Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 8470 ggr
Fjäril
0

Borttappat-tråden

Borttappat-Tråden

Nu var det dags för en ny tråd.
Här är den senaste. Kika gärna där för eventuella svar/frågor.

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50e96463d4ebea4f990f3776-borttappat-traden?discussions-1

-----------

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till.

Lycka till!

(Tänk på att dem som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)

Tack Maikailoa och vargman för eran tid åt oss här på Övernaturligt!

Sajtvärd på Övernaturligt

Jenny7744
0

Hej igen!

Jag skriver igen då jag inte hittat min förlovningsring som är i guld med diamanter i mitten på halva, i ringen står det Tomas 2/3 -08.

Kan ni se något mer, kommer jag att hitta den igen?

Mvh

Jenny

ChubbyWarrior
0

Hej! Min vita iPhone är spårlöst försvunnen, hade den i sängen imorse och nu hittar jag den inte. Har lite panik eftersom jag är ensam om dagarna med min nyfödde och behöver ha en telefon. Någon vänlig själ som ser var den är?

ChubbyWarrior
0

Det är rosa skal på movilen

LLLINN
0

Hallå! Jag har tappat bort mitt bank-kort och behöver hjälp att hitta det. Det är ett vit/grlnt SEB-kort och jag är nästan helt säker på att det är här hemma. Mitt senaste minne är att jag hade kortet i badrummet, men jag kan inte hitta det någonstans :/ (angående kommentaren jag fick i förra tråden - JA jag är skeptiker nä det gäller det mesta övernaturliga, men desperata tider keäver desperata handlingar. Dessutom har jag faktiskt sett exempel då folk hittat föremål med hjälp av siare!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

madeilene87
0

Hejsan Jag har tappat bort en nyckel. Det är en enda nyckel som har ett gem och en röd plastflik där man kan skriva ngt på (men det står inget på den) Jag har verkligen letat överallt. Jag har försökt "söka" den själv och tycker det känns som om den ligger på ett mörkt ställe med ev några kläder. Iaf nå tyg. Kan de stämma? :/ Hoppas ni kan hjälpa mig då nyckeln måste hittas! Kram på er och tack på förhand :)

madeilene87
2

Jag hittade nyckeln idag. Den låg i handskfacket på bilen vid ett sidenband ;) så jag måste ge mig själv lite cred haha :)

tanteva
0

Vi har letat överallt och lite till efter våra vigselringar. Enkla, släta i guld. Vi tror båda två att vi la dom på ett bra ställe för att dom inte skulle komma bort i flytten, så dom borde ligga tillsammans nånstans. Nån som kan hjälpa till att hitta dom?

Cats are like potato chips - you can't have only one!

madeilene87
0

#7 De första som kom till mig var kuvert. Sen om de betyder att de ligger i ett kuvert eller nära en del kuvert vet jag inte men jag skriver de som kom fram först :) hoppas du hittar dem :)

Maikailoa
0

#111 skrivetav HeleneTo

"Maikailoa

Vet du om det är inomhus eller utomhus?"

Osäkert, men kändes nästan som vid utsidan av en byggnad, en bit ovanför marknivån.

Där är en slät vit yta, med kopparfärgad "plåt" rund om, och som går in emot mitten på ett ställe, och kröker. Känslan på det vita är som hård plast.

Men där verkar även kunna vara döda löv, vilket kan lura mig till att tro att det är utomhus.

Maikailoa
0

#1 skrivetav Jenny7744

"Hej igen!

Jag skriver igen då jag inte hittat min förlovningsring som är i guld med diamanter i mitten på halva, i ringen står det Tomas 2/3 -08.

Kan ni se något mer, kommer jag att hitta den igen?"

Fick för mig att det har fastnat något runt i en ljusblå löst stickad tröja, eller i vart fall något som är stickat, och vitt och ljusblått.

Maikailoa
0

#2 skrivetav ChubbyWarrior

"Hej! Min vita iPhone är spårlöst försvunnen"

Den kan finnas vit ett föremål som har formen som en urna, fast platt som en handväska, sidan är klart blå med en dragning åt lila, och med en känsla av havs-vågor. Rund nertill, sedan smalnar den in, och sedan ut igen. (Sidorna kan vara flexibla.)

Maikailoa.

AkaiTsuki
0

Hej, jag skulle vilja ha hjäp med att hitta ett sånt här örhänge som jag inte vet vart det tagit vägen, har kollat alla förvaringslådor där den borde ha vart men ingen lycka. Den har suttit i en helixpiercing, längre upp vid örat. Vi har flyttat sen jag sist såg det.. sist jag såg det låg det på min vita hylla som stog på en träbyrå

//Joanna

Jenny7744
1

#10 Hej, nu har jag hittat min ring bland mina handdukar på jobbet som är svarta.

Tack för all hjälp

Jenny

FridaQ
0

Jag har tappat min ring någonstans hemma. Tror jag…. Den ä rätt så bred silvrig med en fisk på.har verkligen ångest av att den är borta…

Maikailoa
0

#4 skrivetav LLLINN

"mitt bank-kort"

Jag får fram två ledtrådar:

en är en orange skena som kröker av lite ute i änden, och som kan ha små kanter längs med som går ner, denna skenan kommer fram från under någonting.

en annan är höger bakficka på ett par jeans

Maikailoa.

Maikailoa
0

#12 skrivetav AkaiTsuki

"Hej, jag skulle vilja ha hjäp med att hitta"

Verkar kunna vara ett utrymme med en grön gummimattan det verkar väldigt strävt på golvet.

