Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2358 ggr
imke
0

Upplevelser under meditation

Hej. Nu är det jag som frågar igen :-D

Igår satt jag i ett mörkt rum och mediterade ungefär 30 min.
Till en början flöt allt på bra, utan några konstigheter. Jag bad om beskydd under meditationen, jordade mig och öppnade sedan mina chakran och koncentrerade mig på min andning.

Sedan bad jag min vägledare om bevis att han fanns hos mig.
När inget hände kände jag mig lite sur… måste jag erkänna…
Då rörde någon mig på handen lite lätt och sedan en gång till.
Och så kom denna enorma värmeflod över hela min kropp. Och det kändes som att det virvlade runt i kroppen på mig. Och med den en massa varma känslor. Samtidigt blev det som en konstig vibration i mitt vänstra öra… nästan som att jag hade lock fast ändå inte.. en konstig bultande känsla. Och det surrade och pirrade i mitt högra lår lite då och då.
Och jag kände hur jag försvann ner djupt i meditationen. Så pass att jag hade problem att hålla ögnen stängda, dom vibrerade nästan…
Och jag sade till mig själv att jag hänger mig och följer med. Och fick kämpa med mig själv för att inte bli rädd och öppna ögonen. Men jag hängde med.

Och till slut stillade det sig och jag kunde vakna till. NÄr jag öppnade ögonen kändes det som att mina handflator va jättevarma. Och jag provade att sakta röra dom mot varandra och tyckte att jag kunde känna energin :-)

Jag vaknade till sans och var bostavligt talat svettig under armarna, men frös samtidigt…. :-/

Vad hände under den här meditationen? Någon som vet?
Frigjordes en massa i kroppen eller hade jag kontakt på något sätt?
Det var en härlig upplevelse iallafall :-)

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Fjäril
0

Hej,

Det låter som en fin kontakt tycker jag - och jag känner igen det du beskriver mycket väl. Dels frustrationen över att inget känna, bli varm om händer, "locket" vid öronen och värmen inombords.

Jag tycker du fick den bekräftelse du behövde "vi är med dig" 

Sajtvärd på Övernaturligt

imke
0

Åhh va härligt å höra.

TezzD
0

å det låter verkligen intressant! *nästan lite avis*
hihi
Jag var med om något mkt märkligt igår faktiskt… satt vid datorn och läste om 3e ögat här inne…. jag var helt inne i datorn …

helt plötsligt ser jag en svart skepnad till vänster om mig och jag blir givetvis jätterädd (Önskar att bli av med min rädsla)…och samtidigt som rädslan kommer så känner jag en enorm värme genom hela kroppen. Den var så stark så att jag stängde ner datorlocket och "gav upp"….

Efteråt går jag in på toaletten för att göra mig iordning, på väg dit känner jag att jag är fruktansvärt varm om öronen. verkligen jättevarm…

Kollar mig i spegeln och tar undan håret för öronen och dom är knallröda!(?)
det försvinner tids nog tills jag lagt mig i sängen för att sova… runt 3.30 vaknar min 4 månaders och är otröstlig…(Aldrig hänt förut)…..

Vad kan detta ha varit? Förlåt att jag "stal tråden" 😟

Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fjäril
0

Kanske har du aktiverat en del av det chakrat som gjorde att du såg mer än vad du brukar 🙂

Jag tror att man lättare uppfattar (andliga)besök som just mörka skepnader men sådant lär man sig med tiden, att urskilja andra detaljer.

När du upplever en rädsla kan du säga högt eller inom dig själv "Det finns inget att vara rädd för" eller "Jag känner mig trygg och harmonisk". Känslan sitter inom dig själv, inget "yttre" kan påverka dig om du inte vill. Gäller livet i sig, inte bara i andligt syfte.

