Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3646 ggr
MissQuinn
1

Andlig skepnad

Hej på er!Skrattande

Har en fråga till alla er som kan se/eller har sett en andes skepnad.

Hur tydligt har ni sett anden? Bara som en skugga eller riktigt tydligt med färg osv…? Att man kan se en bild i sitt huvud är inte vad min fråga gäller,utan jag menar på riktigt med era ögon öppna.

MVH MQ

Elisabeth-J
0

Jag har sett andar lika tydligt som jag ser en levande person. Ett par gånger har dem skrämt mig rejält, när jag inte har varit beredd så har dem bara ståt där när jag har tittat upp =) sen har jag också sett dem lite otydligare, ungefär som det är lite dimma framför och dem har också visat sig som olika skepnader bara. Det är så olika hur man ser dem.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaKristina
0

For mej ar det lite olika.Ibland ser jag dom lika tydligt som vilken levande manniska som helst,och ibland ser jag bara en skugga.

#Ber om ursakt da tangentbordet saknar de 3 sista bokstaverna i alfabetet#

evawa
0

Hej! Tur jag läste ordentligt.För annars hade jag börjat beskriva. Men ändå förstår jag inte riktigt vad du menar?Du skriver att det inte gäller en bild i huvudet? jag har känt av och sammtidigt sett en bild med stängda ögon. Nu undrar jag vad du menar att det var? Jag har alltid trott att det var en träningsak. Menar du att det jag såg/ser inte är på riktigt? Gråter Det jag har sett med stängda ögon är lika tydligt som dom skulle ha varit öppna..

Hoppas att du inte tar illa vid dig av mina frågor, det är bara det att då har jag gått och trott och hoppas helt i onödan och helt fel.

Eva

MissQuinn
0

#1 #2 Wow Skrattande det lät verkligen spännande och lite kusligt…*L

Då känner ni igen er kanske i Ghostwhisper som visas på tv..? Trodde det var överdrivet att man verkligen kunde se andar så tydlig…Förvånad men där ser man…Härligt!

#3  Nej,snälla du! Jag tar inte illa upp alls Flört förstår hur du menar och det du ser och känner bakom ögonlocken är oxå på riktigt. Nu menade jag endast om att kunna se andar med ögonen öppna. Det är ju lite annorlunda.

MVH MQ

Anxen
0

Jag har sett både klara bilder av dem, som de andra säger så hade det kunnat vara en vanlig levande människa. Det är när man fattar att man är ensam om att se dem som man förstår att de är döda.

Men oftast så ser jag dem som en grå massa med konturer och då är det ju ganska uppenbart att de inte är på samma nivå som oss andra ;)

Jag tror att det har mycket med att göra hur andens förmåga att visa sig är utvecklad också. För visst borde det gå åt mycket energi att visa sig så tydligt..? En liten fundering bara…*L*

soulwings
0

Är förmågan att se andar en utvecklingsfas,eller kan någon person bli överraskad av en ande?Och vem bestämmer ,anden eller personen? Hur stor förmåga har andarna att nå personen med sitt budskap?

Elisabeth-J
0

Man kan bli överraskad när dem visar sig. Men oftat så kommer dem och visar sin närvaro på det sätt du själv är redo för just då. Att nå fram med budskap beror mer på dig själv, hur mottaglig och lyhörd du är för att se/känna/höra deras budskap.

Elisabeth 

[Hellas]
0

Jag har sett dem som på riktigt med öppna ögon och som man ser på en levande person. Det är jättemånga år sedan det hände men jag visste då intuitivt att det inte var en människa från vår värld.
Men idag sker det med igenstängda ögon eller i huvudet så att säga. Jag kan förnimma eller se i ögonvrån något oformbart men inte alls tydligt.
Jag tror att för min del när jag såg på "riktigt" så var det nog nödvändigt, de hade vid det tillfället inte nått fram annars eftersom jag var blockerad av annat.

/Hellas

MariaJ
0

Jag har både sett dom som en levande, men också för min inre syn. Samt även anat dem då de passerat förbi mig. De visar sig ibland när man minst anar det. Det är svårt att förklara hur man ser dom, men jag tror att jag ser deras energi. Dom transformerar sig på en frekvens som jag måste vara inställd på att se. Oftast då jag upplever en ande, så känner jag dem först, för att sen fråga och kontakta dem….men ibland så står dem bara där. Jag vill även skriva att när de nya upplevelserna kommer och man överrumplas av någon ande, då kan det vara lite skrämmande, men det är säkert bara 1 ggr av 1000. Och då gör dom det för att testa mig eller för att hjälpa. Det är min erfarenhet iaf. Så rädd behöver man inte vara för dem.

Vi är ju i jordens energier, men om vi bara höjde upp frekvensen en lite aning på jorden så skulle fler vara öppna och mer mottagliga för vår andevärld. Jag tror att detta händer succesivt för att det är fler och fler människor som upplever "övernaturliga" saker. Men endel varken vill eller vågar öppna sig för en djupare kontakt. Rädslorna styr oss förmycket.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Helenasharmoni
0

Precis som flera här ovan så har jag några enstaka gånger sett dem lika tydligt som jag ser andra människor. De såg ut som levande människor. När jag länkar så ser jag dem inom mig.

Ibland blir det mer en känsla eller att jag ser dem i ögonvrån. Det är lite olika. Men det är bara några få gånger jag sett dem på riktigt, som levande.