Så det kan vara antinget halkskydd eller för någon sorts gymnastik.

Det verkar vara ett rätt litet utrymme, begränsat.

Maikailoa.

Ella88s
0

Hej!

Jag skulle jättegärna vilja ha hjälp med att hitta en ovärderlig sak som inte kan ersättas. Jag har nämlingen massor av cd-skivor med gamla bilder på och alla jag hittar alla skivor förutom en, den viktigaste. En cd-skiva med bilder från tredje ring (studenten, balen, fester etc). Sist jag såg skivan var vintern 2008 och sen dess har den varit spårlöst försvunnen. Jag har verkligen letat överallt och jag hittar inte den någonstans. Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta den eftersom dom bilderna är minnen för livet och det är dom enda bilderna jag har från den tiden.

Tack på förhand!

Maikailoa
0

#14 skrivetav FridaQ

"Jag har tappat min ring"

Så det kan vara på ett bord. Vad jag ser är kanten på ett bord, och någon som sitter med armbågen mot bordsskivan, ut mot kanten.

Till synes en person med svart tröja och uppkavlad ärm.

Maikailoa.

Neliica
0

Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att hitta min blå digitalkamera (NIKON) som har varit försvunnen sedan i våras. Jag hittar den inte hur mycket jag än letar.

MVH Angelica

andres
0

Köpte två dubbel trisslotter och la dem på soffbordet och nu är de bara borta.

Var kan de vara???????????????????

Dors1
0

Hej, skulle vilja ha hjälp med att hitta mina ringar.
Det är spinningringar i silver, en ring är med 2 st hjärtan och den andra ska vara en liten diamat ungefär.

De har varit borta jäätte länge, skulle varit kul och veta om någon kan se var de är..

CatchFatch
0

Eftersom att det stod " bortsprunget djur " så gör jag en chansning!

Min katt, Sam, har varit borta i över ett år nu och jag unfrar verkligen om någon kan se vart han kan vara!

Jag länkar en sida där jag skrivit om honom men även lagt ut bilder!

http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/4f325f54d4ebea29e6005366-eskilstuna-bortsprungen-hankatt?4d7123dbb9cb462141044413-1

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

liawilson
0

Hej Mitt legg försvann förra helgen på fredgasnatten. Senast hade jag det i innefivkan på jckan, men på lördagen var det spårlöst borta. Någon som har lust att pröva & se vart det kan vara. Hos polisen är det inte heller. har kollat med dom. Så jag fattar bara inte vart det kan ha tagit vägen..

*Kärlek & lycka*

[rinrats]
0

Tja!

Min plånbok är borttappad. Vart kan den befinna sig? Tacksam för svar! :-)

fuyfuydesu
0

Hej

Har tappat bort min pojkväns svarta in-ear hörlurar som låg i hans svarta kappa innan, letat överallt. Någon som kan se vart dom är?

Tack

Sabina04
0

Hej! Innan jul tappade jag bort mina nycklar och jag skulle vara oerhört tacksam för hjälp att hitta dem! Vänligen!

Sabina04
0

Mina nycklar försvann innan jul och jag skulle behöva hjälp med att hitta dem. Är tacksam för all hjälp som kan få. Vänligen

Maikailoa
0

#17 skrivetav Ella88s

"den viktigaste."

Jag upplever som att den kan finnas på en plats där det nog är rätt mörkt, det är grön-blått det mesta, men upptill i en rad är det guld. Sedan ligger där något som ser ut som en svart lur till en gammal telefon, med spiralsladden som går upp mot höger.

Det är förmodligen någonting där som är grön-blått, snarare än väggarna.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#19 skrivetav Neliica

"Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att hitta min blå digitalkamera"

Det verkar vara ett mycket prydligt ställe, mycket prydligt, på något vis.

Vad jag ser är en horisontell yta närmast, som är pärlvit och slät, men mitt i så går det upp som en rund krage. Det känns väl närmast som någon sorts möbel, i en lokal, men det kan nog vara en bostad.

Någonstans omkring en pärlvit "möbel" med en rund "krage".

Maikailoa.

Maikailoa
0

#20 skrivetav andres

"två dubbel trisslotter"

Jag verkar inte få någon kontakt med dessa, som om de är dolda.

Om det nu inte är så att dom finns i ett mycket litet öppet fack, där det verkar ligga något instucket med två handtag som sticker ut.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#21 skrivetav Dors1

"Hej, skulle vilja ha hjälp med att hitta mina ringar."

Nå, vad jag ser först är en dam som är klädd i hellång blank klänning. Hon går över en plan eller gräsmatta. Sedan är hon vid insidan ytterdörren och plockar med något, i hallen. Utanför dörren verkar det finnas ett barn.

Och sedan, möjligtvis inte i anslutningtill detta, så är det saker på golvet, och en utav dom verkar vara en burk med en flaska i, låt oss säga som en tom kaffeburk med en vattenflaska inuti.

Maikailoa.

[erikam]
0

Hej! För ca ett år sedan försvann min ring jag fick i 20-års present av min mamma ochpppa. Jag har letat överallt men kan inte finna den. Ringen är av silver med svarta stenar i av finare kvalitet. Jag har ännu inte vågar säga till mamma och pappa att jag tappat bort den då den är dyr. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Tack och kram /Erika

Maikailoa
0

#22 skrivetav CatchFatch

"Min katt, Sam, har varit borta i över ett år nu och jag unfrar verkligen om någon kan se vart han kan vara!"

Om jag skall tolka vad jag ser så tror jag inte att den lever idag.

