Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 23594 ggr
Choklad
8

Får jag tolka din dröm? 2

Börjar en ny tråd om ämnet eftersom denna blev så lång.

Jag låser tråden då den är gammal, som Fjäril påpekade i #259. Det finns en utmärkt ifokussajt som heter Drömmar.ifokus, där kan ni ställa era frågor.//amandla

U R us

Ljuset
0

För någon dag sedan drömde jag en konstig sak. Vad kan denna dröm betyda.

Jag plus några fler står ute på en väg och det är hus omkring oss. Vi ska ta studenten (det är 16 år sedan jag gjorde det i verkliga livet). En tjej säger till mig att jag ska gå och prata med ????  och jag ser henne klart och tydligt framför mig (och hon har varit död i några år nu). Jag springer efter henne. Här slutar drömmen. Vaknar upp och är lite skärrad.

lenjon1
0

Jag Pm:ar dig om det är ok

Kram Lena

Bumbisen
0

Hej!

Konstigt, jag hade en så underlig dröm inatt &  har undrat vad det betydde, så jag gör en chansning här! =)

Drömde om en gammal kille som jag gick låg-mellanstadiet ihop med. Han kom till jobbet & jag var Så glad & lättad att se honom! Han hade varit FN-soldat någonstans i ett halvår tror jag… Sedan så satt vi & pratade & hade det lite mysigt, medans vi fick reda på att en arbetskamrats barnbarn dött vid födseln.

Hennes son har inga barn på G vad jag vet & killen som jag saknat så mycket har jag aldrig stått nära eller ens sett på flera år.

Har du någon tolkning på detta så hör av dig!

Kram…

Choklad
2

# 1 Andarna vill prata med dig…Glad Att du tar studenten betyder att du nu är redo ….

U R us

magganG
0

Hej!

Hade en konstig dröm här om natten, som jag skulle vilja få tolkad.

Jorden skulle gå under, hade vi hört på nå vis. Men ingen trodde på det. Men sen fick man en massa budskap, bl a en liten tavla som man kunde räkna ut hur många dagar det var kvar. Vi var jätterädda, kommer jag ihåg. Men plötsligt dyker det upp tre människor från ingenstans. Det var ett ljust sken runt dom, dom pratade men jag kommer inte ihåg vad dom sa. Men att jag fick en lugnande känsla när dom kom fram.

Sen slutade drömmen, hoppas du kan tolka den :).

Kram

[outgrundlig]
0

#5 En sådan go dröm! Själv drömmar jag inte längre, vad är det ett Tecken på vännen Choklad?Glad

Isurrenderall
0

Hej hej!

Jag drömde en VÄLDIGT konstig dröm för några dagar sedan.

Jag, några kompisar och min familj var i vårt gamla hus (vi flyttade för nästan ett år sedan). Vår avlivade stora schäfer som jag älskade så mycket, var också där.

Plötsligt står det en skåpbil ute på parkeringen, och vi har ytterdörren öppen och därifrån ser man parkeringen och alla bilar. Så vi står allihop där innanför tröskeln med dörren på vid gavel medan ut från skåpbilden kommer det tre stycken människor. När dom kommer närmre ser och vet vi att det är vampyrer. Och inte vänligsinnade sådana.

Dessa vampyrer är ute efter att skada någon av oss, men kan av någon anledning inte komma in över tröskeln. (och vi stänger inte dörren heller :S)

Jag sätter mig precis vid tröskeln på knä, med hunden sittande bredvid mig. Jag håller i hans halsband så han inte ska springa ut, och han morrar och visar tänder. Skäller och har sig. Han är riktigt förbannad alltså. Precis som om han VET att dessa utanför är onda.

Så där sitter jag en meter ifrån dessa monster, med hunden jämte mig och alla de andra människorna (familj och kompisar), bakom mig.

(Dock glömde jag en grej. Innan vampyrerna kom in i bilden så satt vi där utan hund, bara vi människor och pratade i hallen. Då mamma fick syn på skåpbilen och sa att "nu måste vi hämta hunden." Men han är ju död? Och då kom han in och alla blev glada och grät. Mamma hade bara låtsats att han blev avlivad men i själva verket lämnat bort honom. Iaf, samtidigt som han kom tillbaka fick vi tre kattungar "på köpet". En av dessa hade ett huvud som var ALLDELES för stort i förhållande till kroppen. Och den ville jag ha.)

Vet inte om det sista är så väsentligt.

Men jag undrar jättemycket över resten i drömmen! Vampyrerna, vår döda hund som "återuppstår". M.m.

Om du kunde hjälpa mig att bara tyda lite av det så hade det varit bussigt!

Tack!

kram!

Mysan59
0

Hej Choklad! Du verkar så duktig på att tolka så nu ska jag fråga dig om en dröm jag brukar ha.

För att rätta till det hela, så är det inte direkt EN dröm utan en varition av en dröm.

Det hela började säkert för 10-15 år sen om inte längre och då i början var dom tätare men på sista tiden inte alls ofta.

Och det jag drömmer om är hus eller lägenheter som jag kommer till och ev. ska köpa eller bor i, jag vet inte riktigt, men grejen är att det är mååånga rum, otroligt många rum och jag trivs så bra.

Det är oftare hus än lägenheter och det är små rum och stora rum och det är vinklar och vrår och som sagt, jag tycker oftast det är mysigt i dessa hus.

Vad sjutton drömmer jag om dessa rum för? Förvånad Glad

Kram

molly57
0

Hejsan!

Vet inte om du kan tyda min dröm. Kommer bara i håg korta frekvenser av den. Den handlade om döden. Jag hade ett val.Att lämna eller att fortsätta. I drömmen var jag 2 män. Det är rätt märkligt i min drömmar. Oftast, säkert över 80% så är det inte JAG som är med i drömmarna. Jag står liksom på sidan om och tittar på,ungefär som på bio/film. Ändå berör det mig. Lite svårt att förklara. Som jag tittar på händelseförloppet från ovan.

Kan du tolka,det lilla som jag kom i håg av drömmen?! Förstår att det kan vara svårt.Men jag provar ändå…

Önskar dig en fortsätt fin vecka// kram Åsa

Mads
0

När jag var omkring 2 år gammal drömde min mamma att jag drunknade och hon hann inte rädda mig, dock innan hon vaknade ur drömmen levde jag igen i drömmen.

Tack vare denna dröm har hon alltid varit rädd för att jag ska drunkna så hon har alltid gjort mig lite rädd för vatten om inget annat har jag en rejäl respekt för det. vad kan detta ha betytt ?

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

# 3 Din dröm ger mig en hel del tankebry…jag kan inte släppa tanken på reikarnation här…en sluten cirkel, evighet och att du har någon nära dig som har kämpat för att kunna vara i din närhet…

och att du ska ta det lugnt och bara vara, kommunicera med ditt inre så får du inre ro, denna någon vill säga till dig att du har kontakt med din guide, jag tror att det är han som är soldaten….märklig dröm detta…Obestämd

U R us

Choklad
0

# 5 Jorden representerar dig i detta falletSkrattandeDu är en jordnära person, som har ett moderligt hjärta. Vad är du rädd för? Är du rädd att något hemskt ska hända? Tavlan tolkar jag som att det är din inre kunskap, ditt inre medvetande det som du litar på. Om du följer de råden och budskapen som du har lärt dig, så klarar du allt som du vill. Det bevisar nästa rader..du behöver inte vara rädd, därför att du kommer att få den upplysningen som du behöver. Lyssna på dina tre sinnen..sinne, kropp och själ. De pratar med varandra, allt du behöver göra är att lyssna uppmärksamt…Du kommer att räcka till, du äger en stor styrka.

U R us

Choklad
0

# 7 Hej ! Glad

Du är beredd att stå upp för dig själv och att försvara dig. Hunden är din trofasta styrka. katterna din inre slughet, du låter inte dig luras.. vampyrerna suger din kraft och vill ta den ifrån dig, göra dig sinnesslö..något inom dig förlorar energi.Här kommer siffran 3 igen, sinne kropp och själ. de samarbetar och en av dem tänker väldigt mycket…vem av dem kan det vara? Bilarna på parkeringen är redo att köras, dvs du är redo att köra ut i världen och skaffa dig ett nytt liv..du väljer , kanske det är det som representerar vampyrerna? detta tar kraft ifrån dig. Men du har ju en trofast vän, inte behöver du vara rädd. Hunden finns hos dig, jag tror att din mamma ( den del av dig som tar hand om och beskyddar dig) ropade på hjälp och han kom ..och finns hos dig. Att dörren är öppen betyder att du nu är redo finns ingen återvändo till att börja det nya som kommer.

Lycka till! Glad

U R us

Choklad
0

# 8..Glad De där rummen och husen och lägenheterna representerar dig..och du är en trivsam person.  Hur såg det ut för övrigt i dessa rum och hus ? Allt som fanns där representerar ditt inre och ditt yttre..färger, om det var ordning eller stökigt osv. Du kanske inte har valt hur du vill ha det i ditt liv ännu? Du är under uppbyggnad..

U R us

Choklad
0

# 6 Alla drömmer alltid..med en del ovanliga undantag. Du kommer inte ihåg drömmarna, vilket är synd. ha en lila ametist under huvudkudden när du sover, gärna en bergkristall med den samtidigt, så kanske det hjälper. Bergkristallen förstärker ametisten.

U R us

Choklad
1

# 9 Hej!Glad

Var det en dröm då tror du?

Kan det ha varit en sorts Meditation där du upplevde ett annat liv?

Där du valde vilket liv du skulle ha och vilka roller du skulle spela?

Ett av dina tidigare liv kanske? Man betyder att man ger ut energi..död betyder nya saker som ska komma..livets cirkel…

U R us

Choklad
0

# 10 Att drunkna kan vara att man inte kan hantera sina känslor, man blir dränkt av dem och sjunker ner i dem…möjligen var /är din mamma väldigt rädd om dig..och älskar dig såmycket att hon är rädd att hon inte räcker till…hon var rädd att förlora dig tror jagGlad

U R us

lenjon1
0

Tack snälla för din än en gång fantastiska tolkning av min dröm. Du är så enormt pricksäker i det du gör.

Stora kramen till dig

Lena

molly57
0

Hm..det var också en tanke. Det har jag överhuvudtagit  inte ens tänkt på. Men varför inte. En märklig dröm,var det dock. Och det är konstigt (med det kanske är så för flera) mina drömma.  Att jag ofta inte är med i drömmarna,utan jag liksom på ett märklig sett "tittar på ", lite på avstånd.  Fast jag vet att det handlar om mig. Jag är har ofta båda könen,behöver inte alltid vara kvinna.

Jag hade som barn  (ca 5 år ) en dröm, som jag i dag "vet"  var en glimt från tidigare liv. Jag till och med letade efter "saker " som jag hade i drömmen. Min mamma förstog inte vad jag pratade om. När envis skull ha' min fin baddräkt (gul med blå fiskar på *L*) En sådan hadre jag aldrigt ägt,lika så den lite läcker röd lack handväska.Det hade jag heller inte haft. Jag kommer än i dag ihåg drömmen,fast det snart 50 år sedan. Herrr gudTyst vad gamal man har blivet. I dag är jag övertygad att det var ett tidigareliv som kom upp i min dröm..

Tack för din tolkning av min dröm..

Kram//Åsa

[mia-38]
0

Drömde en dröm för länge sen. Men den sitter i min hjärna för alltid. Har undrat vad den kan betyda. Den är väldigt otäck.

Vi är på en fest. Där finns en man som går omkring och klipper folk i magen med en sån där häcksax med långa handtag på.
Vi förösker komma undan honom och lyckas.
När bussen kommer som ska ta oss till ett disco så drar vi en lättnadens suck när alla kommit på utom han.
Men…..längst fram kommer han. Och fortsätter klippa folk i magen med denna häcksax. Han kommer närmare och närmare oss som är längst bak i bussen. Vi kommer verkligen inte undan.

Denna dröm har etsat sej fast i min hjärna i alla dessa år. Väldigt otäck, som sagt.

Men vad kan den betyda?

tong
0

Hej Choklad, är inte här inne så ofta men kikar allt in i mellanåt. Då jag såg ditt inlägg om att tyda drömmar så skulle jag gärna vilja fråga en sak. Jag drömde härom natten att jag åkte hiss…nedåt, då det blev strömavbrott, vet med mig att jag hann att tänka en del då jag satt fast, ex på hur dum jag var som tog hissen då jag förstod att det kunde bli detta avbrått. Ivilketfall som helst kom strömmen tillbaks och jag åkte så ned till entre plan. Det var en stark känsla jag hade med mig då jag vakna men minns inget mer från den drömmen. Är mycket intresserad av att höra din tolkning om hissar och även dessa som stannar pga avbrått. Om tid och lust finns får du gärna berätta det för mig.

Vänliga hälsningar Carola

Isurrenderall
0

#13 Åh vad spännande!! Tack så jättemycket! :)

Mysan59
0

#14 Tack Choklad!

När du förklarar det så stämmer det ju precis. Nej, jag vet nog fortfarande inte hur jag vill ha det, är en otroligt velig person. Och visst är jag fortfarande under uppbyggnad. Flört

Kram!

Kanin-Fiia
0

Jag är lite fundersam över vad jag drömde inatt:

Jag drömde att jag var påväg till en kompis och sen visade sig att hon och en till i min klass hade blivit mördade. Sedan kom en av de mördade och berättade för mig och några kompisar hur de hade blivit mördade. Jag såg liksom mördaren framför mig men han såg inte verklig ut, mer spöklik. Sen sa jag till min kompis som satt bredvid. "Ta det lugnt, vi drömmer bara" och sedan "såg" jag drömmen samtidigt som jag såg mitt sovrum. Ungefär som jag drömde undertiden jag var vaken. Det var som om jag såg två drömmar undertiden jag vaknade, för det tog bara några sekunder innan jag var helt vaken.

När jag väl vaknade var jag lite rädd.

Hoppas du kan tyda den! :)

[rore]
0

Jag drömde så konstigt här om natten.

JAg stod på trottoaren och det var natt,,,

Min särbo ville att vi skulle skynda oss,, men jag hade bråttom att ta upp mobilen för att fotografera månen som var sagolikt stor och gyllene. Det var viktigt att ta detta kort även om jag inte förstod varför.

Jag fumlade med kameran och jag var rädd för att missa fotoögonblicket,, eftersom molnen drog ihop sig runt om den.

Jag lyckades ta min bild och när jag tittade ner på displayen så fanns där en bok straxt under fullmånen, den var uppslagen,, med texten mot mig och i månens sken såg jag bokstäverna,, men jag kunde inte tyda texten.

Efter detta skulle vi åka iväg.. min särbo körde ,, mot färd riktningen och vi mötte en massa bilar innan han slutligen vände och körde åt rätt håll.

Jag kände mig aldrig rädd,, däremot omslöts jag av en känsla av trygghet och klarhet inom mig……….

Winta
0

Hejsan!

En vän berättade för mig för fyra dagar sen att hon drömde att min hund har fått valpar. Och sen hände dte mig i samma situation.

Jag drömde om i förrgår natt att "jag mötte en tjej som arbetade inom hemtjänsten och klev in i lägenheten och det liknar till min mormors lägenhet. (mormor har varit borta sen snart 1 år). Jag såg valpar skutta runt i lägenheten. i svart/vit färg, allihopa och där satt två personer och uppvaktar dem. Alltså min hund har fått ungar. Jag log o tittade på dem och sen lutar mig ner och funderade på vilken hundvalp jag tänker ha. Sen tog jag upp en av dem som syns mer helvit med lite svarta fläckar. Sen minns jag inte mer."

PS: Om det skulle gälla min hund, så kan hon även inte det pga hennes sena ålder.

Om drömtydningen kanske skulle vara för personlig så kan du gärna pma mig. :)

molly57
0

Jag skicker att PM till dig hoppas det är okej?

Kram, Åsa

Choklad
0

# Jag har läst ditt PM..vilka drömmar du har! Man blir nästan avundsjuk..

Måste bara få säga att era drömmar är fantastiskt intressanta at få läsa och tyda! Jag vill tacka er igen för att jag får …GladJag lär mig så mycket!

U R us

AnettaK
0

Jag drömde en gång hämsk dröm, det var ganska länge sen, några månader sen fast jag kommer ihåg den mycket väl.

Jag drömde att jag var på väg utomlands, satt mig på planet med min son. Det var inget med det men helt plötsligt började planet vibrera konstigt. Vi var på väg mot marken med himla fart. Fick döds ångerst i drömmen, jag vaknade innan planet störtade mot marken. den känslan var mycket otäckt. Nu vågar jag inte resa nånstans. Vet inte vad drömmen betyder.

molly57
0

#Men snälla vännen,det vi som är avundsjuk på dig. Som kan så mycket. Själv kan jag ev förnimma något ur drömmar:Men jag blir då mera förvirrad av dom.Efter som jag inte riktigt vet hur och vad dom betyder.,vad dom kan säga eller ge för råd…

Tack att du vill delge oss din kunskap..

Hoppas du får en fin dag.Själv ska jag snart gå till jobbet : - (

Hela två veckor kvar till sem,känns som ljusår dit..//Kram Åsa

Liviluckan
0

Vad duktig du är Choklad! Glad Jag hade en obehaglig dröm som jag gärna skulle vilja höra vad du har att säga om den.

Jag drömde att min pappa tog livet av sig men jag fick inte veta det förräns en vecka efter att det hade hänt. Min styvmor ringde mig två gånger för att berätta men jag lät bli att svara. Men det var aldrig någon som talade om självmordet för mig, jag fick liksom lista ut det själv.

För två veckor sen drömde jag att min styvmor dog och det var lite samma känsla i den drömmen. Hon är sjuk i verkliga livet men läkarna kan inte komma på vad som är fel. I drömmen dog hon av den här sjukdomen och då hade min pappa ringt mig för att tala om det men jag ignorerade samtalet då med.

Om du vill tolka så hade jag blivit jätteglad Glad

[Myy2000]
0

Härom natten så drömde jag att jag tappade delar av mitt hår. Så att det blev stora kala fält. Jag for till någon som gav mig ett medel som hjälpte direkt. Men ingen visste vad det var för fel eller åkomma jag led av. Själv så förstod jag att det var rävskabbFörvånad

men skämdes för mycket för att berätta för någon.

Kan du få någon rätsida på min dröm, så skulle jag bli jätteglad!!

Choklad
0

# 31 Den drömmen måste varit jobbigRynkar på näsan…är det något inom dig som du inte vill erkänna? Drömmen säger att du ska vara rädd om dig, var snäll mot dig och gör något som ger dig ny energi. Balansera upp dina energier /krafter så att du får ny styrka. Det är en rädsla inom dig som du inte vill erkänna och du behöver prata om det. Ta en dag eller två och bara gör saker som gör dig glad. Något som ger dig styrka…något nytt ska komma…

Stor kram till Dig!

LailaGlad

U R us

[Myy2000]
0

Tusen tack för din tolkning!!!

Det är som du säger, jag är i stort behov av att göra något roligt.

Det har varit mycket kamp och gnetande, är lite trött nu..

En jättekram tillbaka!!Glad

Jenkan85
0

Hej! Vilken spännande tråd du startat :)

Jag drömde i går när jag slumrade till på förmiddagen att jag va på nåt ställe med mycket folk, skulle tro att det va en fest. Rätt va det va kom ambulansen och dom hämtade någon med bår. Jag vet inte om jag satt ner eller om dom bar båren på ett sådant sätt att jag inte skulle se den, men det visade sig iaf att det va min pojkvän som låg där. När jag fick reda på det (ingen ville säga nåt till mig om att han blev hämtat), så la jag hans huvud i mitt knä, han grät och grät och jag tröstade honom och sa att jag älskar honom och att jag ska hjälpa honom så mycket jag bara kan! Sen minns jag inget mer. Jag själv kände inte denna dröm som bara en dröm! Vad betyder den? Tack på förhand!

Kram :)

molly57
0

Vill tack för din otroliga tolkning på min dröm..Det blev så  många ah..så är det ju!!  Kände att det stämde så väl.. Vilken kunskap du besitter. Och tusen tack för att du tar dig tid..

Många varma sommar kramar till dig// Åsa

Choklad
0

# 36 Varsegod! tack för att jag fick tolka!Glad

U R us

[outgrundlig]
0

Du skrev:

# 6 Alla drömmer alltid..med en del ovanliga undantag. Du kommer inte ihåg drömmarna, vilket är synd. ha en lila ametist under huvudkudden när du sover, gärna en bergkristall med den samtidigt, så kanske det hjälper. Bergkristallen förstärker ametisten.

Jag är ett ovanligt undantag :) Och i hela mitt liv så har jag faktiskt inte drömt så som läkare säger att man skall göra. Däremot så klardrömmer jag, liksom sover inte. Men dagdrömmer :). Eller sanndrömmer :) Eller när jag sover för länge så spelar drömmarna en ett spratt och det kan bli vad som helst av dem :) Dem skiter jag i.

Vad gäller stenarna så vet jag inte hur de skall hjälpa mig? För om jag då plötsligt börjar att drömma så som andra drömmer och inte kan tolka dem själv. Vad skall jag då med dem till? Jag klarar ju mig utmärkt så som mitt liv just nu rullar på.

Detta är ingen elak fråga utan ett rakt konstaterande! Detta slog mig bara då du svarade som du gjorde och jag har tänkt ända tills idag vad jag skall svara och detta är det mest raka svar jag kan ge.

Hoppas att du ser min tanke som jag har när jag säger detta till dig.

Kram

Choklad
0

# 20 Rynkar på näsan Riktigt ruskigt..

Kände du dig sårbar? Kände du dig utanför och ensam just då? Trots att det var fest så kanske du kände dig utanför gemenskapen? Du ville verkligen och kämpade för att inte känna så, och när du äntligen trodde att du lyckats så kommer han igen…

jag känner att det även sker något annat, en verklighetsflykt. Du är inte ensam, men känslan av det är väldigt stark. Drömmen säger att du ska ha roligt och glädja dig med dina vänner, att allt bara är en känsla och den vill väldigt gärna förstöra och skilja dig från det som är sant och riktigt.

