Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1302 ggr
Jina.
3

Äntligen

Hej på er!

Äntligen har jag tagit steget och "kommit ut" bland mina vänner och bekanta att jag kan ta kontakt med bortgångna  (att jag faktiskt är ett medium) 

Efter jag har varit på kurs så kan jag äntligen släppa allt runt om kring mig och bara vara.

Det var en härlig upplevelse kan jag säga…

Känns så skönt. Jag är en helt annan människa nu.

Har ni "kommit ut" än? Hur kändes det för er?

Kramar till er!!

www.mediumjina.se

Fjäril
0

Härligt Jina 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kattuggla]
0

Nej, inte riktigt ännu! Jag har fortfarande inte kommit så långt men jag har i alla fall nämnt till min familj att jag tränar och försöker "prata" med andra sidan. Bara det känns så skönt! Jag har äntligen hittat hem till mig själv! Roligt för dig att du har kommit ur garderoben så att säga… 😃Undrar själv hur det blir för mig om jag nu når så långt i min utveckling förstås. Försöker vara ödmjuk inför mig själv! Men jag är glad för din skull!

Henrik93
1

Jag har faktiskt som med mycket annat inte "kommit ut" utan har alltid varit öppen om man säger så.

Jag är homosexuell och har aldrig varit i någon "garderob" för ingen sa till mig när jag var liten att "det ska vara man och kvinna".

Sama med min medialitet, jag har sedan jag varit liten varit med om både obehagliga och mer behagliga möten med andra sidan. Och inte heller där har någon stoppat min utveckling, utan tvärtom så kan jag minnas att flera personer som inte är särskilt "troende" som har talat om för mig eller mamma att jag är väldigt medial.

Men jag skyltar ju inte och skryter, utan jag är bara mig själv och har alltid varit det. för omjag skulle hoppa på någon på stan som hade en ande med sig, hur skulle det kännas för den personen?

Men jag är glad att du har "kommit ut" och att det känns som en befrielse!

stora kramar!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Kattuggla]
1

Henrik93, vad stark och ödmjuk du verkar vara!

Kram!

[stass]
0

#3 det du beskriver där tycker jag är väldigt viktigt att tänka på.

Även om man måste försöka ha huvudet med sig eftersom barn har väldigt livlig fantasi, ska man ju inte tala om för dom "så är det inte" "det finns inte" osv…den största blockeringen man kan sätta i ett barn som helt naturligt upplever olika saker som barnet anser är normalt (eller inte övernaturligt iaf)

Henrik93
1

#4 Jo, jag är väldigt stark och ödmjukt psykiskt! Men fysiskt är en helt annan femma! haha (skämt åsido) Jag har varit med om väldigt mycket sedan jag var liten och jag tror att det kan vara därför. många kallar mig lite "lillgammal" för att jag hela tiden ligger "före" min egen åldersgrupp!

#4 precis, om jag skulle uppfostra ett barn så skulle jag lära den att gå, tala och andra saker som är livsnödvändiga, men jag skulle aldrig i hela mitt liv säga hur vad barnet ska tro och inte!

Jina.
0

Tack för alla era svar 🙂

Jag har sedan barnsbenen haft kontakt med andar, hela min familj visste om det men inte alla mina vänner eller bekanta.

Så det känns skönt att kunna säga det högt nu 😃

Henrik du kan vara väldigt stolt över dig själv…

www.mediumjina.se

Henrik93
0

#7 du också Jina! styrkekramar! <3

Jina.
1

Tack❤️ Kram

www.mediumjina.se

imke
1

Jina: Jag har gått ut alldeles nyligen med att jag är medial. Men jag kallar mig inte ett medium eftersom jag är jätteny på detta och tränar än så länge :-) Men jag kände att jag var tvungen att berätta för alla eftersom det är en stor del av mitt liv :-) Jag har fått lite olika reaktioner, men dom flesta är nyfikna :-) Och det känns jätteskönt :-)

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Jina.
0

Vad härligt Imke. 😃

Visst är det skönt när man kan prata öppet om sin medialitet?

Det är en stor lättnad ju.