Det känns mest som svart förmultna jord.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#23 skrivetav liawilson

"Mitt legg"

Fick inte fram så mycket där, men vad jag ser är ett mönster som om man drar med en sked igenom ytan på en cappuccino, långa utdragna linjer. Och ett utrymme som en liten buss, där man sitter och det är glasytor runt om.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#24 skrivetav rinrats

"Min plånbok"

Jag tror du skall titta ner till vänster om ett föremål på golvet som ser ut som en balk med en dyna tejpad uppe på, tejp eller band är virade några varv runt om. Nere till vänster verkar vara ett litet utrymme, eller om det eventuellt är inne i någonting där.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#25 skrivetav fuyfuydesu

"min pojkväns svarta in-ear hörlurar"

Dessa kan finnas där det ligger några broderade tygbitar, en vit rund sak som när den dras ut vrider sig, det är väl någon spiral på den, och en borrmaskin eller liknande maskin.

Maikailoa.

[rinrats]
3

#35 Åh tack, jag hittade den mellan sängen och nattduksbordet. Den hade åkt ner där i mellan. Tack :P

[rinrats]
1

#35, kan tilläga att det ser ut som en balk. Inte dåligt, din beskrivning stämde rysligt bra :P

J-Artur-K
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte vart min Tarot kortlek är kommer inte ihåg om jag hade den i lägenheten som bran så att den är borta nu eller om jag har den hemma i huset någon starn vore glad om någon kan se när ni har tid och ork / lust om den var i lägenheten eller om den är kvar i huset Glad

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

CatchFatch
0

#33 Fy f*n.. :(
Tror du att du skulle kunna försöka se VART han kan vara, om det är tex i en skog eller en väg  eller ett dike mm?

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

J-Artur-K
0

Har hittat Tarot Kortleken så behöver ingen hjälp Glad

Jag har letat efter mina Betty Shine böker om healing som jag inte har läst än och har mycket tid just nu för att göra det. Om någon har tid och lust för hjälpa att se vart dom är vore jag tacksam för hjälp att hitta dom Glad

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

schwartzkopf
0

Hej!

Jag har tappat bort min bankdosa. Den är helt försvunnen och jag har vänt upp och ner på hela huset. Brukar aldrig vara så slarvig :(

Är det någon som kan hjälpa mig att se dosan så skulle jag vara evigt tacksam. Kan hända att jag tappat den eller lämnat den hos någon, men det känns inte som om det skulle vara jag. Brukar inte ha med den någonstans.

Mvh Emma

Maikailoa
0

#26 skrivetav Sabina04

"Hej! Innan jul tappade jag bort mina nycklar"

Inomhus, cirka en meter upp, där är som en rad utav någonting, en rad av något ljust och som är som ett skal. Kanske är det en meter långt, och det är som flera delar som sitter ihop. Något långt och ljust som borde synas rätt tydligt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#32 skrivetav erikam

"min ring"

Verkar som att den kan finnas där man har färgglada målningar, rött och gult verkar det vara, ansikten kanske, men även sfärisk sak med ett kors över.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#40 skrivetav CatchFatch

"#33 Fy f*n.. :(
Tror du att du skulle kunna försöka se VART han kan vara, om det är tex i en skog eller en väg  eller ett dike mm?"

Fick två ledtrådar: den ena kanske inte sa så mycket, det var som ett svart strå med dagg på toppen; den andra såg ut att vara ett cykelhjul, med grovt mönster, inte så stort, kanske som till en moutainbike.

lemirina
0

Är så ledsen :-(

Min son eller jag har tappat bort en viktig lägenhetsnyckel till lägenheten vi nu ska flytta ifrån. Är fattig som en kyrkråtta och har verkligen inte råd med ett låsbyte.

Han fick låna en ensam nyckel från min knippa när han snabbt skulle springa in och hämta en sak där hemma. Jag väntade under tiden i bilen. Han påstår att jag har fått tillbaka nyckeln när vi satt i bilen men jag kommer inte ihåg säkert. Vi var på väg till vårt nya boende och stannade snabbt för att sonen skulle lämna en sak på vägen hos en vän till mig.

Har letat som en galning i bilen, jackor, handväskan etc.

Var är den? Det är en ensam nyckel.

Så otroligt tacksam för minsta lilla tips.

/Carolina

kattfesk
0

Motorvärmar stolps nyckeln??

Har lyckas tappa bort denna lilla nyckel och vänt upp o ner på lägenheten och bilen!

tog av den för att det skulle gå fort att få den kyliga procuduren överstökat, den följde med min svarta väska in, men nu är den borta Lathet straffar sig.. Dx

Kan nån se en ledtråd vart den kan vara??

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Maikailoa
0

#41 skrivetav milky88

"Jag har letat efter mina Betty Shine böker"

Osäkert, men kanske något i stol med en veranda/glasveranda.

(Fick se en stor rosa rosett, men det kan vara fel, en störning)

Men där är ett föremål, som en vit tvål eller en liten kudde, som sitter i kläm mellan två metallgaller, två galler av plåt klämmer åt från var sida.

Maikailoa
0

#42 skrivetav schwartzkopf

"Jag har tappat bort min bankdosa."

Detta känns som att det är utomhus. Ungefär fem meter utanför en hög vit vägg, som verkar helt slät och utan fönster.

En person som gör en rörelse som om han kontrollerar tiden på ett armandsur.

Om man ser till vänster, så verkar lanskapet gå ner, som en dalgång.