En svår dröm …hoppas att något stämde…

Glöm nu den ruskiga drömmen. usch …Njut av livet och gläd dig åt allt du serGlad

U R us

Choklad
0

# 21 Att åka hiss och neråt betyder att du utforskar dina inre världar och du går ner på djupet, men du fastnar för du förlorar energi. Kanske du för fort fram? Kanske ska ta trapporna istället? FlörtMen du klarar av situationen och nu har du fått en ny läxa. Samla först tillräckligt med energi , dvs vila dig mellan varven…och då kan du fortsätta att utforska dina världar. Dörren står öppen, du är redo och välkommenGlad

U R us

Choklad
0

# 24 Aspekter av dig har nu blivit onödiga, de har förvandlats till nya sidor hos dig. Du har uppgraderats till en högre klass i ditt inre och de är främmande för dig. Du lugnar dig själv och tror inte riktigt på det som sker, att du vaknar i drömmen är att alla sinnena inte riktigt har stängts av när du ditt fysiska sinne har vaknat. Inget farligt alls, men det kan vara en underlig upplevelse…( ungefär som när man går i sömnen) Nya saker på gång alltsåGlad

U R us

Choklad
0

# 25 jag fuskade lite och var bara tvungen att titta i min bok..Det står: var särskilt uppmärksam när månen kommer till dig som Tecken. Den talar om för dig att du ska utforska dina inre världar . Lyssna på dina drömmar.SkrattandeUr Vägvisare av Denise Linn.

Natten bär med sig mystik. Kameran kanske är ett Tecken på ljuvliga minnen i månens sken?

Du kommunicerar med månen genom att ta en bild på den, du fångar dess magi. Du vill se  dess magi inte ha den fördold längre, jag tror att du vrkligen är redo, nu känner jag ordet häxa, magiker, ngon som vet vad hon gör med magin.Någon som kan sin sak i detta.

Boken betyder kunskap, du hämtar upplysning från månens, dvs magins inre världar.

kanske du skulle själv styra din väg genom livet? Så slipper du åka fel väg? Ta användning av din kvinnliga intuion så går det nog bättre att läsa bokenGlad Nästa fullmåne är din måne …tror jag

U R us

[rore]
0

Choklad!

Tack så mycket för din tolkning. Jag rös texten igenom,,

Ska vända mig mer till min kvinnliga intuition.

Har också haft en stark känsla av nästa fullmåne,, som jag inte lyckats förstå,,,,Tack än en gång. / Kram

Choklad
0

# 26 Hej!Glad

Jag tror att din mormor vill säga dig att hon finns hos dig, att det är det som är det nya. Hundar betyder styrka och trofasthet.Du finns i samma "hus" som din mormor, ni är i samma

jag tror att det är ett budskap från din mormor:

Du och din mormor börjar något nytt , ett samarbete som  tyder på att hon  kommer att vara hos dig alltid och vaka över dig.

Jag ser ying och yang, det kvinnliga och det manliga, och en ny början. Balans. Du väljer det som är mest rent och ljust och det är det nya dvs den valpen du väljer representerar trohet och lekfullhet, kärlek och vänskap.Du gör dessa  val  i ditt liv. Det är dessa läxor som du kommer att lära dig av livet nu. Din mormor kommer att vara med dig. Kvinnan som kommer in i rummet representerar en del av dig, den som tar emot och är omvårdande.Glad

U R us

tong
0

Tack snälla choklad för din tolkning, enormt duktig är du.

varmt tack Carola

Choklad
0

# 29 Du har flugit för högt, dvs du har förlorat energi och måste ta det lugnare ….stanna upp och och hämta kraft så kan du flyga sedan igen igen. Sonen tyder på att ditt inre barn behöver mera tröst och kärlek, vad är du rädd för? Att du ska flyga för högt och inte klara av situationen? Är du rädd att sats på ett projekt som du länge drömt om? Samla som sagt kraft först, inhämta lite mera kunskap, sedan går det galant, du kommer att segla på molnen och vara lycklig!

Kan även vara så att du håller på att gå in i en vibrationshöjning, dvs du är på väg att få kunskaper om andevärlden. Lära dig nya magiska ting. Få in nya energier. Men du kan inte behärska dem ännu, du har saker att reda ut först. Du ger ut för mycket energi till den rädda lilla pojken (kanske för mycket logik ) och när logiken kommer in så störtar planet…du är kanske ännu för jordnära?Glad

U R us

tong
0

Får man lov att fråga om en tolkning igen? bara om du har tid såklart.

Natten till i dag så drömde jag två märkliga saker i en och samma dröm det ena var att jag födde barn… hade riktiga värkar fast det inte gjorde ont men det var enormt verkligt samtidigt tänkte jag att…jag föder nu mitt femte barn. Vilket hade varit sant då jag har fyra. Sen i samma dröm går jag till tandläkaren och drar ut en kindtand.

Tolka bara om du har tid, men jag tycker du är så duktig så det skulle vara intressant att höra vad du säger om detta.

Ha det så gott och tack igen för din tidigare tolkning//Carola

Choklad
0

# 32 Att tappa hår tyder på att tappa kraft. Någon tar din kraft…men du kanske inte kan eller vill säga ifrån eller säga nej. Du är hellre tyst och liderRynkar på näsan

U R us

Choklad
0

# 35 Du behöver snabb energi, något tar energi ifrån dig i snabb fart Du är orolig och det är det som orsakar energiförlusten.

Sedan undrar jag…jag tror att du ska lita på din egen intuition här..kan det ha varit så att din pojkvän helt enkelt på något sätt har nått dig i din dröm?. Inte så att det hände som du såg, utan att han var orolig och rädd för något som hände med honom just då? Att han ville ha din hjälp?…känner att denna tolkningen blev konstig, men det var nog ingen vanlig dröm…Obestämd

U R us

Choklad
0

# 38 Jag ser att du inte behöver drömmar, eftersom du tydligen är en bra bit före de flesta andra….du har redan den balansen och kontakten med ditt inre som gör att du kan veta och hela tiden är medveten om hur ditt liv vill och ska vara. Du går inga "genvägar"…Men du missar en del upplevelser då..kanske du redan har haft dem …jag vill inte klardrömma, jag vill att drömmarna ska leda mig och tala till mig…jag är inte så långt kommen att jag vill " fantisera " .

Du verkar se din kommunikation med alla sinnen utan att behöva sova!

Glad

Förresten..de där drömmarna som blir hur som helst..det är drömmar som du ska lyssna på. Det är de drömmarna som alla andra drömmer..det är de knasdrömmarna som är just..drömmar.

U R us

Choklad
0

# 47  Så här tror jag;

Dessa har du redan;

Första barnet: 1) oberoende, något nytt på väg, egenutveckling

Andra barnet; 2) balans

Tredje barnet 3): Kropp, sinne och själ expansion, kommunikation

Fjärde barnet 4): Trygghet, grundning, självdisciplin

Femte barnet 5): Känna frihet, resor och nyfikenhet förändring Ge inte upp!

Att du tappade tanden kan tyda på att du går upp en utvecklingsnivå. Men förstår du egentligen vad som sker? Glad

U R us

[outgrundlig]
0

#50 Jo, det är ëtt svar som stämmer mer in på mig och som jag kan förstå.Flört

Jo o de konstiga drömmarna uppskattar jag trots allt och ser vad de vill säga. Kanon fint Choklad!!

Idag sov jag till 11.30. Faktiskt utan drömmar trots att jag brukar drömma då men jag var så beslutsam att sova ut och bara vara. Jag har semester och jag har inga tider. Kan tillåta mig att bara vara.Glad

Kram o tack

magganG
0

Tack Choklad, för tolkningen av min dröm :).

Hade aldrig tänkt på drömmen på det viset, men det stämmer ju,Skrattande

Kram

tong
0

Godmorgon och tack snälla choklad för att du tar dig denna tid med att hjälpa oss alla bli lite klokare och införstådda på vad våra drömmar har att säga oss.

Att jag går igenom en utveckling just nu stämmer så väl och jag försöker även vända mig till rätt personer, då jag känner mig villrådig i mina val, och jag hoppas och tror att jag är medveten om vad som försigår Glad.

Tackar dig det allra varmaste igen och ha en riktigt fin dag!

Mvh Carola

Jenkan85
0

#49 Tack för tolkningen :) Jag är säker på att det är som du säger, att jag förlorat mkt energi. Min pojkvän har mått dåligt en längre tid… och jag tror att han behöver min hjälp mer än han vill erkänna! Tack ännu en gång :) Du är riktigt duktig!

Kramar

Kanin-Fiia
0

#41! Tack så mkt choklad! Gud vad duktig du är! Jag hoppas det stämmer, lät spännande. Du är guld värd när man blir förvirrad av sina drömmar! Hoppas du fortsätter med drömtydningen lääänge! tack igen!

annalina
0

Hej!

Jag skrev om en dröm jag haft inne på AU och nu kan jag inte flytta den hit. Gråter

Den ligger under kategorin Övrigt och har rubriken Upplevelse.

Datumet är 4/7.

Kan du hjälpa mig Choklad? Jag har fått rådet inne på AU att fråga dig.

Kram!

Annalina

millam
0

Detta är egentligen min systers dröm, varför jag vill ha tolkning är för att hon är orolig för att hon snart skall gå bort..

Hon var klädd i vitt, ung brud,hennes blivande makeföljde henne till kyrkan, utanför, men i kyrkan fick hon vänta. Till vänster var det mycket folk, men alla försvann vid altaret eller sakristian. Hon blev stående ensam mitt i kyrkan vid kl 14.00. Hon blev trött. Hon kunde inte vigas då golvet var sönder och dom höll på att laga den framför henne.Sen tog filmen slut.

Nästa gång fortsatte det, hon sprang fort mot vårt föräldrahem, kl var 5 min i tolv, o hon skulle vara hemma kl 12. När hon kom fram, var ingen där. Sen kom mamma från pappas rum o tog emot henne.

Det var drömmen..skall tillägga att när hon hade denna dröm, skilde hon sig vid den tiden, nu är även göräldrahemmet sålt. Jag har sagt till henne vad jag anser, men hon tror mig inte..

kramar

Millam

Choklad
0

# 54 Tong..om du är villrådig..sätt dig ner i lugn och ro ( jag brukar gå ut med en kopp kaffe och sätta mig på trappan) Och när du sitter eller står eller vad du nu gör så be universum om ett Tecken, hur du ska gå till väga härnäst. Var uppmärksam på något Tecken, det känns "rätt" när du ser eller känner det. Tecken kan även vara känslor. Andra personer eller ett ord, naturen. Glad

U R us

tong
0

Tack goa fina du för detta rådet skall lägga det väl på minnet.

och jag brukar för övrigt be universum om vägledning i mellanåt men kanske inte alltid lyssnar till dess svarRynkar på näsan

Skall försöka bli lite mer lyhörd.

Tack igen! och den allra varmaste kramen till dig! //Carola

Choklad
0

# 57 Jag har svarat dig inne på AU…Glad

U R us

Choklad
0

# 58 Hej Millam!Skrattande

Att vara brud betyder att man ska ingå en  förening, men också att något är nytt och rent och oskuldsfullt. Hon är ensam, det tar jag som att det blir ett, hon är sin egen ledare i sitt eget liv det nya som kommer. Hon vigs in i något som är heligt, hon är i kyrkan.Hon känner sig sviken verkar det som och ensam. Men det är som det ska vara, det är en period nu som hon ska lära sig av. Hon ger ut energi till ensamheten och hon kommer att kunna hantera det så småningom. Tålamod är en bra dygd. Jag ser att hon kommer att lämna många aspekter av sig själv i denna vigsel med det heliga…oj…hon ska göra något alldeles speciellt . Allt kommer att brytas upp, hennes liv allt omkring henne och hon blir trött av att förlora så mycket energi. Hon kommer att bryta upp från det gamla…Jag ser nu att detta måste ske  innan hon kan vigas in i det heliga…antingen har hon redan kämpat sig fram dit, eller så har hon en stor livsläxa att lära och kämpa med. Det hela förberedes i detta nu ser jag…hon ska göra sig redo…Hon springer mot trygghet och omvårdnad, och ska hon ta hand om sig själv och ta emot kärlek..

jag ser frihet och ledarskap och balans som kommer ur detta.

Hon ska sluta att oroa sig, jag såg inga som helst Tecken på att hon ska dö..inga alls.Det finns många sorters vigslar…föreningar…

Kram

Laila

U R us

[rore]
0

Hej igen choklad! Jag la in en dröm här inne på ön i kategroin övningar den 2/7

Märklig dröm, Nån som vill,,

om du känner att du orkar och har lust så får du gärna ta dig en titt på den,,,,,,,/Tack än en gång för din tydning i går kväll.

Det var fullmåne nu i natt,, visste du det?

På morgonkvisten när jag satt på balkongen så kom innebörden till mig.,,,,/kram

Mads
0

# 17 Tack Choklad, min mamma hälsar också & tackar. kanske kan hon nu äntligen släppa sin rädsla för att jag ska drunkna.

Stooooooooooooooor kram

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

#39 Tack för din tolkning.
Jag kommer inte ihåg hur jag kände mej då jag drömde drömmen. Det är säkert en 10 år sedan.
Om inte mer…

Men jag har ofta en känsla av att jag är ensam. Att jag inte riktigt vågar ta steget fullt ut i vissa sammanhang.

Jag försöker…men så kommer den där osäkerheten smygande ( mannen med häcksaxen?).

Drömmen var så verklighetstrogen. Det är därför jag aldrig kommer att glömma den.

Choklad
0

# 65  Nej det förstår jag ..usch…jag tycker att du ska skrämma bort honom, han är gammal nu ju…och skröplig så det blir inte så svårtTungan ute

Han kan inte göra dig något …du är inte ensam…så fort du ska skrämma iväg honom så kommer du att få hjälp på direkten

U R us

[mia-38]
0

Tack Choklad. Jag ska skrämma skiten ur honom istället..hahahah

Choklad
0

# 67 Glad

U R us

Winta
0

Varma tackar, Choklad att du har kollat upp med min drömmar. Du är duktig på det tycker jag. :)

Bumbisen
0

Tack för din tolkning av #3.

Imorse hade jag igen en konstig dröm, den handlar om en annan arbetskamrat.

Denna man ser rätt bra ut, han är ca 20 år äldre än mig, vi båda är upptagna på vardera håll.

Jag har drömt ibland när han varit med, men då har det varit helt obetydligt…

Denna gång så satt vi i baksätet på en bil, underarmarna nuddade varandra vilket fick mig att småle… En annan arbetskamrat körde bilen & hon satt & pratade med någon i passagerarsätet. Sedan pratar mannen med de där framme samtidigt som han lägger sin arm över mina ben & håller om. Jag blir alldeles still & enda tanken är "vad kommer de där framme att tro?" Tjejen vänder sig om för att svara & jag ser att hon lägger märke till armen på "fel" ställe. Väl tillbaka på jobbet så går jag in i kopierings-rummet där tjejen är. Vi står & bläddrar i våra papper medans hon undrar vad dessa känslor betyder/leder?

Jag bara rycker på axlarna & säger att jag inte har en aning.

Inget ovanligt att jag drömmer om folk i min närhet men när de blir så "intima" så undrar jag väldigt. Likadant i #3 som du tolkade, men den killen har jag aldrig funderat på hans utseende. Denna man ser ju riktigt bra ut! =)

Kram

shareza
0

hej!jag drömmer ofta mycket konstiga sakerFörvånad,,om du kan hjälpa mej att tolka drömmen jag hade i natt blir jag tacksam.drömde jag var ute med min minste son (21 år) och jag körde bil,,vi kom till ett ställle som var som en liten stad,,när vi var framme ringer en vän till mej och ber mej gå till en grav och sätta blommor till hennes vän,och i drömmen hade jag varit med henne en gång tidigare där och visste var det var,,men nu när jag skulle lämna blommor för henne hittade jag inte dit,,,så jag pratade med henne via mobil och hon talade om hur jag skulle gå,,tyckte jag kom rätt men det blev ändå fel,,är gick jag med en kruka med en hög planta i  med flera stänglar vita skira blommor på,,till slut kom jag in på en kyrkogård och den var full av barngravar,,då plötsligt håller jag plantan i en rosa bayfilt med vita prickar på(ska oxå nämna att min första dotter född 1967 dog dagen efter sin födelse och den dag var i går,,så det kanske var det som satt i min hjärna)men i alla fall lämnade jag den kyrkogården och gick vidare,,,mötte min son och undrade var han gjort av blomman,,den sa han att han lagt i en liten grop,,så jag fick gå och hämta den,,när vi sedan körde hem,,körde jag väldigt konstigt och såg dåligt,,,så jag fällde ner något som såg ut som en sufflett på en barnvagn,,,som satt på framrutan,,,detta blev långt och kanske för jobbigt att läsa.vill tala om att jag ofta drömmer konstigt.mvh/shareza

millam
0

¤62¤ Tusen tack, Laila! Så vi möts igen! Duktig du är att tolka drömmar!

Jag har sagt till henne att det inte behöver betyda bortgåhg, utan en förändring, som hon faktiskt, efter skilsmässan som var svär, nu håller på att gå fram emot, har redan börjat och jag kan bara se att det blir så mycket bättre igen, hon håller på att få livsgnistan tillbaka

Ska förnedla ditt svar till henne, ha det så gott! vi räkas väl igen

Kram frän Millam

Cornish-rex
0

Hej!

Om du skulle kunna tyda mina drömmar skulle jag vara väldigt tacksam!

Jag har under några veckor ofta drömt om död. Oftast är det jag som är mördaren. Vi slåss med knivar, jag blir stucken flera gånger men vinner alltid. Det är ofta vi vattnet, så dom drar ner mig. Dom jag slåss mot kommer oftast inte från den här världen. Ibland försöker jag rädda någon jag håller kär, och ibland imponera. Ofta står min familj och kollar utan att bry sig.

Usch…det här lät ju jätteknäppt!

Men jag drömmer det så ofta att jag tacksamt tar emot ett svar!

AnettaK
0

Tack choklad det stämmer mycket i det du säger. Själv har jag inte tänkt på det. Fick rysningar när jag läste dit svar. Wow tack för svaret du är jätte duktig tycker jag. Skrattande

Sandidra
0

Återkommande dröm är om hissar.

Går in i hiss och kommer ut på andra ställen. En gång trillade hela hissen ner. Vart ej skadad. Kan komma ut i landskap eller i affärer eller hem. Kliver inte in i hissen på samma ställe hela tiden. Ibland åker jag själ, ibland med främande personer.

Drömer ofta även om toaletter. Att de inte finns dörrar och att de är smutsiga.

Choklad
0

hörni..jag stoppar idag…måste vilaGladåterkommer Cool

U R us

annalina
0

Tack snälla Choklad för din tolkning!

Jag bir så glad och lättad av den!

Du är så duktig och så rar som ger dig tid med oss "drömmare"!

Kramar!

Annalina

shareza
0

snälla choklad!1 kan du inte vara snäll att försöka tolka min dröm.mvh shareza

Choklad
0

# 78 Jo..du får vänta lite till…det händer omtumlande saker med mig just nu…jag återkommer…

U R us

shareza
0

tack snälla du!! ursäkta att jag stressade på dej,,är ny här och var inte säker på att min fråga nått fram.mvh sharezaSkäms

Choklad
0

jo..men det är bra att du säger till…kan hända att jag missar också, när tråden blir för lång…

U R us

Jinaum
0

Oj.. finns mycket jag önskar du kunde tolka då :/ Men kan väl ta det mest förbryllande då.

Ibland mellan varven drömmer jag att jag står, men ändå svävar. Svårt att förklara. Men så sträcker jag ut en hand och över/framför står någon. Men jag kan inte se vem det är. Som att jag försöker sträcka mig efter denna personen. Så ändras vinkeln och jag står nu platt på fötterna medens denna svävar något som ovanför men ändå inte. Ansiktet är skuggat och denne sträcker båda sina händer mot mig. Men jag kan inte nå och faller plöstligt bakåt. Sedan drömmer jag något helt annat.

Finns dock en annan version till denna drömmen men jag vet inte om den är lika relevant. Då det bara var ett kort senario före det vanliga.

Jinaum
0

Oj.. finns mycket jag önskar du kunde tolka då :/ Men kan väl ta det mest förbryllande då.

Ibland mellan varven drömmer jag att jag står, men ändå svävar. Svårt att förklara. Men så sträcker jag ut en hand och över/framför står någon. Men jag kan inte se vem det är. Som att jag försöker sträcka mig efter denna personen. Så ändras vinkeln och jag står nu platt på fötterna medens denna svävar något som ovanför men ändå inte. Ansiktet är skuggat och denne sträcker båda sina händer mot mig. Men jag kan inte nå och faller plöstligt bakåt. Sedan drömmer jag något helt annat.

Finns dock en annan version till denna drömmen men jag vet inte om den är lika relevant. Då det bara var ett kort senario före det vanliga.

[rore]
0

Hej igen chokald!

Jag kom att tänka på en dröm som jag ofta drömde som tonåring.

Kommer egentligen inte ihåg så mycket mer än att den väckte rädsla inom mig.

I själva drömmen ser jag fotbolls planen (grus plan) genom vardagsrums fönstret.

Jag smyger dit för att titta ut. Jag vill själv inte bli sedd för jag vet att det finns någonting där ute som skrämmer mig.

På fotbollsplanan har "de" Ritat ett stort pentagram, och i varje spets utav stjärnan, står det huv beklädda "väsen" med ansiktena vridna mot mig.

När jag vaknar ur drömmen, pirrar det i skinnet så känslan utav att någon finns där och snart tar på mig, gjorde mig livrädd.

Denna dröm återkom under lång tid,

Mads
0

Idag är det svårt att beskriva nattens dröm för den innehöll mycket och jag minns bara bitvis, den var heller inte sammanhängande.

Drömde om hajar, hammarhaj samt vithaj. Hammarhajarna var snälla, vithajen inte. Jag dök och simmade med dessa samt flydde under vatten, var under vatten hela tiden.

Sen hoppar jag från en klippa för någon/några jagar mig och flyr igen under vatten. Minns att jag kämpar för att lyckas hålla andan länge.

