Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 3043 ggr
TezzD
0

Medial?

Fick en distanshealing igår… och då jag inte va ALLS fokuserad så var mkt av det hon sa sant… hon sa att hon kände det som att jag var väldigt Stängd och spänd i kroppen (Inte så konstigt då jag satt i soffan)
Hon sa även att jag hade en massa olika energier runt omkring mig som ville ha min uppmärksamhet och att jag var väldigt medial.

Men nu undrar jag, vad menar hon med detta egentligen

Här är hennes exakta ord i mening:

"Det kändes som att du har svårt att fokusera tankarna och din kropp kändes spänd. 

Det var det som jag la fokus på. Att inge dig lugn och trygghet. Att få dig att slappna av. 

Du är väldigt medial själv och det är mycket aktivitet runt dig. Nu menar jag inte att det spökar som attan utan många energier som vill ha din uppmärksamhet. 

Prata med dom och be dom hjälpa dig istället för att orsaka kaos i ditt liv. Be dom hjälpa dig att finna ro istället för att trigga din stress. Hoppas det gav något och hör gärna av dig"

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
0

Ingen? 

HjärtaRosalee

imke
1

Jag antar att hon känner att du är öppen för det andliga :-)
Kanske du är mer mottaglig än du tror? HÖr saker, ser saker i ögonvrån, känner lukter, känner hur folk mår osv. :-)

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

TezzD
0

Är det att vara medial? För jag har verkligen ingen aning om vad det innefattar hihi. trodde det var att man kan prata med andar och höra/se dom… men det gör jag inte direkt ofta kan jag ju säga :P

HjärtaRosalee

P_hansson
0

Medial är lite olika beroende på vem du frågar, själv anser jag medium/medial och liknade är alla mer eller mindre. Dock krävs det jobb för att vara en utvecklad själ, se olika dimensioner o liknade. Men det hon sade var allmänt. i min värld

imke
0

Vad jag har förstått så är vi alla mediala på något sätt från vi föds. Alltså vi har alla intuition eller kanske känner på oss vem som ringer osv. Men att man är mer eller mindre känslig.
Ungefär som att alla kan ju sjunga och med träning kan man bli bättre. Men vissa är mer talangfulla än andra helt enkelt :-)

Lite samma med det här. Man kan träna upp sin känslighet om man verkligen vill. Men vissa har ju kanske bättre förmåga än vad andra har. Och vad jag förstått har alla medium sina olika sätt att "se" saker på och att tolka.

Jag är ju en av dom som får kämpa lite mer. Jag känner och får till mig ord och bilder. Men jag SER inget med blotta ögat på det sättet. Och inget kommer av sig självt till mig oftast, utan jag måste koncentrera mig. och jag måste meditera och verkligen träna om jag vill utvecklas.
Men vill man så går det. Inte ge upp 😃

[Navahowolf]
0

# 4 Det där är så individuellt en del har det med sig naturligt andra får kämpa.Jag är en av dom som både ser med ögon och hör med mina öron och det har funnits med mig så långt ner i barndomen jag kan minnas.

Med min guide pratar jag som med en vanlig fysisk person,honom ser jag som en fysisk person så vi är alla olika och den mediala gåvan kan aldrig skrivas i sten för den är så individuell.

P_hansson
0

#6 Anledningen till detta är att vissa är mer utvecklade när de föds. Inte lustigt alls..

[Navahowolf]
1

# 7 Ingen är mer utvecklad än nån annan vid födsel,det är livet själv som skapar våra blockeringar.Alla är lika öppen vid födsel sen är det människan som gör så många stänger igen med orden du bara fantiserar,så inte konstigt att vissa helt blockerar sin medialitet.

P_hansson
0

#8 Där ser vi olika. Jag har sett folks liv (flera liv då) dessa skapar blockeringar (mest) och liiite medvetande men inte alls mycket. En bebis som inte haft många liv innan kommer vara "renare" än en som inte lärt sig något på 10 liv.

Där av föds vissa negativa andra inte alls negativa redan från början.

TezzD
0

Så, medialitet är något som vi alla har, men vissa utvecklar den MEr kan man säga då? De som vill ha den och de som har den utan ansträngning är två helt olika och sen resten har den alla, men dom blockerar den? 

Jag fick känslan av att hon menar att jag är mer medial än vad jag "vet"
Jag har ju alltid vetat att jag kan se och höra om jag bara ger mig ro till att verkligen försöka. Jag har sett och hört saker men blivit så rädd så jag har kanske på automatik blockerat mig? 

