Döden?
tänkte bara fråga,ad tror ni händer när man dör. har funderat länge på att dö nu. så viill bara veta en sak till inan jag sticker.
Kram
What we think, We become
Innan du sticker?
Jag tror att livet fortsätter ändå.. Att man blir en slags ande som vakar över sina nära och kära.
Men vad menar du med innan du sticker?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Jag menar att jag tar livet av mig, vill hem till gud nu!
Okej de e bra om man övervakar familj, vill övervaka min tvilling då ^^
Kram
What we think, We become
Krissegy jag såg ditt inlägg och blev medlem direkt.Vad du gör gör inget dumt för begår vi själv mord får vi bara komma tillbaka och göra om livstider så ta hand om dig själv istället och finn nya lösningar,ta sitt liv är ingen väg ut.
Stoooooor kram till dig ❤️du är värdefull precis som oss alla andra ❤️
Ingen veeet med säkerhet vad som händer när man dör, men jag tror som #3
De går inte, allt e hopplöst, jag hatar livet. FInns ingen annan utväg. E fast i min kropp. vill ut nu!!
Kram o stor kram till dig med.
What we think, We become
Att ta livet av sig är ett fegt sätt och en oförlåtlig handling mot sina nära och kära.
Hur tror du att de ska orka med sorgen att mista dig och resten av livet fundera på varför du inte bad dem om hjälp? Varför du inte förklarade?
Ska de orka med sitt liv efter detta, men du ska inte orka med att ta dig ur dina bekymmer? Ring en psykolog.
Att ta sitt liv är verkligen ingen lösning ❤️
Oavsett hur skit livet än är så kan det alltid bli bättre. Visst känns det hopplöst men man ska leva FÖR SIN FRAMTID inte EFTER ALLA MISSTAG.
Se framåt och lämna allt det dåliga bakom dig. Vad är det som har fått dig att må så dåligt egentligen? <3
Krissegy jag gick in och läste din profil och du har ju så mycket inom dig,du vill satsa på det övernaturliga och studerar inom vården.
Förstår jag rätt har du egen häst och tycker om att rida i skogen,ta en ridtur och njut med din häst.Sök tröst i sånt som känns viktigt för dig och hästar dom förstår oss så enormt och ger villkorslös kärlek.Djuren är så enormt helande så gråt ut i manen hos din häst och du kommer att få så mycket tröst och kärlek.
Ta en stund ute i din skog du bor vid,be dina guider om vägledning att allt som sker omkring dig ska ske till det bästa,att du ska finna lösningar på vad än det är som tynger dig.
Be om ljusets beskydd,jag ber också för dig och hoppas alla här inne vill göra det samma.Vi sänder healing i din väg om du själv vill.
Att vi lever efter fysisk död har jag fått så många bevis för men vi ska inte ha bråttom dit,vi har en uppgift här.Vi har vänner,släkt som vi också måste ta hänsyn till för om du tänker efter nu hur många du lämnar bakom dig,hur många som kommer att klandra sig själva om du gör något dumt.
Snälla tänk om det är inte värt att ta sitt eget liv ❤️
Jag, har ingen familj, längre. Den ända de e min tvilling. Och hon vill aldrig prata med mig.
Och #6 jag pratar med psykolg har gjort de i två år minst. hjälper de nej inte ett jävla dugg. Det ända de vill e att proppa mig full med massa medeciner som gör att jag inte känner något. Ush
What we think, We become
#9 Ja du, alla har ett val och de val vi gör får vi stå till svars för.
Lycka till och hej då.
Snälla Krissegy, försök att ha tålamod med dig själv och livet ❤️ Du är ju bara i början! Det är väldigt vanligt att tonåringar mår dåligt, men det vet du säkert redan. Ingenting blir bättre av att du tar livet av dig, tro mig. Dina nära och kära kommer att sörja dig djupt och du själv kommer förmodligen att ångra dig djupt att du inte tog chansen med det här livet.
Min storebror hängde sig när han var 28, han var deprimerad sen många år. Jag vet alltså hur det känns när en närstående tar livet av sig och det är inte något som jag önskar någon annan människa.
Har du läst några böcker om själavandring och reinkarnation? Där kan man hitta mycket information om hur man kan uppleva att komma över till andra sidan efter ett självmord. Nästan alla ångrar sig förutom de som gjort det pga obotlig sjukdom, och de vet att de kommer att få gå ner på jorden igen snart eftersom de vill göra om sin läxa. De får uppleva sorgen som deras anhöriga upplevt och se hur deras självmord drabbat dem. Man vinner alltså ingenting på det… tvärtom.