Sen är jag vid ett stort fält med åkrar/ängar och kullar runt omkring. En massa bilar finna överallt för att kunna komma och rädda mig om de måste när jag ska gå in i ett litet hus som står mitt i allt detta…

Mycket, mycket märklig dröm som påminde om nån film…

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

# 70

För det första; du har starka känslor inom dig och en kreativ kraft.

Dina energier samarbetar i ett rikt flöde och det är bra. Men du skäms lite ändå..en känsla av att något är fel …vem är det som styr egentligen för du åker bara med i livets flöde, en aspekt av dig som du inte riktigt känner och du låter henne styra..den känslan som får dig att skämmas och tveka är den som bestämmer just nu. Du stänger dina flöden och du står inte upp för dig själv.

Du kanske inte ska ge bort så mycket av din praktiska sida? En kamp pågår inom dig som du inte vill erkänna…

Här finns mycket mer bakom än man först ser..en djupdykning i ditt inre skulle nog vara en bra sak..

Kram

Laila

U R us

molly57
0

En liten undran bara. Under dom senaste nätter har det varit många människor i mina drömmar.Här om kvällen var jag på en större tillställning(fest) Blev dock lite ledsen,när ingen la' märke till mig.Var liksom "osynlig" på slut av drömmen blev jag knuffad ut ur ett fönster:klara dig (kom inte i håg,om det var en medveten handling eller om det var en olycka). Även i natt var det många människor i min dröm,tror att jag här var på en tillställning av något slag.

Jag brukar inte ha fullt så många i min drömmar. Så har drömmar med många människor någon speciell innebörd?

kram Åsa

Choklad
0

# 71 Vågar jag mig på denna dröm tro?Obestämd

Du ser genom gamla händelser, ditt liv och dina upplevelser skuggas av det som har hänt. men där finns kärlek . Något som blev påbörjat blev inte fullföljt, du avbröt något som du borde ha ha fortsatt med.men det nya färdas ändå med dig i livet just nu. Det kommer att ge dig balans och ledarskap, om du inte redan har det. Du vördar det gamla, men vill inte gå vidare, jag ser att du kommer att bygga upp någor nytt trots allt ur detta, men ändå stanna kvar i det.

Jag ser kommunikation (mobilen) dags att börja behandla det som ligger och hindrar.Du är beskyddad, eller du gömmer dig bakom ett rosa skimmer…

blomman är ditt minne, det som du håller kärt och vill bevara.

Jag ser att du klarar allt du företar dig, för du tar bort det skydd som hindrar dig att se klart.

Resultatet jag får fram är; ditt barn är med dig i allt du gör. Men du ser inte henne utan gömmer dig bakom ett rosa skimmer, samtidigt som det är det som sammanbinder er, rosa är kärlekens färg

Den vita blomman är ditt minne som du håller kärt.  Hela tiden en n y början..allt bara visar nytt…väldigt starkt

U R us

Choklad
0

# 73 Du kämpar …har många känslor att handskas med, kniven är ett vapen som du försöker beskydda dig med ..du dödar de aspekter ( sidor)av dig själv som du inte behöver längre. Det verkar vara ett kaos inom dig dig just nu, men kom ihåg att ur kaos kommer det harmoni. Det är döden som betyder nya aspekter av dig själv, de är ännu främmande för dig och du vill inte acceptera dem, du vill mörda den den delen av dig själv. Varför?

Ta emot det nya som kommer så lugnar kaoset ner sig och du kommer att må bra, kämpa inte emot så hårt.

Kniven är silvrig?  Silver betyder glädje, skratt, du ska skratta mer och se  livet från den ljusa sidan. Jag ser en röd ros också, fast du inte sagt något om det, men en ros kan betyda kärlek och passion. Trohet. Vad är det du tvivlar på?

U R us

Choklad
0

# 75 Den där hissen…du utforskar dina inre världar, var uppmärksam på hur landskapet eller rummen ser ut där du "landar"

Förmodligen så nådde du den absoluta botten när du kraschade, eller så hade du för bråttom …eller så behöver du stärka banden till ditt inre så att du kan se mera…

Toaletter är ju ställen där man gör sig av med det som kroppen inte behöver längre..vill du slänga bort allt inre skräp men känner att du vill göra det i hemlighet? Jag tror att du känner dig uttittad, du vill ha ett eget rum där du kan tänka över dina känslor och bekymmer för att sedan göra dig av med dem, det passar bra ihop med hissen där du utforskar dina inre världar…jättebra! Fortsätt så..men bered dig på att få jobba lite..Tungan ute

U R us

Choklad
0

# 83..Förvånad Är du säker på att detta är en dröm? Jag undrar lite över den andra drömmen? Kanske man kan få lite hjälp av outgrundlig här?Eller någon som haft en uku?

U R us

Choklad
0

# 84..är du riktigt säker på att jag behöver tolka den? Är det inte uppenbart vad de ville?

Gruset betyder att en förändring är på väg, men i beskydd av pentagrammet och du är rädd för det okända därute i de andra världarna..du kan se genom världarna, till de "osynliga" de väntar på dig..Kan förstå att du blev rädd..men var inte detSkrattandeCool

U R us

[rore]
0

#92.

Jag skrev ner denna dröm innan min polett föll ner Skäms

Då var jag riktigt rädd, men nu har rädslan gått o gömt sigTungan uteSkrattande

Choklad
0

# 85 I min bok står det att hajen kan vara ett varsel om fara, men jag känner lite annorlunda…mera att du ska se var dina verkliga vänner är? I boken står också att man kan ha en dold rädsla för något…du befinner dig i vatten och det är lugnt..du befinner dig på för djupt vatten? Har du tagit dig vatten över huvudet? Ge dig tid att andas.

I de lugna vattnen finns de största fiskarna..Ja det är nog något du ska vara uppmärksam på här..och de som verkar vara "farliga" är egentligen snälla…detta begriper inte jag allsObestämd

En klippa är någon som stöttar och gör dig trygg..du hoppar nu och tar chansen att utmana dina rädslor! Kan det stämma?

Här kan du nu välja..efter att ha utmanat ödet..( det finns en säkerhetslina )så finns det det som nu börjar växa inom dig, och du byter "skal" och även innehåll, "personlighet"..ditt nya liv väntar..undrar vilken "bil" du väljer..

U R us

Choklad
0

# 87 Att du blev knuffad ut genom en ruta kan betyda att du knuffas in i en annnan värld…men du vill inte synas, varför? Du kommer in i den andra världen utan att du vill det egentlgen, kanske därför du vill vara osynlig? Känner du dig obetydlig? Gör inte det!

jag tror att de många människorna är aspekter av dig själv som du inte behöver längre..och att du bryter dig loss på ett medvetet sätt.

En folksamling kan också betyda att man känner sig delaktig i något som är större än en själv

U R us

Jinaum
0

#91 haft den flera gånger sedan jag varit tolv. Gör mig lite förundrad.

Ja så att säga. Den tidigare drömmen som jag bara fått en gång eller så är att jag har mitt huvud mot någons bröst. Alltså är kramad av någon. Sedan samma senario igen bara avklippt fårn att jag blir kramad så startar det med att jag försöker nå denna personen. Väldigt konfust.

Jag hade även denna drömmen när min bästa vän tog livet av sig. Dock slutade allt med att jag ramlade ned och skulle bränna inne och personen försökte hjälpa mig på alla sätt den kunde men lyckades inte. Någon tår från denne minns jag med.

Men båda sist nämnda har bara hänt ungefär en gång. Det övriga är precis som vanligt. Har denna drömmen ibland, kan inte påstå någon vis tid på året eller månad. Det bara kommer ibland.

En uku?

mona43
0

Jag skrev detta inlägg, skulle kanske ha satt det här i stället? Glad

En osäker kung

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Bumbisen
0

Tack för din tolkning av #70!

Stämmer nog att jag är lite rädd för vad folk ska tycka/tänka om vissa saker, därför följer jag kanske strömmen ibland!  Skäms

Jenkan85
0

Hej Choklad! Drömmer ju så fruktansvärt mycket, ungefär fem drömmar varje natt som jag minns så väl! Så jag passar på att fråga om en till :)

Drömde att jag skulle föda mitt tredje barn (har två pojkar) och under själva förlossningen så upplever jag ingen direkt smärta. Och jag ser hur min bebis näst intill "pluppar" ut. Jag va så överlycklig och kände att nu kan jag ju föda hur många barn som helst, eftersom att min smärta försvann efter andra barnet :) När bebisen var ute, såg han precis ut som min yngsta son på 10 månader fast mindre!

Jag har haft två normala förlossningar tidigare, men har ändå upplevt ögonblicken som skräcken själv innan det varit färdigt!

Kramar till dig :)

snurro89
0

Jag drömde om att Jag var med några jag kände, på ett slags museum, det var ett par japaner som villle ta foton med mig hela tiden, och dem var jämt jättechockade över saker dem aldrig sett eftersom dem har så lite semester, Haha har denna dröm någon betydelse?

snurro89
0

Jag drömde om att Jag var med några jag kände, på ett slags museum, det var ett par japaner som villle ta foton med mig hela tiden, och dem var jämt jättechockade över saker dem aldrig sett eftersom dem har så lite semester, Haha har denna dröm någon betydelse?

kali
0

Choklad,Du får gärna tolka dessa två drömmar åt mig om du lust och ork. 

Härom natten var drömmen:Jag träffade på min arb.kollega som berättade att hon just gift sig med min farbror och att dom skulle ha barn i maj 2010 

Min dröm inatt handlade om att jag blev sekreterare åt Mona Sahlin på ett miljömöte…..Efter mötet visade hon mig runt i sagerska palatset för hon tyckte att jag var en så bra sekreterare…..

Kram Katarina

Cornish-rex
0

Tack för allt, det var oerhört snällt!

Är så tacksam!  

Om jag ska vara ärlig så stämmer det mesta… Du öppnade mina ögon,Tack.

Thyra4
0

Hej Choklad! Ser att Du är flitigt anlitad, men om Du har tid och lust, så kan Du få tyda den här drömmen åt mej.

Jag drömde att det var något med mitt hår, band i en massa trådar och så kom det att klia så vansinnigt och jag kliade och kliade och kände att jag förstörde de här trådarna, som jag hade knutit in i hårtet, men när jag tittade på mina fingrar så var de fulla av något grovt mjölaktigt och det rörde sig i detta. Tog fram uppslagsböcker och kom fram till att det var huvudlöss. Då ordnade det sig, men sen skulle jag låna toaletten av en släkting och gick in där. Toalettringen var skitig, så jag fick städa först och då upptäcker jag att toan var i samma plan som golvet. Hur skulle jag då göra?? Där vet jag inte hur det gick.

Tack på förhand/Ninni

Choklad
0

# 104 Menar du att själva sitsen och allt var nersänkt i golvet? Förvånad..isåfall kan det betyda att du ska börja om igen…toalett är något där vi gör oss av med skräp som vi inte behöver längre.jag tror att du känner dig överväldigad av andras skräp, och att du inte kan få någon avslutning på det..du kämpar och kämpar, jag tror att det finns de som utnyttjar dig?Något stjäl din kraft så mycket att du inte kan få kontakt med  ditt inre..tror det har med att göra med din andekontakt, dina kraftlinjer är intrasslade och du finner inte din sanna väg så länge du har de som utnyttjar dig.Du borde tänka på dig själv mycket mer…och..jag tänker att detta hindrar även andevärlden att få kontakt med dig. Och att du även har för bråttom att se in i andevärlden, allt har sin tid. Gör dig av med gammalt skräp förstGlad

U R us

snurro89
0

du svarade, på thyra innan mig fast, jag skrev långt innan henne aja… :/

mona43
0

Har du tid att tolka min dröm också på #97? Choklad, du är så jätteduktig Glad

"Ingen är felfri"

Choklad
0

# 106 och #107  hmm ja förlåt…men ibland blir det så, inte illa ment alls, jag är på gång nu…

U R us

snurro89
0

Nej jag förstår,tack ändå…

Hur tolkar du drömmarna?

mona43
0

Ingen fara alls Glad

"Ingen är felfri"

Choklad
0

Om ni vill veta hur jag gör när jag tolkar så gå in på Andlig utveckling och läs där…det finns i Övrigt Glad

U R us

mona43
0

Okej Glad

"Ingen är felfri"

shareza
0

tack snälla choklad för din tolkning,,och det stämmer bra allt vad du skrev.kram/shareza

Choklad
0

Nu börjar tråden bli lång, så om jag missar någon så får ni säga till…jag tar några drömmar imorgon …

U R us

madeilene87
0

Hej Choklad!

Igår natt hade jag en ovanlig dröm. Jag drömde om mormor, farmor och farfar. Det är inte så ovanligt. Brukar drömma om dem och även fast alla är döda så vet jag om det i drömmarna också. Denna gång satt vi i ett rum och jag satt och pratade med alla tre. Tittar på farfar och han har på sig ett stort halsband med en pingvin på. Vill verkligen minnas att det var en pingvin på den. Googlade lite och det är faktiskt inte vanligt alls att man drömmer om pingviner. Känslan jag hade över halsbandet när jag vaknade var att jag skulle minnas det där halsbandet av någon anledning. Har pratat med pappa om det och han kan inte komma på något om vad det skulle betyda. Vad tror du?

sen en annan sak som hände i samma dröm. Jag skulle prata med mormor men då visade hon mig en hög med kort som låg på golvet som jag kikade på. En massa kort på folk som jag inte kommer ihåg nu vilka det var förutom det översta. Det var ett kort på mig när jag hade en lång röd/rosa/cerice klänning och uppsatt hår och jag var smal, eller ja smalare liksom. Det är inte ett kort från när mormor levde för då var jag bara 12-13 år och det där kortet var i framtiden. Betyder det där kortet något eller är det bara något knas i drömmen? För hon ville verkligen visa mig det där kortet.

ja lite långt kanske men hoppas du har någon åsikt om detta :)

Cuyi
0

intressant tråd. Om jag drömmer något underligt ska jag lägga ut den här

[dcpower]
0

jag säger FYFASEN va den här tråden e intressant å läsa om vill jag lova, inte bara intressant läsning utan man lär sig ju lite oxå å så vill jag tacka choklad att hon starta den här tråden å alla inblandade att ni vill få era drömmar tolkade bamse kram från dcpower som ser fram emot mera drömtydningar man kan läsa om här

Choklad
0

U R us

mona43
0

Tack choklad för jättebra tolkning, du är jätteduktig, håller med dej dcpower, det är verkligen intressant att läsa om drömtydningarna och man lär sej så jättemycket också Glad

"Ingen är felfri"

Choklad
0

# 99 Något nytt kommer att ske i ditt liv, som har med sinne kropp och själ att göra, samarbete, något som du ger ut detta roar dig och du gör det med lätthet. En upprepning av det som redan har skett förut ..en uppgradering av något slag?

U R us

millam
0

Hej Choklad, Millam igen..inget viktigt, men konstigt. Själv hade en katt tror jag det var på armen, en annan på golvet, skulle sätta mig på en gammalgs utedass, högt högt upp-inga trappor. Tittade till vänster, och fick se det mest mgnifika syn jag sett!

Fönstret var öppet, en man med skägg stod där, o alla vackra små fåglar i mest blå nyanser samlades i en perfekt halvcirkel runt hans huvud, ca en meter ifrån honom..De måste varit närmare 100 st, som om de väntade på att han skulle säga nåt. Bara stirrade, bilden var så tydlig, och så ovanligt vackert.

Sen kom en anna och ville ha min plats på "hålet", och jag lämnade platsen med oförrättat ärende och gick för att och ta hand om min andra katt också på golvet. Vet inte hur jag kom dit..

Visst var det kul? Men fåglarna var sååå vackra..och många…

kramar till dig

Choklad
0

Tack dcpower! Glad

U R us

Choklad
0

# 100 Museum är ett ställe i ditt inre där du lagrar gamla minnen, antika saker och händelser, släkten som kommit och gått. Kan vara dina reikarnationer som dyker upp som främlingar och du behöver minnas dem och se om minnena kan hjälpa dig vidare i ditt liv. Ta dig tid att minnas alla kloka råd som du har fått ..och ta dig även tid att se in i din historia i livet så får du nytta och glädje av dem..minns dem i ditt hjärtaGlad

U R us

Choklad
0

# 102…Du har nu uppnått ett samarbete med dina energier och det kommer att få ett resultat där det är en bra balans av ledarskap som innefattar något nytt i ditt liv. Mona Sahlin är socialdemokrat, det betyder solidaritet …det Sagerska palatset är din nya boning inom dig själv, så ser du ut i ditt inre när du uppnått detta samarbete ….

U R us

kali
0

Choklad, detta låter väldigt spännande….                            

Tack för att du tolkade mina drömmar

Kram Katarina

snurro89
0

#123 tack de stämde nog ganska bra,

[Myy2000]
0

Nu kommer jag med en dröm igen…Flört

Jag drömde precis att jag höll på att annordna ett uppror inne på ett tyskt förintelseläger. Jag delade ut kommunikations manicker till personer som hade de egenskaper och kunskaper som behövdes för att hjälpa till att organisera en motattack. Jag kände ångest över att de som jag "anlitat" kanske skulle bli avslöjade och dödade. Jag vaknade när jag försökte hjälpa en annan fånge genom en säkerhetskontroll, där det stod en kvinna med en schäferhund och en man med någon slags avläsningsutrustning.

Uhu, vad kan man utröna av detta.Obestämd

Choklad
0

Nu stoppar jag här för denna gången med drömtydningen…men jag kommer att tyda de drömmar som finns ovan här…skriv ner era drömmar i en bok som ni har bredvid sängen, och skaffa en drömtydarbok som stöd, men inte som ett måste, att det absolut är den betydelsen av det ni drömt om…gå på er egen känsla..den enda som kan tolka din dröm är du…Glad

U R us

Choklad
0

# 115  En pingvin är extremt uthållig en kämpe som står emot allt som den egentligen inte ska.

Antingen reperesenterar dina mor och farföräldrar dina tre sinnen, sinne, kropp och själ de talar till dig nu och du bör lyssna..eller; och detta tror jag mest på, att det verkligen är dina moroch farföräldrar som kommer till dig i drömmen ..(eller så är det båda alternativen att de säger att du ska lyssna och samarbeta ).

Du äger en extrem styrka, samla den nu. Se saker och ting för vad de är, och minns din barndom med kärlek och inte på  så stort allvar.

Något nytt  som har med kärlek att kommer i din väg….ta emot det..

U R us

Choklad
0

# 121  Jag tror att du inte med att göra dig av med ditt eget inre skräp, du låter andras behov komma i första hand…

Katterna representerar dina mystsiska sidor och andlighet, fåglarna din frihet, mannen är kanske din guide? han ville säga att du ska sätta dig själv först och göra det du mår bäst av..då kommer halvcirkeln att bli hel..

vilken härlig dröm..iallafalll det med mannen och fåglarna..

U R us

Choklad
0

# 115 Jag tror att det även kan betyda att du har mycket starkt band med din farfar….kan det vara så att han vill säga dig något? att du ska lyssna på vad han vill säga?

U R us

millam
0

Choklad, du är duktig i drömtydning!

Tusen kramar

Choklad
0

# 132 Tack!Glad

U R us

madeilene87
0

tack så mkt för  din tolkning. Det kan nog stämma :)

Choklad
0

# 134 Vassego!Glad

U R us

Elta
0

Jag har varit medlem här ett tag men bara läst, aldrig skrivit. Nu hade jag en mycket obehaglig dröm härom natten. När jag nu såg denna tråden måste jag bara se om det är något du kan hjälpa mig med att förstå. Jag hade nämligen även en dröm som barn och känslan av panik och att ingen ville hjälpa mig var exakt det samma som jag kännde i denna dröm.

Jag var ute vid havet med min äldste son som är sex år. Han satt i vagn (vilket han ju inte gör längre annars). Det var ebb så vi var en bit ut på den torrlagda havsbottnen. Nästa moment hade jag lämnat stranden och min son. När jag insåg att han var kvar ute vid havet och att vattnet börjat stiga skulle jag skynda mig ut för att hämta honom. Jag letade och letade men kunde inte hitta tillbaka till havet. Jag började få panik och bad människor längst vägen om hjälp men ingen brydde sig utan fortsatte med sitt eget helt lungt. Sen vaknade jag med ett ryck.

När jag var barn hade jag ofta samma dröm om och om igen. Då blev jag jagad av stora amöbaliknande gubbar samtidigt som jag var av med mina föräldrar. Jag sprang och letade efter dom och jag hörde att dom svarade mig men kunde aldrig se dom. Trotoaren jag sprang på hade stora betongplattor och när jag sprang så sjönk plattorna undan under mina fötter.

Jag minns sällan mina drömmar men dom här sitter kvar.

Tacksam om du vill hjälpa mig med en förklaring

Chiquitaa
0

hej hej! skulle behöva hjälp med en dröm … :

jag min mamma och min moster var i en skog, den var inte ''läskig'' om du förstår, utan den var ljus. Sen kom min mosters hund Kim springande mot oss, Kim är dör nu men när jag var liten ÄLSKADE jag honom såå mycket. När Kim kom mot oss satte jag mej ner på huk, han kom fram till mej och satte sej ner framför mej. Jag klappade honom på huvet och han var så snäll, helt plötslig började han visa tänderna och hans ögon blev gula jag blev jätte rädd och skrek till min moster och min mamma, men dom brydde sej inte dom bara stod där, som om dom inte hörde mej … tillslut slog jag till Kim ( skulle aldrig ha gjort det nu i verkligeheten ) men han reagerade inte han bet mej inte utan bara satt där och stirrade rakt in i mina ögon. Jag blev verkligen skrämd av den drömmen och vill gärna veta vad den betydde! Tack på förhand

shareza
0

Glad/hej igen choklad!! du tolkade min dröm för bara ett litet tag sedan,och det var så slående,så nu kommer jag med en drö jag hade natten till fredag ,,var på något kalas,där jag träffade ett ex,,och han hade förlovat sej,hela hans familj var där och även en god vän till mej som jag inte träffat på snart 30 år,,hon och en släkting till mitt ex bad mej prata med honnom och bryta upp sin förlovning,för flickan han var förlovad med var bara 14 år,han själv 50 år,när jag först pratade med honnom blev han arg,,men när jag talade om hur gammal hans flickvän var så tackade han mej,,jag gick in i ett rum och skulle hämta något(vet inte vad),,då hittade jag en ask som dom hade haft ringarna i och ett inslaget paket på golvet,,paket som var avsett till mitt ex flickvän,stoppade jag i min väska och gömde,,ville behålla det.snälla choklad kan du tolka denna helt tokiga dröm?varför drömmer jag alltid om sådana konstiga saker,som knappt är relevanta? kram/shareza

turnit69
0

Hej

Jag har de senaste nätterna drömt om spädbarn. Inte mina spädbarn, utan ngn annans som jag fått ta hand om. Vad betyder dessa drömmar??

