DOFTER FRÅN ANDEVÄRLDEN ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För ca 5 år sen… Upplevde jag något underligt. Kanske inverkade det att jag och min väninna höll på med pendeln inte vet jag. men så här börjar min historia" far hade legat på sjukhus, och varit hemma i nån vecka när jag började, känna en konstig rutten doft. första tiden trodde jag att det var fel på mitt luktsinne, doften följde mig nästan överallt. I skogen, när jag var ute med hunden,på sjukhuset när far var på kontroll, hemma hos mig, inte ens på natten lämnades jag ifred. JAG TRODDE JAG SKULLE BLI GALEN. Men hos min väninna lämnades jag ifred, KONSTIGT. Jag hade inte haft nån tanke på att det kunde komma från ande världen, föränn min väninna nämnde det. Vi slutade att leka med pendeln. Men den här ruttna doften följde mig i minst 3 veckor. Kanske var det mor, som hälsade på från andra sidan? ja vem vet. Men obehagligt var det. detta är bara en av flera underliga händelser jag upplevt i mitt 48 åriga liv. Vad tror ni att det var? kramar
Har upplevt liknande händelse, fast jag har istället fått små "pustar" av olika dofter.. Har funderat på om det kanske är andar som vill hälsa på och visa att de finns här, men inte visa sig genom närvaro/händelser osv.. Men jag har säkert fel som vanligt, haha.
Tack för svar
Visst kan det vara andar som hälsar på dig. jag har också fått "pustar" av blomdoft,m.m. Ingen vet hur andevärlden fungerar. eller hur?
Tack för svar
Visst kan det vara andar som hälsar på dig. jag har också fått "pustar" av blomdoft,m.m. Ingen vet hur andevärlden fungerar. eller hur?
Jag har också känt lukter som plötsligt och oväntat dykt upp från ingenstans. Dofter som jag sedan kunnat koppla tiil den bortgågne.
Ja ibland vet man inte vad man ska tro! Men jag har inte känt några otäcka dofter, sen dess.
Har en Morfar som är riktigt flitig med sin pipdoft hemma hos föräldrarna som inte alls röker.Intressant är dock att efter en sittning min Mor var på har han lugnat ner sig men det förekommer.Han fick sagt det han ville för denna gången men lukten är nog snart på plats om han kommer på mer han vill få sagt 
Min brorsa bor i Danmark. När han skulle renovera huset så blev husspöket mycket orolig och påträngande (en gammal skollärare som blivit kvar i huset sedan han dött det var ett gammalt skolhus)
Ett av hans kännetecken var just piprök som kunde komma från ingenstans varken min bror eller hans fru röker.
När brorsan renoverat färdigt gav spöket upp och har inte dykt upp igen.
piprök har jag aldrig känt av! men därimot ciggarettrök. Min mor var stor rökare nästan hela livet, Hon fick lungproblem, Och slutade röka men det var försent, hon avled av kol, 2002. kanske är det hon som ger sig till känna ibland.
Kommer ihåg när jag och min mormor stod i hennes lägenhet och pratade om min bortgångna mamma. Rätt som det är känner vi lukten från cigarettrök bredvid oss. Mormor sa då att det är nog mamma som är och hälsar på, hihi.
PS: Mormor röker inte, doften kom när vi stod där..
" - I would rather be hated for who I am, than loved for who I am not!"
Jag har väldigt många gånger känt dofter. Bara två stycken, som kommer från ingenstans ibland.
Den ena doften påminner om död. Det är liksom alltid det första jag tänker på när jag känner den doften. Som att "döden" står bakom mig och tittar på mig. Det är lite otäckt.
Samt en kvinnlig parfymdoft, som jag tror kan ha varit min farmor, eller gammelfarmor, eller en främling, för farmor luktade mest köttlimpa, haha! ^^ Doften vart väldigt starkt kvinnlig. (inte starkt som i att man kände doften starkt, utan stark som i en stark kvinna psykiskt. En självständig, stark kvinna)..
Hej,
Jag känner cigarettlukt nästan hela tiden sen några dagar tillbaka.Håller ochså på att bli knäpp:-)Känner på jobbet och hemma( ingen av oss röker)Jag har ju fönstret öppet ofta nu och tittar ut för att se om någon går förbi och röker.Men ute luktar det inte cigarett…tror att det är cigarettlukt i allafall.Känner det just nu?Är kanske extra känslig av någon anledning?

För ett antal år sen under några års tid kunde jag till och från känna en tydlig doft av svavel (nästan som att den satt i näsan) men när jag frågade andra var det aldrig nån annan som kände den, vad kan det ha varit? mådde inte så bra under den perioden.
spännande. kan inte känna dofter direkt sådär men det jag har reagerat starkt på är att mitt luktsinne har blivit så extremt starkt nu för tiden när jag öppnat upp mig… jag känner saker som ingen annan känner och det är inte kul alla gånger hehe.
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
Jag kunde förr känna doften av min farmors hårspray….Alltid när jag skulle sova.
Det försvann tyvärr så hon hälsar nog inte på längre.
Mamma sa att hon kände av en viss doft som pappa hade….
Jag känner också dofter rätt vad det är, däremot inte min sambo och barn när jag frågar dem vid de händelserna. I början av mars blev min sambo fundersam då jag nosade omkring här hemma i ett par dagar. Jag frågade honom, men han kände inte. Jag kände igen doften , men kunde inte sätta namn på den… Efter de två dagarna utropade jag PEPPARROT! Det jag då kom fram till var att det var min mamma som kom på besök, hon gick bort 3 mars 1993 och jag har ofta känt mig nedstämd i slutat av april och början av mars utan att jag tänker på vilken månad det är vi är inne i eller är på väg in i, kanske sitter det undermedvetet, jag vet inte… Men dofter känner jag även av mormor, gammelmormor osv
Även dofter jag inte kan koppla mig till kommer för min näsa ibland och som bara jag känner
Medarbetare på Druid & Shaman
GH - då är jag glad att jag känt de goda dofterna av parfym, mat, kryddor och så 
Medarbetare på Druid & Shaman
kina26 - Ja, det var tur, men som sagt så är det bara teorier och inget som jag kan bekräfta
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Puffar upp :)
Nu sedan en vecka tillbaka så har jag "öppnat" mig rejält, första doften jag kände skarpt för en sekund var min "mormors" eller doften av hemmet hos ngn äldre….
Idag kände jag doften av skogsbrand/ skorstensbrand…?
Bara för en sekund sen försvann den! Så fort jag började "sniffa" efter vart den kan ha kommit ifrån, trodde ju det brann!
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Jag kände nyss lukten av lök hehe förstår inte vad det kan vara kopplat med. Gillar min ande lök? Lol
☮ and ❤ among each other ✿
Era nära och kära ger sig till känna från andra sidan….det är bara att njuta av det.🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"