Medium kurs igen!
Hejsan allesammans! Har varken haft tid eller ork att ha varit aktiv här inne på ett tag, men läget klarnar upp! Nu i helgen ska jag på min andra mediumkurs, och jag ser verkligen fram emot det! även denna gången tänkte jag sammanfatta hur jag upplevde kursen! hoppas ni alla har det bra! Så hörs vi igen inom kort! kramar Henrik.
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Vart kan man läsa om din tidigare kurs sammanfattning?
Those who don't believe in magic will never find it 
Roligt att du tittar in Henrik93!
Ha så kul på kursen och lycka till! Ser fram emot vad du har att berätta!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Välkommen tillbaka! 
Hoppas att kursen är riktigt bra!
#1 om du letar på inlägg runt början på oktober så kan du hitta inlägget!:) det ska nog bli en bra helg det här:) kram på er allesammans! ljus och kärlek!
Liten uppdatering!:)
Första dagen är avklarad, och jag kan säga att jag känner själv att jag utvecklats mycket på det mediala planet!
Alla övningar gick som smort och jag har liksom börjat förstå vilka metoder som funkar bäst för mig när det gäller kanalisering, visualisering osv. Jag har liksom börjat kunna forma mina egna tillvägagångssätt.
Idag kanaliserade vi anhöriga, mediterade, lade änglakort och gjorde även en husrensning.
Sedan efter kursen så fick jag prata med min kursledare om några svåra val/frågor, och jag kunde inte ha fått bättre hjälp. Allt var så självklart, så från och med idag ska jag göra livet väldigt enkelt för mig själv.
Vi fick även transhealing av vår kursledare, och då öppnade hon upp mitt kronchakra. vilket var en märklig upplevelse, jag blev yr men samtidigt full av glädje och lugn och det tog ett tag innan jag kom tillbaka. och på något verkligt märkligt sätt kändes min hjässa väldigt lätt/öppen/borta.
Och precis som alla andra verkar vilja tala om (ÄVEN MIN GUIDE) berättade hon att det var så kraftfullt och stort ljus som kom fram.
även deltagarna i kursen brukar bli helt till sig när vi lägger änglakort. vi brukar börja med frågan "vad behöver den här personen just nu?" och som dom andra tolkar korten så får dom ofta väldigt fina och kraftfulla kort som påtalar min stora förmåga. vilket känns aningen märkligt, eftersom jag inte tänker på det själv på det sättet. Men samtidigt får jag den här bekräftelsen att "jag är inte dum i huvudet, jag ser inte i syne och det jag känner är verkligt".
Det finns så mycket att berätta att jag skulle kunna skriva en hel bok, så jag kortar av med lite om morgondagen!
Jag misstänker att vi ska syssla med psykometri! Vi ska alltså ta med oss ett föremål!:) så det här blir verkligt spännande!
Jag återkommer imorgon! kram på er!
Ljus och kärlek!
Dag två!
Kan bara starta med att säga "herregud vilken helg"
Helt öppet och ärligt kan jag tala om att jag klivit ur mitt förhållande som hindrade min personliga utveckling ganska mycket och det som vänner eftersom vi inte hade någon anledning att vara arga på varandra. allt blev så klart efter samtalet med min kursledare.
Man kan älska en person riktigt mycket men det är inte säkert att man kan bygga upp ett liv tillsammans med den här personen.
Jag erkände det för mig själv och tog mig modet till att avsluta något som kunde ha skadat och sårat mig mycket mer innan det hände. Och jag är helt säker på att jag skulle ha blivit mer sårad om jag hade väntat.
Nog om det och mer om kursen, idag höll vi på med regression, änglakort, kanalisering och psykometri!
Allt gick jättebra och det var helt självklart. jag var ett medium idag och det har jag min underbara lärare att tacka för!
vi alla kursdeltagare gjorde helt klockrena kanaliseringar och änglakort läggningar.
En rolig sak jag har att berätta som ni säkert sett mig skriva om förut:
"jag kan inte ta verbal kontakt med min guide?!" medan alla andra helt tydligt kan både se och höra hans budskap.
Min lärare arbetade med att öppna upp kronchakrat under transhealing igår kväll, och här kommer framsteg!
jag satt på tåget hem för ett par timmar sen och pratade med min guide och han var glad och nöjd med att jag gick på kursen den här gången också!
Sen tänkte jag "nämen oj? här sitter jag och pratar med min guide helt naturligt?" Det gick det tillslut också!:)
om ni har frågor så skriv gärna!:)
kramar!
Tack Henrik som delar med dig! Det låter som en lyckad helg och du verkar ha kommit till nya insikter, jag tänkte på ditt förhållande, modigt att ta ett sådant steg även om hjärtat säger något annat. Du gjorde det du ansåg vara rätt. Lyckatill med din resa, spännande!!
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack Henrik för spännande läsning.
Lycka till med din framtid 
Wow!!! Va häftigt!! Jag har samma grej där… jag känner ju att jag har min vägledare med mig och jag har fåt tkontakt vissa gånger. Men det är svårt… det går liksom inte…. Jag ska gå på utbildning i slutet av februari och hoppas verkligen på att få lära mig då :-)
Roligt att det gick så bra för dig på kursen och vilken personlig utveckling du har gjort! Kul att läsa (även om jag får lite prestationsångest…
, har inte kommit så långt ännu…
).
Men hoppas det går bra för dig i fortsättningen också!
tack för alla fina kommentarer!:)
Grattis, vad härligt det låter! 
Får jag fråga vart du var på kurs någonstans och hos vem? 
Hos Maria Jakobsson www.gladjevagen.se :)