Nyfiken..
Hej Alla!
Är lite nyfiken på vad Ni vill med eran medialitet? Inom vilket område vill Ni utveckla. Vad är era önskemål i dag?
Själv har jag en önskan om att prata med djur, då helst att använda mig av det inom utplacerings djur/ hemlösa. Har en vision om att kunna använda mig av det för att hjälpa dom en bit på vägen.
Eva
All kommunikation är bra, jag vill kunna kommunicera med alla. Så tänker jag både med levande och döda. :) Sen är det ju en outforskad värld…
Andligt sett så vill jag hjälpa andra genom att hjälpa mig själv. :)

Evawa,när jag nu läser ditt inlägg,blir jag så ledsen.Du frågar vad man vill med sin medialitet.När jag startade min bana,ville ju jag,precis som så många andra Medium,hjälpa,stödja och ge tröst och hopp till våra medmänniskor.Jag ville helt enkelt bli ett Medium.Men idag sitter jag här,och funderar om jag verkligen skall gå in i detta.Dels efter den senaste tidens turbulens här,men även turbulens bland Medium ute i samhället,andra Forum.Skitsnack och kastade knivar i ryggen.Jag är uppriktigt ledsen just nu,för varje dag blir jag bara mer och mer chockad över hur människor i den sk.Andliga sfären" kan bete sig så illa mot andra,och framför allt kollegor.Det är väl ändå inte meningen att det ska vara så.Vi skas ju arbeta med ett öppet sinne,och kärlek gentemot vår nästa.De som gått cirklar för mej,vet mycket väl var jag står i relation till att kasta skit på andra Medium,dvs totalförbjudet.På mina cirklar rekomenderar jag oxå elever att de kanske ska fortsätta hos något annat Medium,som kanske på sitt sätt kan utveckla eleverna vidare.Det gör jag med ett öppet hjärta,eftersom jag oxå fungerar så att jag vill gå min utveckling hos lite Olika Medium.Jag är tvungen att ta en paus i detta,för det är inte meningen eller ens tanken i min värld att det ska få fungera på detta viset.Jag vet oxå att jag har en del att arbeta på i min egen personliga utveckling,Det sticker jag inte under stol med,men jag försöker åtminstone att förändra mej,om någon påpekar brister hos mej,då tänker jag över hur/vad jag gjort,och försöker förändra till det bättre,förhoppningsvis.Detta blev inget direkt positivt inlägg,då vi nu ska försöka hålla vår positiva anda,framme på Forumet.Har nu tappat all energi,då jag i ett annat Forum,där det tydligen tillåts hot mot andra,att nu minsann ska en person leta reda på en anledning att sparka ner detta Forum och det innebär att de sparkar ner Elisabeth och alla de medlemmar som finns här.Ärligen från mitt hjärta,jag gråter!I tårar,Ewa
#2 EwaKristina, kanske är det ditt öde i livet att försöka lära dina elever vad du känner är rätt? Respekt är något man kan lära andra genom att efterleva det själv och då tror jag att du är ett bra exempel. :)
Sen måste du komma ihåg, att kärlek är inte detsamma som att bli trampad på. Man måste lära sig att sätta gränser och det är kanske en läxa för många av oss?
Jag vet själv att en shamanist sa till mig, att för att kunna älska sig själv så måste man respektera sig själv,och det innebär också att man sätter gränser för hur andra får bete sig mot en själv. :)
Egoism i en fin form alltså. Det är inte kärlek att låta folk trampa på dig, Ewa! :D *Stor kram*

#2 Ewa, var inte ledsen! Det är sjukt att det förekommer i den här världen men det är tyvärr så och det är väldigt ledsamt. Om dem vill sparka på mig så låt dem göra det, du vet ju att det slår tillbaka. Jag är inte ett dugg orolig eftersom jag vet vad jag står för och vad jag arbetar för och det är inte att skada någon annan. Det är tragiskt men låt dem lägga ner negativa energier mot andra om dem vill och tycker att det är värt det.
Kramar / Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

jag vill hjälpa människor, gärna dom med trauman och själsskador, att skaffa sig de nödvändiga verktygen till att kunna hjälpa sig själva vidare.
samt att föra samman människor, med själsärr, så att man kan bli en kraftkälla som bara växer och kan hjälpa fler, precis som ringarna sprider sig på vattnet.

