Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 1832 ggr
[Älskamig]
3

Något med 2012-barnens ögon?

Min systerson föddes nu i höst samt hans "kompis" föddes då. Båda har blåa ögon, men runt pupillen är det som en ljusljusblå ring. Det känns ibland som om man blir "genomskådad" av systersonen när man bär honom och han ligger o ser på en. Så känner mina andra systrar samt mamman till honom med. Verkligen skumt!

Någon som vet vad det kan vara? Vet inte om det har något med det övernaturliga, men det känns läskigt. Vi skojar ibland att han är en "zombie" ;)

Fjäril
6

Jag tror inga barn föds "utseende" - mässigt annorlunda ( i "övernaturligt syfte) och jag tror heller inte att det "finns" något som kallas indigo eller kristallbarn. Så tråkig är jag Flört

Men vissa barn har verkligen magiska ögon (ändå). En vän till mig, vars son har också dessa "isblåa" fräcka ögonen.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Älskamig]
1

#1: Det är nu inte isblå ögon jag menar. Utan syftade mer på att han har blå ögon, sen kommer något ljusblått och sen pupillen. Verkligen märkligt, då vi aldrig sett något liknande förut.

Sen är det väl som du säger, att inga barn föds "annorlunda" eller i övernaturligt syfte, men ögonen är verkligen märkliga och många gånger blir vi "rädda" för alla blickar.  :p

Fjäril
3

Ja, man blir ställd när man möter dessa. Den här pojken har en stark och finurlig blick också, inte undra på att man reagerar (jag tror vi tänker oss ungefär likadana färger).

[Älskamig]
1

Försökte rita upp en bild i Paint om hur jag menade, men bilden gick inte att ladda upp här - struligt nog.

Men jag tror vi kanske tänker på samma, och det är väl lustigt med de här ögonen kan jag tycka. :P

grodprinsessa
1

Alla har en "ring" runt pupillen, varför vet jag inte helt hundra men tror det är området pupillen kan dra ihop och vidga sig, musklerna helt enkelt. den ringen kan ha liknande färg som resten av iris, ljusare, mörkare eller till och med av helt annat pigment. Titta på er själva så ser ni, ringen kan synas som mer mönster eller så också =)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[Älskamig]
1

#5: Tusen tack :D

grodprinsessa
0

#6 inga problem =P väldigt logisk förklaring och inte så spännande övernaturlig. Jag gillar ögon. Mina är lite speciella så då har jag kollat upp lite om ögon ;) Mina ögon byter färg och kan gå från gula till mörkt gröna och långt där emellan. Kompisarna försöker bygga system för färg och humör nu :P

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

[MikeW]
1

#1 varför tror du inte på indigo eller kristall barn?

jag kan ju säga för mig själv att jag såklart tror på dom eftersom jag själv är ett indigo barn och har några vänner som är det också, du tror ju så klart vad du vill. Fast ville bara veta varför du inte tror :P

Fjäril
1

Det är många begrepp som skapas av oss människor och jag tror inte att detta kommer ifrån något annat än oss själva Glad

Men, vi ska tro olika och det är inget fel i det.

Med andra ord kan jag ha fel i vad jag tror och tycker.

Carlaina
0

Det sägs ju att alla som föddes år 2012 skulle vara indigo eller kristallbarn, om det stämmer vet jag inte :)

Ja. ögon är ju väldigt speciella på endel, dendär "ringen" vid ögonen är för mig brun, fast jag har gröna ögon annars. Och min mamma har brunt på ena ögat och mörkbrunt på andra. :)

[MikeW]
0

#10 jag kan ju säga att det stämmer. Jag är själv ett indigo barn/tonåring och jag har kollat och "studerat" mycket med det här med indigo och kristall barn.

Och i min erfarenhet så tycker jag att det stämmer. Har även varit runt barn och har känt av att dom vibrerar på en högre frekvens än vad ett normalt barn "ska".

Annisangel
0

På tal om barns ögon…

När min dotter tittar åt ett visst håll blir hennes pupill som en halvmåne, det är inget fel på hennes ögon och hon ser klart och så, men det ser ut som att någon tuggat en bit av hennes pupill när hon ser lite till sidan liksom….❤️

❤️KRAM ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

Carlaina
0

#11 Vad coot :D Jag har undrat, sedan jag fick reda på domhär barnen om det stämmer, nu vet jag ju att dom gör det :)

#12 Det där var också coolt!

Krissegy
0

Har du lust o lägga in en bild på ögonen?🙂

Kram🌈

What we think, We become