Under denna veckan som varit så har jag på någotvis lyckats öppna mig mer och fick tack vare det syn på en skepnad (Som skrämde mig) Har skrivit om detta i många trådar, men tack vare att jag sedan "lät" han komma tillbaka så kunde jag med hjälp av ett medium hjälpa honom att hitta till ljuset igår. :)
När jag hade kontakt så var jag alldeles darrig, yr och varm… när han försvunnit, om han nu gjorde det så vart jag darrig och frös…

Någon som känner igen detta?

HjärtaRosalee

P_hansson
2

Stress kan blocka, så det kan hon mena.

TezzD
0

Ja, hon pratade mkt om energier som ger mig kaos i vardagen och att jag ska försöka prata med dom och be dom att hjälpa istället för att stjälpa och göra mig stressad….

HjärtaRosalee

P_hansson
0

Ja, stressar man stänger man sig ofta vilket gör att energi som kan stråla stannar och skapar mer problem…

TezzD
0

tåls att tänkas på… för övrigt så är jag en ganska lat människa. Men när barnen inte lyssnar så blir ja tokig på en sekund….

Hur tacklar man detta då? Ur "medial" synvinkel?

HjärtaRosalee

P_hansson
1

Medial vet jag inte men andlig. Att du blir arg beror inte på barnen.

Det beror på de krav du har på dem och att de inte uppfyller dem. Mitt råd, ta ned kraven och jobba fram dem till dit du vill.

På så vis så kan du lära dem massa och inte bli arg.

imke
2

Du är ju människa :-) Och vi har känslor. Blir arga ibland och agerar inte alltid rätt mm. Men så får vi vara, vi är som sagt människor. :-)
Andlighet är ju mycket personlig utveckling och hur man ser på saker och livet :-) Och med det kommer mer harmoni i dig och hur du agerar mot dina nära och kära och även andra människor.
Det brukar gå hand i hand det andliga och mediala. 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
[Navahowolf]
4

Håller fullt med dig Imke,vi är bara människor med fel och brister och en stor del av den mediala utvecklingen bygger på att hantera alla former av känslor för att vi ska utvecklas.

Vi behöver både skratt,gråt och ilska.Stänger vi in dessa känslor stänger vi dörren till så mycket.Alla former av känslor är en ventil och ventilerar vi inte så blir vi sjuk.Kan man inte gråta eller vägrar att bli arg då skapar det ångest som med tiden bara stegrar och till slut skapar sjukdom.

Allt detta är ren personlig utveckling och där har vi ett viktigt moment inom både andlig utveckling och medialt arbete.

Jag skulle omöjligt kunna möta en ande om jag inte kunde vara i känsla och förstå,då kammar man som medium noll så att kunna ha och vara i alla former av känsla oavsett det är ilska,gråt eller glädje är ren sund utveckling oavsett man är andlig eller ej.

Dessutom att vara djurisk är något oerhört vackert.Djuren är dom mest naturliga oförstörda själar som finns medan vi är präglad av det jordiska och skapar än den ena blockeringen efter den andra medan djur bara är i sin naturlighet.Så sträva efter djuren och behåll din naturlighet istället för att lyssna till människans kamp att bromsa din egna utveckling.

imke
1

#17 Absolut! Jag håller helt med dig. Vet inte hur du uppfattade mitt svar… Vi är ju människor och har ett visst beteende. Men det man vill är ju att jobba mot ett mer harmoniskt och lugn i sig själv :-)

imke
0

#18 Precis så! Jag är nog lite dålig på att förklara :-)

TezzD
0

Tusen tack för alla klocka svar! Jag ska ta till mig dom och verkligen göra mitt bästa för att bli mer positiv :)

En slutlig fråga, kan andar och energier göra så att man får "Ont"?
Jag har sedan slutet av november haft en enorm nacksmärta och gått på sjuikgymnastik för detta… efter att anden som fanns i min lägenhet fram tills igår försvann… så försvann även min onda nacke! Inte helt, men jag kan röra den nu!