Hej Ewa
Jag tar det annorlunda än dig, visserligen blir jag ledsen när jag möter sånt här. Men ser det som en prövning på den mediala vägen. Jag visste redan innan att vägen var fylld både med rosor och törnen. Dessutom lär man sig ju hur man inte ska vara, man skärskådar sig själv för att hitta Tecken på mindre goda egenskaper.
Låter vi den här skaran av oseriösa utövare vinna, genom att själva ge upp vårt arbete, kommer hela mediumbranchen att sjunka hur djupt som helst. Idag håller vi ju på att bli mer och mer accepterade så det vore jättesynd.
Dessutom tror jag att de flesta medium faktiskt är seriösa, det är de andra som syns eftersom de skriker högst.
kram Rose

#3 Jag försöker alltid lära ut det jag känner är rätt.Mina huvudpunkter i personlig Utveckling,är att man alltid,alltid bildar sig en egen uppfattning.Att man aldrig dömer någon,defenitivt inte på hörsägen.Respekten för andra Medium,och våra medmänniskor måste alltid finnas där.Och framför allt,samverkan mellan själ och hjärta.Jag har jobbat fackligt i många år,är van att strida för de mindra talföra,som inte tror sej vara värda ett skit.Vi har alla samma människovärde,vare sej vi är presidenter eller alkoholister på en parkbänk!!!Den kampen har jag i mej och kommer alltid att ha.Har heller ALDRIG,tillåtit att någon trampat på mej,varken i mitt arbete(som säljare)eller som facklig företrädare.Men allt blir av någon konstig anledning förfalskat i den andliga världen.Jag är ju så töntig,så jag vågar inte ens ljuga,för jag tror att det direkt slår tillbaka.Och jag har ju en liten framtidstro,det finns ju faktiskt Medium som ärligen visar andra Medium,respekt,och ödmjukhet,och tack och lov,så är det till just dessa Medium jag dras till. Och har de dåliga egenskaper,jvilket vi alla hara då döljer dom det bra!Inget dom basunerar ut på Forum.Är i en svacka nu,det erkänner jag,men jag vet vilken styrka jag har och troligtvis kommer jag att resa mej igen.Jag skrev direkt från hjärtat,tidigare i denna tråd,och lämnade ut av de känslor jag har,vilket jag även gör nu.Och Elisabeth,jag VET att du har styrkan,nånstans har jag den oxå,men just nu förtillfället,vet jag inte vart den tagit vägen….

Hej vännen. Om det är okay lägger jag ut en healingtråd så att ni kan få lite energi från oss som fått lära känna er och ta del av denna fina plats.
kram Rose
För några år sen hade jag kunnat svara tveklöst på detta vad jag ville. Men så kom annat emellan och under den tiden så fick jag reflektera mycket över mig själv och det som hände runt mig.
Idag känner jag mig tveksam till att gå utbildning och bli något medium.
Jag måste säga att jag beundrar er som jobbar med detta! Det måste ta mycket på både själ, psyke och energi med tanke på inlägg #2..
Jag har ofta tänkt som så..är det för min del värt att utbilda mig? Nej! jag är alldeles för känslig och tar så lätt illa vid mig för att jobba med något sånt här så jag skulle bli ett uselt medium.
Däremot hjälper jag gärna till på annat sätt om jag kan..tex. berättar det jag själv kommit fram till eller lärt mig.
Det är som sagt många som far illa i detta…Varför??
jag kan inte se det på annat sätt än att många blir avundsjuka (eller ska jag säga rädda?)..för att andra hittar sitt inre ljus och dom själva står kvar på samma ställe och stampar?
Kramisar

ÄRLIGEN ROSE!!Det tas med glädje och tacksamhet emot!!Kram

Då lägger jag ut en tråd. Sätter tiden till 21.00 ikväll om det fungerar för er. Ni är inte ute och åker på vägarna då väl?
kram Rose

