Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 943 ggr
jagblirgalen
1

Jag behöver hjälp!

Jag har sen jag blev 12 (jag är 14) hört, sett och kännt saker som jag inte vill veta av! Jag har pratat med mamma och pppa om det . mamma tror inte på det och pappa säger att jag inte ska vara rädd för att förmågan har gått i arv sen min farfars mor. Huset som jag bor i är ca 80 år gammalt så det är inte konstigt att det finns nåt här. För två år sedan byggde pappa en värkstad och sedan dess har jag inte sovit en hel natt. Vi har haft hemma ett medium som vi känner och hon hittade tv personer som "bor" i mitt rum. Jag vet vilka det är. Det är gubben som byggde huset till sin familj så det betydde mycket för honom, och hans syster som bodde granne med honom. vi har köpt till marken där hennes hus för längesedan stod. En del av hennes rabarber finns fortfatande kvar. Problemet är att de inte vill lämna mig ifred! jag hör saker helatiden! i skolan, hemma, hos kompisar och när jag ska sova! Dom knackar i mitt golv och går omkring i mitt rumm och flyttar på saker. Det har varitnärtter när jag har gått till soffan för att få sova men de följer ju efter! Jag vet inte hur många gånger jag bett,ropat och befallt dom att sluta! men jag känner inte att jag vill visa dom till andra sidan eftersom de älskar vad som finns här. men jag har varit med om saker ingen ska behöva uppleva. min dörr öppnas och stängs jag har settskuggor vid dörren ett ansikte i mitt fönster och jag ve att jag inte kan bli av med det! jag behöver hjälp! det skulle vara skönt att bara få prata med nån om detta! Att få prata med nån i min egen ålder som fattar vad jag babblar om skulle vara mycket lungnande.

Blodfot
0

hej, jag vet hur det är, jag har ett liknande problem. Dock i mitt huvud hehe! pma mig bara så kan vi prata!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jagblirgalen
0

vet ej vad pma är :)

TezzD
0

Pm = Personligt Meddelande
du hittar det genom att klicka på personen som du ska skriva till o sedan, kontakta medlem :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

jagblirgalen
1

ok tack!

J-Artur-K
3

Jag har varit med om samma sak själv. Börja när jag var 10 år gammal och höll på i 12 år inan vi tog ditt en som gjorde att anden gick till ljuset/ gick över. Om du skulle vilja ha hjälpt att få bort anden kan du Pm:a mig så gör jag det utan kostnad är bara roligt att kunna hjälpa till. Men jag kan inte garantera att jag kan få bort han men kan ju vara värt ett försök om han är jobbig att ha. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Christina_46
2

Jag tror att det bästa är att dina spöken får hjälp över till ljuset av ett bra medium. Sedan när de är på andra sidan, så kan de ju ändå besöka sitt gamla hem om de skulle vilja det. Kram

J-Artur-K
0

Du känner nog av det kraftigt på grund av att du är mycket medial , så du känner av energier lätt , Då blir det väldigt jobbigt med att ha sådana där andar

Ny dag nya möjligheter

Amandla
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det behöver inte alls vara en ande som är jordbunden, den kan mycket väl ha kommit över på andra sidan men vill ha kontakt med dig ändå. Eller så är det så "enkelt" som att du är alldeles för öppen och utstrålar ljus hela tiden, det ljuset dras andarna lätt till. Lär dig att stänga ner så ska du se att du får det lugnare omkring dig. Titta i Hjälp-tråden, där hittar du massor med goda råd, tips och övningar.

J-Artur-K
1

#8 Ja precis , men jag tänkte även på att det kan vara bra att en annan som ex medium försöker få kontakt med anden och om det är så att den har gått över redan. Så kan mediumet kolla vad han vill o förklara artigt situationen att dom känner obehag. Andar bruka kunna förstå om man förklarar artigt av det jag själv har upplevt i alla fall. När jag har fått kontakt med andar har jag tänkt mig in i deras situation och visat att jag förstår deras frustration i saker. Men jag har sedan förklarat hur vi ser på saken. Då har dom lyssnat för att dom förstår vad man menar.

Ny dag nya möjligheter

jagblirgalen
4

tack för alla bra tips!ska fundera på detta om att låta dom gå över till andra sidan :) sitter nu och kollar på tv och hör hur det knäpper i låset i dörren. det brukar det göra men det låter som när man vrider en nyckel i låset inte som om man sätter i nyckeln. men #5 jag tar hjärna emot hjälp och det är skönt att få prata med folk som förstår :) det finns ett medium i området där jag bor. jag ska prata med henne om detta :)

Blodfot
0

Jag kan ha en idé till varför andar stannar hos en, även fats man vill att det går.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!