Genom ett medium fick jag en gång kontakt med min kusin som hängde sig när han var 25 år. Han sa att han egentligen inte ville dö, han ville ha uppmärksamhet "bara". Han ville ha hjälp! Han ångrde sig när han såg så illa han gjort mot sin omgivning och vilken oändlig sorg han satt oss i.
Du skriver du vill vaka över din tvilling och att hon inte pratar med dig.Men hur tror du hon känner om du gör något dumt,hon kommer att bli så innerligt ledsen och ni som är tvillingar om jag förstått rätt blir halv om den ena försvinner.
Kan du inte prata med henne,jag menar det kan ju föra er samman på nytt om hon vet hur illa du mår.Vet inte vad som hänt mellan er men ni har en enorm samhörighet som tvillingar och jag tycker du ska ge det en chans att berätta för henne och vem vet kanske hon kan hjälpa dig genom dina svårigheter.
Kan hålla med om medicinering men ibland kan vi behöva det tillfälligt tills vi fått rätsida på det som gör ont inom oss.Som en draghjälp att komma på fötter igen.
Så tänk om snälla du och vi har ju sett dig här inne,var medlem tidigare och du verkar vara en toppentjej på alla vis så gör inget dumt snälla jag ber dig för vi här inne skulle sakna våran trevliga fina Krissegy 😕
Jag vet inte, och kan inte svara på din fråga. Jag har mina aningar och en tanke om hur det är, men jagkan inte direkt säga att det är säkert så som jag tror.
Men något jag tror är att vi själva har valt att födas in här på jorden, för att övervinna livets negativitet. Vi är här för att lära oss. Jag tycker personligen att bara dom två meningarna berättar tydligt att det är inte ett bra val att begå självmord, det är liksom motsatsen till det vi här här för att göra.
Sen har jag varit i ett lika mörkt mörker som du en gång i tiden, helt bestämd att ta livet av mig. Det fanns ju ingen anledning att leva? Det hände ju ändå ingenting som förändrade läget, så kan lika gärna kasta in handduken.
Men nu sitter jag ju här, och lever. Och har inga önskningar att dö. Jag är bara väldigt glad att jag misslyckades varje gång jag försökte.
Jag liksom många andra föredetta deprimerade människor.
Men jag vet också att när man är där du är så bryr man sig inte ett skit om folk påstår att det blir bättre, det gäller inte en själv. En själv är annorlunda. Så jag vet inte vad jag ska skriva, du kan prata med mig privat om du vill, men antar att det kommer du inte vilja. Orka lyssna på det man själv inte tänker om världen och livet, vad vet en främling om mig och min situation…
Kanske låter lite hård, men tänker mig bara att du är jag för några år sen och det här är vad jag skulle sagt till mig själv. Hur som helst säger jag det av kärlek och hoppas någon av dom som skrivit når in till dig.
Kontakta mig gärna, för vad du än tänker så är du inte ensam, inte på långa vägar.
Att lägga ut en sån här fråga på ett forum visar på att du söker uppmärksamhet och hjälp. Att skylla på att psykologerna inte hjälper dig är nog inte hela sanningen..för att få hjälp måste man ta emot den också och det tror inte jag att du gör..du skjuter bort det dom säger för att det är lättare att vara trotsig. Du kommer mogna och förstå, ta inga förhastade slutsatser. Att ta livet av sig är att lämpa över sina problem på andra vilket jag tycker är fruktansvärt själviskt.
www.kickemcattery.se
Krissegy, det finns många som vill att du ska vara kvar här hos oss. Titta bara i den här tråden. Familj och vänner kan finnas överallt och det behöver inte alltid handla om blodsband.
Om du har provat att gå hos en psykolog och du inte tycker att det hjälper, så se det som ett bra steg. Dvs, du vet att det inte funkar för dig den vägen, men det betyder inte att det inte finns andra vägar att gå. Det finns många olika sorters hjälp. Men du måste själv vilja förstås.
Ibland behövs bara att någon eller du själv, gläntar på dörren lite grann…och en ny möjlighet visar sig.
Om du inte har provat det, så fundera på att besöka en shaman eller någon annan som är kunnig inom sådant som själsförlust och själsåterhämtning.
Ibland mår människor dåligt därför att det är något som fattas dem, detta kallades i äldre tider för håglöshet. Man hade förlorat sin håg, sin kraft. Något som man ska ha för att kunna leva ett fullgott liv. Ibland kan man därför behöva hjälp med att hämta tillbaka det som gått förlorat.
