det högre JAG som det som finns allra längst in…så blir det helt upp o ned…;) Det högre i botten…*L*

Jag tror att de flesta kallar sitt undermedvetna/guide/vägledare/intuition och såna saker för sitt högre jag. Men måste erkänna samtidigt att jag aldrig har funderat så mycket på det…

Rent spontant så skulle jag säga att det högre jaget är den del av oss själva som vi inte alltid har kontakt med.

Ska fundera lite på det här…kanske kan hitta ett bra sätt att formulera mig på!

SEViking
0

Ska vi då snurra till allt genom att påstå det även ofta nämns om ett lägre jag.

Ska vi då vara nöjda att få vara medelpunkten Oskyldig

SEV

Bybo
0

Ja, detta äe svårt tycker jag….

Idunn
0

Fast å andra sidan så säger vi ju faktiskt "min arm, mitt ben" osv. utan att tänka annat än att de faktiskt är en del av oss själva. Man kan kanske säga att vi är en helhelt ihopsatt av många delar?

Och fattas någon del så är vi ingen helhet. Vårt högre jag är en del av oss som vi behöver för att vara hela, men den är inte ett annat "jag".

*filosoferar*

anitha
0

I Andlig utveckling av Sanaya Roman får man lära sig att få kontakt med sitt Högre Jag. "Andlig utveckling" så som Sanaya Roman ser det, innbär att växa genom att skapa kontakt med sitt Högre Jag och en högre makt -guden/gudinnan inombords, Kristus, Allah, Buddha eller Allt-som-är. Denna kontakt kommer att ge dig livskraft, en frisk kropp, kärleksfulla vänner, en stödjande omgivning och möjligheten att ge ett bidrag till världen. Andlig utveckling ger dig verktyg för att få ditt vardagsliv att funger och att uppnå allt högre nivåer av ordning, harmoni,klarhet och kärlek inom varje område i ditt liv. Andlig utveckling är det mest betydelsefulla du kan fokusera på om du vill ha ett glädjerikt, fridfull och kärleksfullt liv.

När du växer andligt så kommer du att se de större sambanden i ditt liv. När du förenar din vilja med den Högre Viljan, så kommer du att uppleva en större medvetenhet om mänsklighetens utvecklingsbana och din egen roll i denna.

När du öppnar dig för de högre dimensinerna av dig själv. så kommer du att kunna lyfta illusionens dimmor och se världen genom ditt Högre Jags ögon. Du kommer att kunna förena din uttrycksförmåga med ditt Högre Jag och uttrycka sanning och kärlek i allt det du säger. Ditt sinne kommer lysas upp, och dina känslor kommer att vara harmoniska eftersom de blandats med ljuset från ditt Högre Jag.

Det som många ev er söker efter hos andra - medkänsla, förståelse och kärlek - kommer du först att finna i din kontakt med ditt Högre Jag. Denna kontakt kommer att göra det möjligt för dig att älska och ta hand om dig själv bättre och att relatera till andra på ett högre och mer kärleksfullt sätt.

DITT HÖGRE JAG ÄLSKAR DIG VILLKORSLÖST

Lita på att ditt Högre Jag leder dig till de processer som är de rätta för dig.

Ja, det var lite ur Sanayas bok.

Agneta_w
0

HÖGRE JAGET är för mig.min egen universella  kraft och källa till all kunskap som jag samlat på mig under alla mina tidigare liv och kunskap om universum.Där finns mitt sanna jag.

Kan vi ha kontakt med vårt högre jag behöver vi inga böcker eller kurser.

Jag mår bäst när jag har kontakt med mitt högre jag.

MariaJ
0

För mig så är "mitt högre jag" en del av mig som är länken till det univeriella. Jag ska göra en teckning på just på hur jag ser på kropp-själ-ande. Anden är för mig då det högre jaget. Det högre jaget ger mig intiutionen som verktyg i livet. Det är därför man ska lyssna inåt och lyssna på sig själv.Skrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Bybo
0

Tack för era svar! :-) Ska "filura" lite nu….

lightseeker
0

Mitt högre jag, innebär för mig, när jag ställer frågor till mitt eget undermedvetna. Oftast kommer då svaren sekundsnabbt, utan att jag hade en aning om att de fanns där. Jag anser att vi alla är en del av skaparkraften och har band till den, därav är det inte så underligt om en telefonledning är kopplad direkt dit från våra själar.