ingen positivitet här
så det känns rätt så meningslöst att fortsätta skriva. Synd, tycker jag. Men det tar på energin. Lightseeker

Hur menar du?
Är det inte positivt på forumet eller du själv som saknar positiv energi? Hoppas att allt snart känns bättre!
Kram Sanna
Jag tycker det är svårt att vara positivt när man inte löst konflikten än. Det går liksom inte att bara sopa det under mattan och gå vidare.
Jag förstår att det är många som har tröttnat men om ingen säger ifrån på skarpen så blir det ingen ändring!
Och om vi inte löser detta NU så kommer problemen att fortsätta!
Ska det bli så att Elisabeth ger upp helt? Ju fler vi är som säger ifrån och försöker lösa detta, desto mer styrka får vi!

*hmm* tror att jag har missat nåt….
Vet inte om jag ska hålla med dig riktigt!! Nu har jag inte varit med så länge.Men jag tycker det finns många trevliga och positiva människor här. Jag har slutat läsa inäggen på Storhetsvansinne.Jag tror att vi (forumet) inte kommer något längre där.Allt för många uppröda känslor där.Många känner sig kränkt,därför väljer jag lägga min energi(läser) andra inlägg.Jag tror personligen att vi inte kommer något längre i diskussion på detta inlägg.Men visst finns det mkt positvit här inne,och vi kan alla fukusera oss på detta.
Kram//molly
Hejsan alla positiva människor här inne på forumet.
Jag kände att jag hittat "hem" när jag hittade d här sidan för ett tag sedan. Novis som jag är - kan ju bara d som jag "lärt " mig själv. Så skönt m likasinnade.. Även om jag mest har nöjt mig m att läsa inläggen bara.
Sedan kom d ett negativt drag över d hela för ett tag sedan o jag valde att inte gå in här så ofta. Kände så att d kanske lugnat ner sig igen nu. Men icke.
E att ha läst d negativa inläggen nu d sista dagarna så kände jag att d var dags att lägga ner d här… Kom dock just t insikten att d jag söker finns ju ändå här. Å d jag inte söker kan jag välja att ignorera. Sååå ni får nog dras m mig ett tag till.
Vill dock uppmuntar alla att inte svara på d negativa vibbar som slängs ut här emellanåt. Då har d ju inget för det som d håller på m. Läs inte ens deras inlägg om d går att undvika. Man blir bara på så dåligt humör över allt bråk. Håll er positiva.
Må solen lysa på er och ge er ljus o värme :)
Kramar
ps. speciellt stor kram t er som fått d största smällarna i den sista debatten - skaka av er o gå vidare… ds.
Jag har inte läst de sista inläggen i den beryktade tråden. Men min åsikt är att när en tråd inte utvecklas längre utan bara tragglar och nöter, så är det helt OK att sajtvärden visar lite klös och låser tråden. Då är den kvar och de som vill kan åtminstone läsa den, men ny negativitet kan ivartfall inte tillföras just den tråden. Som jag ser det, så kan man bara tippa vågskålen åt rätt håll om man förstärker det positiva och fokuserar på det- om man gör tvärtom (även om avsikten är god) så riskerar den negativa energin att bli starkare istället.

#6 Magma, just det, det handlar om positiv och negativ energi.
Om vi skall se det som energier, vilket det ju är, och inte människor, så blir vi alla påverkade. Så är det tex, även i en familj eller på en arbetsplats. Om jag är ett litet barn, så är jag oftast låst i min familj, de vuxna är auktoriteter och jag måste rätta mig efter alla deras beslut, dåliga eller bra sådana.
Är det på en arbetsplats, så kan jag försöka hantera situationen genom att: tala med de andra inblandade privat, kalla till möte, kalla in fack/psykolog, välja att sluta efter upprepade misslyckade försök, dvs. byta jobb.
När det gäller ett intresse, då……..Kan jag skita i att fortsätta, eller spotta i nävarna och ta itu med problemet genom att låta alla prata ut, och efter det, då kan man gå vidare
Ge inte upp lightseeker! Kolla in "positiva tråden"! Där har vi börjat om! Kram och massor av positiv energi till dig, hälsar Tuvstarr 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Nu är dem negativa trådarna borttagna 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Åh…vad härligt.Nu starta vi om igen

#10 Ja nu blir det med nya, friska och framför allt positivata tag!
Allt är ju lärdomar och det var det här också =)
Elisabeth

Tack Elisabeth för att du tog bort de, nu börjar vi om på nytt.
Nystart är mysigt tycker jag. kram Rose
Du är en väldigt fin människa Elisabeth, det förstår jag nu, ja även innan faktiskt. Måste kännas jättejobbigt för dig med all turbulens de sista dagarna, och ändå tar du dig tid att titta till "de dina" så här på nattkröken. Jag hoppas att du kan känna all positiv energi som vi på ÖN vill sända dig nu, och vi är många!
Kram till dig och lycka till imorgon! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tack till er alla! Det värmer med era positiva inlägg!
Vi börjar nu med en nystart tillsammans här på Övernaturligt =)
Kramar
Elisabeth
Jag tror att det kan bli MYCKET positivt här i framtiden! Det känns i mig liksom. :)
Och jag tror att genom hårdare regler kan vi få ett forum där vi kan slappna av och prata om allting, utan personliga angrepp. :)
Jag har nog missat det hela… Men bra att de är borttagna så att vi kan ta tag i det positiva istället!
Bra gjort Elisabeth