Vore tacksam för svar.

Thyra4
0

Hej igen Choklad

Ibland får jag konstiga drömmar, som den i förrgårnatt. Jag är i verkligheten gift och vi gifte oss ute på en strand för 15 år sedan.

I drömmen skulle vi gifta oss en gång till MEN den här gången i kyrkan och det var grannkyrkan. Min mamma(nu död, men skräddare i sitt yrke) skulle ordna brudklänningen, men det fanns ingen den dagen då vi skulle gifta. Ej heller hade maken ordnat någon brudbukett. Jag skulle smörja in ansikten med någon creme, och fick så mycket på händerna, att även håret blev insmort. Då var jag tvungen att tvätta håret också. Tiden gick och jag förstod att vi hade tidsbrist. Vi åkte till en bekant i grannsocknen och jag fick låna en kjol av frun. Väl framme i kyrkan (minst en halvtimme för sent) fick jag se att kjolen var sydd av ett blekt och ett oblekt lila tyg. Detta kunde jag bara inte acceptera, så min väninna cyklade hem för att hämta något annat. Hon kom tillbaka med drängens jobbarbyxor!!! Det blev inget bröllop.

Hur skall jag tolka detta?? Eller Du närmare bestämt.Flört

Stj3rnfallet
0

Jag hade en dröm för ca 2 veckor sedan som jag undrar vad den betyder..

Jag drömde att jag och min sambo hade 3 små barn och vi lämnade dem hos mina föräldrar för att vi skulle till husvagnen en sväng, bara över dagen. Väl där möter vi en kvinna som behöver hjälp och jag kände på mig att något inte stämde med kvinnan. Hon bad oss om hjälp och jag ville inte hjälpa henne, men min sambo ville det. Till slut gick jag med på att hjälpa henne. Hon kidnappade oss och tog med oss till något ställe där hon hade slavarbetare. Vi försökte rymma där ifrån och blev uttäckta av städerskorna och jag tänkte när de upptäckte os "Vi kommer aldrig mer få se våra barn". Sedan vaknade jag.

Lite konstig dröm kanske, men någon som vet vad den har för mening?

lolloann
0

För ca 2 veckor sedan så drömde jag under en vecka ungefär om en speciell person. Han ropade på hjälp i en dröm, i en annan ropade han att han älskade mig, och i en så skickade han ett långt sms som jag hann läsa halva av innan jag vaknade. Men jag var inte upprörd eller ledsen av sms:et jag läste utan mest förbannad för att jag inte fick läsa hela. Av de här drömmarna är det inget mer jag kommer ihåg av.

Jag har funderat över varför han var med i drömmarna så intensivt under en kort period, jag brukar sällan drömma om honom som jag kommer ihåg iallafall.

Jag hade nyligen köpt en bok med tillhörande runkort och jag hade påsen med korten under kudden. Kan det ha varit dom som gjorde att drömmarna blev så intensiva?

Går det att tyda något av drömmarna fast de inte är så sammanhängande så är jag tacksam för svar.

Kramar.

shareza
0

hej choklad!! förstår att det tar på dina krafter av alla drö-tolkningar,,,,men om du skulle orka igen,,,vill du då försöka tolka min dröm som jag skrev om 18/7,,du har tolkat åt mej innan och det var ganska klockrent.kram/sharezaSkrattande

Happyspirit
0

Hahaha! Choklad, det ser ut som du har fått fullt upp med drömtolkningar här. <3

molly57
0

# 144

Men så är hon otroligt duktig ocksåSkrattande

Happyspirit
0

#145 Jaaa, det måste jag hålla med om <3 :))

steelskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag drömmde en väldigt konstig sak när jag var liten.

Jag var vid ett industri område, en liten fyrkant som var omringad av höga tegelmurar,rör,och andra saker som hör till fabriker…
jag är ca. 6 år och står där och kan inte komma ut. Plötsligt börjar en stor hopp borg med en clown (som ser väldigt skade glad ut) på blåsas upp ur ett hål . Jag börjar klättra upp för en vägg efter som annars skulle jag ju bli kvävd av denn stora hopp borgen.när jag klättrat ett tag kommer jag in i en smal springa där jag tänker att är säker. Jag sitter brevid en gammal dags vatten ventil.  Allting känns väldigt stort. och jag pytte liten..

Plötsligt blåses borgen upp mera och ögat på clownen kommer precis i springan , så att de rå stirrar på mig. Jag hör en röst som skrattar och borgen blir större och stööre . Den trängs in i springan mot mig och Jag tränger mig längre in.

Jag ser min pappa stå uppe på mur kanten och ropa på mig.. Men jag kommer inte bort och kvävs till döden…

I verkliga livet

För ett tag sedan hade jag vattkoppor och väldigt hög feber..då fick jag liknande hallucinasioner . Jag var liten och allt var jääte stort. När jag sov där på soffan var mina ögon helt röda och öppna … Jag skrek nej , nej I flera timmar. Jag vaknade gråtandes ochh skulle gå på toa.. Där satt en enorm tant och skrattade precis som clownen gjort och trängde in mig och kvävde mmmig.. Jag var vaken vid tillfället och kännde en strypande kännsla. och fick inge luft på ca. 30 sek. Efter det blevallt lugnt igen….

Hoppas detta räcker..

bild på min sjukdomm :/ ( ungefär med så mkt öppna ögon sov jag och skrek, min mamma var livrädd )

Loa-bg
0

Första gången jag är inne på Övernaturligt! Väldigt intressant tråd (: Jag undrar om Choklad har lust att tyda en dröm jag hade för ungefär en vecka sedan, kan inte släppa den.

Jag drömde att jag såg andar/spöken eller vad man vill kalla det. Allt utspelades här hemma och ingen annan såg dom än jag. De kom från olika nationer och var väldigt många, de kom och gick. Jag kommer speciellt ihåg ett "spöke" som stod på ett särskilt ställe på vård gård, han hade en huva och jag kunde inte se hans ansikte. Han var inte alltid där utan dök upp ibland, men han rörde sig inte och gjorde inget. Hela drömmen igenom var jag vettskrämd och bönade och bad att jag inte ville vara med om det, jag skrek och grät.

Skulle bli jättetacksam om detta går att tyda, tycker det är jätteobehagligt. Har tidigare drömt små drömmar om att jag kan se "spöken".

Tiana
0

Funderar på en dröm jag hade härom veckan. I drömmen träffade jag mitt ex, och blev glad över att se honom. Vi skildes även åt utan att jag blev ledsen. Det vara bara en rofylld känsla över det hela.

Det jag funderar över är om detta har något med mina nya värderingar att göra? Har gjort en del livsval den senaste tiden nämligen.

sabinabergstedt
0

Hej!

För några veckor sen så drömde jag en underlig dröm.

Den börjar med att min lillasyster (3 år yngre än jag) ringer mig och säger att hon behöver hämtas i Skutskär (min sambo kommer därifrån, vi är från uppsala och bor här nu), så jag hoppar upp på min cykel och cyklar dit för att hämta henne, jag cyklar och hon får springa tillbaka :p

Vi kommer sen fram till porten till mitt lägenhetshus, och där utanför står det ett gäng fulla killar. En av killarna (som är en kompis till en kille som jag datade för ca 4 år sen..) kliver fram och försöker kyssa mig. Jag sliter mig loss och går in i lägenheten. Jag, min sambo och min syster sätter oss sen på balkongen och pratar och då ser den här killen min sambo och tar fram en pilbåge och försöker skjuta honom.

Vi springer tillbaka in i lägenheten, och då är lägenheten helt plötsligt den som jag bodde i tills jag var 13 (där min mormor och morfar bor i dagsläget), killen blir helt plötsligt en okänd latinokille och han har nu en asiatisk flickvän som är med honom. Jag är nu självi lägenheten och dom bryter sig in och ska mörda mig!

Vi springer runt i olika rum och jag blir jagad, till slut så lyckas flickvännen hitta mig inne i badrummet, men jag är då förberedd och har en strumpsticka i handen. Jag tar ett grepp om hennes hals och drar fram henne till badkaret och sticker strumpstickan i halsen på henne, det forsar ned blod i badkaret (i drömmen så tänkte jag att det är bäst om jag ställer mig över badkaret så det inte blir smutsigt på golvet..) och till slut blir hon livlös och då lägger jag henne i badkaret som är fyllt med blod.

Sen ger jag mig ut igen och är nu livrädd att killen ska se att jag har dödat hans tjej! Jag springer ut i trapphuset (som nu är "mitt" trapphus) och gömmer mig utanför dörren till vinden. Från min lägenhet hör jag att någon säger till någon annan att killen som försöker döda mig har blivit tillfångatagen. jag andas ut och går ner till lägenheten. När jag kommer dit visar det sig att det var han själv som hade sagt det och han står nu och väntar på mig och kastar sig över mig! Jag är livrädd och tar tag i honom och lyfter upp honom och dunkar hans huvud mot en av krokarna på vår hatthylla så huvudet spricker och fortsätter dunka tills han är död.

Det här är den sjukaste och mest obehagliga dröm jag har haft i hela mitt liv!

Kan du tyda den så vore jag väldigt tacksam, vill helst slippa sånnahär drömmar i framtiden :S

Zynell
0

Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig med en dröm jag hade härom natten.

Jag står i mitt vardagsrum och det är natt ute. En mild belysning finns i rummet. Jag står vid soffan och är rädd. Jag känner närvaron av en man, men jag kan inte se honom. Vet bara att han är där någonstans, osynlig, och det skrämmer mig. Hans auktoritära utstrålning skrämmer mig, men samtidigt tilltalar den mig! Trots min rädsla vill jag inte vakna. Jag ser mig hela tiden omkring i rummet och helt plötsligt sitter en lapp fast på en tavla. Den fanns inte där sekunden innan. Jag går fram till tavlan, tar lappen och läser: "Jag kommer." Jag tolkar det som om någon är på väg till mig. Sedan vaknar jag.

Tacksam för tolking. :))

Jinaum
0

Dock verkade de som om du inte kunde tolka min eller?

#83  och #96 ?

SusanneF
0

Så kul och lärorikt att läsa allas drömmar och tolkningar!

Drömmer mycket och oftast i starka symboler som gör det relativt lättolkat.

När jag känner mig hjälplös spyr jag upp mina tarmar i drömmen och försöker få hjälp att stoppa tillbaka dem och i natt drömde jag tex. att jag badade med skådespelerskan Megan fox, hon var naken men jag var klädd i en röd ulljacka. (Jag försöker att gå ner i vikt, Megan Fox, sagt att vara den vackraste kvinnan i världen just nu, ulljackan antar jag är min vikt).

Dock så har jag en dröm som skakade om mig såpass att jag var tvungen att skriva ner den och jag känner en sådan stark rädsla när jag tänker på den/den gör sig påmind att jag bara måste få en förklaring.

I drömmen bestämde jag mig för att gå upp (ur sängen. det är morgon/dag). En svart skugga springer förbi mig och vardagsrummet ligger fortfarande i mörker som om det vore natt. Jag försöker mantra Hare Krishna men jag kan inte tala. I badrummet sitter en vit labrador i handfatet och ser på mig. Alla speglar är försvunna, jag vet att den vita labradoren är en demon. Kan fortfarande inte mantra men jag kan säga "se vad du har gjort". (vet inte om jag säger detta till mig själv eller demonen) Fortsätter ut i köket tillsammans med demonen där allt är upprivet, toppen på diskbänken är bortplockad och står lutad mot stommen, ölflaskor och cigarettfimpar överallt, 70tals muggar i keramik från min barndom står balanserade på stommen av diskbänken.

Sen vaknar jag.

Låter inte speciellt hemskt men tror aldrig jag upplevt sådan skräck som i den drömmen, en skräck som kommer tillbaka något som är rätt ovanligt för mina drömmar.

Choklad, eller någon annan, har du något förslag på vad detta kan betyda?

/SusanneF

Choklad
0

Min dator har krånglat därför jag varit borta ett tag…jag tyder inte fler drömmar här i tråden….men om någon annan vill så är det helt ok för migGlad

U R us

[Sisa]
0

Jag har saknat Dej…

Kram Sisa

Choklad
0

Sisa..jag har saknat dig också..roligt att va tillbaka och kunna prata med dig igen Skrattande

U R us

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack detsamma…

isac
0

Får jag som lekman fråga vilken utbildning i psykologi har du gått? Jag menar drömtolkning är ju inte menat som DIN tolkning av en dröm utan den riktiga tolkningen är den viktiga.

Jag vill vara lite mot strömmen här då jag tycker atttolka andras dröm kan vara farligt om man inte är psykolog och inte sätter in egen tolkning i det.

[Sisa]
0

I min senaste tråd, skrev jag om en och annan "knäppgök"… Flört

Kram till Dej Choklad från Sisa

halvarsson1
0

I våras så drömde jag följande. Jag var inne i ett hus. Ägarna till huset sa att det spökade i huset. Vi gick upp en våning och när jag går förbi en dör som leder in till en stor klädgarderob så känner jag något. Jag öppnar dörren det är mörkt. Först blir jag rädd för jag känner något elakt/argt som svishar förbi. Men så är det någon som rycker i mitt byxben. Jag tittar ner och där står en liten pojke. Jag frågar vad han vill. Hälsa min mamma att jag mår bra säger han. Jag frågar vad han heter och han svarar (minns inte vad det var nu tyvärr). Sedan frågar jag vad hans mamma heter och han svarar på detta också det var Emelie tror jag. Han säger igen att jag skall hälsa att han mår bra och att hon inte skall vara ledsen och jag svarar att jag skall försöka. Han försvinner. Sedan kommer den arga känslan tillbaka. Jag kommer inte riktigt ihåg denna del men det är en äldre man som är arg över något. Jag vet att jag pratade med honom så han lugnade sig. Men när jag vaknade så mindes jag om denna pojke. Vad betyder detta eller var det så att jag hade kontakt med honom på riktigt i min dröm. Kom ihåg hans namn och mammans länge men visste inte hur jag skulle våga kontakta denna mamma om så nu var fallet att jag hittat henne. Tänk om man kontaktar någon och det inte stämmer man vill ju inte göra någon upprörd.

Uppskattar verkligen synpunkter och hjälp på detta /Marie

Choklad
0

# 158 Men duCool ..ge dig nu…..du har pm :at mig, räcker inte det? Jag är inte psykolog, NEJ, men jag tolkar drömmar..jag tror verkligen inte att någon härinne förväxlar riktig psykologi ( som ju är en mycket viktig djupdykning i människans sinne, och kräver många års utbildning och erfarenhet, vilket man inte har om man bara har läst det , eller hur? som du?Flört) med att tolka drömmar…

.jag hoppas verkligen inte att jag har misslett någon och att jag ändå, trots allt, fått någon att se lite ljusare på tillvaron och att en och annan har fått en lite Aha upplevelse…om du och ni andra läser i mitt allra första inlägg. (# 0 ) så ser ni…

Detta har ju inte med folk som har psykiska problem att göra, skulle inte falla mig in att leka med sånt jag inte kan klara av..men drömmarna förmedlar kontakt mellan sinne och kropp så att de kan samarbeta på ett bra sätt, och som psykolog vet du att kroppen inte klarar sig utan själen, mår den dåligt så ger det verkan i kroppen och tvärtom, har kroppen ont så har själen ont..

Jung var ju psykolog, så drömmar är viktiga för hälsan och det visste han, deras symboler kan vi alla lära oss att tolka….jag är bara tolkaren, drömmarna säger vad jag ska förmedla…och ibland får jag hjälp av den som sänt drömmen, om det nu är någon sådan med i det hela.

Det är allt.

Men du kan vara lugn..jag har slutat som du ser.

U R us

shareza
0

men hallå!!!! vad har psykolog med detta att göra?,,är förvisso själv bara mentalskötare,,,men det ingick ganska mycket psykologi bla,,,därför undrar jag hur du som frågade om choklad har utbildning i detta,kan fråga något så korkat,,,det finns människor som fått förmågor som vi andra tyvärr inte fått.acceptera detta

Choklad
0

Sisa och shareza tack!Glad

Marie…när jag läser din dröm så är det svårt att avgöra om det är en kontakt du har fått eller inte, men jag tror att det är en kontakt, och att du har blivit tillsänd symboler som man brukar få då. Jag tror att pojken har något som tillhör ditt liv, .det är inte lätt att förstå alla symboler ibland. Det kan vara så att du på något sätt kan ta kontakt med denna Emilie, och att pojken vet det, vänta och se om du träffar på henne…har du en äldre släkting som heter så?

U R us

[Sisa]
0

# 163

Jag tror på Dej…

Sisakram

Thyra4
0

Jag tror också på Dej. Kram/Ninni

Choklad
0

Tack ni är så snälla.Glad

U R us

[hilevij]
0

Hej, jag skulle vilja ha lite hjälp med drömtydning :] Sysslade för några år sen med detta väldigt flitigt och analyserade varenda natts dröm, men det glömdes bort, och det tog otroligt mycket kraft från mig. Däremot försöker jag alltid lagra mina drömmar i minnet genom att gå igenom dem på morgonen. Jag anser att mina drömmar är väldigt viktiga för mig.

Jo, inatt drömde jag mycket. Det första jag kom ihåg var att vi var på skolan och körde brännboll och av någon anledning sökte jag mig till ett litet gult hus och kröp in genom ett grönt fönstret där det verkade vara ett sorts kök. Där runt bordet satt två killar och en tjej som jag känner, men jag kan nu i efterhand inte komma ihåg vem den andra killen var, vilket är otroligt frustrerande! Det var även en grön dörr med en kvast för och jag tror den ledde ut till någon sorts korridor.

Här blir det lite "suddigt", jag tror att jag drömde en bit, vaknade, somnade om och fortsatte drömma. Eller helt enkelt drömde om en bit. I allafall har jag en känsla av att jag var ute i korridoren och att en kraftig man började jaga oss, dock ingen "spring" jakt. Men ja har en lite starkare känsla av att den starka mannen öppnade dörren och kvasten, som tydligen hade hållt fast dörrhandtaget, bröts av. Sen hoppade vi ut genom fönstret och sprang ut. Det var en otrolig lycka och vi hade nog startat någon sorts klubb, och kände plötsligt väldigt starka band till varandra. Sen sprang vi runt en knut och kom fram till brännbollsplanen igen, där en från klassen precis skulle skjuta.

Jag var så glad att vara tillbaka till min klass och även parallelklassen som stod i en kö lite längre bort, att jag direkt rusade mot en från klasen och kramade honom hårt, av någon anledning kände jag mig lite lustig emot att krama någon annan från klassen och sprang bort till parallel klassen där några av mina barndomsvänner stod (som jag fortfarande är nära) och kramade även dem hårt. Samtidigt visste jag att ingen hade någon aning om vilket äventyr jag hade varit på. Men, varför hade jag egentligen den känslan? Jag hade väll bara suttit i ett kök? Men känslorna var överväldande och jag drömde senare en fortsättning av denna drömmen, som är väldigt osammanhängande och förändrad, senare på morgon.

Jag hade i morse en stark känsla av frihet och självständighet, men även av äventyr och vänskap. Nu har jag bara en känsla av starkt obehag kvar, och det är därför jag gärna vill att någon läser av den åt mig :] Skicka gärna svar i pm! :)

Choklad
0

# 167 Jag ska snart iväg,

men snabbt kan jag se att du är på väg "hem" och att du kan öppna dörren om du tar bort kvasten. Vad står en kvast för? jag tänker på att det är något som ska sopas bort, och det finns ett gammalt ordsprå som dyker upp i mitt huvud nu, det är: Sopa rent innanför din egen innan du sopar andras"

Kan det vara så att innan du kommer hem, dvs kan finna dig själv, så ska du kanske gå djupare in i dig själv och se vad som hindrar dig att göra det du vill, att komma hem. När du gjort så är du fri att hoppa och känna denna glädje som det uppstår när man tar sig i in nya tillvaro.

Hoppas att det kan väcka lite tankar?Glad

U R us

tilja65
0

Inatt drömde jag om resande och vi (jag och familjen eller jag och mina elever) var tillbaka i hemmiljön igen. Det var vinter och jag och yngste sonen var ute och gick. Jag höll honom tätt intill mig hela tiden (antingen som trygghet för honom eller för mig) och det kändes bra att gå där. Det var ganska folktomt, men jag mötte några av mina elever som var på väg till en buss eller på väg ifrån den. Jag hälsade på dem men ville inte stanna för att prata, det kändes som om vi redan pratat färdigt. En av dem var lite tjurig och sa att det var tråkigt att komma tillbaka hem igen till en trångbodd lägenhet. De var många barn och vuxna som trängdes i samma lägenhet. Det var bättre att vara ute och resa tyckte han. Jag och sonen fortsatte vår promenad och plötsligt så halkade vi iväg på en riktigt brant iskana. Vi hade tur och fick stopp precis vid en brant. Nedanför fanns en damm/sjö som var frusen. Runt om på alla sidor var det brant. Jag blev medveten om att det var fler som låg runt om, sonen låg en bit till höger om mig och jag nådde inte fram till honom. Någon sa att det var tur att det gick så bra, att vi klarade oss. Då kom en man (det kändes som djävulen) hans hår var konstigt format på huvudet som stora kattöron ungefär. Han sa med övertygande röst att då skulle ni ha varit med (ett årtal som jag inte minns) för då var det en pojke som dött på detta sätt minsann. Just då blev jag medveten om branterna på den andra sidan och jag såg att det låg utslagna människor överallt på väg ner mot dammen. Jag vet inte om de var döda eller bara medvetslösa. Plötsligt hoppar eller ramlar min son ner mot dammen och hamnar i en vak. Djävulen är snabb där, men han avvaktar lite med att dra upp honom. Jag själv blir panikslagen och är på väg att hoppa efter. Jag förstår att jag i så fall kommer att hamna en bra bit ifrån sonen och att dammen kommer att spricka upp av min tyngd och att jag kommer att hamna i det iskalla vattnet. Just som jag är på väg att hoppa drar djävulen upp sonen. Sedan minns jag inget mer.