Och så är där en mindre korthårig hund.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#46 skrivetav lemirina

"Min son eller jag har tappat bort en viktig lägenhetsnyckel"

Vad jag ser där är en mörkgrå katt och ett vitt föremål med troligtvis bleka rätt stora röda och gröna prickar. Känsla av ner för det föremålet, som om de har fallit ner bredvid det.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#47 skrivetav kattfesk

"Motorvärmar stolps nyckeln??"

Möjligtvis kan den finnas vid något som ser ut som en ihoprullad repstege.

Maikailoa.

Carrow90
0

Hej,

I somras tappade jag bort min förlovningsring, kan ha hänt på mitt sommarjobb eftersom att min skåp gavs bort till en annan eller stulen, eller någonstans hemma. kan bara inte hitta den igen :-/

Det är en stålring som ser ut som att den är delad och i delningen sitter en "diamant", med gravyren Fredrik 2011-11-11

Tacksam för svar/ Caroline

J-Artur-K
2

Tackar för hjälpen , har hittat en av dom , var mellan andra tidningar och en järn medalj , men dom andra 2 bökerna var inte där så ska kolla mer på din beskrivning o fundera vart dom kan vara , Glad

Ny dag nya möjligheter

Frosstis
0

Behöver hjälp!

En "person" (vet inte om jag ska kalla det vän, bekant men jag känner henne lite) har tappat bort sitt guldhalsband, det är en kedja med en kula på.

Man får hittelön och jag skulle behöva dom pengarna, om någon kan känna av vart den finns så kan jag leta efter den! :)

[YukiOni]
0

HJÄLP!!!

Saknar mitt USB-Minne….
Ett svart med vit ovansida som lyser orange när det används… 
Hade det för några veckor sedan och behöver det, mitt examensarbete finns där samt några oersättliga bilder + videos…
Snälla, jag e desperat…Rynkar på näsan

[kastrullfreak]
0

#55 kolla under smutstvätthögen

different-taste
0

Hej! Det e så att jag skulle behöva hjälp om någon kunde se vart mamma mins försvunna Rolex klocka är, vi har letat med ljus och lykta efter den utan resultat, den har vart försvunnen i några år nu. Mvh Emma

Nicollan
0

Det här är väl inte en så himla viktig sak egentligen, men det är bara såå irriterande att inte hitta saker!!
Jag har tappat bort min namnskylt till jobbet, vet att jag har den nånstans i min lägenhet eftersom jag la den på ett ställe så jag skulle komma ihåg den, typiskt.. haha. Men vet inte var? känns som jag letat överallt.
Den är lila och det står "Nicole *hjärta* Undersköterska"
Nån som vet? Flört

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

vina89
0

Hej!

Skulle verkligen behöva hjälp med min borttappade nyckelknippa!

Jag var på fest igår, åkte mycket bil eftersom festen var i en annan stad. Sista minnet jag har av den är att den låg på byrån i hallen, vill minnas att jag tog med den, men sen finns inget minne av den… det är många nycklar på knippan b.la bilnyckeln med ett mercedesmärke..

Mycket tacksam för svar!

mvh Evelina

Maikailoa
0

#52 skrivetav Carrow90

"I somras tappade jag bort min förlovningsring,"

Känns som att den finns vid ett föremål som är matt kopparfärgat, kanske en rund del som är räfflad på utsidan och ihop med den, eller precis intill något slätare och skålformat.

Maikailoa.

Maikailoa
1

#54 skrivetav paulinabieber

"En "person" (vet inte om jag ska kalla det vän, bekant men jag känner henne lite) har tappat bort sitt guldhalsband"

[Not. man är lite restriktiv med att hitta saker åt tredje man.]

Det verkar kunna vara vid dörren till ett mindre, mycket starkt upplyst rum. Om man står utanför och ser in så verkar det vara litet, och upplyst. Det kan vara en person där med vita kläder, kan vara en man, känslan är närmast som en korvgubbe ungefär, där är nog en liten trapp också, så dörren är högre än markplan.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#55 skrivetav YukiOni

"Saknar mitt USB-Minne"

Du kan leta intill något som ser ut som en fyrkantig bordsspegel med bred ram, trodde jag, men när jag skrivit det insåg jag att det kunde ju lika gärna vara en datorskärm. I vart fall verkar den vara ljus i färgen, en dragning åt grönt, och med någon sorts mönster i ramen.

Maikailoa.

linda88
0

Under en tid har de försvunnit småsaker ifrån mig. Jag har bara haft dom i min lägenhet och brukar alltid lägga dem på samma ställe men likt förbannat när ja skall ha de är de borta.

De är en tub med superlim, en skruvmejsel och nu senast min pincett.

Limmet och skruvmejseln är inte så akut men min kära pincett vart håller den hus? Mina ögonbryn börjar likna en karls.

Pincetten förvaras på en hylla i badrumet i normala fall och jag har letat i hela badrumet!!!

Någon som är haj på sånt här?

Ja just ja! En bilnyckel har varit på vift länge också den vore också bra om någon kunde "se".

Maikailoa
0

#57 skrivetav different-taste

" mamma mins försvunna Rolex klocka"

Den kan vara i brunn med ett galler i. Inte särskilt djup, kan vara en tunna eller liknande, i den sitter det en korg som är som ett galler.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#58 skrivetav Nicollan

"Jag har tappat bort min namnskylt till jobbet"

Den skulle kunna ligga in emellan några plattor. Det är som fyra vertikala stänger som sitter i intill varandra, i en fyrkant, och emellan stängerna ligger det "plattor" staplade på varandra. Kan ju vara en smal hylla, en pidestal, men jag fick för mig att det är något annat. I ett rum, inomhus.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#59 skrivetav vina89

"Skulle verkligen behöva hjälp med min borttappade nyckelknippa!"

