Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 2034 ggr
[Camia7]
1

öppna sig?:)

Hallå? finns det verkligen ingen som vet om man måste öppna upp sig asså ta bort sitt skal för att kunna syssla med avläsningar och allt utom att kontakta andar?:)

[Kattuggla]
0

Tyvärr, jag vet inte heller det egentligen. Fast jag tror att man kan läsa av bättre om man kan öppna upp sig och då blir man nog automatiskt öppen för andevärlden också. Någon annan som vet? Nyfiken!🤔

Fjäril
3

Hej,

Hur menar du? Någon "genväg" 😉

Allt handlar om att saker sker när det är dags så att säga samt att ju mer vi vill saker desto mindre blir det som vi tänkt oss. Eller jag menar,  att om vi är för och stressar fram något genom frustration så låser vi oss istället.

Öva på andra personer, läsa böcker och meditera - det kommer man långt på 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

[Camia7]
0

Nej ingen genväg:) om jag ska läsa av ett föremål eller en människa eller kontakta min guide eller prata med mina änglar, undrar jag om jag måste ta bort mitt skal eller öppna mig som man brukar säga, för att kunna göra dessa grejer. Vill inte att andevärlden ska se mig eller kunna kontakta mig :-)

[Kattuggla]
0

Vad jag förstår, Camia7 så kan man använda sig av intuitionen när man läser av människor. Den sitter ju i magchakrat vad jag förstått. Om man ska prata med sin ledare och änglar jobbar man med pannchakrat och kronchakrat främst, tror jag. (Är ju själv lite nybörjare på hur det fungerar.😉) Så när man läser av människor och föremål så kan man använda sig antingen av sin intuition eller med hjälp av att prata med sin ledare. Dock tror jag att man ändå öppnar upp pannchakrat och kronchakrat automatiskt lite grann fastän man bara tränar på intuitionen. Men om du inte vill att det ska gå för fort fram för dig så att säga så ska du börja med att rota dig och tänka på rotchakrat mycket. Du kanske har läst om rotning och att skydda sig här på Hjälp-tråden?

Jag har fått till mig under en Meditation att min intuition fungerar bäst om jag samarbetar med mitt hjärtchakra samtidigt, eftersom jag har svårt att lita på det jag får till mig. Om jag ska kunna lita på min intuition måste jag kunna lita på mig och älska mig själv också. Men detta är bara ett tips på hur det kan fungera för olika människor. 🙂

Hoppas någon mer kan svara på denna tråd!

Fjäril
1

#3 Aha! Jag missförstod din fråga :) Varför vill du inte att andevärlden ska uppmärksamma dig? Dina vägledare är en av dem också, från andevärlden. När vi arbetar med vår intuition, våra charkan och så vidare är detta också ett sätt att visa att man vill vara "mottaglig" - däremot behöver man inte be någon speciell om hjälp (vid en vägledning/läsa av föremål mm) utan enbart lyssna till det första som kommer till oss. Intuitionen sitter vid solarplexus(chakrat) men egentligen jobbar vi med allihop. Det man kan göra är att fokusera på solarplexus (tänka på en gul färg om man vill) och ställa frågan/frågorna inom sig för att sedan ta emot de bilder och känslor som kommer utan att tolka på egen hand.

[Camia7]
0

Asså jag tänker mig att mina chakran är öppna men att jag är stängd i ett ägg när jag typ läser av något för jag vill inte ha hem en massa andar:)

Fjäril
0

#6 Du arbetar med andevärlden hur du än gör eftersom vi är en del av det, däremot kan du själv styra besök/kontakter genom att bestämt tala om att du inga besök vill ha, utan arbeta med ditt eget JAG. När jag vägleder/helar arbetar jag med "högre" energier men vid vanliga intuitioners-"arbeten" arbetar jag med mitt eget högre medvetande. Jag fokuserar själv inte på mina chakran (öppnar och stänger) längre eftersom det inte är ett måste. Det handlar till stor del om vad vi sänder ut.

[Kattuggla]
0

#7 Så om man inte vill vara nåbar från andevärlden, stänger man sig automatiskt? Alltså ialla fall när den personliga utvecklingen hänger med och man känner sig lugn, trygg och stark samtidigt? Så det är därför man är mer noga med att öppna och stänga när man är "nybörjare"?

Amandla
0

Man kan be sina guider om hjälp att hålla andra andar borta, då känner man sig tryggare och är därmed mer stängd 😉

Fjäril
0

#8 Jag tror att öppna/stänga chakran känns (kanske mer i "början", glöm aldrig att man aldrig blir gammal i gemet ;) som något tryggt och lite som "nu har jag visat att jag är mottaglig/icke mottaglig" men det är bara en av olika tekniker. Du kan tända ett ljus, hålla i en penna eller vad som helst som för dig är ett sätt att visa när du är redo. Jag själv sätter mig ner och ber om att få vara en kanal samtidigt som jag "ser" hur ljuset från det högsta i källan (jag ber alltid till det högsta) kommer ner över mig - tänk dig en ljus stråle. På så sätt visar jag att jag är "öppen" och ska "arbeta" Man kan också, som amandla säger, be sina vägledare att hjälpa till, både med kontakter och icke kontakter.

[Camia7]
0

Tack för hjälpen 🙂

Sazza92
0

Själv har man lite problem med att stänga sig :( Så läser lite här, kanske hittar något bra tips ^^

[Camia7]
0

Du kan tänka dig egentligen vilket skydd du vill. Ett ljus som är runt dig eller ett ägg, har hört att vissa tänker sig att dom är i ett tält och drar upp dragkedjan:) finns ju massa sätt:) man måste nog bara hitta sitt egna sätt så man känner att det är enkelt att se sitt skydd omkring sig och känner sig trygg i sitt skydd:)

Sazza92
0

Åh tycker detta är jätte intressant! 
Tack, vill lära mig och utvecklas i mig själv, men har dyslexi så blir jobbigt att läsa mycket. 

Åter igen tack!

/sandra

[Kattuggla]
0

Tack för hjälpen här också! 😃