Choklad vad kan denna dröm betyda? Den gör mig alldeles förvirrad. 

Kram

/Tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

shareza
0

den som inte tror på dej,,behöver ju faktiskt inte läsa det heller,,,du tolkade en dröm för mej,,,och den var helt klockren,,,tyvärr har du inte tid att svara på allt,,,jag har lagt in ett par till för ett tag sedan,,,men jag kommer säkert tillbakaOskyldigkram shareza

[hilevij]
0

#168 det lät intressant, verkligen något jag ska klura på :] Tusen tack för hjälpen! :D

shareza
0

choklad,,,jag har ett inlägg om en dröm nr:138,,om du hinner o orkar vill du tolka den åt mej.tack på förhandGlad

halvarsson1
0

Hej Choklad!

Tack för ditt svar. Nej, jag har inte någon släkting som heter så vad jag vet. Du skrev "du har blivit tillsänd symboler som man brukar få då. Jag tror att pojken har något som tillhör ditt liv" kan du förklara detta mer förstår inte riktigt. Detta med att tyda drömar är inte riktigt min grej så jag är tacksam för alla tips om detta.

Undrar också om man vet när man drömmer "sanndrömmar". Har drömt flera drömmar som känts som "sanndrömmar" flera då om död i släkten och som sedan tyvärr har slått in.

aangeleyes
0

Jag har en underbar sambo, kille som verkligen är mitt allt och han känner likadant.

Förstår inte varför jag får upprepande drömmar över om att han är otrogen mot mig, han har själv drömt samma sak om mig. Varken han eller jag har vänstat med någon och tanken har aldrig slagit mig heller.

En annan kuslig dröm var , var att jag drömde att jag såg min ofödda dotter gå några steg såg ut som att vi var i slussen fast utomlands, det var en massa bussar o folk överallt och hon stapplade sig fram och jag blev så varm inombords. Från ingenstans så ser jag en gammal dam hon såg ut som dom där gamla "häxorna" i sago böckerna som man blev rädd för när man var liten , hon gjorde något mystisk ritual och från ingenstans var min dotter försvunnen jag hittade hennes kläder framför en spiraltrappa och jag storgrät.

5 dagar senare så fick jag ett missfall:( vet inte om det var en föraning vore tacksam för svar:)

always89
0

Min farmor dog för snart 3 år sedan plötsligt i cancer. Vi stod varandra väldigt väldigt nära. Natten hon dog kom hon till mig i en dröm och tackade för de här åren. Vaknade på morgonen av att pappa kom in och sa att hon hade dött.

Fast det snart är 3 år sedan hon dog, så drömmer jag om henne ganska regelbundet. Oftast i drömmarna vet jag om att hon är död, men tycker inte att det är konstigt. Ibland flyger vi högt ovanför marken, och någon gång har jag bara gråtit i drömmen och så har vi kramats. Kanske är det bara saknad, eller betyder detta något?

Finns kanske någon här som skulle våga sig på en gissning kanske? Glad

Kärlek.

Klara92
0

Hejsan! Jag vet inte om det bara var en, skum dröm en tonåring hade, eller så. Men ivanliga fall brukar jag aldrig komma i håg dom, än mindre bli berörda av dom.

I drömmen, är jag fast på ett kryssningsfartyg. trotts att stora delar av fartyget, är fullt av vampyrer, är jag inte rädd. Jag åker tillsammans med Edward Cullen, (tro inte att det är en patetisk tonårs-önskan, för jag har inga drömmar om att dejta Stephenie Meyers bokkaraktäd Och Vampyr Edward Cullen, för mig är namnet snarare, en beskrivning. En beskrivning på vad för kännslor jag vill uppleva.) och en del av hans familj. Jag vet att jag, på frlit kommer ibort ifrån honom, och tar mig närmre in till Vampyrernas hytter, som jag har för mig ska vara på 3dje och 4 de våningen. Väl där, har dom något form av sexuella relationer allihoppa, och jag minns starkast en kvinna i mörkt hår, står och blotar halsen för en man som kysser den om och om igen. Här någon stans bestämmer jag mig för att Ringa "edward", ber honom hämta mig. samtalet är kort, och han är på väg. Fortfarande sprids inte paniken i mig som den vanligtvis gör i mardrömmar, för atmosvären börjar mer och mer lika det, i de rödklädda rumen med dålig belysning i form av stearinljus. Edward kommer inte, utan jag börjar leta mig in och ut i olika rum, på jakt efter en utväg från dessa våningara av skeppet. När jag väl hittar "edward" igen, är han osynlig, något han inte varit tidigare i drömen, även om det mesta innan det att jag är bland vampyrerna är suddigt, och jag minns att jag lutar mig mot honom. Mellan oss har vi en kartongskiva, och jag vet att vi pratar lågmält. Han är lite arg över att jag gick dit, men när jag kysser honom slutar han. Jag minns att jag kände i hela kroppen, den värmen man känner när man kysser någon man älskar, vilket jag i vanliga fall aldrig gör när jag drömmer om sånna saker (iallafall inte de gånger jag i vaket tillstånd kommit ihåg!)

En annan sak, är att jag alltid i drömmar är medveten om att jag drömmer, och alltid ser mig själv som, "ovanifrån", som om jag skulle se en film.

I denna dröm, var jag helt omedveten om att det var en dröm, trotts att jag i vanligafall borde kunnat avgöra det 3 minuter in i den, och denna gång såg jag allt ur mina egna ögon.

Jag har nu under en så kort period som en vecka, drömt 2 sådana drömmar, även om den första inte alls lämnade mig med ett så stort intryck som denna, med de hade lite samma innehål om jag minns rätt.

Att tillägga i det redan långa inlägget, är att jag även den senaste veckan försjunkigt in i en av mina "depprision"perioder. Tider jag känner mig utan ork, och förtvivlan, ensaminombords, men som om jag nästan ständigt har någon runt mig, som skyddar mig.

Så vad jag undrar, är om jag är paranoid, om min hjärna visar mig det jag vill se,

Eller om det kan vara så att jag har en jag vet inte, skyddande väsen som försöker komunicera med mig, och tala om att allt kommer årdna sig?

Jag försökte hålla det kortdraget, men det fanns så mycket som jag ansåg kunde ha betydelse, och det finns fler delar, som kanske har något mer att komma med.

Vore tacksam försvar, //förvirrad tonåring

nnalundgren
0

Hej! Jag har läst din tråd och blev mycket impad. Jag hoppas du orkar tyda mina trassel till drömmar. Och förlåt för att det blir ett så långt inlägg, men mina drömmar drar sig över en längre tidsperiod.

Jag har haft två faser av drömmar och varje fas är indelade i Förtid - nutid och framtid. Min första fas som jag drömde visade sig vara 100% sann och jag hoppas du kan tyda min andra "fas" för den är otroligt viktig. Den handlar om en tjej jag älskar. Jag var ihop med henne i 2 fantastiska år innan jag gjorde slut pga att hon var otrogen, men jag insåg ganska snabbt att problemet faktiskt var jag eftersom jag inte ville förlåta. Iaf, jag gjorde slut i Januari och redan efter en månad då jag kände att jag hade släppt en sten och vågat förlåta så blev jag kär i henne igen. Men hon hade redan blivit ihop med en engelsman hon aldrig hade träffat. Iaf till drömmarna!

Första drömmen var i början av Januari innan jag gjorde slut med henne: Vi var vid en liten bro jag och hon och pratade. Vädret var vackert, som den skönaste sommardag. Vi bråkar och jag vänder ryggen mot henne och när jag vänder tillbaka huvudet så kysser hon en annan kille i en dörröppning (som står på vägen :P) Jag springer fram och slår han i ansiktet och sen går dem iväg. Jag vet inte hur jag kan förklara nästa känsla men jag fick en stark känsla av höst.

Jag vill nu berätta vad jag tydde denna dröm till: Att efter ett bråk så kommer en kille ta henne ifrån mig och att våld eller att göra något dumt är just idiotiskt. Det som skrämde mig var att jag hade "identifierat" killen jag såg i drömmen var engelsmannen på pricken. Och det var innan ens Julia som hon heter kontaktat honom! Sen den starka känslan av höst kunde just bara få mig att någonting kommer hända till hösten.

Den andra drömmen drömde jag i början av April: Jag gick till en affär där jag träffade Julia. Jag kände direkt att här hörde hon hemma och inte jag. Vi pratar glatt och går tillsammans mot centrum. Under promenaden blir Julia mer och mer elak mot mig och säger elaka saker. Tillslut stannar jag och skriker "Du har ingen rätt att vara elak mot dig, jag älskar dig. Låt mig va" sen går jag och hon står kvar. Efter inte en så lång stund så kollar jag bakåt och jag ser henne smyga efter mig med ett busigt leende. Vi kommer efter en stund in till tätbebyggt område och när jag hör något bakom mig så ser jag tre identiska killar hoppa på Julia. Jag fortsätter att gå tills jag hör Julia ropa på hjälp. Då stannar jag, tvekar en stund innan jag vänder mig om och klubbar ner dem. Sen hjälper jag Julia upp och vi håller varandra i handen. Julia tittar på mig med en busig glad min.

Jag tyder: När vi träffas så kan jag känna att hon är endast dum mot mig. Kanske att jag blir sur och försöker skita i henne. Men jag vet att Julia blir elak när hon känner sig blyg. Kanske med att hon smyger sig på mig betyder att hon tycker om mig fortfarande utan att jag riktigt vet. Kanske är jagf inte är uppmärksam nog.
Däremot centrum av drömmen var de tre killarna. Jag tror att detta betyder att tre problem kommer uppstå som jag måste ta itu med. Det kan till och med vara så att det är tre tjejer jag är på G med som får mig att tveka eftersom jag måste välja mellan dem eller Julia.
I slutet tror jag fick en påminnelse att inget är skrivet i cement. Att inget är säkert.
Jag träffade henne under sommaren på hennes område. Vi skulle egentligen mötas vid en affär som hon alltid brukar gå till. Vi går på en promenad och snackar men sen så säger jag att jag efter jag träffat henne ska jag träffa en tjejkompis. Hon tror då att jag är på G med henne och jag blir generad för så är det inte. Hon är "överglad" över det vilket jag vet att hon brukar göra så för att visa en sak men menar något annat. Vi säger hejdå i inte en allt för bekväm situation.

Den tredje drömmen drömde jag nångång i april efter att jag jag varit med julia några gånger: Jag ligger i ett rum med en bred säng och i väntan kommer Julia och lägger sig invid mig. Vi pratar om allt möjligt till slut frågar jag hur hon har det med engelsmannen och vi pratar om han. Både jag och hon känner nog inte några obehagskänslor utan vi pratar på och har kul. Jag får reda på lite information såsom ålder etc på engelsmannen. Jag känner under drömmen att nu är det min tur att backa. Låta henne få leva ett gott liv med engelsmannen. Men på något sätt så klär vi båda av oss nakna och bara håller om varandra, det var otroligt verkligt Och då fick jag känslan av att vi är en men att det är bäst att jag låter henne vara.
Jag tyder: Jag hade varit med Julia några gånger vilket faktiskt bara fick vår relation att dala sakta neråt. Känslan av att låta henne vara var otroligt stark men otroligt svår att beskriva. Det jag gjorde efter drömmen var att skriva till Julia via msn att jag tycker det vore bäst ifall vi tog avstånd ifrån varandra nu som fortfarande vänner istället senare då vi kanske skulle vara ovänner. Iaf jag börjar försöka att inte skriva till henne osv och senare sluta säga hej til henne på skolan. Hon pratade med mig ibland på msn och jag var alltid snäll mot henne då. Men jag tog själv aldrig kontakt. All information av engelsmannen stämde. Jag lät henne vara.

Nu har jag börjat drömma igen! Idag.
järde: Jag håller på att ta studenten, den går långsamt och jag verkar vara missnöjd över hur seg den är. Skolcafeterian öppnar och jag går och kollar och där säljer dem ciggarettpaket för 12kr. Billigt tänker jag men avstår. Jag går till mina vänner och efter en stund kommer Julia och pratar med mig. Vi har kul och jag ger henne en kram och en puss på kinden och just då kommer engelsmannen och Julia går generat över till han.
Jag tyder: Att ta studenten handlar väl om att man är reda? Kanske så menar drömmen att jag snart är redo. Jag är på god väg att sluta röka och varför jag slutar var att bevisa för Julia att jag har förändrats. Jag tror i drömmen var en symbol över förändring. Att jag förändras eller nått. Och jag vet inte hur jag ska tyda det med Julia. Är jag reda att ta kontakt med henne igen?

Femte drömmen: Denhär vet jag inte om den har något ammanhang med dem tidigare drömmarna men drömde att jag var död. En ande som inte kunde bli befriad. Jag försökte tillkalla hjälp med mina närmsta men dem kunde inte höra mig. Det var en ganska behaglig dröm.

Jag är ledsen att det blev så otroligt lång. Skulle verkligen vara underbart att få höra hur ett proffs skulle tyda dessa drömmar. Jag är verkligen i behov av mina drömmar för tillfället. För jag tror att nästa steg kan vara att jag tar kontakt med henne, kanske blir vi vänner. Kanske inte. Kanske blir vi ihop eller hatar varandra.  För inget är skrivit i cement. ÄN! :P

Yure
0

om du orkar hjälpa mig med denna konstiga dröm så vore jag tacksamSkrattande

Jag stod inne på mitt rum och där min fåtölj egentligen står så stod det en toalettstol där… jag tittade mig i spegeln och så plötsligt plockade jag ut mitt vänstra öga och så fick jag panik och försökte spola ned den i toan men det gick inte och toastolen forsade över, jag sprang istället ut i köket och skrärde ögat i bitar, då kommer min storebror och undrar om jag ska ha pizza och så tar han delarna av ögat och blandar det med pizzan… och så ser jag i spegeln att där mitt vänstra öga satt fanns ett nytt öga med en pupill som inte kunde synas i direkt solljus.. och så visade jag familjen det i vardagsrummet men de blev inte värst förvånade men tyckte att det var äckligt med min pupill… egentligen har jag ju gröna ögon men då hadde jag typ gröngula.. allt var fokuserat på ögonen på nått sätt kändes det som så jag undrar vad det kan betyda :P

ina3
0

En vän berättade sin dröm och funderade på vad den betyder, den var rätt fascinerande tyckte jag och det vore jättekul att få den tolkad. Har fått ok att göra detta. 

Hon drömde om en kille som hon tycker mycket om men som avslutade förhållande på ett ganska jobbigt sätt. (Det satte djupa spår i henne och hon har varit ledsen). Han skulle flytta till en lägenhet, en 4:a, kan ha varit på mindre bra område i vår stad…. Av ngn anledning var hon med där tillsammans med hans mamma, pappa, och en dam som kan ha varit mormor eller farmor + hans tjej som han har nu (men med lite längre hår) Hon skulle gå men dom ville att hon skulle stanna på fika lr mat, svårt att se i drömmen. Den äldre damen hade placerat ett smycke i mjölkpaketet!!  Hon fick detta i munnen och försökte smussla ner det på en tallrik för att ingen skulle se. Det såg den gamla damen och började prata med henne om att det var meningen att hon skulle ha detta, det var ett Tecken. Det var de två som skulle vara ihop, han hade det inte bra med henne. Det var en lång utläggning och hon var stensäker på detta. Mamman satt bara o log och höll med. Tjejen var inte där då och killen sa inte emot han heller. Försökte gå därifrån för det blev jobbigt men den gamla damen fortsatte säga att det kommer hända, bli så….. hon gick  iväg och stannade upp utanför huset. Soligt var det, varmt. Huset var gult med vita fönster o balkonger…….

hon upplevde den som en konstig dröm, men den var mkt tydlig.

Någon som vill tolka? Glad

~ Medarbetare på Tarot ~

TheWildRose
0

_Jag hade en konstig dröm för några dagar sen.
Jag bodde i den här lägenheten där jag bor nu, dock var den förändrad.
Men iallafall, Jag var i mitt sovrum och det kändes jättekonstigt. Jag smög in och vet inte ens varför. Jag vänder mig om i nån minut och när jag vänder mig tillbaka så står mina sovrumsmöbler i mitten av rummet staplade på varann. Jag fick total panik! för jag visste att det var en Poltergeist involverad(Minns så i drömmen)

Saker flög runt och jag hade total panik i hela drömmen.

Kan också nämna att jag är ''mottaglig'' och har upplevt en hel del i hus osv. Kan detta bero på att jag är rädd att jag kommer uppleva nåt sånt igen?

Tacksam för svar!_

lie66
0

Hejsan!!! Drömde inatt om att min kille började fjäska och var gullig mot sitt ex och nästa dröm var att han kom hem och ville ha barn och att han var tvungen att träffa nån yngre än mig.Vad står det för?? Jag får obehagskänslor när jag drömmer sånt.

Tackar på förhand!!!

MVH/Annelie

Quennie
0

Hej.

Har en dröm som jag skulle vilja veta vad den betyder.

Jag var hos en kille och jag var lycklig och min familj var där och dom var lyckliga också.  På något viss så visste jag att vi hade en del av samma intresse och vilken stad vi var i..

Jag får inte se vem det är men sådär lycklig har jag inte varit på länge. Veckan efter så har jag en liknande dröm. Det är korta drömmar för jag vaknar alltid efter en stund.   Så vad kan det betyda?

Tacksam för svar. :)

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

elkatto
0

jag har en fråga om en dröm jag har lite nu och då, eller ja snare en sak i drömmen jag har flera gånger drömt om en orange katt, jag har en egen korthårig orange katt men den här katten är långhårig och lite perseraktig den dyker upp lite nu och då i mina drömmar ibland ligger den på en stol ibland springer den bara förbi sist jag drömde om den så låg den och spann fram på mitt bröst,då jag vaknade i drömmen och jag låg och klappade den det känns om om det är en han men jag är inte säker. den påminner om min andra långhåriga katt men endå inte. jag  blir/är lugn då den här katten är i närheten och den skrämmer mig inte alls

vill den  visa mig något eller är den bara där?

jag fick höra att min aura är orange av en kompis för något år sedan om det kan ha med saken att göra?

Piggeline
0

För 6 dagar sedan (cirka) drömde jag att jag blev gravid med en dotter. Min man var inte med i drömmen som av någon anledning utspelades i hallen i det hus jag växte upp i. Flyttade därifrån för 13 år sedan. Jag vet att där är ett pa människor med i bakgrunden men kommer starkast ihåg min yngsta syster Mi som ofta frågar när jag och J ska ha bebis :)

I drömmen var jag ganska höggravid.

Det skumma är att efter detta så har jag fått graviditetssymtom (många dessutom) och mamman inom mig vill så gärna, ja, hela jag såklart. Ska ta ett graviditetstest om 3-4 dagar då min mens ska vara över- (min mens är beräknad idag, fredag eller imorgon ,lördag)

/Piggeline Glad Min scrapblogg

HeySay
0

Hej Choklad.

Jag hade en jätte konstig dröm för nån/några månader sen.

Det var så att jag var mitt i centrum med några kompisar. Vi gick bara runt och det var kväll. Sen plötsligt så kommer en tjej och jagar mig runt halva stan och när jag ska svänga vid ett hörn springer jag in i en kille som är med sina kompisar. Dom gömmer mig från tjejen som jagar mig sen så springer jag iväg till mina kompisar igen. Sen lite senare börjar tjejen jaga mig igen. Sen försvinner hon. Sen efter några veckor när jag går till skolan så är killen som jag sprang på i drömmen på skolan! Betyder det nått? Tacksam för svar.

vilsenkattunge
0

Hej!

Jag vet att du har mkt att svara på. men om du har tid över skulle jag uppskatta hjälp! :)

Detta är två drömmar jag har svårt att släppa!

Dröm 1.

Jag drömde att jag körde bil ( Jag är 17 så egentligen kan jag ju inte det) och det var väldigt mörkt. Jag körde på en välbekant badplats hemma(som finns på riktigt) och även om jag inte ser ngn annan i bilen så vet jag att det sitter 3 personer med mig. Det blir ngt fel på bilen och vi stannar. Helt plötsligt får bilen mopedbromsar "bakom" ratten. Jag håller inne bromsarna och bilen fylls med bensin till min haka, ungefär. En av personerna i baksätet är dum nog att tända en cigg eller liknande och hela bilen tänder eld. Enda tills bilen tog eld, såg jag allt genom mina egna ögon, men när bilen börjar brinna ser jag det utifrån. Jag känner smärtan och det är inte trevligt, ska jag säga.

Dröm 2.

När jag hade gått på mitt internat i nästan ett år drömde jag för första gången en dröm jag kom ihåg.

Jag sov inne i mina kompisars rum och helt plötsligt knackar det på dörren (både i min dröm och på riktigt). I drömmen öppnar jag dörren och jag ser ljuset som skiner in genom fönstret i korridoren, framför mig står en enorm biffig man i svart kostym med en sån FBI hörslinga. Han är blond och han tittar ner på mig. Jag kan inte tyda uttrycket i hans ansikte. Ganska neutralt. Han vänder sig om och går utan att säga något och försvinner runt hörnet. Jag kände ingen vilja att springa efter honom.

Tack på förhand!

lie66
0

Häromnatten drömde jag att min sambo skulle ut och äta med en annan kvinna vid namn Kattie.Hans två yngre systrar (i drömmen)sa till mig att han alltid varit sån att han söker nya kvinnor för att få bekräftelse,jag sa till honom att jag flyttar om han går ut med denna kvinna.

