Ett annat jag?
La upp denna tråd i drömmar i fokus med, men tänkte att den kanske är relevant här med, plus så verkar det vara mer aktivt här.
Det är något som händer i mina drömmar då och då, och antagligen oftare än så då jag bara kommer ihåg mina drömmar i vissa perioder av mitt liv.
Det är att jag besöker samma platser som jag besökt tidigare i andra drömmar, ibland är dessa andra drömmar år innan. Alltså - inte ställen jag varit i i verkligheten, utan ett nytt ställe (ofta ett virrvarr av platser jag har varit på i verkligheten på ett flummigt drömvis.)
När jag gör det, så minns jag förra gången jag var där i annan dröm, som om det vore ett faktiskt minne, något som har hänt.
Det är alltså som… när jag drömmer så är jag i en annan värld som har faktiska ställen, ett annat jag med egna minnen och upplevelser.
Varje plats har också en typ av känsla till sig… Olika ställen i mitt undermedvetna?
Det finns säkert teorier om detta och andra som upplever samma sak ute på internet, men det är ju roligare att prata här än att googla. Dessutom vet jag inte vad jag ska använda mig för sökord ): försökte hitta en tråd i drömmar.ifokus om det men som sagt, vet inte riktigt vad jag ska leta efter…
Hade ingen aning vilken grupp jag skulle lägga tråden heller ):
Är det någon annan som upplever detta?
Tankar?
Hej jag drömmer ibland på samma sätt jag med, det är ställen jag känner igen, fasst som jg bara varit på förut i andra drömmar. när jag var liten hade jag också en introduktion till vrje dröm, den var alltid likadan. Jag kom in på dagis, tog av mig skorna, hoppade upp på en gul kudde och började flyga. jag flög ut genom min avdelning, genom lekhallen, där en fröken från en annan avdelning stod i rymddräkt och vinkade till mig. det var alltid samma personer som lekte nedanför. jag flög ut genom en annan avdelning och drömmen började.
det var lite bakgrundmusik och precis som när ett program ska börja. och det kom också tillbaka, innan varenda dröm i typ ett år.
men det där med platserna, det kan också hända att jag drömt om en plats, sen nåt år senare eller nåt har jag kommit till platsen i verkligheten och liksom känt att jag varit där förut, fasst jag aldrig har det. då har jag kommit på att jag drömt om det