Lycka till i framtiden!! Kram

www.mediumjina.se

[akumas7]
1

Jag har lite svårare med att komma ut då min pappa och hela min släkt facktiskt är 'över' religiösa. Min mamma har jag dock talat om det för och några av mina systarar. Mamma till och med köpte en tarot kurs till mig. Hon tycker att jag ska bli bätre en vad jag redan är ;) Mamma är också lite medial precis som jag :) Jag har dock enbart talat om för min yngre syster att jag är bisexuel och har facktiskt kommit ut med det nyligen för mig själ med facktiskt. Jag har aldrig accepterat den sidan av mig förut, men jag har alltid vetat att jag varit det :) Det tog många år för mig att acceptera det men nu känns det befriande att jag har accepterat det för mig själ :D Jag är så stålt över mig själv! :P

Henrik93
0

#12 Och du BORDE vara stolt över dig själv som kommit såhär långt!:)

Varma kramar!

imke
0

#12 Håller med föregående talare 🙂

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[kvasthilda 72]
0

Vad glad jag blir för din skull :)

När jag kom ut med det så hade redan min omgivning anat det för ända sedan jag var barn så talade jag om sådant :)

[Kattuggla]
0

akumas7, jättebra att du tagit dessa första steg. Det ska du verkligen vara stolt över! ☀️

[akumas7]
0

Vilken suport man får här då :) Tack så mycket allihopa, jag är väldigt stolt över mig själv som lyckats att äntligen acceptera deta! Det är svårt att prata med omgivningen om dessa saker och jag har valt att för stunden inte komma ut med dessa saker. Det kommer dock en tid då jag kommer att ara tungen att göra det, tex när jag får en flickvän (hon kommer ju att vilja träffa min familj), när jag har börjat jobba inom det andliga området. Men det kan ta några år och det gör inte mig någonting alls, jag gillar att 'skynda' långsamt ;)

TezzD
1

jag har bara precis berättar för min sambo att jag "ser saker" den mest stängda och inmediala människan jag känner haha så det var verkligen ett stort steg men det känns bra :)

good for you! :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

P_hansson
1

Jag behövde inte komma ut på det sättet,, jag har alltid varit noga med folket nära mig. Så de jag haft runt mig har alltid respektera mina val. Om de inte skulle det så har de inget runt mig att göra.

Men jag kan förstå ur din vinkel att det kan vara en lättnad att få säga vad man gillar o göra och stå för det.

[Sol69]
1

Så kul för dig att det känns som om du vågar berätta om det 🙂

Själv brukar jag prata om det med mina närmaste vänner. de jag känner kan förstå utan att tro jag är tokig 😉

Sa till en av mina vänner att hon skulle träffa en norsk man.. vet inte va de kom från.. men de har visat sig att hon faktiskt har träffat en norsk man nu, även om det inte har handlat om romantik 😛

TezzD
0

#19 samma här, man väljer sina nära precis som allt annat i livet.
Man har alltid ett val <3 
Medialitet är inte lika "konstigt" nu längre som det var förr dock, se bara alla program som kommer, nu verkar det vara någon slags "modefluga" tyvärr…

HjärtaRosalee

TezzD
0

Vart jag ville komma med det sista är nog att -det säkert inte är lika "outsider" att berätta om sin fina väg man valt att gå idag som det var förr! 🌺

vilket jag tycker e bra :)

HjärtaRosalee

P_hansson
1

#21 det beror på att folk går på dessa program som det okända o liknade. Men det är deras förlust.

TezzD
0

#21 ja tyvärr är det ju så…. folk blir lite förblindade av "verkligheten" och den riktiga kärleken/känslan av det hela.

HjärtaRosalee

P_hansson
1

#24 Folk vill ofta se vad de vill se inte vad som är. Liksom det som gör även trådskaparens problem att man har folk som är negativa. Sedan bryr sig folk för mycket om vad andra tycker. Själv skiter jag i vad folk tycker om mig. Folk tycker så mycket ändå..

TezzD
0

Återigen håller jag med dig! haha

HjärtaRosalee