Fick en känsla av ett fack eller ställ, som c:a en meter högt, och som står till vänster om en dörr. I stället står det möjligtvis böcker, eller något med formen av en bok, och med förstärkta kanter.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#63 skrivetav linda88

"pincett"

Jag får en känsla av att den, tillsammans med en massa andra små saker, sitter fast på ett större nyckelhåls-format föremål.

Maikailoa.

elinmarina
0

Hej! Ber om hjälp ifall någon har kan se eller känna vart min Björn Axen Volumemaster är. Det är en svart plattångsLIKNANDE hårstylingsgrej men istället för platta kerambrickor så är de våfflade. Har letat i 2-3 veckor nu och vänt upp och ner på det mesta. Den har inte lämnat huset utan ligger här nånstans..Behöver den verkligen då jag ska på bröllop i helgen :( Kan nån vänlig själ försöka sig på att hjälpa mig? Bifogar även en bild på den.

Tack snälla på förhand / Elin

AndreaSäll
0

Hej. Jag har tappat bort min mobiltelefon. Det är en vit htc hero. hade den senast i förrgår då jag var ute och gick och lyssnade på musik i hörlurar. Minns att jag virade hörlurarna runt telefonen men kan inte komma ihåg var jag la den sen. Kan du se var den finns?

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

different-taste
0

Maikailoa: ser du om Rolex klockan ligger bredvid ens hem eller om den finns någon helt annanstans? Tänkte så ingen tagit den.

Skogshumblan
0

Behöver hjälp att hitta ett halssmycke. Det är ett hjärta med långt halsband i silver ( lite grått & borstat). Fick det i julklapp av min mamma i julas och saknar det! Pm:à eller skriv om ni får upp något.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Galopptjejen_98
0

Behöver hjälp med att hitta ett presentkort som jag fick av pappa, det står tidningskungen på den och sen så står det en kod på den. Den är lite orangegul eller ljusgul med vita ränder på kanterna och den är formad som en rektangel!

Kan ni hjälpa mig för pappa ärnog arg fortfarande och jo, om jag minns rätt så gav mamma mig den eller så var det jag som stoppa ner den i en svart väska med öppna fack av något slag?!

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Yooohannna
0

Någon som är duktig på att hitta borttappade saker som skulle kunna hjälpa den här personen Vet inte om man får länka men lägger in länken i fall att :)

Tog bort länken då personen själv skrivit in sin fråga i den här tråden.//amandla

Verticalvein
0

Hejsan är det någon som skulle kunna hjälpa mig?

Jag eller min mamma har tappat bort min systemkamera. Det är en canon eos 400D och jag skulle bli jätte tacksam om någon kunde se var den ligger.

Sedan han min kära mor också tappat bort laddaren till sin egen kamera så den skulle vi också vilja hitta.

AnnKriSve
3

Hej

Jag har borta ett kuvert innehållande pengar. Det är pengar som fotbollspojkarna tjänat ihop genom salamiförsäljning. Innehållet skulle täcka resan. Jag har förvarat kuvertet i ett skåp i köket och skulle i veckan ta det till deras lagledare och nu kan jag inte hitta det. Kuvertet är för tjockt för att kunna ligga i en bok.  Jag har tömt skåpet och skakat alla pärmar. Kvar stod ett annat kuvert innehållande pengar som min son fått i julklapp och som jag skulle sätta in på banken. Hoppas någon kan hjälpa mig att se vart det kan finnas. Håller på bli tokig av att leta.

Maikailoa
0

#68 skrivetav elinmarina

"Volumemaster"

Den kan vara mycket högt upp i ett hus, närmast som ett flervåningshus, ut emot väggen, i eller rent av utanför ett fönster, väggarna är nog vita, men där är som en gulaktig  vinkel-form med spetsen uppåt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#69 skrivetav AndreaSäll

"Hej. Jag har tappat bort min mobiltelefon"

Du har den nog närmast på ett bord, lite grann bakom en mindre låda eller paket, med rosett kanske; vit låda med vitt "mönster".

Maikailoa.

Maikailoa
0

#70 skrivetav different-taste

"Maikailoa: ser du om Rolex klockan ligger bredvid ens hem eller om den finns någon helt annanstans? Tänkte så ingen tagit den."

Där verkar vara en person i röd tröja.

Och någon sorts "skulptur" kanske i trä, en skulptur av en person (eller ett troll), 20-30 cm hög.

Detta kändes dock som ett vardagsrum.

Maikailoa
0

#71 skrivetav Skogshumblan

"Behöver hjälp att hitta ett halssmycke"

Blått.

Tyg.

Möjligtvis jeanstyg.

Det visar på en skärning, som vid ärmfästet på en jacka eller i grenen på några byxor.

Maikailoa.

elinmarina
3

Maikailoa:

Tack så jättemycket för din hjälp och ditt supersnabba svar. Hittade min volumemaster ute på kattvinden på ovanvåningen ut mot väggen, lådan den låg i stod mot en bjälke där en gul vaxduk stod lutad. Helt fantastiskt hur du kunde få fram det. STORT tack och trevlig helg på dig! Hälsningar ElinGlad

Skogshumblan
0

Maikailoa tack för att du tagit dig tid att svara. Det du sett stämmer bra med vad jag själv tror och jag ska kika runt här hemma och se om det dyker upp där jag tror. :) tack!

/ Skogshumblan

lemirina
1

#50 skrivetav Maikailoa

Tack så mycket för ditt svar.

