Vem ringer på min dörr?
Hej Alla!
Har en sak som jag går och tänker mycket på från och till och det är att jag kan vakna ibland av att det ringer på min dörr men när jag går upp så finns det ingen där. Det har hänt mej flera gånger i min nuvarande bostad men inte i nån annan,som jag kan minnas. Jag har givetvis tänkt på ifall det kan röra sej om att jag är på väg att vakna eller att det kan ha med öronen att göra. Men jag är osäker,för jag har vaknat av att det verkligen ringer på dörren! Finns det nån som kan ge mej nåt svar på detta? Kan även tillägga att andra som har övernattat i min lägenhet har upplevt det samma.
Må gott!
För många år sedan nu så bodde jag i en lägenhet där jag vaknade var och varannan natt att det ringde på dörren… Jag är osäker på att det verkligen ringde på dörren men jag väcktes hursomhelst ur sömnen av mycket tydlga ringsignaler. Å precis som du fanns det ingen där när jag gick å kolllade…tror nog att det är spökerier helt enkelt.
Så du är inte ensam om upplevelsen;)
Hej.
Du har säkert besök från andevärlden.
Jag hade med det så när jag bodde i ett hus. Vi fick koppla ifrån ringklockan. Men då började det att knacka på väggar och fönster. Inte lika lätt att koppla ifrån det…*L*
Ringklockan började alltid att plinga klockan 3-4 på natten. Aldrig tidigare. Är det så för dej med?
Min dörrklocka ringer ibland fast att jag var tvungen att koppla ur den för ca två är sedan.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Tre- fyra på natten var det för mig. I vargtimman…
#3 Ringer din fast den är urkopplad? Ha ha såna envisa skojare

Aldrig hänt mig (som tur är!). Men kan man typ inte hänga någon kamera eller något vid dörren så man ser om det kommer någon ?
Va skönt att jag inte är ensam om det! :) Trodde jag skulle få grubbla i all evighet om detta. Oftast när jag har vaknat av dörrklockan så har det varit på morgonen.Möjligtvis att det har hänt vid nåt tillfälle på natten,minns inte det just nu, men överlag så kan det inträffa vilken tid på dygnet. Jag får väll tillägga att jag har känt av besökare här. Jag vet bara inte vem/vilka det är och vad de vill….Nåt jag verkligen vill ha svar på.Vill inte riktigt ta kontakt med det som finns med tanke på att jag kanske öppnar upp något som jag inte kan hantera…
# 5
Japp, men nu orkar jag inte bry mig om det. Jag vet ju vad/vem det är 
# 8
Du kan ju fråga vem det är, eller om du är rädd eller har ont av dem/det kan du ju alltid köra iväg den/det.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Min kompis har varit med om något liknande. När hon var hemma låstes dörren upp och öppnades. Hon trodde att det var hennes bror så hon satt kvar där hon satt men ingen kom in. Då gick hon dit men det var ingen där. Någon dag sedan berättade hennes lillasyster att hon hade varit med om precis samma sak. Att hon också hade gått till dörren men att ingen vart där heller.
Dock vet de att det spökar hos dem och det spökar nog i hela husraden. Hos en annan kompis spökar det också. och hos mig.
#9 Vet du vem det är? Spännade… du vill inte berätta?
# 11
Jag gör ingen stor sak av det, i med att det funnits här så länge o inget som är hotfullt på något sätt 
Jag har frågat vid nåt tillfälle vem som är här men har inte blivit klokare efter det.Mycket möjligt så har jag svaret på vem/vilka det är redan men jag tror att det är fler än 2 som "passerar" här,därav min undran.
#12 Skönt det i alla fall… tror sällan det är hotfullt, som tur är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har också varit med om det där, att man "drömt" att telefonen ringt, eller att det ringt på dörren.
Jag ser det som positivt och löftesrikt och säger "hej" och fortsätter prata med personen (som jag vet vem det är) i drömmen, eller i halvvaket tillstånd.
Det är absolut inget skrämmande i det, bara naturligt och helt i sin ordning….så känns det för mig….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag har varit med om att det har knackat på dörrar och fönster, men jag har senare fått reda på att det varit morfar som ville mig något eller så har jag försovit mig, haha.
Kan faktiskt erkänna att det känns rätt bra att ha några där som håller koll på om jag råkar glömma att trycka på snooze på väckarklockan!
jag har varit med om det några ggr nu i min lägenhet, fått veta att det är besök från ande världen.. det brukar också ske runt 4-5 tiden på morgonen.. trodde först att det var tidnings killen men det var det ju inte.. men du får se det som att det är en "artig" gest också att "dom" ringer på innan.. en hälsning… jag har dock sett och kännt av hur dom kommit in, ofta farandes och så har jag kännt varma vibrationer..som vågor i hela kroppen och jag har blivit sjukt rädd varje gång men nu dom senaste gångerna har det gått bra:)
"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"
Har hänt några gånger men då inte under nattetid vad jag minns.Vid ett tillfälle befann jag mig i hallen samma dag och tid min kusin begravdes.Klockan ringer och två sekunder efter öppnar jag dörrren men ingen där.Stor gård som man omöjligt kan hinna försvinna från på ett par sekunder.
