reiki utveckling?
Utvecklas man medialt när man lär sig reiki? Kan man komma långt med att lära sig det? Typ att gå en kurs i reiki? Kommer det andra hamna på plats? Typ att olika övningar och kontakt blir lättare?
Du kan säkert öppna upp dina kanaler genom att gå en kurs..
Men de är ju inte övningar i det mediala du lär dig på en reiki kurs..
Så vill du utveckla dig medialt är det en medial utvecklingskurs som jag skulle satsa på om jag var du..
Du kan ju söka på nätet efter medium och kurser i närheten där du bor..Det finns både billiga och dyra kurser att välja mellan..
Kram sol
Hej Camia7! Håller med Sol69 där, Reiki är inte tänkt för att direkt utveckla sig medialt.
Reiki är underbart som avslappning, helhet och healing, men är det specifikt medial utveckling du önskar är det inte reiki som kommer först.
(Man måste inte gå kurser heller. Kolla gärna bland våra Boktips. Böcker är utvecklande och kostar inget att låna. 😎)
Hoppas du så småningom finner vad du söker! Lycka till!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
En bok jag kan rekommendera är nionde insikten skriven av James Reedfeild 🙂 Helt underbar har läst den flera gånger och får nya insikter av den varje gång jag läser om den ☝️
Som sagt det finns mycket lärdom i böcker och i att läsa på nätet.
Kan ju alltid börja med att läsa och lära.. sen om du känner att du vill utveckla dig vidare leta reda på en kurs som passar dig.. 😃
Okej:) det finns inga kurser nära mig:/ jag läser och läser och testar olika övningar men endel övningar kräver andras saker eller att man gör dom med någon annan och jag känner ingen..
Brukar finnas kurser i de flesta städer.. Om du berättar var du bor kanske vi kan rekommendera något medium som håller kurser i din närhet som du råkat missa 🙂
Ja jag har precis flyttat till vansbro men finns det intei närheten så bor mamma i rättvik så:)
Jag kollade på det men det är för långt och dyrt 😕
Vet ni någon närmare?