Jag söker och letar men har varken katt eller vita föremål med prickar (dock en mörkgrå liten hund). Är så upp och ner för det här. Kan du se om det finns i min närhet eller om det helt enkelt är förlorat? Så man vet om man ska ge upp eller ej…..

Tack så mycket!

/Carolina

#46 skrivetav lemirina

"Min son eller jag har tappat bort en viktig lägenhetsnyckel"

Vad jag ser där är en mörkgrå katt och ett vitt föremål med troligtvis bleka rätt stora röda och gröna prickar. Känsla av ner för det föremålet, som om de har fallit ner bredvid det.

Maikailoa
0

#72 skrivetav Galopptjejen_98

"Behöver hjälp med att hitta ett presentkort"

Vad du kan leta efter är ett föremål som finns ibland böcker eller kanske fodral, och som har ett vitt och svart mönster (på utsidan) som är ungefär som ett sådant där raster som bi och getingar har sina ungar i, fast kanske lite mer avlångt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#74 skrivetav Verticalvein

"Jag eller min mamma har tappat bort min systemkamera."

Jag ser något som möjligtvis är en stol, en fyrkantig köksstol, som kan vara upp och ner, eller om det är två stycken i varandra, och så är där en blå mjuk matta som är gjord i ett spiralmönster, antingen det eller så är den ihoparullad och man ser änden på rullen.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#75 skrivetav AnnKriSve

"Jag har borta ett kuvert innehållande pengar."

Dom verkar finnas hos personer med vita skjortor och emblem, kanske poliser, flygkaptener eller liknande.

Maikailoa.

tanteva
0

Har fortfarande inte hittat våra vigselringar. Har kollat överallt som jag kommer på där vi har kuvert.

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Maikailoa
0

#82 skrivetav lemirina

"Kan du se om det finns i min närhet eller om det helt enkelt är förlorat?"

Det ser ut som en vask, en fördjupning i en yta, i eller precis ovanför är det som ett apelsinskal, orange på ena sidan och vitt på den andra, som en inte allt för bred bit av ett skal, och ett instrument, som är som en tråd/nål som är krökt ute i änden, inte full 90 grader, men kanske 75-80 grader.

Den krökta nålen används ihop med "apelsinskalet".

Maikailoa
0

#86 skrivetav tanteva

"Har fortfarande inte hittat våra vigselringar"

Har ni kanske en röd och gulaktig "indisk" matta, med som jag ser det en gul ram en bit in ifrån kanten. I närheten till den kan det finnas block, som ligger på varandra eller sitter ihop.

Maikailoa.

[Joanna76]
0

Kan någon hjälpa mig hitta mina nycklar?

När jag skulle kasta ut nycklarna till min dotter genom balkongen så försvann dom spårlöst.

Vet att jag inte kan kasta långt men hur vi än letade är dom borta.

Det handlar om 2 nycklar i olika längder som sitter på en nyckelring tillsammans med en mörkblå elektronisk nyckel.

Sedan undrar jag om någon kan se vart dotterns nyckel är? Hon har förlagt den här hemma. Den sitter inte ihop med något.

/ Tack på förhand Skrattande

AndreaSäll
1

Tack för ditt snabba svar, hittade den vid en korg med vitt innertyp och en rosett där fram.

Undrar nu om du kan hjälpa mig att hitta ett kuvert innehållande ett papper till försäkringskassan? Det gäller sjukanmälan. Jag har lagt det i ett litet vitt A5-kuvert och satt på frimärke men minns inte om jag skrivit på adressen än. Har letat som en tok!

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

FridaQ
0

Jag skulle vilja ha hjälp att hitta mitt halsband jag fått av mamma. Det är ett ''läder'' snöre med ett glittrande hjärta. Riktigt vackert. Kan även hända att det sitter en ring på det.

Vill verkligen hitta, känns så naket utan  det :(

[Souljahfyjah]
0

Hej vänner!

Jag behöver eran hjälp ifall ni har tid och lust. Min pojkvänns USB minne har försvunnit. På minnet finns det väldigt många viktiga grejer på och vi hoppas verkligen att vi kan hitta det så snart som möjligt.

Får du/ ni en känsla av var det kan vara?

Tacksam på förhand!!

kärlek!

grodprinsessa
0

Så har jag gjort det igen… förlagt min gomskena =( ….. Kan nån känna av vart den är?

Och likadant min gamla Rödvita palestinasjal som jag fortfarande inte hittat =(

Tack på förhand

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Maikailoa
0

#89 skrivetav Joanna76

"Kan någon hjälpa mig hitta mina nycklar?"

Verka vara vad jag först trodde var en grusgång med mycket mörkt brunt grus, men det är nog snarare inomhus. Så det kan vara en tjock matta. Till vänster är det en ljusare gång.

Där är blad av någon sorts växt, och en röd matta där det kan stå en växt på.

Maikailoa.

grodprinsessa
0

Hittade gomskenan men saknar ju min palestinasjal. =)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

Maikailoa
0

#90 skrivetav AndreaSäll

"Undrar nu om du kan hjälpa mig att hitta ett kuvert innehållande ett papper till försäkringskassan?"

Kan vara intill något som beige, långt, ungefär som en ärm, det är inte slätt, utan böljigt på längden.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#91 skrivetav FridaQ

"Jag skulle vilja ha hjälp att hitta mitt halsband"

Du kan leta efter något som har en (flat) vit ovansida, med ett fint mönster runt kanten, och inne i mitten på det vita är det en eller ett par blå knappar, mycket klart blå. (Kanske att en knapp har en mörkare färg).

Maikailoa.

