Energi tips?
Hej jag undrar om man kan be andarna eller nått annat om energi? Jag är så fruktansvärt trött hela tiden och jag orkar inte vara trött mer, jag har varit det hela livet. Eller iaf sålänge jag kan minnas pga depression och jag har testat allt möjligt, inte ens amfetamin funkar ju :(
☮ and ❤ among each other ✿
Hej!
På en medial kurs för länge sedan kom det fram en liten hustomte (vätt) till mig som kunde följa med mig hem om jag ville. Han var en sorts "energiboll" som bl a skulle ge mig energi. Han sprang mellan mina ben! 😃 Honom var och är jag mycket tacksam för! Men du kan säkert be någon annan om energi, din ledare/guide t ex. Eller bara sätt dig ner och försök meditera och tänk att du fylls av ljus stark energi som gör dig pigg.
Så finns det förstås olika naturmedel du kan prova. Man kan ju förstås också bli trött om man inte får i sig tillräckligt med vitaminer.
Kram!
Hej,
Du kan ge dig själv en sk "självhealing" och det finns många metoder, ingen är bättre än den andre.
När jag behöver energi sätter jag mig ner och tar några djupa andetag. Jag känner riktigt hur jag andas in ny energi och släpper ut den gamla tråkiga. Jag brukar också be universum om kraft och säga "tack för att jag får den energin och kraften jag behöver just nu".
Jag avslutar genom att fylla varje cell i kroppen med ett ljus och inte minst - jag ser framför mig hur stark och positiv jag känner mig igen.
Mantran är också bra, att man upprepar samma sak flera gånger så att det verkligen sätter sig "jag är stark, positiv och fylld av ny kraftfull energi"
Du kan också ställa dig framför spegeln och beundra dig själv. Skratta, le och fyll dig med den energin du behöver för stunden.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag har hört någonstans att trötthet oxå kan ha med B12 brist att göra. annars så håller jag med föregående talare att meditera. om du har tänkt negativt om någon så kan du begära tillbaka energin tex 🙂
Instämmer med alla ovanstående om näring och annat! Fattas det ämnen i kroppen mår man i allmänhet inte så bra. Det är som att ge motorn dåligt bränsle, den hackar och kan inte prestera fullt.
Solvitaminet D3 är viktigt, vi får för lite här i norr, särskilt den mörka årstiden. Den är viktig för immunförsvar och mot nedstämdhet bl.a.
Omega3 kan man också tänka på. Och givetvis B12 och de andra B-vitaminerna.
edit: eller, hittade just detta om det lilla energipaketet avocado:
http://myscienceacademy.org/2013/02/23/amazing-news-for-people-who-consume-avocados/
Innehåller bra fetter och ger goda hälsofördelar, lättätet och gott!
Samt gå ut i solen, ut i naturen så ofta man kan! Pyssla om ett djur….
Lycka till och kram till dig! ☀️
#1 Härligt med hustomten, Kattuggla! 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4 Tack, Magi-cat! Ja, han är rolig… 🙂
Hej. Tack för alla fina tips. Men mitt problem är att jag inte tar hand om min kropp som jag ska med, jag behöver mer vitaminer.Men jag tänkte om min guide eller nått kan ge mig energi ändå för ja… Det är jobbigt att andra vanor men jag vet att jag behöver det. Man kan ju prova att fråga guiden och se vad han kan göra :) iaf när jag har en nöd situation eller nått.
☮ and ❤ among each other ✿
#6 Börja med något eller några få saker, som du känner för!
Rom byggdes inte på en dag och om man försöker ändra allt på en gång så blir det för mycket, så välj ut några saker först……och gå ut i solen! ☀️
Kram!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen