Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 38680 ggr
Ribessa
26

Drömde att jag var gravid?

Hej, här om natten drömde jag att jag var gravid (haha skitkonstigt), jag var inget annat än glad och förväntansfull. Dock ifall jag inte misstar mig drömde jag i samma dröm att min mormor (min absolut bästa vän på hela jorden!) gick bort, men ändå gick jag och var glad över barnet, alla gick och kände på min mage och inget mer konstigt med det.. Vad tusan tror ni att det kan betyda? :O 

Jag brukar tyda mina drömmar och förstå dom rätt lätt, men jag kan verkligen inte räkna ut det här. Gravid är jag inte iallafall, om ni började fundera i de banorna. :) 

Vad tror ni?

Fjäril
2

Hej,

Alla drömmar har egentligen olika betydelser men födelse "brukar" innebära något nytt. Kanske står du inför nya saker och i drömmen talar ditt undermedvetna med dig för att säga "fortsätt så".

Vi har drömmar.iFokus också, kika där om du vill 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Edvin13
0

Intressant. För tre år sedan drömde jag att jag var på förlossningen. Jag födde vår son. Det var så verkligt, hur jag fick upp honom på bröstet och jag minns drömmen än idag i detalj, som om det verkligen hände. Ska tillägga att nån månad senare blev jag gravid! Och idag har vi en underbar son som snart blir två år. Så visst kan din dröm slå in ;)

tarotlasse
0

Som jag sagt innan så kan ingen annan en den som har haft drömmen själv tolka den. 

För en kvinna som gärna vill bli gravid så har  denna dröm en härlig  betydelse 

Men för kvinnan som blivit våldtagen och absolut inte vill bli gravid så är  denna dröm den värsta mardrömmen  man kan tänka sig och har en helt annan betydelse. 

Oavsett vad en drömbok eller vad någon säger att en speciell sak betyder. 

Så ren idioti att använda sig av någon annans tolkning av en dröm, symbol eller en upplevelse. 

För det betyder så olika från person till person. 

Du kan gå till 100 drömtolkare och få  100 olika tolkningar och olika betydelser av samma dröm och vem av dessa har rätt ? 

Samma som du kan läsa olika böcker om att tolka drömmar så finns det ingen som tolkar en dröm på samma sätt. 

Så drömmar och symboler är väldigt individuella och betyder helt olika från person till person.

Det är enbart du själv som kan tolka din egen dröm rätt det kan ingen annan göra.  

Så  det är både oseriöst, korkat och oansvarigt att tolka det någon annan får till sig. 

Att hjälpa någon med en sådan tolkning är en ren björntjänst och man hindrar den personens egen utveckling. 

Så  det gör mer skada en nytta att tolka någon annans drömmar eller symboler.

Lasse

tarotlasse
5

Hade Påven drömt om att han var gravid hade jag tolkat det som att han var homosexuell.

Någon annan hade säkert tolkat det som en stor förändring och något nytt är på G  för honom. 

Men för honom  själv hade det troligtvis  varit en fruktansvärd mardröm och ångest  förknippat med denna dröm misstänker jag. 

Men den verkliga betydelsen kan ju inte jag misstänka eller tro eller läsa i en bok  utan  det är enbart han själv som kan tolka den betydelsen.

Lasse