Hej,
Här står lite om auraseende:
http://overnaturligt.ifokus.se/articles/50ad424cd3b4fd1d52002b58-auran-och-farger
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag brukar roa mig med det på tråkiga föreläsningar att titta på mina föreläsares auror. Tittar då lite utanför kroppen eller vad man ska säga så kommer det fram. Enklast är om det är en ljusare vägg bakom tycker jag. 
Var inte förrän i höst när jag började min mediala kurs jag fick veta att det var aurorna jag tittade på. 
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Okej, jag trodde att jag hade skrivit ner en "övning" också. Ska leta efter den 
Okej:)
Camia du vet när du upptäcker dig själv med att bara sitta och stirra, men egentligen kollar du inte på något speciellt? Det är så du vill att ögonen ska fokusera.
Börja med ett försöka Se auran runt din hand. Håll handen framför dig med handflatan bortåt, mot antingen en vit eller svart bakgrund (det är lättast när man är nybörjare). Spreta med fingrarna och fokusera i tomma intet mellan två fingrar.
Jag gjorde så under några dagar och sedan såg jag Auran mer och mer runt mina händer. Sen tog jag det vidare till mitt huvud o.s.v.
Det finns många bra videos om detta på youtube med.
Lycka till :)
Tack fredrikh det ska jag testa:)
Jag ser bara gult och vitt i typ varannan? Det kan väl inte vara auran??
Varannan vad?
Jag kan inte Se auran hos alla,vissa är svårare och olika situationer ger olika förutsättningar. Titta på mig själv tycker jag också är lite svårt. Men titta några centimeter utanför eller förbi den eller det du tittar på och du ska titta så du typ "vandrar bort"
Kan mycket väl vara auran du ser. beroende på vad du menar.
KÄMPA PÅ!!! Allt kräver övning. 
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Man kan prova att känna efter var auran är på varandra, om man är två eller fler. Stå en meter ifrån varandra. Sträck ut händerna framför dig och rör dig sakta mot kompisen, blunda om du behöver, och känn efter om du känner lite motstånd någonstans. Det känns som att händerna trycks mot en uppblåsbar badboll ungefär, fast mjukare. Det kan också kännas som att det blir varmt, kallt, stickigt osv.
Om man sakta sänker ner en hand ovanför kompisens kronchakra kan man känna att det blåser där 
Som ränder med några milimeter gult och sen en liten bit vitt efter konturen av handen:)
Hej,
Här hittade jag två trådar som tar upp samma fråga:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ed17c8388f4724ce700149d-att-se-auran
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/502aa1f4d3b4fd0c7a00301a-hur-utvecklas-auraseende
Vill tillägga att jag fick lov att vara VÄLDIGT fokuserad och INTE kolla DIREKT på fingrarna utan precis som nämt ovan, emellan.
Försöker att se vad mina barn har för färg men än så länge har jag inte fått dom att vara tillräckligt stilla på tillräckligt lång stund, så jag behöver öva mer på mig själv och hoppas kunna se snart :) Tyckte mig se en lite magenta färg på min 4 månaders en väldigt kort stund <3
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Jag provade oxå att kolla på handen och hade oxå ljusblå färg :-) Typ turkosaktigt :-)
Men runt huvudet såg jag gult först och sedan ljusblått.
Those who don't believe in magic will never find it 
Kul att ni lyckas se den:) jäkla trökigt att jag inte gör det. Har dock inget tålamod heller:p
idaf har jag haft både ljusblå och nu på kvällningen turkos.
Lyckades se en liten strimma på min 2.5 åring o den va mörkblå, riktigt tufft när man lyckas! o nu går det fortare o fortare när jag kollar på mig själv :)
övning ger färdighet, det kommer nog snart Camina7 :)
Rosalee
Camia7: Kämpa på! Övning ger resultat, jag lovar! Jag har oxå dåligt med tålamod och vill kunna ALLT på en gång om jag ger mig på något nytt. Men det gå rju liksom inte, det säger sig självt :-) Du kan du med, men du måste försöka ha tålamod. Prova en stund varje dag så kommer det :-)
Those who don't believe in magic will never find it 
Jag har försökt lite grann i kväll (det med tomma intet mellan fingrarna), det är svårt!
Kändes som jag såg den vid några korta tillfällen, men så fort jag gjorde det så blev jag lite exalterad och försökte fästa ögonen på den och då POFF försvann det. Efteråt undra jag om jag ens såg det jag såg. Men det gjorde jag… hoppas jag haha!
En anledning till varför jag ifrågasätter det jag såg är för att ibland när jag stirrar i tomma intet så får allt en typ av färg runt om sig, även döda objekt. Fast två gånger av typ sex är jag säker på inte var sånt dubbelseende, men det försvann så snabbt.. kändes så overkligt efter åt, efter jag hunnit tänka "åh herregud det funkade ju, japp det går faktiskt."
I sånna fall var den nog vit, sen ljusgrön/gul. Dessutom så "darrar" mina ögon av sig själv (kan göra det med vilje med, mitt partytrick!), vilket försvårar det hela.
Jag undrar om man kan se auras på djur?
Jag såg aura i färg för första gången när jag mottog healing. Då såg jag min egen aura skifta i alla regnbågens färger för att sedan bli alldeles vit/mjölkig. Först fattade jag ingenting, hela rummet vart som på en nattklubb. Sen förstod jag att det var min aura.Mina händer lös av en starkt grön färg. Sedan dess har jag övat varje dag på att öppna mitt tredje öga. Bett om hjälp från min guide och från änglar, bl.a. Ärkeängeln Mikael och Rafael för att rena mitt tredje öga från blockeringar. Dock vill jag uppmana alla er som vill Se auran att först gå igenom alla etiska aspekter med att kunna se aura. Låt kärleken och den goda viljan styra framgångar i auraseende. Med hopp och tillit
"Man måste ge lite mer än man tar"
Jaha! Hmm.. har jag alltså sett auras utan att veta om det?
Spännande i så fall. Men det har sett ut som att man ser dubbelt snarare, bara att dubbleringen är typ genomskinlig och bara samma form utan några detaljer. Alltså, som att det överlappar föremålet, ligger lite till höger typ….. Fast nu när jag tänker tillbaks på det blir jag osäker..
Vad brukar djur ha för färger? Olika antar jag men, jag antar att färgerna inte stämmer överens med http://www.mirakelboken.com/Aura.html
Svårt att tänka mig att en kisse har höga krav på sig själv som blått visar på för människor osv.
Kollade min aura i spegeln nyss… den har ändrats hela dagen, från ljusblå till ljusgrön och nu ikväll var den gul/grön… det mest imponerande var dock inte min aura, utan den som fanns BAKOM mig. Det sitter en handduksvärmare bakom och hela den lyste grönt! Riktigt häftigt, ville bara dela med mig :P
Rosalee