Avundsjuka
VAR ÖDMJUK MOT VARANDRA!
Det finns emellertid en del människor som inte kan tåla att se andra människor framgångsrika och lyckliga. Sådana människor hoppas att de framgångsrika ska misslyckas och att det ska gå dåligt för dem. Detta kallas för avundsjuka och är något mycket avskyvärt.
En person som är avundsjuk skadar sig själv mer än andra
**
**

Bra och tänkvärt Tara! =)
Med ödmjukhet kommer man långt, med missunnsamhet kommer man ingenstans.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Så klok du är!!!
Om man vill andra gott kommer det goda till var och en….
Ljus Carina

Så sant som det är sagt 
Beundransvärt sagt. Är inte religiös på nåt sätt, men en av de saker som jag försöker att leva efter är: "Älska din nästa som dig själv". Håller i alla väder… :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jättebra inlägg Tara. Trist att det finns så mycket avundsjuka och avundsamhet. Jag har själv varit utsatt för det men det slog faktiskt tbx personen som utsatte mig för det.
Det finns plats för alla inom den här alternativa världen. min Reikilärare pratade mycket om det här när jag utbildade mig till reikilärare. Konkurrenstänk är helt fel när man jobbar med kärlek. Var och en hittar sin lärare eller sitt medium eller healer. börjar vi som jobbar sparka på varann och baktala varann skadar vi hela rörelsen.
Visst lyssnar jag på andra när jag söker nån om jag vill bli spådd eller få en privatsittning. Men framförarallt söker jag nån som jag rent intuitivt känner är bra för mig just i det aktuella läget.
Jag älskar att gå på seanser och se andra jobba också. ser man ett medium flera gånger, kan det variera lite. Ibland går det bättre och ibland sämre. Vilket det gör för mig också. Det hör till mediumyrket helt enkelt. Men hur mediet är mot sin publik är viktigt för mig, helt underbart att se nån utstråla kärlek och medkänsla.
Namaste Rose
Kramar till Er alla/Tara
Ja..Jag kan inte förstå att man skall vara avundsjuk..Man skall njuta av att andra lyckas och önksa dom allt gott.. Jo.nog märker man av svart sjukan..Fattar inte hur folk orkar hålla på.. Härligt att du tog upp detta ämne..Varm kram till dig Tara…

Mycket bra skrivit Tara. Om vi alla såg med ödmjukhet på varandra, skulle också världen sett annorlunda ut.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Ja, what goes around comes around. Jag tror att om man unnar andra lycka, får man sjäälv se lyckan.
Ja, man undrar ju varför folk är så avundsjuka på Elisabeth att dom kommer hit och bråkar. ;)

Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös. Avundsjuka är en svår sjukdom och än finns inget känt botemedel.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det bästa vore om man var tvungen att ange sitt riktiga namn,behöver inte vara offentligt,men åtminstone till sajtvärden, på de olika Forumen då man ansöker om medlemsskap.Alldeles för enkelt att gå in med ett nick,och kasta onödigt skit på allt och alla.Då tror jag heller inte att det blir så stora bråk.De skriver att de står för sina åsikter,men vågar inte sätta ut sina riktiga namn.Kanske något för iFokus att tänka på.Inbillar mej att det skulle bli lite bättre i alla fall.
Vilken god idé Eva, att man fick söka medlemskap med sitt riktiga namn till sajtvärden, jag tror oxå det skulle bli mindre tjafs och avundsjuka. Det får man ju göra hos de flesta så varför inte på Övernaturligt.Hoppas dom tar sig en funderare på ditt förslag./kram

Många människor är "ljusskygga" på internet. Dom tror kanske att grannen skall se vad dom sysslar med. Många skäms för sitt intresse och stora nyfikenhet inom detta ämne som behandlas här. Och naturligtvis finns det rötägg som använder sin anonymitet till att ställa till elände.
Energitjuvar, och det senaste "bråket" här på forumet gagnade ju förmodligen detta. Vi ska dock veta och försöka förstå att en del människor är energitjuvar utan att veta om det själva. Dom bara "mår bättre" när dom fått klämma dit någon, orätt eller inte, men dom får sin energi av allt detta.
Så, jag brukar tänka lite såhär, när man märker att det enda den andre har i sinnet är att "vinna", låt dom vinna, då har man ju ändå gynnat någon, energitjuv eller inte. För man märker ganska snart om det finns hopp om att få sin mening sagd å förstådd eller inte.
SEV

#13 Ska in på värdsajten och ställa en förfrågan.Skadar inte i alla fall att ställa frågan.Ska oxå tillägga att detta förslag inte är enbart mitt,utan en annan medlem på sajten har oxå framfört detta.Kram

#15; Jag kan skvallra redan nu att vi har diskuterat om detta med att man måste registrera sig med en registrerad e-mail adress och att man enbart ska kunna ha ett nick.
Så vi har funderingarna redan ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars