Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 896 ggr
[Kattuggla]
0

Intuition

Hej alla!

Jag undrar om man måste öppna upp sig om man ska träna på sin intuition? Eller är det bara om t ex ledaren ska hjälpa till och att man "pratar" med honom i "fantasin". Kan man inte träna själv så att säga… Det kanske ger mer resultat om jag får hjälp av honom?

(Det känns viktigt för mig att göra på rätt sätt och ev. stänga mig sedan.)

Kattuggla

imke
0

När jag lägger tarot brukar jag öppna upp mig och be högt om hjälp med korten :-) Det brukar fungera bättre än om jag inte gör det. Man kan be högt eller tyst, spelar nog ingen roll.
Sen kommer det och jag skriver och skriver allt som kommer till mig utan att tänka efter :-)

Borde vara intuitionen antar jag de… eller?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Kattuggla]
0

Ok! Jag vet, man vet ju inte om det är man själv egentligen som är intuitionen eller om det är hjälpen man får?

Öppnar du upp dig innan och stänger efter du lagt tarot? (Risken finns att jag blir lite lat och tidspressad. Då kanske jag struntar i att träna på min intuition eftersom det tar lång tid att öppna upp och stänga ordentligt.) Fast egentligen vill jag ju träna!

imke
0

Jo jag märker skillnad faktiskt. När jag är lat och bara sätter mig så får jag inte ett jota till mig. Då ger jag upp och kollar i boken och kopplar ihop mina egna ord bara :-P
Och när jag mediterat och öppnat mig innan är det väldigt mycket enklare

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Kattuggla]
0

Okej imke, tack för hjälpen!

Är det någon annan här inne som har något tips? Jag tänker t ex på när jag gör intuitionsövningarna…

Fjäril
3

Hej Kattuggla,

När man arbetar med intuitionen så handlar det om ett högre medvetande /inom oss själva). Vi ber i (regel) inte om hjälp via andevärlden (vägledare och så vidare) utan lyssnar till våra egna känslor. 

Intuitionen sitter vid ditt solarplexus (ett av våra sju större chakran, men det vet du säkert) och det du kan göra när du vill öva är att föreställa dig en gul vacker blomma vid ditt solarplexus. (egentligen handlar det om en tillit det man får till sig). Du kan också testa att hålla ena handen över området samtidigt som du ställer en fråga inom dig. Lyssna till det första som kommer till dig.

Det finns olika sätt att öva på. Vi har skrivit några tips under "Hjälptråden".

Sajtvärd på Övernaturligt

[Kattuggla]
0

Tack för hjälpen! Nu förstår jag lite mer hur det fungerar. Det svåra är ju som du säger, att lita på känslan man får till sig utan att blanda in sina egna tankar.

Fjäril
0

Ja, ibland går det undan och det är inte sällan hänt att man tänker "neeej, så kan det inte vara" och så har man tappat tråden. 

Alltid lita på första (mag)känslan 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt