Energihöjning
Är det någon här som kan förklara för mig vad energihöjning och frekvenshöjning innebär?? Är det samma sak eller??
Jag har också funderat på …hur höjer man respektive sänker sin frekvens?

Enligt hur jag ser på det, så är det som en radiokanal. Man ligger på olika frekvenser. Man har ju radioapparaten som bas och sen kommer det ju ut olika ljud beroende på vilken frekvens du väljer. Samma är det med människans energifrekvenser, du kan gå upp eller ner. Går du upp så förhöjer du dig och kan lägga dig på frekvenser där du tex kan uppleva andevärlden osv… Hoppas min förklaring går att fatta ? Idag behöver jag inte tänka på det, utan allt sker ju med automatik, och det tror jag det gör för alla mediala.
Så ser jag på det när jag jobbar med olika frekvenser.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hur vet man vilken frekvens man ska vara på?
Jag tycker att det känns… Nu går det med automatik för mig också, men när jag började med det kändes det ungefär som om det snurrade ovanför huvudet och det liksom drogs uppåt…

Jag har ofta känslan att det vibrerar inuti hela kroppen. Vet inte vad det är för något men det händer oftast när jag mår riktigt dåligt. Mår lite bättre nu men tidigare har jag haft dom här vibrationerna under flera år.
Kan det ha något med detta att göra? Någon som upplevt det?
Hoppas det är okej att jag lånar din tråd lite Opal!

#4 Jag måste bara berätta om en dröm jag hade innan jag hade vågat mig på ett besök hos ett medium. Var lite rädd för det andliga förr men inte nu längre.
Jag drömde att jag träffade ett medium. Vi satt mitt i mot varandra och så känner jag som en virvel ovanför mitt huvud och jag sugs uppåt och kommer in i hennes kropp. Vi byter själar kan man säga. Kommer fortfarande ihåg att det var en väldigt häftig och härlig känsla.
Sedan frågar jag henne om det är så här det känns när man dör och hon svarar ja. Kommer ihåg att jag tänkte att då är det ju inte så farligt att dö då.
Kom bara att tänka på den här drömmen när jag läste din beskrivning CarolineO 

Tack för era svar. Hade lite tankar att det handlade om det. Det snurrar mycket ovanpå mitt kronchakra, det kittlas i håret osv.