Jag önskar dig allt gott och hoppas att du kan se och förstå att du behövs och att du är älskad.
Jag tror vi är många som vart i dessa tankar och jag själv gav nästan upp men är glad idag att jag lever.Mitt förra jobb var väldigt utsatt det blev till sist för mycket så det slutade med att jag ringde min chef och sa att nu tar jag mitt liv,orkar inte en meter till.
Min räddning där var min guide som såg till att jag inte kunde göra så mot mig själv och min chef skickade polis och ambulans dirket hem till mig.Idag är jag innerligt tacksam över att få vara med och jag känner en oerhörd lättnad efter ditt pm Krissegy och hör av dig när helst du känner jag finns här.Vi är så många som mött svårigheter och många som förstår här inne,ibland behöver vi bara skriva av oss eller prata av oss så kan det genast lätta lite inombords ❤️
En idé kan vara att kontakta en läkare som kan det där med ADHD/ADD och neuropsykiatri, inte för att jag påstår att du har något sådant men för att utesluta kemisk obalans i hjärnan. En släkting till mig, en kille i 20-årsåldern har nyss fått diagnosen att han har något som påminner om ADD (mycket kort: det är fel i dopaminbalansen i hjärnan). Han blir håglös, trött och vill ingenting. Läkarens första råd var att killen ska börja dricka mer kaffe, eftersom det är ett centralstimulerande medel. Förhoppningsvis hjälper det, annars finns det medicin att ta till.
Jag vet vad som händer, du kan besöka ställen som du besöker när du är död nu om du vill
Kära lilla barn, Krissegy! Jag vet att du inte är ett litet barn, men jag får så starkt känslan av att vilja hålla dej i min famn och gunga till tröst. Livet kan slita sönder en i stycken, det kan göra så ofantligt ont att leva och smärtan av livet kan sitta i många år och nästan förgöra en. Jag har känt den, jag har varit i den, den har omslutit mej helt och nästan förtärt mej. Men när botten är nådd finns det bara en väg ut och det är uppåt. För hur hopplöst och eländigt livet än är så blir det alltid bättre och det blir alltid bra! Men om du inte stannar här med oss får du aldrig uppleva det fina i livet och det som är meningen ska komma till dej.
Stanna kvar! ❤️
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Jag skriver dett a till alla er som skrivit… efter en jobbig natt med tankar o gråt. Så bestämmde jag mig för att försöka kämpa. Men om de suger så har jag inget annat val än att göra de jag planerat. Men jag ger livet en till chans.
Kram
What we think, We become
Gott att höra! Du ska veta att både vi levande och alla dina nära på andra sidan är glada och lättade nu ❤️
Tror du de på andra sidan e lättade? :O hur kommer de sig?
Bryr de sig om mig🤔
Kram
What we think, We become
Ja det tror jag. Meningen med att vi går ner på jorden är att vi vill lära oss så mycket det går, att ha tålamod och så vidare, som skolarbete ungefär. Avbryter man sitt liv är det litegrann som att skolka eller helt sluta skolan. De på andra sidan vet att man kommer att känna sig nöjd när man kommer över ifall man gjort sitt bästa vad gäller skolarbetet. De vill att vi ska må bra 🙂även om de inte blir arga om man inte orkar, de skulle aldrig skuldbelägga dig för det.
Okej, då förstår jag :)
Kram
What we think, We become
Kram! ❤️
Åh vad skönt! Verkligen otroligt glad och lättad över att du bestämde dig för att forsätta. Jag är stolt över att du valde det :)
Många kramar och stärkande tankar! ❤️
Jag vill med dö varjedag men jag vill inte låta nån lida för min skull sen vet jag att det kan bli bättre bara man kämpar, jag mår sjukt bra idag om man jämnför med när jag var tonåring för jag kan hantera min ångest och smärta på ett annat sätt idag och det kommer du med göra om du lär dig. Ja, livet är värdelöst, men det är nog lika värdelöst om man tar livet av sig.. Då måste man ju ändå gå ner igen och vem pallar det.. Lycka till nu
☮ and ❤ among each other ✿
En stor varm kram till dig Krissegy 🤗
Du har fått fina och kloka tankar och jag vill bara säga att det finns så mycket att vänta för dig, du är bara i början av ett spännande liv.
Ta väl hand om dig och försök inse värdet i dig själv och för att du är DU 🌺
Sajtvärd på Övernaturligt