Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1544 ggr
[akumas7]
0

Spöken som stör...

Hej Hej.

Nu är det så att det har spökat hoss mig mer eller mindre sidan jag flyttade in i dena lägenhet. Min första hamster är inte längre räd för spöket utan värkar ta det mer med ro nu. Men jag vet att spöket är mycket i det utrymet som hamstern är i och jag vet inte hur bra det är i längden.. Dena hamstern har väldigt dålig hällsa som det är och det är möjligt att det kan bli värre pga anden.. Men hon kan fortfarande frysa till ibland om hon ser spöket när man håller i henne, och vet inte alls hur hon reagerar i buren då buren står i ett annat rum. Hon får inte utsättas för drag.. Men jag vet att hon känns harmonisk när man håller på med henne och det känns inte som att det skulle störa men jag vet ej deta.

Men nu har jag också köpt en ny hamster som varit här i 3veckor från igår. Och hon tar inte spöket med ro alls, blir livred, fryser till is och lägger sig plat på stället. Om man tar på henne (vilket hon inte bryr sig om eller ens märker) så känner man hur snabbt hennes hjärta slår. Spöket är även mycket vid hennesbur och jag har sätt deta beteände upprepade gånger på hamstern även i buren. Även när man håller i henne. Hon är inte helt tam en så hon gillar inte när man ska klapa henne eller ja smeka henne. Hålla i henne går bra så länge man inte klapar henne. Det är därför beteändet är så hemskt för mig att se. Att hon inte ens tycks märka att jag finns där längre när hon ser deta 'spöke'.

Så har det börjat störra mig mera också, har drömt om spöken och sätt skepnader i hamsterns rum samt i badrumet. Har även kännt att ag inte varit ensam i badrumet och även vid sängen när jag ska sova. Det är mycket ljud i lägenheten också som inte är vanliga lägenhets ljud.

Någon som kan tala om för mig vaddena ande facktiskt vill? Jag skriver spöke på de mästa ställena för att jag är rent förbanad på att den håller på att skräma mina djur och även mig! Jag vill få bort den, har sakt till den flera gånger samt bet böner att den ska försvinna och deta vill sig inte. Om den har ett medelande som jag inte tagit till mig som kanske börjar att bli bråskande då aktiviteten ökar så kanske någon kan hjälpa mig med det här? Vad vill dena ande och vem är det?

Hällsningar akumas7 :)

Magi-cat
0

Hej akumas!

Hamstrar och deras beteende vet jag inte så mycket om tyvärr. :-)

Men jag har haft kaniner och utifrån dem kan jag tänka mig många, många andra orsaker än spöken att dina hamstrar verkar rädda eller osäkra ibland.

Du verkar ju ha god hand med dina djur och känner dem väl, så jag är säker på att din osäkra hamster uppskattar din närvaro och kommer att bli mindre rädd.

Rent allmänt så tilltar "aktivitet" ju räddare man är……

Nu är det ju inte så lätt att bara sluta vara rädd men har du tittat i vår hjälp-tråd om det finns något du kan använda dig av?

Lycka till och hälsa hamstrarna! 

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.