Kan detta stämma?
Hej, Jag tänkte att jag skulle dela med mig av en väldigt märklig grej som hände för bara någon vecka sedan. Jag satt i vardagsrummet med min son och läste. Min man stod i köket och drack kaffe då han helt plötsligt hörde någonting falla och hamna på golvet precis bakom honom. Han vänder sig såklart om och blir helt paff när han ser en "gosedjurs-apa" ligga där när det inte var någonting där bara sekunderna innan. Såklart var det ingen annan än vi, fysiskt i hemmet. Kan detta verkligen stämma? Kan andra sidan göra detta? Det var iallafall en väldigt stark upplevelse för oss då vi inte alls kan förstå hur det kom sig att nallen både lät när den hamna på marken och helt plötsligt bara låg på köksgolvet. Skulle vara kul att höra om någon har liknande erfarenheter eller tankar kring om huruvida andevärlden kan flytta föremål :)
"Man måste ge lite mer än man tar"
jaja, de kan lyfta och flytta saker.
Var en gång med om att jag är otroligt arg på en sak. Går och lägger mig i sovrummet.
Ligger där och tänker alla hårda jobbiga tankar och plötsligt här jag plupp………………..plupp……………….plupp…..
Efter tredje som jag hör slår mot trägolvet i vardagsrummet går jag ut och ser 3 stora pärlkulor ligga på samma ställe mitt på golvet.
2 meter därifrån har jag en byrå och i den en skål där jag har nyinköpta pärlkulor. De ska då ha hoppat ut 3 pärlkulor ur den.
En annan gång i tidigare barndom ser jag ett glas åka över diskbänken och ner i golvet. Samt sett fler småsaker som ej går att förklara som synvillor med mera. Sådana där saker kan de göra.
Hur vet jag ej.
Visst kan andar flytta saker, välta möbler, gömma saker sätta på stereon, tv:n och andra elektroniska apparater. Ofta gör dom detta för att få uppmärksamhet för att förmedla något till den/dom som bor där.
Verkligen, tack SnowMaiden och daga för era svar! :) Det känns helt fantastiskt och samtidigt jättekonstigt att andra sidan kan göra detta! Jag har varit med om en hel del "andra grejer" alltså påhälsningar från andra sidan på andra sätt. Exempelvis, innan jag vart tillsammans med min nuvarande man dök det uppen massa hjärt-symboler på alla möjliga ställen och DÅ tänkte jag väl inget mer på det än att jag tyckte att det var lite märkligt… Nu förstår jag ju verkligen så här i efterhand att det var Tecken på att vi skulle träffas och att det var andra sidan som var med mig…Alla hjärt-symboler slutade komma till mig när jag vart ihop med min drömmprins :) Om det är någon som är intresserad kan jag tipsa om några youtube-klipp som mediumet Vivi Linde, från tv-serien "livet på andra sidan" lagt upp på sin hemsida. Hennes hemsida är medialrummet.se och sen går man vidare in på "andligt" och sen "bevis" på hemsidan så har hon länkat vidare till klippen. De är verkligen sevärda! kan ju kanske förklara en del om hur andarna kan härja runt i den fysiska världen. Kärlek till er alla! Och tack igen :)
Nu kom jag på en sak… Hur får man reda på vad de vill förmedla? Utan att gå till ett medium då förstås. Gick till en f(för första gången) ör bara två veckor sedan men hon var inte bra alls! Det var inte mycket som stämde där inte…
Min första intuition var "Nallen låg redan där sedan innan" Och "Landningen" som kom var en "varning" För att inte din sambo skulle ramla på den… skitskumt men det var min första tanke!
Men det kan säkert vara så att anden slängde den bakom honom. *kliar mig i huvudet*
Jag tror som sagt att någon ville uppmärksamma honom på den så att det inte skedde en olycka.
:) Eller hur "högt" lät det som föll?
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Ja det var en bra fråga. Med tanke på nallens, eller tja apa-nallens volym eller rättare sagt vikt skulle jag väl inte tro att den lät speciellt högt. Inte alls skitdumt på något sett. Men nallen låg inte på golvet sekunderna innan när min man gick in där för att dricka kaffe. Det var det som var det märkliga :)

Händer mig någon gång då och då att andarna gör försök till kontakt.
En gång när jag sitter vid datorn (sitter rätt nära matsalsmöbeln) när ena stolen sätter igång och skaka kraftigt så att den lyfter från golvet. Jag blev rädd och hoppar upp från min stol och springer in till köket. Från köket ropar jag till anden att berätta vad den vill mig, men fick inget svar, den kände nog min rädsla därför inget svar, tror jag.
En annan gång var när jag städat toa och tog med mig nagelborsten för att slänga den men på vägen ut fick jag annat att uträtta först, så jag lägger ifrån mig nagelborsten på orgeln för att sedan slänga den. Jag glömmer bort den, och nästa dag när jag går förbi orgeln så flyger denna nagelfil rak ut i luften och hamnar mitt på golvet. Jag blir stånde och bara titta på nagelborsten och min son som också såg vad som hände skakade på huvudet och undrade var den kom från.
Jag har även fått med en ande på film när jag filmar min son och en kompis när de leker med en eltraktor. Från vänstra hörnet av filmen rör sig en ande ner för att försvinna ut till höger av bilden . När man fryser filmen ser man ett ansikte av en medelålders man.