Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 532 ggr
[Camia7]
0

okej eller inte?

Tänkte bara höra om någon vet vad som kan hända eller om det är okej att läsa av människor utan att man säger det eller ser in deras hem… Alltså kan något dåligt hända om man göra det utan att fråga om lov först? Tänkte kolla in min killes kompis hem (tjejen ska föda vilken dag som hels och jag är nyfiken) som en övning för har bara vart in i deras hall men inte längre. Så min kille kan ju bekräfta om det jag ser stämmer?! Är nyfiken på om jag får se när hon ska föda och om det sen stämmer? Okej eller inte? :)

[Kattuggla]
0

Jag tror att det inte är okej. Men du kan väl fråga killen först? Risken finns att någon annan kollar ditt hem när du inte vet det och det kanske känns obehagligt för dig? Karma du vet… 😉Så gör du det säkra före det osäkra, det skulle jag ha gjort i alla fall.

Kram!

Fjäril
1

Hej,

Jag tycker aldrig man ska göra saker för/gällande andra personer om de inte är medvetna om det själva. Det gäller inte bara andliga ting, utan överlag. Om man sen råkar få in bilder och känslor är det en annan sak.

Jag förstår om du är nyfiken men du får säkert veta hur det går ändå 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
1

Man ska aldrig läsa av någon utan att den personen gett sitt medgivande till detta. 

Förstår att du är nyfiken på födseln  men du kan få till dig så mycket mer en bara födseln och saker som du inte har  något att göra med. 

Du kan lika gärna snappa upp hennes innersta hemligheter eller saker som hon inte vill att någon annan ska veta om. 

Så  det är väldigt oetiskt att gå in och läsa av någon annan person som inte vet om det och gett sitt medgivande till detta. 

Jag tror inte att du själv skulle tycka det var ok om någon av dina vänner läste av dig och fick reda på dina innersta tankar o hemligheter.  

Eller att jag gjorde det utan din vetskap. 

Lasse

[Camia7]
2

Nej det är klart att det inte kändes riktigt okej så har inte gjort det, ville höra med er här inne innan jag gjorde något!:)