Tackar på förhand!!!

alexandra1989
0

Vaknade nyss upp av min sambo som precis stressade iväg till jobbet.

I natt drömde jag att jag var gravid, och til slut födde en liten pojke, vaginalt.

Jag minns t om känslan av att föda, men det var ingen smärta alls. Jag minns krystningarna, att han var väldigt liten, och liksom bara gled ut efter några krystningar.

[EDIT] Nu minns jag även att precis innan födseln, kännde jag med fingret inne i slidan
och rörde vid bebisens huvud. Jag minns även att jag själv tog emot honom när han kom.. [EDIT]

Jag minns även  hans vackra ansikte.. Gudomligt vacker, preis som min man.
Stora runda ögon, och mellan blont lockigt hår..

Drömmen avbröts, men bebisen fortsatte vara med i nästa dröm, som handlade mest om lägenhets huset vi bor i, och grannar runt om oss. Minns ingenting speciellt, eller utmärkande mer än att han var med, bebisen.

Jo, jag bytte en bajsig blöja ett par gånger.. Hehe.

Jag minns inte säkert, men jag har nåt i bakhuvudet som säger att min man fick veta att vi fått barn efter förlossningen (?) och att han blev rädd, eller hur man ska förklara det.. Backade undan liksom, för han var inte med i dröm två..

Jag tror verkligen att alla drömmar är vårt undermedvetna som försöker säga oss någonting/ eller påverka oss på något sätt..

P.s Min sambo och jag har varit tillsammans i två år, dejtat i 2,5 år. Han har verkligen haft det svårt att binda sig igen då tidigare flickvänner lurat honom och liknande. En utav dom lurade honom att hon var gravid, då han gjorde slut och nässla sig in i hans liv igen. Men tillslut erkännde hon för honom, (vet inte om detta är relevant, alls)

JUST JA! Jag tappade en eller två tänder också i drömmen…

sofie-
0

Hej! jag hittade hit i natt då jag försökte googla fram en tolkning av en dröm. Tyckte att du var duktig och hoppas du vill hjälpa mig med min :)

För några veckor sedan drömde jag att jag och min sambo (även kollega) var i lunchrummet på jobbet, vår katt befann sig på fönsterbrädan. min sambo kröp ut för att hämta den men föll. Jag sprang ner för trappen, på väg att ringa 112 när jag vaknade med ett ryck.

I natt var det dags igen. Jag drömde att en fallskarmshoppare störtade i ett träd utanför vår lägenhet, jag ropade på min sambo för att han skulle komma och titta, men allt var så mörkt ute så han var tvungen att öppna fönstret och lägga sig på fönsterbrädan för att se, han föll då ut. Denna gången tittade jag ut och såg att han klarat sig (iförra drömmen trodde jag att han dog) men han var väldigt vinglig så jag sprang ut för att hjälpa honom. Huset och gården var inte det vi bor i men i drömmen var det "hemma". Runt huset satt massa människor, någonslags grillfest. På baksidan där min sambo borde ligga var det tomt. Jag tittade då upp mot vårt fönster. Han stod där med katten i famnen, båda hade ngn slags tomteluva på sig. Jag blev jättearg och kände mig lurad. Det sista jag minns innan jag vaknar är att jag pekar finger åt honom.

har du någon idé?

Tack! Sofie

bernadette
0

Hej! Finns det utrymme för en till fråga som gäller en dröm Glad? Förra natten drömde jag något som lämnade kvar en vag känsla hos mig, inte vare sig något positivt eller negativt- kanske mest en känsla av hoppfullhet. Drömde att jag av någon anledning fick vistas i en gammal gård, ett timmerhus i två våningar. Jag visste att det var någonting som en dag skulle bli mitt detta hus alltså. Det fanns något harmoniskt och nästan lite sakralt över detta hus. Jag befann mig på den övre våningen, faktiskt kan jag inte påminna mig om att jag alls vistades på nedervåningen överhuvudtaget. Övervåningen var enormt stor och luftig, allt var i gammalt grånat timmer, gediget byggt. Rummet var ett enda stort utan några inneväggar, ja som en öppen planlösning som det skulle heta idag. Helt omöblerat men det utmärkande med rummet var att på rummets bägge långsidor (heter det så) fanns de mest enorma fönster som jag någonsin sett, skulle kanske närmast jämföras med sådana fönster som man ser på gamla järnvägsstationer eller liknande allmänna byggnader. Men det blev ändå inte någon sådan känsla utan mer personlig och hemtrevlig i alla fall. Jag befann mig så högt upp att jag inte kunde se annat än himlen då jag blickade ut genom fönstrena. Skulle vara oerhört tacksam om någon vänlig människa skulle vilja ge mig en tolkning…

Mvh Bernadette

emy87
0

Hej!

Jag drömmer ofta & då är det nästan bara mardrömmar.

Tex.Igår natt

Drömde jag att jag var på en "tillställning" min familj var där, min son är nästan alltid med i mina drömmar, eller alltid någon ifrån min familj, ex syster eller liknande.

Det var en man där, han ville ha död på mig, så han jagar mig runt runt.. med knivar, stenar, ja allt. jag försvarar mig(och känner starkt att jag måste skydda min son) jag tar några knivar, springer in i ett rum men han får tag på mig, då tar jag en tång & kör den rätt in i hans mun så hans framtänder lossnar, det är mycket blod.

Helt plötsligt så dansar han med min syster i ett annat rum, han har inga tänder & blodet rinner, jag står & ser på dom dansa, hon gillar det inte & han är väldig5 obehaglig, som om han skulle gå på droger eller var full.

Han får syn på mig & hämtar en kittel full med brinnande kol & slänger dessa på mig, jag försöker skrika på någon, min familj är ändå utanför i ett annat rum men det kommer inte fram nått. sen vaknar jag.

I mina drömmar är det mycket hemska saker, mycket våld & blod & sex. & blir ofta jagad. Är det samvetet som jagar mig? men är en snäll person med stor empati för andra.. jag är ibland rädd för att drömma för alltid när jag gör det är det väldigt hemska & obehagliga drömmar..

Kan du tyda denna dröm? :) /Emy

Kinora
0

Hej!

Jag skulle hemskt gärna få mina drömmar tydda, jag har två olika drömmar som jag ofta drömmer.

Den ena är att min sambo och jag ska bli föräldrar igen, men att under tiden jag är gravid hittar han en annan tjej. Han berättar självklart inte detta. Och när bebisen ska födas är han inte hemma, utan jag får ringa till min mamma som får följa med mig. Alla ringer för att få tag på honom, jag ber personalen, min mamma, hon ringer till min pappa så han ska försöka få tag på honom men utan resultat. Tillslut är bebisen född och jag kan själv ringa till honom efter ett tag och då svarar han. Jag frågar vad han gjort då han inte svarat, men han kan inte riktigt säga men så hör jag en kvinnoröst som säger något i bakrunden, med en sexig röst. Och då förstår jag att han är otrogen, jag säger då bara till honom i telefonen -att bara så du vet så har du nyss blivit pappa till en underbar dotter. Sen lägger jag på.

Det andra är att jag blir jagad, jag kan vara vart som helst, ofta börjar det med att jag är tillbaka på högstadiet och att vissa ur min klass är där, vi pratar och bara umgås…sen börjar flykten. Jag ser att det kommer vissa människor som tydligen vill döda mig och ibland ska de döda mina barn. Så jag springer iaf genom hus, parker och skogar. Sen kan det bli lite väl film stuk på dem så jag kan hoppa från tak till tak, eller börja flyga så de inte kan ta mig eller mina barn. De slutar oftast bara tvärt när de är på väg att ta oss, så jag får aldrig reda på om de lykats eller inte. Hemsk är den iaf då den känns så verklig, vilket mina drömmar oftast känns som. Kanske ska tillägga att min sambo nästan aldrig är med i denna dröm.

Skulle vara tacksam om du kanske kunde ge din tolkning på dessa.

stenolof12
0

hej :) jag drömde om att jag var i en kyrka jag satt längst bak plutslig dog en gammal tant så jag sprang fram till henne för jag trodde det var min farmor när jag var där skrek jag o undra vart min farmor var så stod hon upp o sa här e jag såg jag att hon hade kräkt nånstans också fast som tur är så han vi alla springa ut från kyrkan kan du tolka min dröm tack för hjälpen :)

La8901
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag har drömt samma drömm nu två nätter i rad, vilket är ganska kusligt för exakt samma sak händer.

Det börjar med att jag träffar en bekant, en tjej jag inte haft kontakt med innan utan bara träffat ca 3 gånger. 
Vi gör sådana alldagliga saker som att fika och ta promenader. När kvällen kommer så är vi utanför hennes hus och ligger på en kulle och tittar på stjärnorna och pratar. Helt plötsligt har vi massa filtar över oss och hon börjar bita mig i halsen, alltså har hon blivit en vampyr.

Jag vaknar alltid vid den tidpunkten av att jag ligger och slår mig själv över axeln, som om jag vill få bort henne.

Jag kikade lite i en Drömtydningsbok och där stod det att drömmen kanske betydde att jag har en undermedveten önskan, något jag vill säga till någon. Men vet inte vad det är.

Vore tacksam för lite svar eller spekulationer :)

/ Linda

Choklad
0

# 194

Blod kan stå för kraft och liv…finns det något i ditt liv som du förlorar kraft till? Det är så att i en dröm är det oftast sig själv man drömmer om i olika roller i olika situationer i livet, precis som om man ser på en teater eller film där man själv innehar alla rollerna, och ens "inre medvetande" eller vad jag ska kalla det för…är regissören.

Var uppmärksam på denna nya bekants egenskaper och se om du på något sätt är likadan, eller om du är motsatsen av vissa egenskaper hos denne bekant.

Något i dig vill göra dig uppmärksam på att det är något viktigt du ska bearbeta, både i drömmen och i verkliga livet.

U R us

Onslow
0

Jag hade en rätt obehaglig dröm när vi var i Turkiet i September som jag fortfarande inte kan släppa.
Jag drömde att pappa dog i en hjärtsjukdom. Av mina föräldrar står pappa mig närmast, så.

Mer detaljerat nu då.
Drömmen börjadfe med att mamma visade in mig i ett stort, vitt rum med 4 stora cylinderformade maskiner. Där skickade en sjuksköterska in en gammal man i den första, där han blev nedsänkt i kokhett vatten (tydligen kunde jag plötsligt se in i dem), i den andra blev han nedsänkt i iskallt vatten, i den tredje blev han insatt i ett jättevarmt rum, i den sista ett iskallt rum. När de sedan tog ut mannen därifrån var han död.
Sen tog mamma med mig till ett färgglatt rum, där låg pappa i en säng och berättade att hans hjärta gett upp efter en misslyckad operation och att han skulle genomgå den där processen, för tydligen var man tvungen att göra så när man skulle dö i en hjärtsjukdom.
Resten av drömmen pratade vi om vad pappa ville göra innan han dog. Det sista jag minns är att pappa blir ivägskjutsad på en bår och vinkar hejdå. Sen vaknade jag av att jag grät.

Dagen efter berättar mamma att pappa verkligen har en hjärtsjukdom och ska opereras. Det kommer han göra iår och jag är så himla rädd.

Snälla hjälp mig tyda drömmen!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ronon-m]
0

Hej!

min mormor gick bort för 4 månader sen och för någon vecka sedan så drömde jag om henne. Jag drömde att hon återuppstod och sedan dog igen. Sen drömde jag också att jag satt i hennes knä uppe på någon vind och vi skrattade och hade roligt. Hon berättade att hon hade det bra och var nöjd.

Var det ett meddelande från henne? Besökte hon mig genom drömmen? Och varför drömde jag att hon återuppstod och sen dog igen?

Tack på förhand! :)

Choklad
0

# 197

Jag tror att din mormor kom till dig och visade just det hon hade varit med om..hon "dog" och kom tillbaka till livet igen, hon började om ..eller..hon dog egentligen aldrig, bara hennes kropp.

Jag tror att det var ett meddelande från henne, var glad att hon kom till dig och säg henne att du är tacksam för att hon k om till dig Glad

Jag tror att hon ville säga dig att för henne så var det som att börja leva på nytt igen då hon dog, då den fysiska delen av henne dog.

U R us

[Ronon-m]
0

Tack så mycket för svaret! Jag ska absolut tacka henne för att hon kom till mig! Det låter helt rätt att hon nu mår bra i sinnet igen och att bara kroppen dog! :)

Tack så mycket!

[Ronon-m]
0

Tack så mycket för svaret! Jag ska absolut tacka henne för att hon kom till mig! Det låter helt rätt att hon nu mår bra i sinnet igen och att bara kroppen dog! :)

Tack så mycket!

Nettan56
0

Hejsan, en konstig dröm … vad säger du om den ?

Jag drömmer att jag bor med en man och öppnar dörren, till vårat sovrum där allt är vitt, fräscht och nytt, ropar till honom:- Jag åker och handlar jag men jag ska duscha först. Sen har jag duschat och skall ta en handduk för att torka mej , för att göra det så måste jag dra undan ett skynke som hänger för. När jag drar undan skynket står han där, som jag känner en djup stark kärlek till. (han skrämmmer mej inte, tvärtom, ser inte hans ansikte utan bara hans muskulösa överarm)) . Jag kan känna kärlekens kraft när jag kysser hans överarm, ja kan t.o.m känna en härlig doft när jag "snusar" på hans hud. Det är verklig kärlek jag känner till denne man. Sen helt plötsligt är jag på en gata som jag lekte mkt på som barn. Jag har två korgar(såna man handlar i på affären som går på hjul). Jag sätter en korg i den andra och sätter mej själv däri för att sen åka utöver denna gata, fort går det, jag ser ett hinder på vägen längre fram,(en lastbil och några människor som lastar ur någonting) men jag kommer förbi i rasande fart och utan problem. Har 1 spak på varje sida som jag bromsar med och styr in till en affär som fanns där när jag var barn. Går in i den och min mobiltel. ringer , jag svara och gör till min röst för att ingen ska höra att det är jag……… slut på drömmen.

Ja, känslan i drömmen var underbar kärlek. För att sen känna farten i mitt hår. Hoppas du kan och vill tala om vad denna dröm står för…   

MVH Anette

Granens
0

Hej! Kan du tyda min dröm? Jag drömde härom natten att min fästman var vampyr. Jag litade dock fullständigt på honom och att han inte skulle skada mig. I drömmen hade vi en inneboende man som också blev vampyr, när detta skett flydde jag och min fästman ifrån den inneboende som i drömmen ville skada mig och göra mig till vampyr. Denna dröm kändes väldigt sann. Har denna dröm med min och min fästmans relation att göra?

Choklad
0

# 202

Någonting tar din kraft, eller tär på den.

Kan det vara att du känner dig som ett offer i er relation? Blod står även för styrka och du ger den till denne man, dessa män.

Dessa männen representerar dig i drömmens värld och de finns där och de vill ha din kraft.

Jag tror att det kan vara så, att det handlar om din fästman, och att den inneboende är dina egna energier som nu har tagit till sig det sättet som din fästman behandlar dig på (hur vet ju inte jag, men du vet Flört

Du litar fullständigt på den process där någon tar din kraft, och därför tillåter du det att ske.

Varför flyr ni? Vad är ni rädda för? Är rädslan befogad?

Svaret är att (enligt mig) att du har börjat förstå att du är utnyttjad på något sätt, eftersom du blir tömd på kraft, och nu vill drömmen säga dig att för att undvika att bli likadan och ta kraft från andra, så behöver du avvika från denna situation som du nu befinner dig i.

För då din kraft är sinad, behöver du ju ny..och då tar du från andra genom att också bli en "vampyr".

Mvh

Laila

U R us

Josephin3
0

Jag drömde detta i natt:

Angelica- Kan du ta med mig min väska också?
Josephine- Ja det kan jag göra!
Angelica trycker ner sin väska i en annan väska.

Vi hade roat oss hela kvällen, det var som vi var höga på luft för vi kunde inte kontrollera oss.
Jag skulle precis lämna intet men då stötter jag i bordet, så en skål med ärtor faller ner i kras på golvet.
Då kommer en manlig gestalt och Sofia från ungdomsboendet fram, dom säger med skarpa röster att nu får det räcka. Nu måste jag tvångshändetas.
Jag får panik, och börjar raskt argumentera emot.
Jag förstår ingenting, jag kan inte ens sätta fingret på var jag är.

Jag sprang och gömde mig i en trappa, där mörkret omsluter mig och svetten börjar rinna.
Tar fram mobilen och försöker få tag på Mor och Far men de svarar inte, tanken på att ringa någon annan finns inte.
Den mörka manliga gestalten kommer fram och grabbar tag i min handled, det är något som får mig vilja spy. En Kall kår går igenom min ryggrad, och mitt huvud skriker stick härifrån annars så kommer du dö.
Blackout
Jag vaknar bakom huset i det dunkla, ingen tanke på hur jag kom dit.
Jag tar upp mobilen igen och försöker få tag på mor och far, singnalerna går fram men ingen ljuv stämma svarar.
Från ingenstans så kommer tanken upp att våra saker ligger i hallen, jag tänker mig inte för.
Så jag springer in till hallen och tar tag i väskorna och min kappa.
Då kommer Sofia fram och säger att jag skulle aldrig dykt upp, dom hade gett upp letandet och nu kommer jag inte därifrån.
Blackout
Jag vaknar ståendes mitt på motorvägen, jag ser framför mig vägen som går hem till mig och Eddy.
Men tanken att jag kan springa hem kommer inte fram, utan jag hör mestadels dova skrik och bestämmelser från Sofia och gestalten och en hel del från några ungdomar i min ålder.
Vi verkade komma överens och dom var inte längre rädda för att jag skulle sticka.
Då hör jag någon säga

-Är det Thx?
-NEJ, Det är Pxy!
(Det är dom tre bokstäverna på regplåten på två bilar.)

Sofia börjar vinka och säger att det är Gunnarsson, när det kommer upp i huvudet för mig att det är honom så kutar jag fram till bilen och hoppar in. Skriker till honom att han måste köra för att rädda mig,
En tjej i min ålder hoppar in och försöker dra ut mig.
Då ser jag huset's tapet i min mentalitet, som jag vore i huset igen när vi började prata,
Jag berättade varför jag inte passade in där bland annat och berättar att jag tycker hon kan berätta det för alla.

Errika
0

HJÄLP!

Min sambo är livrädd för att sova. Så fort han slumrar till så hamnar han i en dröm som han säger inte alls känns som en dröm, som att han inte sov liksom. Han ser en himla massa välnader, som skuggor utan ansikten men han vet/känner vilka de är och de är alla avlidna människor, vissa har han aldrig träffat, som min farmor och farfar, men han vet ändå vilka de är. Ännu underligare är att alla utstrålar en enorm ilska. Min sambo säger att han känner hur arga de är i hela kroppen och han blir paralyserad och kan inte andas ordentligt. Jag som ligger bredvid märker hur han hela tiden får andningsuppehåll och han rycker i hela kroppen och blir vettskrämd om jag rör honom.

Snälla, vad betyder det här?! Han hade "drömmen" HELA förra natten (även fast han vaknade och pratade med mig flera gånger) och idag slumrade han en stund på soffan och då kom allt tillbaka igen. Nu är det läggdags men han vill inte… :(

Errika

Choklad
0

# 205

det där är ingen vanlig dröm, jag tror att han ska gå till en terapeut och ta reda på varför han är så rädd…

och varifrån denna ilska kommer.

Kan det ha något med skuldkänslor att göra? har han gjort något som han känner att han ska bli dömd för av dessa personer ?

I en dröm brukar det vara så att de personer man drömmer om, representerar olika sidor, /känslor, hos drömmaren, men jag tror, som sagt, inte att detta är en vanlig dröm

Då man drömmer kan man också resa i andra världar, det gör vi ofta utan att vi vet om det senare då vi vaknat.

Kan han ha en rädsla för andeontakt?

Andningen kan även ha att göra med att han ev har en Uku, (lämna kroppenupplevelse) eller att dessa andar som han möter i drömvärlden, visar honom hur de kände, eller hade för sjukdomar då de levde, för att bli igenkända.

Hur han ska slippa detta vet jag inte, om han nu inte har förmågan att prata med dem.

Alternativt kan han ta kontakt med ett medium och ev kan denne då försöka få kontakt med hans drömvärld.

Jag funderar lite till över detta..om det är mera så får du gärna Pm a mig.

Kram

Laila.

U R us

Lupin
0

Hej. Jag tycker det är väldigt spännande att sitta här och läsa. Att du är så duktig på att tyda alla dessa olika drömmar och personer, det är fachinerande.

Jag hade en ganska konstig dröm, som jag gärna delar med mig utav.

Jag och min familj var ute med våran husvagn och stannade på en rastplats för att sova och vara där under dagen. Det fanns andra där också. Fast det var troll som bodde där på rastplatsen. Dom var först väldigt trevliga och lekte med våra tre barn. Men efter en stund märkte vi något konstigt dom gnuggade våra barn mot sin mage och då förvandlades ett utav troll till att se ut som vårat barn fast med svans och vårat barn var oskadat. Så då ropade vi på våra barn, men trollen ville att vi skulle dela med oss annars så skulle dom svälja oss hela. Men vi hoppade in hela familjen i husbilen (våran husvagn och bil var plötsligt en husbil.) och hann därifrån. Men vi ser att många små troll ser ut som våra barn fast med svans. 

Det kanske är lite osamhängande, men det är många utav mina drömmar, men du får gärna göra ett försök att tyda.

Tack på förhand.

Mvh Ulrika

www.vovvensdagis.se

Choklad
0

Ulrika:Glad

känner du kanske att du aldrig får vara ifred?

troll kan ju innebära så mycket, de kan ju vara både snälla och riktigt elaka, beroende på hur man ser på dem..

först så skulle jag kunna tolka det som att du är orolig för dina barn på något sätt..och att du har ett alltför ensamt ansvarstagande då det gäller dem, att du kanske behöver avlastas, men då du ber om hjälp så är du rädd att bli straffad, dvs att du får höra att du är lat, (kanske som ett troll?)

