Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 850 ggr
[Love_and_Joy]
0

otydligt..

Jag mediterar ofta och låter mig slappna av. Dock känns det som inget händer eller hur lång tid tog det för er att få "kontakt"? Behöver man ha något mer för att underlätta kommunikationen med andra sidan.

[dandamimm]
6

Men all Meditation går väl inte ut på att få kontakt med andra sidan? Det handlar ju mer om kontakt med sitt inre jag. Jag använder nästan aldrig Meditation för sådan kontakt.

[Love_and_Joy]
0

Okej. Nu tror jag att du missförstår mig lite grann.. Jag menar mer snarare att få kontakt med sin andlige guide, positiva andliga energier.

Det kan också handla om att balansera sina chakran.

Klart jag mediterar också bara för att få lugn och ro också.

Meditation handlar också om personlig utveckling.

[dandamimm]
5

Nix missförstod inte. Menar mer att Meditation rent generellt inte är vägen utan man kanske ska ta en annan form av Meditation och ha ett syfte med den som riktar in sig på kontakt. Visst kan formen se liknande ut men om du öppnar upp med syftet att få kontakt så var tydlig i din "utformning". Du kan väl berätta för universum vad ditt syfte är innan du sätter igång så kan det hända att saker blir lättare.

Även när man mediterar över något så hjälper det att ha fastställt ett syfte, så att man inte bara öppnar upp utan att eg. veta varför.

[Love_and_Joy]
0

Tack för tipsen! Jo jag är tydlig med mitt syfte när jag påbörjar meditationen. Dock är jag ny så olika meditationer visste jag inte om. Kan du ge exempel på en sådan Meditation? Jag mediterar endast för goda syften, utveckla känslan för närvaro i nuet och komma i balans.

Denna kommentar har tagits bort.
[dandamimm]
0

Sätten att meditera är förmodligen lika många som människorna som mediterar men jag ger inte instruktioner skriftligt. Jobbar inte så men det finns en massa skrivet under rubriken Meditation här på Övernaturligt. Där kan du säkert hitta tips.