Skogshumblan
0

Maikailoa, jag skulle vilja be om hjälp igen, jag har letat i klädlådan, soffan och bakom tv:n där jag trodde mitt halsband låg utan resultat. Kan du se mer detaljer kring var den ligger, ex övervåning, bakom / under något så vore jag väldigt tacksam. Är helt desperat känns det som… Tusen tack för att du ens hjälper oss!

/ Skogshumblan

Lonia
0

Hej

Min man fick ett presentkort på MQ på 1200 kr, och nu är det bortlagt någonstans. Kan någon hjälpa mig att hitta det, då jag har sökt överallt efter det i huset.

kattfesk
0

"Motorvärmar stolps nyckeln??"

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/50e96463d4ebea4f990f3776-borttappat-traden#51

Tack Maikailoa att du hjälper mig :)

men jag kan tyvär inte hitta nyckeln eller nåt som liknar en repstege.

Ser du nåt mer som ligger omkring?

Tack för svar :)

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

[Souljahfyjah]
0

Ingen  som kan hjälpa mig med USB:n som har försvunnit? :(

Maikailoa
0

#92 skrivetav Souljahfyjah

"Min pojkvänns USB minne har försvunnit."

Verkar som att det är intill två svarta föremål, de står intill varandra, det till vänster är något större, det till höger skulle t.ex. kunna vara en mobiltelefon i ett ställ.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#93 skrivetav grodprinsessa

"min gamla Rödvita palestinasjal"

Jag ser ett stort föremål, som påminner om en cementblandare. Men detta lär vara inomhus. Det är som en stor tunna/kruka, som verkar luta (som på en cementblandare), och den är grå. Så är det ett ställ i kanske ljust trä, framför och under.

Verkar var ett väl upplyst område, kanske glasade väggar.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#98 skrivetav Skogshumblan

"mitt halsband"

Där är udda saker. Som föremål för ett litet barn, eller ett husdjur. En "kupol" med ränder som går in mot mitten och en hög skruv som sticker upp. En ljus vägg med hål i där någon smiter in, en liten fågel kanske, smiter in där.

Också är där en trave med långa saker som ligger uppe på varandra allihop utom en, som sticker ut åt andra hållet. Till formen något i stil med ihopvikta kläder eller lakan.

Maikailoa.

Emmetem
0

Min vita lilla plånbok är borta sedan nästan en månad tillbaka. Jag hittar den inte någonstans!
Jag brukar ha den i jackfickan, men jag la av mig den på min pojkväns skrivbord och hittar den inte sedan dess. Min pojkvän och jag har letat som galningar men hittar ingenting! Han bor i ett litet hus på landet. Detta är mitt sista minne av plånboken, men jag kan mycket väl ha tagit med mig den hem till mig, som också bor på landet.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Anaid
0

Min bergskristall gömmer sej för mej, jag får inte upp nån bild öht var den kan tänkas vara. Den är smal och spetsig, 10-13cm hög.

Nån som vill hjälpa mej söka? :)

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

[Joanna76]
1

#94 Hittade det ena paret nycklar, det var en mörk grusgång som du först trodde. Jag visste nämligen att jag tappat dom ute.

Dotterns nyckel är dock borta fortfarande. Undrar om hon inte glömt den hos pojkvännen för mattor har vi inga här hemma.

Kan du se något om var den kan vara? Hon berättade att den har en har en "keycap", som den vita i länken http://www.shopkawaii.com/San-X-Round-Mamegoma-Key-Cover-Set-White-Yellow-p/fs-28301.htm

Maikailoa
0

#99 skrivetav Lonia

"Min man fick ett presentkort på MQ på 1200 kr"

Det kan finnas vid tre glasskivor, som verkar ligga på varandra och försatta åt sidan en bit var. Det känns som glas, lite tjockare sort.

Möjligtvis att detta är ute vid änden på ett bord.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#100 skrivetav kattfesk

"Ser du nåt mer som ligger omkring?"

Ja. På marken/golvet ner till vänster, och närmast, är det något rätt lågt som är (halvt) täckt med ett orange täcke, ovansidan och in emot väggen verkar vara orange. Inunder är det nog ljust eller vitt.

Maikailoa
0

#105 skrivetav Emmetem

"Min vita lilla plånbok"

Okey, det här var lite udda.

Jag ser ut igenom en liten igen-immad glugg på ett fönster, kan vara frost, kan vara en bil, längst ner på rutan och på höger sida, passagerarsidan. Kan vara i en stad, mera tätbebyggt. Och känslan utanför är som en tjock vit falsk snö-imitattion i en julgran.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#106 skrivetav Anaid

"Min bergskristall gömmer sej för mej"

Du kan ha ett "ställ" upp mot väggen, med en känsla av vatten, kan vara två sektioner intill varandra, och tre hållare uppåt, en uppe, en nere, och en i mitten.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#107 skrivetav Joanna76

"Dotterns nyckel är dock borta fortfarande"

Den kan finnas vid en konisk glas-skärm, klart glas men med nyanser av grönt och lila. Det verkar vara en stor sak, och endast ytterdelen av konformen är glas, toppen är något annat (eller inget).

Jag ser den stående vertikalt, och troligtvis inomhus.

Lonia
0

"Min man fick ett presentkort på MQ på 1200 kr"

Det kan finnas vid tre glasskivor, som verkar ligga på varandra och försatta åt sidan en bit var. Det känns som glas, lite tjockare sort.

Möjligtvis att detta är ute vid änden på ett bord.

-------------

Ok tack!

Du ser inget mer?

