hur fungerar en pendlare
Hej jag vart lite nyfiken på något som kallas pendlare hur använder man en sån. Och hur fungerar dom ursäkta min skrivstil jag skriver från mobilen tack på förhand
Menar du en pendel, tro :) Det enklaste är att låta den svara på ja och nej frågor. Där kan man börja. Du ska vara stadig på handen, se gärna till att du har stöd så du inte oavsiktligt påverkar pendeln.
Många säger att man ska använda den ena eller andra handen men min erfarenhet är att vi är olika precis som pendlarna är olika och om du och din pendel passar ihop så låt den visa dig, känn efter vilket som passar er.
Börja med att fråga pendeln om den vill visa dig hur ett ja-svar ser ut och sedan hur ett nej-svar ser ut, man kan lägga till fler alternativ om man vill med tiden.
När ni är överens så ställ en fråga som du är säker på svaret på själv, som en kontroll fråga för att se att ni förstår varandra. Nu kan du fråga andra saker som du kan få svaret ja eller nej på. Kom ihåg att vara precis i din fråga så får du bättre svar.
Glöm aldrig att all divination/spådom är bara en bild av "hur det kanske kan bli" ,du har alltid val i livet, så att du aldrig låter pendeln eller annat spådomsverktyg styra dig utan bara ge lite hjälp och idéer på vägen.
Lycka till🙂
Kram Danda
Tackar för svar var faktiskt sugen på att köpa en dån där pendel men vad är ett rimligt pris för en sån?:)
Sån*
Det beror ju på vilken typ man vill ha. Brukar kosta från typ 80 och uppåt. Om det tex är fina stenar i dem så kostar de mer men de behöver inte vara av kostsamma material. Man kan tillverka själv. Min mormor trädde alltid sin vigselring på ett hårstrå och pendlade med den och det funkade också. Det är bara att pröva sig fram.
Danda, du glömde priset 😘
Gud så konstigt det syntes när jag skrev det… har fixat nu. Ja, det blev ju lite konstigt.🙂
Okej tror jag ska ta och beställa hem en sån då men jag läste att om man bygger sin egen pendel så funkar den bättre för man har gjort den med sin egen energi vad tror du är bäst?.
Jag tror att det mest är en smaksak. Om man är pysslig så ska man naturligtvis fixa själv men om man känner att man vill köpa så varför inte. Jag har både köpta och egentillverkade och alla fungerar lika bra för mig.
Hej! Jag brukar använda ett halsband/silverkedja ibland att pendla med om jag inte har pendeln med mej. Det fungerar alldeles utmärkt!