Glittervittra
0

Jag kan också se dom ibland som ni gör..
men jag har också sett dom som svarta skuggor som går..eller så igenomskinlia plastpåseliknade saker..
Sen undrar jag också lite hur själen egentligen ser ut??
Ibland kan jag tycka mig se typ utomjordiska utseenden men att de ser mänskliga ut i övrigt..
Andar när dom visar sig..har jag fattat att dom visar sig precis som vi vill se dom..när dom vill att vi ska se dom..men när vi ser dom utan att dom vet att vi ser dom..ser dom då ut på annat sätt?
Det här e nåt jag har undrat över länge..eller e det min fantasi som springer iväg såna här gånger?

kramisar

april4
0

Jag har sett en gång……..men bara då som en svart skugga bredvid mig i passagerarsätet. Då kändes det fruktansvärt obehagligt, för jag blev så överraskad och visste inte vad det var.

storkenflyger
0

De jag har sett ser jag och pratar med som vem som helst och tror att de är levandes Det är efteråt som jag förstår och får veta att de är döda

Tuva-Lena
0

Jag har aldrig sett någon ande, vad jag vet, och är nog inte riktigt redo för det heller. Men jag har sett min hund som gick bort för 15 år sen. Självklart blev jag jätteglad, min fina vän! Konstigt samtidigt, när jag ser min hund upplever jag en enorm glädje, men skulle jag se någon av mina avlidna vänner/släktingar skulle jag nog bli lite rädd…. tror jag. Varför är det så?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
0

#14 Rädslan tror jag mer bottnar i att man är rädd för hur man ska få se dem och ifall dem kommer när man inte är beredd på det så kan man också bli skrämd. Det är samma som om någon smyger fram och när man tittar upp så står han/hon bara där, då hoppar man till. Min yngsta son skrämde mig så idag. Ewa och Jim åkte och handlade, jag trodde att Robin var ute. Då hör jag små knarrande ljud från övervåningen, jag ropade Robins namn ett par gånger men fick inget svar. Då tänkte jag att då har jag väl besök från andevärlden, så jag går upp för att kolla vem det är. När jag ska gå in i ena rummet så står Robin där intill väggen! Jag blev så rädd att jag hoppade till för det var inte det jag hade väntat mig =)

Elisabeth 

Glittervittra
0

Putt….

Ingen som kan förklara?

Kramis

Elisabeth-J
0

#16 Själen är en energi som kan visa sig på flera olika sätt, ovan beskrivs det hur man kan se dem. Jag tror inte att dem ser ut på något annat sätt än dem kan och vill visa sig.

Elisabeth 

Glittervittra
0

Jag förstår hur du menar…att de kan visa sig på flera olika sätt för oss människor..men jag tänkte mer på hur själen ser ut egentligen..för vad jag förstår ser väl alla själar ut likadana fast vi har olika energier?
Lite svårt o förklara hur jag menar..men jag hoppas du förstår på ett ungefär

Kramis

Sara87
0

Jag har sett tre andar. Den första va väldigt tydlig. En gammal puckelryggad gumma med käpp. Hon va helsvart, jag såg konturerna väldigt tydligt, men inga färger, heller inga direkt detaljer, så som ögon, mun osv. Hon svävade c:a 5 cm ovanför marken, ut från ett rum i mitt hus ut i hallen ner för trappen, jag hörde 2-3 "steg". sen va hon borta.

Den andra va bara en skugga i ögonvrån.

Den tredje såg jag utomhus, jag trodde att de va en riktig person. Helsvart, men det va mörkt ute å de va på håll jag såg "personen", men när jag kom närmare fanns ingen där :S

MissQuinn
0

Jätte trevlig att så många svarat på min tråd…Skrattande

Undrar oxå om chansen att få se en ande är större för mig om jag är tillsammans med någon som kan se o höra dom??? eller det är så pass individuellt???

MissQuinn
0

Putt putt…Fot i munnnen

Glittervittra
0

puttiputt Skrattande

drutten53
0

hej vänner..satt och läste denna tråd…om att se…jag har aldrig sett någon person tydligt..men det har hänt några gånger att jag ser en liten grå tråd guppa en halv meter från mig…mitt mellan tak o golv…den hänger rakt upp och ner i luften…sen när jag tittat o tittar då försvinner den..puff borta…och i samma stund när jag ser den..så kommer mina tankar till min ängel…den är inte större en 5 millimeter böjd..ser ut som den dansar framför mig….min ängel älskade att dansa..det var min ängels liv…ringde även lilleva..den dagen när jag såg detta..hon fick in direkt att det var min ängel som var på besök..kram

EwaKristina
0

Jag tror att detta är helt individuellt.Om du ser en ande,och inte jag,så kanske det inte är meningen att jag ska se den just då.Har många vänner som oxå ser,men det är inga garantier för att jag ska kunna se de som kommer och tvärtom.Lite kul här uppe hos Elisabeth,vi var till ett par häromkvällen och fikade,och där var det flera stycken från andra sidan runt köksbordet.Jag tog in dom,kommunicerade och levererade,medans Elisabeth inte märkte av dom så värst.Sen tar Elisabeth in de hon ser,medans jag kliar mej i huvet och funderar var dom är..GladSå Miss Quinn,var vid gott mod,fundera inte,helt plötsligt står dom där framför dej.Lita till dej själv.