HjärtaRosalee

[Navahowolf]
1

Absolut Rosalee det är ofta så dom kommunicerar med oss,visar den smärta ,sjukdom eller glädje  dom haft under sin livstid.Man lär sig med tiden att skilja sina egna känslor från en andes men jag har väldigt svårt att förklara hur man liksom bara vet 😉

Skönt om din nacke är bra igen och hoppas det fortsätter så 🌺

Imke du förklarar inte alls dåligt tvärtom och att kunna gråta,skratta,vara arg gör ju att vi kan bli mer positiva och kan leva i harmoni.Stänger vi in då kommer obalansen smygandes och vi blir istället bitter 🌺

[Kattuggla]
1

Jag känner också att vi är ju bara människor. Om någon gör mig fysiskt illa t ex så blir jag ju arg, rädd mm! Däremot kan jag ju hantera mina känslor på olika sätt beroende på hur jag mår för stunden. Visst, det kan ju också vara så att man har kommit olika "långt" här i livet och hur man kan hantera sina känslor. Desto viktigare är det för andra att försöka kunna sätta sig in i andras "tänk" eller fas här i livet och vara ödmjuk. Enligt min hypnosterapeut och med hjälp av mina drömmar hade jag blandat ihop ilska och skuldkänslor, vilket hämmade mig i min vardag. När jag förstod detta kunde jag agera på ett annat sätt än förut i olika situationer. Även om det tog lite tid…

Så känslor är ju helt naturligt.

TezzD
0

Kan det bli som en eko effekt när man hjälper en ande att det kommer fler? 

Kan dom liksom känna på sig att det finns någon i närheten som kan känna av dom?  (Ursäkta OT)

HjärtaRosalee

[Navahowolf]
1

# 24 Dom brukar se om vi är öppen och uppfattar vårt ljus så visst dras dom till öppna personer helt klart 🙂

# 23 Kattuggla håller med dig känslor är naturligt och fy om man inte hade några,så skulle då inte jag vilja leva kan jag lova som en Zombie hualigen 😃

Sjöstjärna
0

Anser ni att det finns något som talar för att det blir svårare att utveckla sin medialitet ju senare i livet man börjar? Är det teoretiskt möjligt att bli lika tydlig och säker i sin medialitet vid 50 som en som varit naturligt medial sedan barnsben?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Amandla
2

Spontant skulle jag vilja säga ja, vid 50 års ålder har man ju förhoppningsvis mognat som människa och kommit en bra bit i sin personliga utveckling.

TezzD
0

vad var det om djur? var e inlägg #26?
håller med Navahowolfm djur är de renaste varelserna på denna jord, inga lögner ingen falskhet utan ren äkta vara! :)

Jag tror inte att det spelar ngn roll i vilken ålder som man upptäcker sin medialitet, o visst kan man lära en "gammal hund sitta" ;)
Ju äldre man är desto mer utvecklad är man ju också tycker jag :)

Navahowolf jag tror att det kommit några fler som försöker få min uppmärksamhet nämligen, blev av med en hembunden men nu är här nästan mer energier än förut …. pip i öron, dofter som kommer, tryck i pannan kill i hårbotten och kli på kroppen… lite lätt hela tiden, inte i överflöd utan lätt o lagom. Känner mig inte "pressad" eller rädd heller vilket känns skönt. :) Men man undrar ju vad de vill och vad JAG kan göra. Då jag inte anser mig som så himla utvecklad.

HjärtaRosalee

P_hansson
0

#31 Det var jag som förklarade hur djur funka men det fick jag inte ha kvar men tydligen fick visst det stå kvar. Jag vill påstå djur inte alls är så rena.

De dödar för revir, de våldtar när hona löper, de dödar andras ungar för att få para sig, de mobbar ut olikutssende, de tillåter sig bli domderade för godis. De är nog bland de mest ego varelser man kan hitta. Allt går ut på att vinna, starkast vinner i naturen. Föra generna vidare. Till varje pris även om det innebär döda, våldta och skada.

TezzD
0

#32 Men djur är ju uppbygda av instinkter precis som urmänniskan (ex grottmänniskan) Dom var inte heller så "fina" och eftersom vi är deras "avkomma" så kan man ju praktiskt taget säga att du säger att vi människor är "smutsiga" vi med då? 
(Förlåt om jag ör OT nu) Men nej, djur är ego av en anledning, för att överleva o det tycker iaf inte jag är "fult".

Och i slutändan, så är det väl så med allt… starkast vinner i naturen. ? ;) Det är ju det vi som människa nu jobbar på.
Att vi ska kunna leva i SAMSPEL med naturen istället för att döma den 

O sist jag kollade så var djuren i naturen ;)

HjärtaRosalee