Börjar vara rädd att någon s.k kompis har tagit den… när jag inte har några glasskivor som pasar in på beskrivningen.

/Lonia

Fjäril
0
Anaid
0

#111: Jag sökte i badrummet, det är enda stället jag kan tänka att enl din beskrivning den skulle kunna vara. Men jag hittade  den inte, jag ska söka noggrannare ikväll när jag har tid. Tack! :)

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

[Souljahfyjah]
0

Maikailoa

**Tyvärr inte här hos oss iaf :(
**

Maikailoa
0

#113 skrivetav Lonia

"Ok tack!

Du ser inget mer?"

Kan vara ett rätt mörkt utrymme. Där är som ett handtag på kanten av en skiva, även handtaget känns som glas.

Sedan är där en sorts öppning i vägggen upp till vänster, det verkar inte vara ett vanligt fönster, utan en öppning där det sitter något i, mer som en öppen kant omkring.

Denna kommentar har tagits bort.
Skogshumblan
1

Mailailoa, jag har hittat halsbandet, fick lite hjälp av en vän här inne men vill tacka för din hjälp också. Halsbandet låg i hallen i den låda jag har smycken i. ( Antagligrn var jag så stressad och låst i min tanke att jag inte tänkte på det själv…) Bland annat har jag en bäbisvante där som jag förvarar ett snäckskalshalsband jag är rädd om, där låg mitt halsband. Färgen på vanten är grå men beskrivningen av formen du gav stämmer bra. Så tack för hjälpen, är själaglad!

/ Skogshumblan

Maikailoa
0

#119 skrivetav Skogshumblan 

Bra. Det är lyckat när det fungerar på det viset, och som vi vet så kan det ibland dröja ett tag innan vi hittar igen våra saker.

Dock är jag inte medvetet otydlig ;)

Toxics
0

Hej, Jag provar att skriva här  Det är så här att i julklapp fick jag ett par örhängen ochdet var en liten nyckelpiga på varje örhänge. Och jag har inte använt dom för att jag är väldigt rädd om dom Och sen nu i helgen så fyllde min sambo år så då använde jag dom och lyckades såklrt slarva bort eller tappa det ena.
Har någon någon aning om vart det ligger?

Mvh Jenny

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

tjolahoppsansaaa
0

Var tog hon vägen, vår lilla katt-tjej? Förra året.

Hon försvann från vår gård innan sin ettårs-dag.

Gården ligger ensligt, långt till grannar så ingen kan bara ha kommit och tagit henne med sig, människa alltså. (Hon var väldigt kärvänlig och vacker så risken hade annars varit stor att så kunde blivit fallet.)

Maikailoa
0

#121 skrivetav Toxics 

"ett par örhängen"

Det kan vara intill ett ljusbrunt, långt grindmönster, man kan tänka sig ljusa trästavar som ligger kors och tvärs; Och så är där en ljusblå yta.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#122 skrivetav tjolahoppsansaaa 

"Var tog hon vägen, vår lilla katt-tjej?"

Vad jag kan se så verkar han leva.

Det som visas är gummistövlar, som man har stående utanför dörren, eller tar av sig/på sig, och en svart spets-hund.

Sedan en grå spräcklig halvgammal kattunge.

Maikailoa.

tjolahoppsansaaa
0

Hmmm… det är ju mig själv som din beskrivning stämmer in på!!

JAG har en svart spets-hund. Stövlarna står inte precis UTANFÖR dörren men alltid VID dörren då stövlar är A och O hemma hos mig. 🐶

Ingen granne har en spets, vad jag vet men jag ska höra med min vän som vet vad folk har för raser på sina hundar i nejden. Då har missen ev. gått lite längre bortåt skogen (finns många hus någon km bort, över åkrar och genom skogen. (Jag hoppades på detta och har anat att hon Katt kan ha gått till någon "granne".)

TACK, Maikailoa, så länge. Stort tack för snabbt svar! ❤️

tjolahoppsansaaa
0

Glömde tillägga:
Jag själv har även en halvgammal gråspräcklig kattunge…. (snart vuxen)!

Toxics
1

123 #

tack så hjärtligt för svar ! Och se så rätt du hade. Jag hittae örhänget nere vid porten. Brevid vårat gamla vardagsrumsbord som ska slängas. Så benen ligger lite hullerombuller. och på vardagsrumsbordet sitter det en ljusblå vaxduk.
Jag hade adlrig kollat där om det inte vore för ditt svar. Så tack så hjärtligt !!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

AkaiTsuki
0

Har tappat bort min hårborste som jag inte behövt fören nu eftersom att jag haft kortare hår och nu har det växt ut och jag får tovor i bakhuvudet. 

Det är en bred svart/silvrig hårborste som jag kommer ihåg senast låg i min vita bokhylla fast där är den inte :/

//Joanna

Maikailoa
0

#128 skrivetav AkaiTsuki 

"Har tappat bort min hårborste"

Den kan finnas vid ett kantigt blått glas-handtag och en avlång platta eller en skåplucka kanske. Endera står det blåa föremålet precis framför "luckan" eller så är det handtaget till denna.

Maikailoa.

krisztiiina
0

Någon som ser var min älskade katt saga är?

Nelma
0

Min mamma saknar ett halsband som hon hängt en ring i. Det är ingen giftasring utan en damring med en oval sten i. Hon kallar den för sin "Magiska ring". Kan någon se var halsbandet med den magiska ringen kan finnas?

Mycket tacksam för svar. :)

//Nelma

Amandla
0

Jag låser den här tråden, det finns en mer nystartad tråd och det är bara förvirrande att ha fler trådar igång…

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer