Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1017 ggr
baradenjagär
0

Kaos i livet!

Kaos i livet!

Vad gör man när allt är kaos i ens inre…

Har alltid varit en duktig flicka som gjort det man bör göra och följt alla regler folk satt upp för mig. Senaste åren har jag börjat lyssna på mitt hjärta istället. Det säger åt mig att jag ska göra något helt annat än mitt förnuft säger. Lyssnade på mitt hjärta ett tag men sen orkade jag inte fullfölja det. Jag ville skilja mig från min man som jag varit ihop med i snart tjugo år. Typ halva vårat liv! Vi är jättebra kompisar och jag älskar homom hur mycket som helst! Men inte som ett kärlekspar. Jag flyttade ihop igen för barnens skull! Hjärta Innan jag träffade min man hade jag en kärlek som jag aldrig glömt. I över tjugo år har jag haft honom i mitt huvud. Drömt om honom på nätterna! I drömmarna berättar vi hur mycket vi älskar och saknar varann. Vi har träffats igen under den tiden jag och min man var isär. Har honom i mitt huvud hela tiden.Vet inte om någon har erfarenhet av att träffa nån som är en kopia av en själv? Misstänker att han är min själsfrände…Det lustiga är att nu när vi träffats som lite äldre så inser vi att vi levt nästan identiska liv. Älskar honom mer än mig själv. Så svårt att välja det jag egentligen vill! Vet inte vad jag ska göra…

[Camia7]
1

Följ ditt hjärta

baradenjagär
1

Tack för svar! Antar att det är som du säger…Måste bara hitta kraft för att orka ta mig igenom det här!

Stark.se
1

Ja, du vet ju redan vad du måste göra. Du har svarat på din fråga själv. Det är bara du som kan göra valet ingen annan åt dig och ingen annan kan heller bära den smärta som det innebär att gå den väg som är menad för en själv. Och vägen för viöket val du än gör blir ju med smärta. Jag skickar en varm kram och styrka på din väg

[Camia7]
1

Ja gör det! se inte det dåliga med det! se det positiva som du vill komma till:-) Lycka till:-)

baradenjagär
0

Även om jag egentligen har svaret så är det skönt att få bekräftat att jag är på rätt väg. Att jag inte är helt ute och cyklar i mina tankar…Känner mig bara egoistisk som väljer att bry mig mer om mig själv än barnen. Min största är 14 år och känns som att han är i en ganska känslig ålder. Samtidigt behöver han ju ha en lycklig mamma antar jag…

baradenjagär
0

Tack för fina svar!Kramar tillbaks!❤️

Stark.se
0

Du är en bra mamma eftersom du tänker som du tänker. En egoistisk människa tänker enbart på sig själv ; ). Hoppas på en fin framtid för dig/kram

Fjäril
0

Du ska följa ditt hjärta som övriga säger och tänk så här, barnen är lyckliga när föräldrarna är lyckliga.

Jag kan förstå att det är svårt att bryta något efter så lång tid men för att vara ärlig mot dig själv, din nuvarande, barnen samt mannen du har i ditt huvud, bör du kanske ta ställning till vad som är bäst. Att skilja dig?

Ta en sak i taget, steg för steg så kommer det lösa sig till det bästa.

🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

baradenjagär
0

Tack för fina och kloka ord! ❤️ 

Känns skönt att få bekräftat det jag egentligen redan visste. Känner mig bara så vilsen just nu…Men hur är det man brukar säga. Den som aldrig går vilse hittar heller aldrig några nya vägar…🙂

Fjäril
0

Precis och ibland behöver man höra de där orden av andra, just för att våga ta steget.

Det kommer bli jättebra!

Sajtvärd på Övernaturligt

baradenjagär
0

Mm. Måste bara hitta kraft att genomföra det. Och måste lyckas ta kontroll över rädslan att gå min egen väg. Det är väl det som kallas att vara modig. Att stå för det man tror på fast man är rädd! När vi separerade tidigare bodde vi isär i ett halvår. Fick väldigt mycket kritik för att jag ville skiljas. Alla i vår omgivning la skulden på mig för att jag tog initiativet. Känns som att det inte är riktigt okej. Vem har rätt att bestämma över en annan människas liv…?

daga
1

Ingen annan människa ha rätten att bestämma hur du vill leva ditt liv så följ ditt inre och gå din väg. Det är alltid svårt att förändra något i livet men stänger du en dörr öppnas alltid en annan. Se det som en möjlighet . Varmt lycka till på din väg.

baradenjagär
0

#12  Tack för svar! Tänker på den här dikten som Karin boye skrivit om när knoppar brister.

Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
                              och det som stänger…

Kram <3

Illusion
0

Hej! Jag tycker du ska skiljas om du vill det, känner du att du har försökt att lappa ihop er men det inte går så ska du absolut gå din egen väg, barnen dör inte av en skilsmässa, det är ju så vanligt nu för tiden. Min brors fru har samma problem, hon lever med min bror och jag känner hennes olycka hela tiden. Önskar jag kunde få henne och dig att förstå att är det dags att gå vidare så gör det, blir inte det bra kan ni alltid försöka igen sen. Det skadar ju aldrig att prova. Din lycka är viktig. Det är jobbigt att såra folk men det är väll ännu jobbigare att såra dig själv? Glöm aldrig att du är värdefull och att du är värd lycka. Lycka till nu och jag vet att du kommer göra det rätta.

☮ and ❤ among each other ✿

baradenjagär
0

Tack för ditt svar! Funderar just nu mycket på ditt och alla andras svar. Det känns jätteskönt att få veta hur ni tänker och alla varma lyckönskningar! Det hjälper så mycket!! ❤️Kram