Har vi sällskap?
Ibland känns det som att vi inte är helt själva i vårt hus. Det är inte otäckt eller så, men man undrar ju vem det är.
Vad som hänt:
*När jag byter blöja på barnen känner jag att det är nån som står o kikar mig över axeln. Dock har jag inte sett någon. Men har vänt mig om flera gånger i tron att maken står där o tittar.
*Jag har sett en skugga gå förbi i hallen i reflektionen på fönstret.
Även min man har sett det på samma ställe.
*Jag har hört ljudet av att nån skulle gå ut i köket och pilla med medicinburkarna (jag trodde dock det var maken, men han sov tydligen när detta hände).
*Min man har hört nån stå utanför badrummet och sucka och vrida på sig, ungefär som att nån vill in på toaletten och suckar över att det dröjer.
*Vår katt går o skriker som om han är arg på någon. Han har även stannat upp som om någon stod framför, men vi har inte sett någon. Likaså har han uppträtt skrämd när jag komit gående längs gårdsvägen som om nån gick med mig som han inte uppskattade.
*Vi har flertalet gånger hört barn skrika och trott det varit våra, men de har sovit tyst och lugnt.
*Ibland känns det mest bara som att nån är där, utan att man kan göra nån tydligare bild utav varför det känns så.
*Jag tycker ofta mig se, i ögonvrån, folk gå förbi utanför huset. Men när jag vänder huvudet och tittar ser jag ingen alls.
*Vi har dessutom ofta strul med bredbandet och elektroniken, om nu det har nåt med saken att göra.
Vad tror ni?
Ibland känns det mest som inbillning. Men jag vet inte.
Vårt hus är byggt på sextiotalet så är inte särskilt gammalt. Dock har det legat ett gammalt utedass där vårt hus står nu. Och husen runtikring är gamla hus. Bor på landet.
Som sagt, det känns ju inte elakt på något sätt. Men man blir ju ändå nyfiken.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se
Det behöver inte vara ett gammalt hus för att det ska finnas aktivitet från andra sidan.. 🙂
De kan vara anhöriga eller några som har följt med hem från något annat ställe. Om man är öppen och mottaglig och de känner det. kanske de väljer att följa med för att de känner att de blir uppmärksammade 🤔
Men det enda sättet att få de bekräftat är nog att ta hem en medial person som får gå runt och känna av. Kan vara en vän som är öppen eller ett medium ☝️
Hoppas att du på något sätt hittar svar på vem som hälsar på hemma hos er..
Kram sol
Nä precis. Det är väl sant. Vi har halva huset fullt med loppisfynd dessutom så gamla prylar o andras saker finns det gott om. Jag tänker ibland att det är farmor o eller min mans mormor. Helst hade jag velat att det var min farfar dock. Han kände jag dock av en gång för många år sedan när jag skjutit på en viktig sak länge. Hade en träskulptur ståendes på tvn (förknippad med den person som det gällde). Plötsligt så flög den ner som om någon smällde till med full styrka. Och min farfar var en man av ordning.. Dagen efter tog jag tag i det hela. Kände så tydligt att det var problemet som gjorde att han blev irriterad. Ja ibland skulle man vilja höra efter vem det är som är här. Eller vilka. Får se hur det blir.
Ocensurerat, ärligt och precis som det är. FruJag.blogg.se