Tycker det är så trevligt när det händer och önskar det kunde ske oftare

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och pappa har varit med om att vår ytterdörr har öppnats.
Vi låg och kollade på tv:n och jag började prata om min mamma som gick bort för ungefär 3 årsen. (Detta hände strax efter hon hade gått bort.) Och i samma veva hörde både jag och min pappa att någon gick upp för trappan till dörren och efter en liten stund blev det tyst.
Vi kollade bara på varandra och helt plötsligt hör vi hur handtaget sagta trycks ner och dörren går upp. Eftersom min bror skulle komma hem vid den tiden trodde vi att de var han.
Men ingen kom in. Så jag gick och kollade men det var tomt och tyst.
Vad tror ni hon ville? Ville hon kanske berätta att hon fortfarande finns där men inte på samma ''sätt''?
#0 Du råkar inte bo ute på landet? Skulle det i så fall kunna vara småfolk som ringer på? Du kanske missar dem eftersom du inte tittat tillräckligt långt ner?
Det jag har här verkar inte "pocka" på min uppmärksamhet,snarare tvärtom.Att ringa på dörren är ju att pocka på uppmärksamhet men jag känner ingen närvaro utan det som finns här drar sej undan eller bara använder mitt hem att gå rakt igenom. Jag tror att det är olika besökare här.
#20 Jag har skogen utanför :) Frågan är då,kan småfolk följa med en hem?
Att det ringer på dörren i sömnen kan bero på stress, oro eller psykisk åkomma också. Samma som när man i vaket tillstånd går och vankar runt med en olustkänsla av att det plötsligt ska ringa på dörren.
Självklart finns där säkert lika många situationer som kommer sig av naturliga orsaker.
Tänkte jag lägger in en gammal historia av samma tappning till samlingen. Också ett dörrklocks fenomen, om de slutade efter ett tag eller vad som hänt sen i huset, gissar man plockade ner dörrklockan.
Hur som helst hände detta på landet på en mindre gård där min morfar växte upp, alltså någon gång vid kriget under förra seklet, kan ha varit före kriget.
Var ganska många syskon och har för mig det handlade om den äldste sonen som var menat han skulle ta över stället efter föräldrarna. Av någon anledning blev de tydligen inte som dom ville från början och saker hade hunnit förändras så en av dem andra syskonen tog vid. Sonen skulle därför av den anledningen ha gett sig av till Amerika. Efter föräldrarna hade gått bort skulle då något liknande med en klocka som ringde intill dörren plöttsligt uppstått. I alla fall trodde man allt berodde på den äldste som aldrig fick ta över. Kan ju såklart hängt ihop med något annat, men fabror Albin som gav sig av han lyckades och fick ett rätt så bra liv i alla fall 
Skulle varit av en äldre typ där man drar i nått snöre utanför dörren så ringde en klocka inne i farstun.
Jag var med om samma sak i min förra lägenhet. Där hade jag elektrisk ringklocka. Här där jag bor nu, har jag en manuell ringklocka, men det fortsätter att plinga då och då.. .och ingen är där!
Det är någon som vill göra sig uppmärksammad.
Ungefär som telefonköer…många som vill komma fram & få hjälp 
Har själv aldrig varit med om nått liknande men kan tänka mig måste va påfrestande om man har signalanordningar som ger hög ljudvolym.
Ingen som uppllevt samma med grejer som brandvarnare som sätter igång & tjuta. Kan ju hända ibland när batterierna börjar ta slut, eller om dom sitter monterade nära där man lagar mat med nära till kök.
Finns mycket man kan bli chockad av….
Min mamma var med om det en natt. Säkert du som fick besök av andevärlden då. För just under den tiden (det visste bara jag om) hade vi besök av en man ifrån andevärlden. Slutligen fick jag över honom på andra sidan (är 15 år, så smått nöjd :D).. Sen dess var det inte mycket mer med det :)
Jag har också varit med om att det ringer på dörren eller i telefonen när jag sover och när jag går och kollar är det ingen där! Det märkliga är att det började när jag var gravid med mitt första barn och höll på så varje natt tills han föddes. Efter det försvann det! Jag tänkte inte så mycket mer på det föränn jag blev gravid igen, och då började det ringa på samma sätt igen! Kan tillägga att det var sju år mellan graviditeterna. När jag var gravid andra gången hade jag svårt att sova pga graviditeten, och vid ett tillfälle när jag blev väckt av telefonen sa jag åt dem att lägga av med att väcka mig! Då avtog ringandet till kanske en gång i veckan istället! Så vem det än var lyssnade i alla fall!🙂