Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1162 ggr
saur
2

Andra sidan & aliens??

Jag slogs av en tanke igår kväll som jag inte kunde få ihop, så tänkte att jag frågar er!

Jag tror jag vågar dra slutsatsen att de flesta här tror på att det finns liv på andra planeter.

Jag tror också att de flesta (om inte alla) mediala känner/ser/vet att andra sidan är precis här mitt ibland oss. Som jag läste någonstans så är tunneln av ljus när man dör inte riktad uppåt utan bara rakt fram och så vidare.

Då är min fundering hur dessa två saker hänger ihop? Borde inte liven på andra planeter vara en del av Gud(universum högsta vetande vad man nu vill kalla det), samma Gud som vi är del av? 

Men den andra sidan är här på jorden? Eller är den här OCH sträcker sig över rymden då rum inte har samma betydelse? Eller har varje planet sin egna andra sida? Hur är det med det här med reinkarnation, kan vi hamna på olika planeter?

yamher
2

eller kanske alla delar på samma själsystem som vi ;) Att vi är X antal planter som tillhör vår himmel, och på alla är den två benta upprättgående varelsen som utvecklat sin hjärna som är det mest passande för just själarna. Så befinner sig de planeter med liv olika i utvecklingen och evolutionen. Och varje planet utvecklad till det optimala för just denne. Att vi ser ut som vi gör hör med evolutionen på just vår planet och med hjälp av andra sidan då o då.

Allt fyller sin funktion även om vi inte förstår eller inser det ;)

Andra sidan finns överallt, himlen är egentligen en del av den. Himlen är som en planet eller värld i en helt annan dimension, påminnande om det man ser på film hur gudarna ser ner på jorden… Så även om det inte finns uppåt så finns det en anledning till att det porträtteras så

Alis volat propriis Oskyldig

saur
0

Jag måste erkänna att jag inte riktigt kan tolka din text, kunde inte se om du mena att man delar andra sidan med allt liv eller inte. Eller attvi gör det med vissa men inte andra beroende på utvecklingen?

Eller va ): haha förlåt

TezzD
0

jag tror inte att vi delar andra sidan med aliens, dom har en annan intellektnivå än oss, med andra ord deras andar är inte på samma plan som oss. (?)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

yamher
0

intellektnivån på en planet har ingen betydelse för själen och andra sidan. Alla tillför vi något till helheten och en planets utveckling. Alla gör vi inte samma vandring heller. Mer utvecklat är inte per automatik mer viktig än något annat. Själen är fortfarande samma sak bara att vi lärt oss olika.

Ska förenkla det. Vi delar samma himmel och som jag skrev i raderna ovan fyller vi alla en funktion. Vi lär oss olika saker från olika planeter. liksom olika liv. Vi gör olika perioder på olika platser. Således kommer inte alla själar som ska till jorden från en o samma planet utan några har gjort liv på en mer utvecklad planet, andra från en som inte utvecklats lika mycket för att ge en bra och jämn balans för utveckling på jorden.

Allt fyller sin funktion.

Alis volat propriis Oskyldig