Sajtvärd på Övernaturligt

TezzD
0

Nu börjar jag bli orolig---- Tusen tusen tack för ditt svar! Jag har förstått att man kan se denna svarta skepnad för att hjärnan "inte riktigt hänger med"…. men tidigare under dagen så kände jag min mormors doft, väldigt skarpt (Hon lever) för en kort stund… Men hon har varit mkt sjuk ett bra tag nu… och sedan på natten kommer denna skepnad… sa till mig själv igår att jag skulle ringa henne för att kolla så att allt "e bra" men gjorde aldrig detta,,, och nu får jag onda aningar…  Hoppas att det helt enkelt var "någon annan"…. Men varför denna värme i kroppen? Som en kanon genom hela mig? O sen varma öron? Har ni erfarenhet om detta kanske? ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[lillalollo]
0

Vill skratta lite gott åt din upplevelse. Inte jag som skrattar är min guide som skrattar. Jag har precis börjat inse hur enkelt det är. OH min gud vad jag har kämpat. Likt du beskriver wow vad jag känner igen mig. 

hände för 3 dagar sen när jag pratade med ett medium då jag insåg hur jag har haft kontakt med min guide hela tiden men aldrig insett det. Och inte fan var det någon indian eller någon annan filur. Nepp. min guide heter emelie värdens goaste. Så övar för fullt nu när jag förstår lite. behövs år av träning att förstå hur jag ska hålla mig till en sak i taget tror jag. Men kommer försöka stärka kontakten med min guide först.  Blev galen när alla sa att jag hade bra kontakt med min guide men inte hade kontakt på det sättet jag vill. 

Fast nu när jag förstått det och vet hur så är detta sättet att ha kontakt på mycket bättre än det sätt jag trodde och någonstans ville jag skulle ha. Tro mig den dagen den harmonin. 

Så önskar dig lycka till på din resa. Min har nyss ÄNTLIGEN börjat.

Henrik93
0

#6 och jag känner igen mig i dig just nu! haha

Min guide är också en himla go person karl heter han, och är väldigt proper, men han har sin humor!

visst är det underbart när man kan känna detta!

kramar

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

imke
2

#6 exakt så! Medium säger stt jag har det! Så mycket energi och kontakt. Men fa fasen!!! Hur då liksom hihi. Men det är på gång, det känner jag ju. Men det får ta tid :-)

imke
1

Skönt å höra fler som känner som jag :-)

[lillalollo]
0

imke förstår din frustration. verkligen oj vad jag har frågat omkring och verkligen känt mig dum för haft tusen olika saker att uppleva och fått tills mig en ny guide varje vecka typ. och wow jag kunde sitta 2 timmar eller 1 timme och vänta på att få kontakt med guiden men jag hade kontakt hela tiden. hahahaha

hendrik93 - ja men om…. Jag är ny nu men man känner en väldigt stark närhet och värme i hjärtat med sin guide. Typ som om det vore ens bästa vän. vilket det är. Man blir lugn väldigt lugn för man upptäcker att man har en väldigt nära vän som redan känner en. Ibland få jag bilder ur intet som får mig att skratta. tro mig hon har humor och kan få mig att skratta.

[Camia7]
0

Måste man vara väldigt utvecklad för att möta sin guide? Jag kan knappt se vad som finns bakom ett spelkort skulle väl aldrig kunna få kontakt med min guide?

imke
0

#10 Jag känner att jag har kontakt så att säga. Men inte på det sättet jag VILL ha. Jag vill ju kunna kommunicera med henne eller honom ju… Suck.. Ja du förstår säker vad jag menar :-)

Men jag antar att det är som du säger att det kommer ta flera år innan man blir lite varm i kläderna :-) Jag är oxå ny och allt känns väldigt virrigt bara :-) Men häftigt och kul :-)

P_hansson
0

Låter som du öppna dina chakran. Det är vanligt att man kan känna som att någon "nuddar" dem innan de öppnas.

imke
0

Igår när jag mediterade försökte jag fokusera extra mycket på mitt pannchakrat. Detta för att jag, av någon anledning, känner är det jag har mest problem med att öppna upp. Och när jag fokuserade mer på det började det pirra och sticka mellan ögonen på ett konstigt sätt.
Det borde vara ett bra Tecken va? Det kändes så iallafall 🙂

[lillalollo]
0

ja har tagit mig ja egentligen 8 år att förstå hur man jobbar men jag började inte kämpa med det hela på riktigt för 1 år sen. Så vi kan säga 1 år.

imke
0

Oj, då har jag en bit kvar 🙂. Men det är väl så det är

P_hansson
0

14: ja, det är bra. Men håll inte fokus så dina muskler under blir för spända kan få lite huvudvärk o trötthet..

imke
0

#17 kände det efteråt… lätt huvudvärk. Man lär så länge man lever 🙂

P_hansson
0

Ja, det är lite svårt i början men kämpar man så fixar det sig.