Nej,då ska vi nog vara hemma.Önskar oxå healing till samtliga medlemmar på detta Forum,så att de finner sin inre styrka och tro på sej själva!!I Ärlighet,Ewa

Jag lägger ut till er och de medlemmar som önskar ta emot det. Vet att vissa inte gillar att få healing via forum…Så de som vill får skriva sina nick.
kram Rose
förlåt Ewa men det var inte min mening att göra dig eller någon annan ledsen med min nyfikenhet…men å andra sidan så var det kanske något som behövde komma ut. Du Ewa ikväll hemma hos lill plingan så kommer det healing från oss till dig. det vet du vännen…
kram

Är oerhört tacksam att du lade ut denna tråd.Jag tror att det var en mening och det kanske är dags att släppa ut den man är innerst inne.Hälsa till de underbara vänner jag har i Avesta!!Tack,Evawa!!Kram/i ärlighet Ewa
Hej!
Om det är ok så puttar jag upp frågan igen ang. vad vi vill göra med vår medialitet!
Själv vet jag faktiskt inte, jag är en sökare av stora mått och ibland känns det som om jag aldrig landar, har jag väl lärt mig något så hoppar jag över till nästa fas.
När jag påbörjar något nytt är jag ruskigt fokuserad och intresserad, när jag väl ser att det fungerar så släper jag och går vidare så att säga.
Jag vill nog hitta hem tror jag, jag är dessutom väldigt nyfiken av mig och vill lära mig om universums helhet. Med hjälp av kunskap vill jag då hjäla mig själv, mina medmänniskor och sist men inte minst vilsekomna själar.
Jag tror att jag vill FÖRSTÅ och hjälpa….
Ewakristina
De som i den "andliga" världen beter sig illa har inte kommit så långt i sin utvecklig varken som individer eller Medium, dessutom så biter de sig i sin egen svans om man så säger för det slår tillbaka på dem själva det som de ger ut…En dag står de där och undrar varför ingen anlitar dem och då! Kanske det går upp nåt ljus för dem,det får vi hoppas för deras egen skull :)
Lämna de som sårar och stjäl energi bakom dig och fortsätt med din egen utveckling så kan du ge destomer till dem som är redo att ta emot din kunskap!
Kramar och tänk LJUS!!!
Carina
När min medialitet blev "störande" *S* så insåg jag att jag måste få nån kontroll på detta som skedde,så jag gick med i en medial utveklingscirkel och då blev det tyst hemma! För min egen del så vill jag ge människor en möjlighet till att förstå att det inte tar slut med "döden" utan att deras nära och kära finns kvar här hos oss bara i en annan form :) Jag förlorade mina föräldrar som mycket ung bara 23 år och de gick över med 4 månaders mellan rum,dessutom gick min favorit morbror över fyra månader före min pappa, det har naturligtvis präglat mig och då jag är en vetgirig människa och vill förstå så började jag läsa böcker i ämnet,de var inte så lätt då att få tag på men skam den som ger sig…Jag vet vad sorg är…och det går inte att beskriva hur underbart det känns när man kan förmedla en bra länk till någon som saknar en nära och kär. så handlar det om att utvecklas hela tiden och det tilltalar mig, för vi blir aldrig fullärda i livet oavsett vad vi är intresserade av samt vår egen personliga utveckling!
Ljus Carina
Jag vill hjälpa människor,främst då genom healing men också genom rådgivning,m.m.(men isåfall får jag nog gå någon kurs) Jag vill hjälpa på något sätt,men jag skulle inte kunna bli medium,det är jag för blyg för och det har jag nog inga förutsättningar för heller.
Det finns mycket avundsjuka i samhället,men man tycker väl att att de som håller på med de andliga skulle ha kommit över det.Därför är det så viktigt att först bli klar med sig själv,för att sedan kunna hjälpa andra.
Jag är en sökare,tror inte på allt jag läser heller,sållar bort det som inte känns rätt.
Till er som har delat med sig av era viljor mm vill jag säga tack.
Tycker det är oerhört intressant att få höra vad ni är intresserade av mm.
kram
Eva