Men om jag tar det på ett annat sätt, att allting du drömmer om, är du…

då kan det ha en annan tolkning i sig..

på din färd inom dig själv så är du rädd att du ska se saker som skrämmer dig..

t.ex att du ska vara ett troll..(vad det innebär för dig behöver du fundera på)

och igen..jag tror att drömmen vill säga, som ovan sagt, att du är rädd eller vågar inte be om hjälp, då du behöver det, och att du har något nytt projekt på gång, som du behöver hjälp med..men att "de elaka " trollen är svåra att acceptera, och att du hela tiden måste göra som de vill, annars blir allting uppätet, du ger energi till något som du upplever inte någonsin blir tillfredställt…eller om man kan säga mätt.

U R us

Teacup
0

Hej! Jag skrev imorse ett inlägg om en dröm som jag drömde inatt, som jag gärna vill ha tolkad. Skulle du vilja testa?
Jag har beskrivit den så noggrant jag kan i ett inlägg vid namn "Någon som vill ge sig på en liten drömtolkning?" (tror jag, något ord är möjligen annorlunda)

Ha det bra!

Hälsningar Diana

Lupin
0

#208 Tack så mycket Choklad.

Skulle aldrig kunna ha sett det så. Men läskigt nog så kändes det väldigt träffande. Man fick sig helt klart en tankeställare. Så ett stort tack. :)

www.vovvensdagis.se

Choklad
0

Varsegod Lupin Glad

som sagt, fundera över vad troll betyder för dig..tycker du om dem, eller inte..vilka egenskaper har ett troll för dig?

U R us

Ingu1
0

Hej Choklad.

För ett par veckor sedan hade jag en märklig dröm; jag hade en lapp i min hand, maskinskriven text med stora bokstäver, lappen var skriven av min döde farbror, han dog för ca 6 år sedan. HEJ. JAG BEFINNER MIG I AFGHANISTAN, KAN DU HJÄLPA MIG ATT KOMMA TILLBAKA, JAG HAR SAKER KVAR ATT ORDNA MED. Sedan ringer en kvinna och undrar om han kan ringa mig kl 11, ja visst säger jag och krånglar med siffror hit och dit, till sist blir det rätt. När kl blir 11.30 upptäcker jag att jag tagit fel mobil med mig ut…

Vad kan drömmen betyda? Jag kände mig väldigt påverkad av meddelandet å tänkte lääänge på min döde farbror.

Choklad
0

# 212

Kort sagt att du ska ta dig tid och kraft att kommunicera med honom, antingen själv eller med hjälp av ett medium

Lycka till Glad

U R us

Lupin
0

#211 Jag kan juh säga att jag älskar troll, dom här var lite likt trollen som i trolltyg i tomteskogen. Fast jag fick en känsla av likheten från ett monster i filmen vildarna. (Teckande barn filmer) För mig så är inte troll något farligt eller som vill en något ont. Dom lever sitt liv i skogen och i grunden inte vill bli störda. Det finns för mig en salig blandning av olika troll, precis som oss människor för mig. Vet inte riktigt vad jag annars ska skriva förutom att jag verkligen gillar troll, har en stor prydnads samling här hemma.

www.vovvensdagis.se

Josephin3
0

humm min dröm blev raderad, tack?

Ingu1
0

Tack choklad. Jag skall gör mig tid… Kram.

[mia-38]
0

#215 Din dröm står kvar än och blev inte raderad.

Jessicaae
0

Hej :) jag drömde en dröm förra veckan som skulle vara rolig att få tolkad, Den handlade om min jämnåriga klasskompis (killkompis). Jag kommer inte riktigt ihåg hela drömmen, så kommer bli lite luckor.

de första jag kommer ihåg är att Jag satt inne hos hans familj och skulle äta, jag var där med en annan tjejkompis. Killkompisen som drömmen handlar om kom in till rummet och blev jätte förvånad att vi var där. sen tror ja vi började skämta med honom. sen är det som en lucka och jag kommer inte riktigt ihåg. Men iaf så skulle vi och kolla på en fotbollsmatch som alla våra kompisar var på. då var det bara han och jag som skulle gå dit till alla andra som redan var där. Men sen blev det att vi satt oss och prata ute nånstans, och han var så snäll och rolig så ja började gilla honom i drömmen! vi satt där typ hela tin bara vi och sen när ja vaknade va ja as ledsen att det inte var han och började nästan gilla honom för att jag tänkte på honom som i drömmen.

kanske svår att tolka när jag minns så lite? men grejen var ju att jag började gilla honom i drömmen. Har kanske gillat honom lite i verkligheten också, men de går inte att jämnföra.

Sen har jag en annan dröm oxå, som jag minns bättre. Den är nästan lika, handlar om en annan killkompis.

i drömmen skulle vi skulle åka skidor på skolan. men drömmen börjar när jag åker skidor bredvid honom i ett spår. vi åker förbi några andra kompisar jag stannar å säger hej åt. sen undrar han om jag ska hänga me han tillbaka, och ja säger typ, "vad ska jag annars göra?" och följer med. Sen var det en backe i spåret, han kommer upp direkt men jag får kämpa jättemycket och det känns nästan lönlöst. Men tillslut efter mycket jobb kommer jag upp och där uppe står han vid parkeringen och har ringt hans mamma efter skjuts hem och säger att jag också kan få skjuts. Efter en stund kommer hans mamma och när vi kommer fram till mig kliver han ur bilen oxå och går fram till mig och säger hejdå och helt plötsligt ger mig en kram, blir jätteförvånad, och han kramade mig länge. Jag är hela tiden medveten om att hans mamma kollar på oss, tillslut släpper han mig och jag vaknar.

lika med den drömmen, jag gillar honom inte alls i verkligeheten! men hela drömmen får jag en sån härlig känsla och han är så snäll. när jag vaknar blir jag också ledsen över att det inte var sant, bara för att han var så underbar i drömmen. Jag drömde den första drömmen några dar efter den sista bara. Skulle vara kul om du iallafall kunde försöka tolka en av dom :)

Teacup
0

Hej igen! Nu vet jag att det här kan vara ett rent sammanträffande, men jag tänkte att jag kan fråga dig ändå. Jag har ett tag behövt ett par nya strumpbyxor och ännu mer sedan igår då ett par utav mina leggings gick sönder-.- Så inatt drömde jag bl.a. att jag skulle titta på lite strumpbyxor och kanske köpa ett par(jag tycker om färgglada sådana, men det är nog ganska irrelevant just nu, tihi), förmodligen för att jag tänkt på att göra det.

Men, så kom en vän till familjen över och jag fick vips ett par gratis, väldigt rosa strumpbyxor. Mamma hade visst inte alls nämnt att jag behöver ett par. Nu skulle jag kanske hellre önska mig lila eller gröna t.ex., men, jag fick ju ändå det jag behövde/ville ha. Kan det… tror du att det bara är ett sammanträffande?

Teacup
0

(lite coolt tycker jag hur som helst att det var BD)

Choklad
0

# 219

Det händer ofta sådana saker, då ens önskan blir uppfylld därför att man har bett universum om , som i ditt fall, ett par strumpebyxor..

nästa gång får du tänka lite extra på färgen

Öva på!

Men bara snäla saker och tänk på att om man önskar något elakt får man det tillbaka,,precis som en snäll önskan Glad

(om nu int din  mamma hade något med saken att göra)Flört

Drömmen påverkas av dagens händelser då  de återspeglas på natten, du måste verkligen ha önskat dig detta starkt.

U R us

Lupin
0

#221 Var det någon skillnad med min dröm, med mitt tillägg? Hade varit lite roligtatt veta. :)

www.vovvensdagis.se

Choklad
0

Lupin

Ja det blev ju skillnad där på drömmen, eftersom du tycker om troll..

jag tycker att du ska fundera över dem igen..

och så kan jag säga att du kanske se dina barn som troll? och att du älskar dem väldigt mycket och sedan är ju barnen också en viktig symbol för något nytt som komma skall..

det att trollen gnuggar dina barn mot sin mage blir jag fundersam över…Obestämd

magen brukar stå för vårt känslocentrum, här blir vi nervösa och glada..medan hjärtat kan känna sorg och kärlek.

Är det så för dig? Vad känner du med din mage? ( låter lite knas detta )Obestämdmen förstår du hur jag menar?

så gemenskap med trollen , trollen som ju är ett väsen, du älskar och finns i gemenskap med denna trollens värld, och skogen runtomkring beskyddar och befrämjar denna gemenskap.

Husvagnen är hur du ser ut och tar dig fram , så tänk över hur den såg ut.

Som du märker behöver denna dröm analyseras och vändas ut och in på och det tar tid…

det finns många aspekter i denna att fundera över.

Glad

U R us

Teacup
0

# 221

hahahahaha! av alla saker jag önskar mig…får jag strumpbyxor?!
Hur kommer det då sig att jag inte får andra saker, eller ja, det är inte alltid direkt fysiska saker, som jag önskar mig/behöver mer? (gör det något att jag ställer frågor som inte handlar om att tolka drömmar?)
Och, ja, nog ville jag ha och behövde strumpbyxor, men det finns ändå annat som är viktigare för mig! Varför drömde jag om just… strumpbyxor? Fast det är kanske något som är svårt för dig att svara på kom jag på.
Herregud vad fånig jag känner mig. xD

Självklart skulle jag inte be om något elakt, det är ju elakt och jag vill inte vara elak. Glad

Choklad
0

# 224

energierna gör som du vill, och hur det fungerar exakt vet jag inte, men tydligen så ville du hemskt gärna ha strumpbyxor…Gladoch ibland får man hjälp av sina guider som är med och de vet vad vi allra helst behöver. Ibland kan det bli något som man verkligen inte vill ha, men behöver för utvecklingens skull.

jag vill vinna högsta vinsten på lotto men ingen energi lyssnar på mig  i det fallet..så det är en gåta hur det går till..vi kan bara fundera hur det kan vara, sedan hur det verkligen är , är en annan sak .

Kanske du ska skriva en tråd om detta, för det är intressant det du frågar, och jag tror att då får du svar från de som kan detta bättre än vad jag kan (men det gör inget att du frågar  här i vilket fall ) Glad

U R us

Jessicaae
0

Hej igen, märkte att du tolkat alla drömmar vad jag ser, men just hoppat över min (#218) ? förstår ju om du kanske inte har lust att tolka den, undrade bara ifall du missat den eller nått :)

Choklad
0

# 226

Jag har inte möjlighet att tolka alla drömmar, tyvärr. Det krävs tid och engagemang för att det ska bli en bra tydning.

De långa drömmarna kan ta upp till flera timmar bara att sitta och analysera.

Det handlar inte om att jag inte har lust, utan det ligger väldigt mycket mer arbete bakom än man kan tro.

Jag väljer de som är kortast skrivna, de kan jag se snabbare..

U R us

Teacup
0

Joo, det hade nog också blivit väldigt konstigt och alla fick allt de bad om…

Jo, jag ska nog ta och göra det! Dock tycker jag att du ger bra svar. Glad

Tackar!

Moalinn
0

om det är okej så kommer jag gära med en dröm jag inte fattar ett skit av senare eller imorgon, (a)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Kitty41
0

Jag hade en så himla underlig dröm inatt…

Jag var i något slags skogsparti med relativt gles skog, springandes på en väldigt bred skogsväg med en hund i ett relativt långt koppel. Hunden var en smal, gyllenbrun golden retriever som hette Shadow.

Vad jag minns flydde vi inte från någonting, men det kändes som om vi hade lite bråttom ändå. Springandet flöt på i en väldigt jämn rytm, och det gick liksom inte att stanna (dock ville jag inte stanna, jag tyckte att det var väldigt skönt att flyta på i detta behagliga tempo). Kopplet var sträckt fram till Shadow, och jag litade blint på honom där han sprang först.

Oavsett vad som kom i vår väg så flöt tempt likadant, och vi behövde fortsätta springa utan att stanna. Ibland hoppade vi liksom från väg till väg när vi skulle "svänga av", och det blev liksom alltid riktigt stora hopp för min del, eftersom Shadow tog ett litet skutt på marken, men jag liksom flög upp i luften och åt sidan, klängandes i kopplet högt uppe i luften, och allting gick i slow motion i luften och jag fick en lite hisnande känsla i magen, även fast jag litade på Shadow.

Ibland tog han ett litet skutt över till en bro, och eftersom jag alltid hamnade lite på sidan om honom av hans tvära kast så hamnade jag i floden istället för på bron. Men Shadow hoppade i, med kopplet fortfarande sträckt och i samma jämna tempo, för att sedan hoppa upp på bron igen med mig bakom, hängandes i kopplet. Detta hände flera gånger.

Sen kom vi till en skarp sväng där skogen blev lite mörkare och jag såg inte drömmen genom mina egna ögon längre, utan jag såg oss båda från sidan, och sen minns jag ingenting mer efter det…
Drömmen var lite läskig, men härlig ändå, gillade den hisnande känslan i luften!

Vad sjutton kan det här betyda?! XD Skulle bli superglad om någon har någon tanke om detta Glad! Kramar!

patronsaint
0

Inte läst allt men de jag har läst var väldigt spännande :D

Jag är en person som drömer otroligt mycket men vissa har verkligen fastnat..

Det här är en sådan dröm,

Först så såg jag en kvinna med röttlångt lockigt hår. Fick namnet katarina till mig samtidigt som jag såg henne. Hon var om svept i rött skirt tyg och såg ut som en gudinna. Hade något guldbälte runt midjan. Hon försökte säga mig något som jag inte hörde sedan pekade hon på något och hela synen ändrades.

Den nya synen visade vitklädda änglar eller gudar som stod på höga betong pedistaler. En del skrikandes på knä andra lugna men de alla blickade ner på det som försigicks nedan för dom. Där nere kunde jag se en stad i rött sken och bilder av kaos. Bilar brann andra stod stilla på gatorna husen var ruiner. Gatulamporna var trasiga endel blinkade. Hela tiden hörde jag namnet Gabriell eka mellan husen. Änglarna var väldigt lika varandra. En av änglarna höll i ett stort guldfärgat svärd med spetsen nedåt de var ett stort sken runt ängeln. och denna katarina hade en törnekrona som det  droppade blod från. Änglarna sa helatiden de kommer ordna sig de kommer bli bra..

Det hela var en otroligt stark dröm. Denna katarina verkade så viktig för mig. Hon bar på ett budskap som jag inte kunnde höra men som hon verkligen ville att jag skulle förstå..

Har sökt på namnet katarina och de jag får upp är Katarina av Alexandria och Katarina av Siena…

I want to be like the patronsaint of reality.

Moalinn
0

För några nättar sedan så drömde jag något egentligen väldigt uppenbart, men ändå inte för jag fattar inte tex varför 2 st slår mig och hur min kompis kunde veta det hon visste och hur jag kunde veta att det va någonting mellan en tjej och en kille, läs så fattar ni lite mer.

Det var hela klass 9 från min skola som skulle åka till något ställe, vi va en 8-9a på den tiden (eller tja, för några månader sedan), och jag gillade då en i 8an för några månader sådär och på något underligt sätt så följde han med till det här stället. Det första killarna gör när vi kommer fram är att ta av sig sina tröjor (dom hade sånna tjocktröjor på sig) och satte på sig någon konstig t-shirt för dom skulle tävla på någon resturang i närheten. Alla tjejer följde med killarna en bit på vägen och innan vi gick ut så tog vi varsin tröja av killarna, jag tog den från han jag gillade då och min kompis från en som heter Leonard. Vi gick ut och följde dom då, och sen så frågade min kompis, Louise, vad jag ville göra men som vanligt svarade jag "Vet inte, spelar inte så stor roll" så vi hängde kvar utanför resturangen medans alla andra tjejer gick tillbaka till "hotellet". Men medans vi stod där så kom två tjejer från klassen och tog mig bakom ett höne och började slå mig, helt utan anledning, (jag fattar ingenting utav det där faktiskt) och slår mig så jag får ont i hela kroppen men jag skrek inte eller något för det vågade jag inte. Senare så kom jag tillbaka till Louise och hon frågade var jag va men jag svarade bara att jag va på toaletten. Lite senare gick vi tillbaka till "hotellet" där vi bodde och gick och la oss och senare kom även killarna tillbaka.

Senare på natten så kom min kompis Louise och väckte mig, bara mig, och sa att vi skulle gå ut. Vi tog varsin tröja, dom vi hade på oss tidigare, och gick ut, hon tog mig bakom alla byggnader och där stod Leonard och även den killen jag gillar. Leonard visste det mesta om mig men han har inte sagt någonting till någon (det vet jag för isf hade jag märkt det på hur alla har behandlat mig) så jag kollar på Louise och frågar "Hur f'n vet du det här? Och varför?" Hon svarar bara "Jag kunde se det på era blickar ni gav varandra i skolan". Sen lämnade Louise och Leonard mig och den där killen där och så pratade vi och så (för första gången faktiskt) och senare gick vi och la oss. Medans jag sov så hade dom två tjejerna som slagit mig tagit mig ut bakom alla byggnader och börjat slå mig igen, och detta märkte ju Louise på morgonen och hon sprang ut med Leonard och den killen jag gillar i hälarna. Jag låg mest och skruvade mig och försökte hålla tyst men när jag hörde Louise ropa så skrek jag hur högt som helst och dom kommer ju snabbare än ögonblicket och där står även dom två tjejerna som fån och fattar ingenting. Dom försökte bortförklara sig men när jag kunde berätta att det va dom och att dom gjort det tidigare så satte Louise och den killen jag gillade dit dom och dom gick iväg båda två. Killen jag gillade kom fram till mig och satte sig vid mig och såg att jag va blodig från näsan men även från huvudet. Någonting hände där, det fick mig att känna mig så mäktig och må bra igen, men jag fattar inte vad som hände för jag vaknade ganska strax efter detta.

En sak som är mer konstigt är att natten efter så drömmer jag att jag och min kompis åker ner till skåne där jag har en killkompis som jag pratat mycket med på internet, fattar inte hur hon visste om honom för jag har då inte sagt något. Men sen gillar jag inte heller att jag inte såg hur han såg ut i drömmen, varför?

Nu blev det en hel roman men hoppas att det går att hitta något i det, jag har mina tankar om vad det kan vara men det är ju helt så som mitt liv har varit och så som människor har varit mot mig men vore roligt att höra det från någon annan! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

mattssonyouknow
0

jag behöver hjälp med en dröm som jag själv inte kan tyda.
drömmen handlar om mig. jag är inne på akuten med min mamma och pappa. de e jag som är skadad. 2 läkare kommer in i rummet. en i typ 40-års åldern och en som jag fick en känsla av var hans son i ungefär 18 års åldern. doktorn pratade med mig men jag kunde varken svara eller förstå vad han sa. killen stog i hörnet och bara stirrade på mej under hela tiden. mamma fick besvara allt som dom sa men jag förstog inte vad dom sa. efteråt gick jag ut ur rummet. men mamma och pappa stannade kvar och pratade med läkaren.

min mammas moster fyllde år den dagen och vi skulle dit en snabbis och gratta henne. jag tog mopeden dit och åkte hem lite tidigare för att jag inte mådde så bra. när jag kom hem stog en motorcykel parkerad på våran uppfart och dörren var upplåst. när jag gick in i huset stog den 18-åriga läkarsonen där och hade väntat på mej. det var någonting han ville mej men jag kunde inte uppfatta vad det var han sa. efter att han hade pratat färdigt bad han mig följa med honom och vi tog motorcykeln bort mot en liten sjö. vi gick runt där och hade en riktigt trevlig stund och när det var som bäst vaknade jag.

drömmen jag nu berättade om kändes inte som en dröm utan mer som en riktig händelse. jag vill gärna veta om drömmen som jag nu inte kan få ur mitt huvud har någon betydelse och isånnafall vad den betyder….. blir glad om jag får hjälp med det här =)) måste veta vad det betyder!

ina3
0

Vad i all världens namn innebär det när en orm´/ödla sticker upp ett huvud ur en lerig massa och ger mig en nyckel?? Sen gick jag omkring och höll en fågel så försikigt..jag var otroligt rädd om den.

Det var mkt annat också men detta var så starkt och har etsat sig fast i huvudet..någon som har någon förklaring??

~ Medarbetare på Tarot ~

Galaxy86
0

Jag drömmer ofta att jag är ett barn igen att jag träffa gamla vänner.

Sen målar jag mycket i drömmarna.

Vill gärna veta vad det betyder.

Pokemon hundar och konst

[marion69]
0

Jag undrar varför jag så ofta (det går i perioder) drömmer om mörker och demoner.

Det är som att jag testas i mina drömmar. Dom vill få mig att omvända mig till mörkret, men jag står fast i min tro hela tiden. Först lurar dom mig att tro att dom är goda och senare uppenbaras deras mörka sidor och då tackar jag alltid nej och går min väg.

Som i en dröm för länge sedan så skulle jag gå till kyrkan. Utanför kyrkan träffar jag en person som vill få med mig till en annan kyrka. Han säger att det är en väldigt bra och upplyftande kyrka och jag går till slut med på att gå dit för att titta.

När jag är där, så ler alla och hälsar en välkommen och sedan börjar "gudstjänsten" och prästen är en demon av nåt slag och sedan ser jag mig omkring och ser att människorna har förändrats. Dom har kappor, horn i pannan och ser illvilliga ut.

Sen frågar dom mig. Vill du bli en av oss?

-Nej, säger jag bestämt. Jag tjänar ljuset! Och dom vill hålla mig kvar, men jag går min väg.

Senaste drömmen jag hade för några nätter sedan, handlade om en man som hade en demon i sig. Några människor frågade om jag har inte kunde frigöra honom från den demonen. Ingen annan hade lyckats ta bort demonen.

Då såg jag mannen med demonen komma fram till mig. Jag hann inte ens svara på frågan om jag ville eller inte.

Demonen vred och slet i mannen. Jag såg både mannen och demonen i honom samtidigt.

Den kom fram till mig och sade:

-Ta bort mig om du kan och hånskrattade.

Jag minns inte riktigt vad jag sade, men viktigt var att jag inte var rädd och tappade tron i det ögonblicket.

Lugnt och bestämt sade jag. Försvinn ur min åsyn! Hindra inte min väg framför mig.

…Till slut så försvann den. Jag var tvungen att säga åt den flera gånger.

Men jag undrar varför jag har så läskiga drömmar om demoner. Jag är oftast helt slut när jag vaknar. När jag vaknar mitt i natten, måste jag gå upp och titta på nåt roligt på tv för att kunna somna om.

Är det andligt eller är det rädslor inom mig som jag bearbetar i drömmarna?

Kan säga att jag går inte i kyrkan och jag kollat inte läskiga filmer, eller läser värst mycket om demoner eller nåt sådant.

Solum_Luna
0

Jag skulle bli jätteglad om du ville försöka tyda en dröm jag haft ett flertal gånger den senaste tiden. Jag har själv försökt mig på att förstå den, men kommer ingen vart. Har läst dina andra tolkningar här och du verkar vara riktigt bra på det!

Hela drömmen börjar med att någon form av naturkatastrof sker. Alla verkar överleva, men katastrofen skapar obalans i universum (säger någon i drömmer), och naturlagarna upphävs.

Jag och några vänner befinner oss i ett högt lägenhetshus, och genom fönstret kan man se vulkaner som ryker och ett förstört samhälle. Plötsligt ser vi hur soppåsar svävar upp mot himlen och försvinner. Någon av oss verkar förstå att saker som börjar på en viss bokstav lyfts uppåt, förlorar gravitation typ, och först tror vi att det går i bokstavsordning, men när vi ser röken från hus och vulkanen forma en stark pelare uppåt så fattar vi att det inte är så.

Vi får nu lite panik och undrar vad som ska försvinna härnäst. Då ser vi hur en väggklocka börjar lysa, och vi fattar att det är klockor det gäller. Det finns hundratals klockor i lägenheten, och jag har en massa på mina armar som jag lite panikslaget försöker få bort, för jag vill inte flyga med.

Upptäcker att det bara är fungerande klockor som försvinner. Alla som är sönder stannar kvar.

Vore väldigt tacksam för svar!

bebbi
0

jag drömde att jag vaknade, hade ont i huvudet och halsen, somnade om och försov mig. Blev sedan väldigt förvånad när alarmet ringde och klockan stod på 07.20.. och jag mådde bra.

Har du någon idé om vad det kan betyda? :)

yuukisama
0
ninoka
0

Jag har vid två tillfällen drömt och känt mig förlamad, inte kunnat göra nåt. En gång slumrade jag i fåtöljen på lunchen och drömde att en kraft som var ond ville dra ut mig genom fönstret. Jag ville inte hoppa men kände hur jag drogs o flög mot fönstret utan att kunna stoppa. Vaknade kallsvettig! En annan gång somnade jag i soffan och såg min farmor som dog när jag var 1, kände mig förlamad och det sken om henne, det var bilden som vi har hemma som jag såg henne som. Var vansinnigt trött båda gångerna, och mitt psyke var nog inte heller i balans.. Har måttdåligt till 22 års ålder kanske tills jag fick barn och tog tag i mig själv. Sen drömde jag om min mormor som gick bort för två veckor sen. Har väntat på att få drömma om henne, att hon ska säga nåt klokt. I drömmen var vi i min mosters gamla hus som jag alltid älskat att vara i, och mormor kramade min mans hand. Vi visste att hon skulle gå till andra sidan och att hon egentligen var död. Min mormor tyckte mkt om min man och han kom ofta med fisk och annat:-) kanske ett tack till honom?

skum06
0

Hej, det är så att i natt drömde jag att jag bodde i ett hus med elva-tolv våningar. Själv bodde jag på nioende våningen. Jag skulle åka hissen upp till nioende och när jag gick in genom så strömmar massa människor in samtidigt för att också gå till hissen men jag skyndar mig så jag hinner in i hissen innan den blir full. I hissen så småbråkar jag med en kvinna för att hon tyckte att jag trängde mig.

Jag hittar dessutom inte nummer nio på någon av knapparna, bara upp till nummer 8. Och det finns dessutom inga trappor i huset så jag kan inte ta trappan upp från våning 8. Men när hissen tillslut kommit fram till våning 8 så strömmar allt folk ut ur hissen och jag blir stående kvar. Efter ett tag så öppnas hissen och mer folk strömmar in, plus samma kvinna som jag småbråkat med. Vi säger något halvdrygt till varandra sen är det inte mer med det. Jag kollar en gång till på hissknapparna, helst plötsligt finns nummer 9,10,11,12 också där. Men jag hinner aldrig trycka på nummer 9 innan jag vaknar upp..

tacksam för svar :)

;)

[saandra1]
0

En natt drömde jag att jag var ute och gick på en gård tillsammans med min kompis, ett bostadsområde med lägenhetshus och då kom en man och högg mig i ryggen med en kniv. Jag dog och ramlade ner i en svart tunnel tills jag kom till en lägenhet, som var mörk och det fanns en vit hund med svarta prickar som kunde vara elak. Jag var död i den lägenheten och kunde inte komma ut. När jag hade varit där ett tag ramlade jag ner i ett svart hål igen och kom till en annan lägenhet. Sen skrek jag i drömmen att min pojkvän skulle väcka mig för det var otäckt.

suzana30
0

tjo jag drömde en väldigt knasig drömm inatt aldrig drömmt det förut typ det jag komer ihåg var att jag stoppat en massa hår i min mun och gömde mig nånstans för att se ta ut allt hår ur min mun började jag dra och dra och klöktes ett flertal gånger för att sen vakna upp av att min dotter kinkade…vad kan detta betyda?nån som vet?

OttoIsTheShit
0

Första drömmen blev jag jagad. sprang i skogen livrädd. Kände mig gammal. hör hela tiden jägare till häst och en massa skällande hundar. men vänster örat funkar inte som det ska. När jag kommer till en bäck kollar jag ner och ser mitt ansikte, en gammal varg hane. (kände bara på mig könet, på nåt konstigt sätt). Springer längs bäcken en liten bit och sedan in i skogen igen. Hundarna och jägarna kommer närmre hela tiden tills jag känner en brännande smärta i höger sida (precis under höger arm)..ser ett människoansikte och sedan är det svart..sen vaknar jag och har jätte ont under höger arm.

Andra drömmen var jag valp och lekte med mina syskon. Jag och en bror springer iväg. Men mamman kommer efter.. det ända jag minns.

Någon som förstår?:) tacksam för svar

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Ribessa
0

Hej! Jag måste bara be om hjälp att tyda lite i min dröm.. Jag vaknade precis och jag kommer bara ihåg lite svagt av den. Men jag har haft sånna här mardrömmer flera gånger i veckan i några veckor nu, och alla är av ungefär samma "stuk".

Det handlade om en kille/man, han var ökänd av alla då han var en helt sjuk mördare som gick omkring på fri fot, runt i mitt område. Man gick som där och var rädd hela tiden, om jag säger så. Och sen en dag, /helt plötsligt, hahha) körde jag en buss på min gata, påväg därifrån, då jag möter en annan buss som kommer mot mig. Jag ser att det är den här mannen i den bussen. Det går samtidigt en vän till mig precis bredvid bussarna, när vi möttes på vägen. Vi krockade, och jag vart panikslagen och vände snabbt om och tröck gasen i botten, och hörde ett pang, så hade han skjutit min kompis.

Dock senare gick jag in på facebook och såg att Den kompisen hade skrivit en facebookstatus (då levde han igen?…) och skrev *** rekord, 343 nu.

*** Stod för mannens namn jag inte kommer ihåg. Alltså, nu hade mannen dödat 343 personer. Jag kommer ihåg siffran 343 sjukt starkt.. Jag vet inte vad som menas med det..

Och då efter det, Då kommer det en kvinna gåendes på min gata. Tänk er, en blandning mellan en sjukt underviktig person och hon från The Ring. Ungefär. Och jag springer snabbt in i mitt hus, men hon följer efter mig med ett leende på läpparna, ett elakt sådant. Jag hinner inte låsa dörren och hon drar upp den och börjar gå emot mig. Jag blir jättearg, och tänkte att Nej nu fasiken ska jag inte dö inte!, och rycker tag i henne hår, och drar, allt vad jag kan. Jag märkte att jag var ute efter att skada henne ordenligt, så hon absolut inte kunde röra en fena.. (Gud vad hemsk jag låter..) Men sen kommer min mamma springandes och ropar, "Men gud vad hon låter!", och springer fram och tittar på henne. Då låter det som att hon håller på och kvävas, ungefär, och hon är helt totalt grön/grå i hela ansiktet.

Sen vaknar jag.. Vad tror ni? Vad kan det här betyda? Och varför drömmer jag massor av sånna här drömmar?

Snälla hjälp mig <3 Du kan skicka ett PM som svar :)

Miiiz
0

Hejsan skickade för en tid sen in en dröm jag hade som jag inte riktigt fick svar på.

Det var så att jag och min son hade somnat på soffan i vårat vardasrum (han är 1½ år) jag vaknar i drömmen och jag vet att någonting är fel när jag vaknar och jag vill inte vända mig för att se mot rummet, men jag gör det.

När jag vänder huvudet upptäcker jag att rummet är i full kaos! Och så greppar jag pojken och flyr till sovrummet, eftersom det är ju någon som har orsaka denna oreda.

När vi kommer till sovrummet så barikerar jag sovrumms dörren men märker att det är förgäves eftersom den/det som orsaket oredan är nu i sovrummet med oss, min ända instinkt är att skydda pojken så jag vänder ryggen mot det som är hemskt och skyddar pojken med min kropp som sköld.

Sedan vaknade jag upp.

Skicka pm ifall du vill att tråden inte skall bli så lång :) Kram Mia

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

[MissGina]
0

Jag har ett gammalt kulturminnemärkt hus i tegel mittemot mig där jag bor. Kan se det stora huset från mitt sovrum. En natt drömde jag att jag stor precis utanför mitt sovrum och tittade ut genom fönstret på andra sidan sovrummet och ut på det stora huset.

När jag stod där och tittade började det blåsa först lite sedan allt mer. Till slut kom hela kvistar och andra småsaker flygande i blåsten, jag hann bara tänka: Men herre…. så plötsligt slets ett helt stenblock lös från husfasadens nedre del och seglade upp rakt emot mitt sovrumsfönster som är på övervån. Det kom rakt emot mig med hög hastighet och full kraft, men det var så stort att det stoppades av balkongen och balkongtaket, det hann aldrig krossa mitt fönster.

Jag sprang ner för trappen och i köket stod min pappa och spikade för köksfönstret (som vätter åt samma håll) Jag tvärvaknade av att jag satte mig upp. Det var rena epokalypso-känslan. Vad betyder det där?

Tacksam om du kan tolka det. Kram!

Choklad
0

# 247

Kort sagt, så är det en storm på väg in i ditt liv, i form av känslor, uppbrott och saker som kommer att redas ut…

du kommer att försöka hindra och skydda dig emot denna upplevelse, men stormen inom dig har för stor kraft..

U R us

[MissGina]
0

#248 Ok….tack (eller vad säger man om detta?)

Choklad
0

# 246

du har kaos inom dig, och vill skydda din son ifrån detta..

du verkar vara en väldigt beskyddande mamma, din son kan skatta sig lycklig :)

men vem gjorde detta kaos?

har du kaos i din vardag, och mycket stress och oro?

Kanske du i drömmen vill säga dig själv att du med ditt sätt att vara mot pojken, beskyddar honom, och därför kan det bli stressigt..du är (?) beredd att beskydda honom så mycket, att du glömmer dig själv, dina egna tankar kommer i kaos och du har svårt att styra upp din situation..

vila mera och tillåt dig själv att bara vara (kanske inte så lätt då man är mamma)

Kanske du behöver fundera över exakt vad som du vill beskydda din som ifrån? vem/vad orskar kaoset? vem/vad stör din inre ro?

U R us

Zofia89
0

Hej!

Hade en dröm inatt om ormar… Dom kom in i farstun i mammas hus och jag var tvungen att ta livet av dem, blev biten i benet och 2ggr på handen. När jag vaknade hade jag två bett på halsen (i stil med vampyrbett)… Kan säga med nästan 100% säkerhet att jag inte haft myggor eller andra kryp inne) Sov natten hos mamma.

Brukar tolka drömmar om ormar som att det är falska människor i min närhet… Senast jag drömde om ormar var att dom kom in i ridmanegen i stallet, några dagar senare var jag där på fest/dans och min styvsyster var där (en väldigt falsk människa)…

Har precis separerat efter ett nästan 7år långt förhållande, min föredetta sambo är väldigt hygglig och vi är bra vänner, så jag har svårt att tro att denna dröm skulle ha med honom att göra om man kopplar ihop ormar med otur och falska människor… Och skulle ju tycka då att jag skulle drömt att ormarna var i vår gemensamma lägenhet och inte hos mamma…

Har du någon förklaring av denna dröm?

Tacksam för svar =)

Ratlings
0

Min syster drömde en dröm för något år (?) sedan som hon inte kan glömma. Det är en så stor grej för henne.

Hon gick över en bro där våran farmor stod och såg väldigt besviken ut. Hon frågade varför men hon fick inget svar.

En kort dröm. Men den gnager i henne än idag. I tillägg är att farmor är död.

Vet du något om det? :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Jeliqa
0

Hej!
I natt hade jag en dröm som jag nu skulle vilja ha hjälp att tyda. Jag har haft liknande drömmar nu under en veckas tid. Jag är i verkligheten gravid och drömmer väldigt livligt och "verkligt" för tillfället. Även om jag vet att det bara är en dröm så får jag dåligt samvete mot min älskade man när jag drömmer så här.

I drömmen är jag på sjukhuset där jag arbetar. En manlig patient i min ålder visar sig intresserad av mig och flörtar öppet med mig medan jag tar prover osv på honom. Patienten är svårt sjuk och ingen läkare vet vad som är fel med honom. Han själv uppger att han känner sig frisk och är uppe och går i sjukhuset hela dagarna. När han flörtar med mig skrattar jag bort det och går ut från rummet.
Under följande dagarna börjar han dyka upp överallt där jag är. Han väntar på mig när jag kommer ut från någon patient, han letar reda på mig i matsalen när jag skall äta lunch, han står i hissen när jag skall åka hiss osv. Tillslut blir jag irriterad och frågar honom varför han förföljer mig varpå vi grälar. Han talar då om att han är kär i mig och att han märker att hans känslor är besvarade. Jag förnekar detta och vi skiljs åt.
Senare letar jag upp honom i matsalen och plötsligt känner jag i drömmen att jag är kär i honom. Vi spenderar väldigt mycket tid ihop, håller handen och är på en oskyldig nivå.
Jag går hem från jobbet och min telefon ringer och det är patienten i fråga. VI har intensiv telefonkontakt medan jag är hemma och han uttrycker hur mycket han saknar mig.
Jag träffar plötsligt mina föräldrar och min chef som undrar hur jag mår för i drömmen har jag blivit änka och min man (som jag är gift med i verkligheten) har dött för några månader sedan.
Jag är sedan tillbaka på sjukhuset och låser in mig på ett rum med patienten. Vi blir närgångna och har sex. Han talar under sexet om att han älskar mig och vill ha barn med mig på en gång. Jag säger att jag älskar honom med och säger att jag tycker vi försöker skaffa barn.

Sedan vaknar jag.
Drömmen var väldigt, väldigt intensiv. Jag var alldeles matt i kroppen när jag vaknade för den kändes så verklig och så mycket stämde in från verkligheten. Tex arbetsplatsen, mina föräldrar, att min man var med, patienten i fråga hette Emil vilket min man heter i andra namn, att jag skulle bli gravid osv.

Jag hoppas jag kan få hjälp att tyda den här drömmen.

crickan
0

Jag kommer sällan ihåg mina drömmar. Satt för 2 dagar sedan och läste igenom gamla kommentarer bla där Choklad hade skrivit att man kunde lägga en ametist och en bergskristall under kudden om man ville förstärka drömmar.

Detta gjorde jag igår kväll och denna natt har jag vandrat mellan vakenhet och drömmar flera ggr. När jag vaknade till så la jag mig till rätta för jag ville ju veta hur drömmen slutade varje gång. Jag kommer inte ihåg så mycket men vet att det var viktiga saker för mig, ikväll ska jag ladda min mobiltelefon så jag kan spela in om jag vaknar till.

Tack Choklad för tipset!

[kelda]
0

Jag drömde häromnatten att jag åkte bil med en fd väninna. Då kommer en björn och nåt slags rådjur eller hjort gåendes på en äng bredvid, hon försvinner ur bilen och björnen tar henne. Senare ssr jag även en hotfull björn framför mig och tror att jag blir attackerad men klarar mig. Då är jag inte i bilen längre. Dagen efter får jag ett grattis sms av henne trots att vi inte hörts av sen i vintras.

Lavetta
0

Ser att tråden är gammal, men försöker ändå :) För ett par nätter sedan drömde jag att jag och min partner sedan 4 år tillbaka befann oss i ett stort, okänt hus på landet. Jag vet inte vems hus det var, men vi kände oss välkomna där och inte som inkräktare på något sett. Plötsligt skulle vi gå ut på gården, genom en stor, grön, lummig trädgård, för att gå och hälsa på någon (ingen aning vem) som bodde kanske 50 m bort i ett annat hus. Trädgården kändes som 'bortglömd' men inte igenvuxen… Kändes som jag befann mig i filmen Den hemliga trädgården. Det känns som sensommar, allting är grönt men många blommor har tappat sina färgglada blad som ligger kvar i gräset. Känslan jag fick var melankolisk.. Vi gick barfotar på en stig av sten.. Plötsligt ser vi att hela trädgården är full av döda ormar. De ligger i gräset, hänger från grenarna i träden, på trappan till huset och i buskarna. De har inte ömsat skinn, utan serie döda ut. När vi passerar de döda ormarna på gräsmattan så är det plötsligt några som hugger efter oss. Vissa rör sig inte, men vissa försöker bitas.. Och hörjar slingra sig, mest i form v dödsryckningar..Vilket gör att vi blir nervösa och inte vågar lita på att alla de ormar som ser döda ut faktiskt är det. Ormarna är mörka/svarta, och inte längre än vanliga huggormar. Sen vaknar jag. Jag vet inte om vi kom fram till huset.. Hade varit intressant att veta vad detta betyder, har inte kunnat sluta tänka på denna drömmen.

TezzD
0

Fyller på och hoppas på svar av dig Choklad.
Jag har undrat i många år vad detta betyder… en dröm som kom till mig när jag var 16 år… det är 12 årsedan nu och den sitter som fastklistrad bakom ögonlocken och kan göra mig rädd än idag….

kortfattat.

Jag ser en konstig varelse…. han är kort… har fem ljusblåa ögon utan pupill… lite ET varning över honom, för att förklara formen och storleken på enklast vis….

Denna varelse jagar mig… jag är riktigt skräckfylld….

Jag vaknar upp så hastigt och rädd så jag sätter mig upp… 

just då var mit rum i anslutning till vardagsrummet och jag pustar ut, lättad över att ha vaknat…. men….

när jag vänder mig om och lägger mig på sidan så jag ser ut i vardagsrummet så är denna varelse där IGEN!
Han står med armen på tvn och slår med sina långa hemska naglar mot toppen av den….eller tv bänken, mins inte det.. Jag blev åter en gång LIVRÄDD då jag faktiskt trodde att jag vaknat!?!?!?

Vaknar upp en ANDRA gång…. till min lättnad så lyser fortfarande min röda nattlampa och jag känner att "ja, nu e jag vaken"… sätter mig upp och ser mig omkring.. då sitter min dåvarande hund (Shäfer/Rottweiler) PÅ mitt BORD och bara stirrar ut genom fönstret. … Jag tänker bara "han e knäpp" och somnar om igen…

vad var detta för varelse? Vad ville den mig= Vad kan den representera? 
Har varit livrädd i hela mitt liv att stöta på "honom" igen… men tack och lov inte gjort…

Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[IdaSo]
0

Har en mardröm som jag haft sedan jag var 4 år som vägrar lämna mig. Skulle gärna vilja veta vad den betyder för den dyker upp ibland när som helst. Och den är ganska löjlig men varje gång jag vaknar är jag livrädd :/

Jag och min bästis är cirka 8 år och är ute på min gård. (Min syster är en ängel i drömmen 🤔) och hon kommer ut på trappan.Hon går sedan till ett ställe i skogen där vi för 2 år sen begravde vår ena kanin och så far hon som upp till himlen. Jag och min bästis springer sedan runt på våra gårdar (vi bor grannar när hon är hos sin mamma), tills vi hör ett gällt skrik och springer till min gård och när vi kommer fram ligger min syster död. Vi springer till min väns hus och sen hör vi 2 skrik. Vi springer till mitt hus och där ligger mamma och pappa döda på golvet. Då kommer en svart ängel ( som även min syster kom ner från himlen på en motorcykel med ☺️) och börjar jaga oss. Jag springer lite före min bästis och vi springer ut genom vår wc dörr , ängeln får fast min bästis och tar med henne till vårt GARAGE 🤔. Ängeln börjar jaga mig igen och jag är livrädd. Jag springer in i vårt hus och ut igen, vi springer runt och runt tills han sedan får fast mig. Han drar mig till vårt garage och binder fast min kompis och mig. Sedan tar han fram en pistol och tänker skjuta och då vaknar jag när skottet går. 

Hoppas du förstod ☺️

Fjäril
0

Jag föreslår att ni går in på http://drommar.ifokus.se/ och skriver om era drömmar 🙂

Tråden är som sagt gammal.

Sajtvärd på Övernaturligt

Krissegy
0

Hej. Jag undrar om du kan göra ett försök på min dröm?

Jag drömmde att jag var med en man som jag aldrig känt. Och vi gick i skogen, de va snö och vackert. Sen kom en elg och var väldigt arg, typ. Men mannen va lixom i bakgrunden. Men fanns där ändå som en stöd kände jag.

Jag sloggs med älgen länge. Och jag såg tänderna tydligt. Den bet mig massor. Sen fick jag för mig att om jag står still så går den. Då gjorde jag det och älgen vände och gick.

Kram

What we think, We become

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer